D66 somber over coalitie
Het lijkt erop dat er binnenkort echt nieuwe verkiezingen kunnen worden uitgeschreven. Zo heeft partijvoorzitter Pechtold van D66 laten weten somber gestemd te zijn over de toekomst van de coalitie. De drie fracties spreken de komende dagen over het regeerakkoord, omdat ze het niet eens kunnen worden over de herziening van het kiesstelsel, na het afschieten van de gekozen burgemeester het laatste kindje van D66. "Het kiesstelsel is belangrijk. VVD-fractievoorzitter Van Aartsen ziet dat niet zitten. Nou, dan zie ik Van Aartsen even niet zitten", zo zei Pechtold vanochtend op Radio 1.