Aktie tegen teveel reclame bij Talpa
Voetballiefhebber Theo Teitsma uit Spijkenisse is een actie begonnen tegen te veel reclame tijdens de samenvattingen van het eredivisie-voetbal bij Talpa.
Hij verzamelt handtekeningen en reacties via e-mailadres voetbalzonderreclame@hotmail.com om die later aan John de Mol te overhandigen.
"Het voetbal moet weer van de kijker worden. Met een nieuwe zender die het uitzendt, kan ik nog wel leven, maar niet met die voortdurende onderbrekingen", stelt Teitsma.
Hij zegt dat het nu een half uur langer duurt om alle samenvattingen te zien, vergeleken met Studio Sport. Bovendien begint de sportredactie van Talpa niet direct met de top drie clubs van Nederland. "Daardoor moeten naar mijn idee veel mensen te lang wachten voordat ze hun favoriete club kunnen zien."
Een woordvoerder van Talpa zei maandag dat zijn zender dit soort klachten serieus neemt. Verder gaf hij aan dat programmaonderbrekende reclame onontbeerlijk is voor commerciële televisie. "We denken dat mensen opnieuw moeten wennen aan dit gegeven. Toen commerciële televisie in Nederland begon, moesten kijkers ook wennen aan het onderbreken van films en series. We hebben er alle vertrouwen in dat ze ook zullen wennen aan het onderbreken van voetbalsamenvattingen."
Bron: Telegraaf
Voetballiefhebber Theo Teitsma uit Spijkenisse is een actie begonnen tegen te veel reclame tijdens de samenvattingen van het eredivisie-voetbal bij Talpa.
Hij verzamelt handtekeningen en reacties via e-mailadres voetbalzonderreclame@hotmail.com om die later aan John de Mol te overhandigen.
"Het voetbal moet weer van de kijker worden. Met een nieuwe zender die het uitzendt, kan ik nog wel leven, maar niet met die voortdurende onderbrekingen", stelt Teitsma.
Hij zegt dat het nu een half uur langer duurt om alle samenvattingen te zien, vergeleken met Studio Sport. Bovendien begint de sportredactie van Talpa niet direct met de top drie clubs van Nederland. "Daardoor moeten naar mijn idee veel mensen te lang wachten voordat ze hun favoriete club kunnen zien."
Een woordvoerder van Talpa zei maandag dat zijn zender dit soort klachten serieus neemt. Verder gaf hij aan dat programmaonderbrekende reclame onontbeerlijk is voor commerciële televisie. "We denken dat mensen opnieuw moeten wennen aan dit gegeven. Toen commerciële televisie in Nederland begon, moesten kijkers ook wennen aan het onderbreken van films en series. We hebben er alle vertrouwen in dat ze ook zullen wennen aan het onderbreken van voetbalsamenvattingen."
Bron: Telegraaf
















