moet je ff kijkuh bij midi ingang bij openingsscherm van fruity en dan jouw midi interfacer selecteren..
bij mij als ik hem opnieuw opstart en ik heb mijn keyboard aanstaan en open dan fruity, dan laat deze hem automatisch in... maar als je er meer heb dan wil het wel eens anders zijn...
bij mij als ik hem opnieuw opstart en ik heb mijn keyboard aanstaan en open dan fruity, dan laat deze hem automatisch in... maar als je er meer heb dan wil het wel eens anders zijn...
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 28 oktober 2005 om 18:20:en hoer herkent ie
srry. vond ik er een beetje fout uitzien
Hallo,
Wat sane zegt moet je eerst doen. Daarna je synth op de optie zetten dat die reageerd op ext. midi clock.
Dan in FL naar midi options bij remote output control je midi interface kiezen.
Daaronder staat nog een waar je ook je midi interface moet kiezen (zit nu op werk weet niet uit mijn hoofd hoe dat heet).
En dan moet je links in het grotere schermpje waar al je midi poorten staan moet je die midi poort waar je de kabel op hebt aangesloten op PORT 1 zetten. En als je meer hardware hebt gewoon dus doorgaan PORT 2, PORT 3 etc....
Of je kan vanaf je synth via de midi tru ook andere hardware aansluiten maar dan krijg je soms rare effecten beter alles appart. En zo weinig mogelijk USB gebruiken hierdoor krijg je latency. (helaas werkt nu bijna alles via usb en niet meer via gameport of direct via midi).
Dan kun je een midi output kanaal openen en die op port 1 zetten dan kun je dus in de pattern invullen wat je synth moet afspelen.
Je kan ook een hokje aankruisen bij midi options dat hij keyboard input opneemt in de piano rol dus dan kun je melodien inspelen en kun je elke nooit appart zien op de piano rol en daar aanpassen of verschuiven voor als je een foutje hebt gemaakt.
Je moet FL studio zowizo altijd aanvinken dat hij reageerd op midi en dat hij midi uitstuurd. Als je dan dus op play duwd dan gaat je synth synchroon meespelen en dan heb je dus een mini life setup
Zo dat is wel beetje de basis van midi options in FL.
Heel veel mensen denken dat je ook maar 1 midi controller kan selecteren maar dit kun je omzijlen. Je sluit FL aan op een midi controller (dus geen interface) en vanuit de controller naar de IN 1 van een meervoudige midi interface en die moet je instellen dat alles wat hij op 1 binnenkrijgt doorstuurd naar alle out kanalen.
Zo heb ik het ongeveer allemaal ingesteld
. DAn kun je al je hardware vanuit FL besturen. Dus dan heb je de MEGA FIJNE interface van FL met het geluid van je hardware.
Ook kun je verschillende parts aansturen vanaf FL. Zo kun je dus een pattern in bijvoorbeeld een Drum computer veranderen en de hoogte van de noten bepalen dan welk soort percussie geluid je afspeeld. Dit noemen ze channels in FL maar op meeste hardware gewoon parts dus channel 1 is dan voor part 1 etc....
Beetje veel geworden en misschien beetje onduidelijk haha maarja zo werkt het dus. zullen vast andere soort manieren zijn enzo maar zo doe ik het en voor mij werkt het perfect.
Hoop dat je er iets mee kunt.
Dag laters grtnnnnnnnn
Wat sane zegt moet je eerst doen. Daarna je synth op de optie zetten dat die reageerd op ext. midi clock.
Dan in FL naar midi options bij remote output control je midi interface kiezen.
Daaronder staat nog een waar je ook je midi interface moet kiezen (zit nu op werk weet niet uit mijn hoofd hoe dat heet).
En dan moet je links in het grotere schermpje waar al je midi poorten staan moet je die midi poort waar je de kabel op hebt aangesloten op PORT 1 zetten. En als je meer hardware hebt gewoon dus doorgaan PORT 2, PORT 3 etc....
Of je kan vanaf je synth via de midi tru ook andere hardware aansluiten maar dan krijg je soms rare effecten beter alles appart. En zo weinig mogelijk USB gebruiken hierdoor krijg je latency. (helaas werkt nu bijna alles via usb en niet meer via gameport of direct via midi).
Dan kun je een midi output kanaal openen en die op port 1 zetten dan kun je dus in de pattern invullen wat je synth moet afspelen.
Je kan ook een hokje aankruisen bij midi options dat hij keyboard input opneemt in de piano rol dus dan kun je melodien inspelen en kun je elke nooit appart zien op de piano rol en daar aanpassen of verschuiven voor als je een foutje hebt gemaakt.
Je moet FL studio zowizo altijd aanvinken dat hij reageerd op midi en dat hij midi uitstuurd. Als je dan dus op play duwd dan gaat je synth synchroon meespelen en dan heb je dus een mini life setup
Zo dat is wel beetje de basis van midi options in FL.
Heel veel mensen denken dat je ook maar 1 midi controller kan selecteren maar dit kun je omzijlen. Je sluit FL aan op een midi controller (dus geen interface) en vanuit de controller naar de IN 1 van een meervoudige midi interface en die moet je instellen dat alles wat hij op 1 binnenkrijgt doorstuurd naar alle out kanalen.
Zo heb ik het ongeveer allemaal ingesteld
Ook kun je verschillende parts aansturen vanaf FL. Zo kun je dus een pattern in bijvoorbeeld een Drum computer veranderen en de hoogte van de noten bepalen dan welk soort percussie geluid je afspeeld. Dit noemen ze channels in FL maar op meeste hardware gewoon parts dus channel 1 is dan voor part 1 etc....
Beetje veel geworden en misschien beetje onduidelijk haha maarja zo werkt het dus. zullen vast andere soort manieren zijn enzo maar zo doe ik het en voor mij werkt het perfect.
Hoop dat je er iets mee kunt.
Dag laters grtnnnnnnnn
laatste aanpassing





