Partyflock
 

Het single-leven (hemels of horror?)

door , gepubliceerd op
Het single-leven (hemels of horror?)
Je hebt een k*trelatie. Die gaat uit en dan? Dan ben je single. Nederland telt 2,4 miljoen singles en dat aantal neemt alleen maar toe. Oude vrijsters en verstokte vrijgezellen zijn een stille dood gestorven. De wereld ligt aan de voeten van de happy èn de unhappy single.

Single dus, of te wel alleenstaande. Volgens Wikipedia wordt soms ook wel het woord ‘alleengaande’ gebruikt, in verband met een eventuele negatieve lading die het woord alleenstaande kan hebben. Maar waarom zo negatief? Oké, ik kan best begrijpen dat het voor sommige mensen lastig is om alleen te zijn. Vooral in bepaalde situaties of met feestdagen en vakanties. Er zijn eigenlijk twee soorten singles; het type dat lijdt onder het vrijgezellenbestaan en het type dat leeft voor de vrijheid. Wat maakt het leven als ‘alleenstaande’ dan tot horror? Volgens een doorgewinterde unhappy single is de verklaring te vinden in het feit het leven leuker schijnt te zijn met z’n twee. Je ligt nooit alleen in bed, je krijgt het tweede bioscoopkaartje gratis (je betaalt dus voor één en hebt pret mèt twee, vooral populair onder de Nederlanders) en je bent continu verzekerd van een stabiele (vlees)marktpositie. Oftewel, je wil veiligheid en stabiliteit. Maar waar is de ruimte voor spontaniteit? Houden unhappy singles dan niet van risico’s of hebben ze niet genoeg aan zichzelf? Kunnen zij niet gewoon pret voor twee hebben als zij single zijn?

De verklaring kan ook zijn dat een unhappy single zichzelf simpelweg een ontevreden alleengaande laat zijn. Ze kiezen er dus zelf voor. Waarom draaien zij de knop niet om en worden een happy single? Het schijnt namelijk zo te zijn dat als je niet gelukkig alleen bent je ook niet gelukkig kan worden met iemand anders. Het unhappy zijn heeft dus niets te maken met je burgerlijke staat, maar met het kiezen voor je eigen geluk. Wat maakt jou gelukkig? Wat zoek je zo zeer in een partner (bij unhappy singles ook wel ‘de ware’ genoemd)? Het is namelijk een illusie dat die ene ‘speciale’ persoon je leven zal verrijken. Dat moet je zelf doen. Hoe heerlijk is het om je eigen keuzes te kunnen maken en de stappen te zetten die je zelf wilt nemen? Geniet gewoon van je vrijheid en leef! Geniet van de vele sociale contacten en het verplichtingsloze leven dat je kan leiden zonder partner. Leer jezelf kennen en weet waar jou geluk ligt. Als je hier eenmaal achter bent zal je jouw eigengekozen pad bewandelen. Als deze weg jou gelukkig maakt, dan is het de juiste en zal die ene ‘ware’ vanzelf op het juiste moment in je leven op je pad terecht komen. Dan kan je je geluk delen en kan met z’n twee pret hebben in het kwadraat.

411 opmerkingen

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 januari 2009 om 16:22:
Je hebt ook single's, die de vrijheid gebruiken om dingen te ondernemen waar ze daarvoor nooit aan toe kwamen


Na 13jaar huwelijk heb ik Hardcore "ontdekt". Geef mn ex daar de schuld niet van dat ik nu pas naar de grootste hardcore feesten gaat maar het kwam er niet van. Zij houd er totaal niet van en ik zocht het in mn eentje niet op. Was tevreden met huisje, boompje, beestje

Na mn scheiding bleef ik niet thuis zitten maar trok er op uit. Zo kwam ik in aanraking met hardcore. Nightmare 2006 was mn eerste hardcore feest en was meteen verkocht. Die ervaring had ik nooit willen missen. Ik ga nu vaak alleen naar feesten en vind het wanzinnig.
Een partner zou ik wel willen. Ik wil toch s'avonds op de bank mn verhaal kwijt. Zou helemaal top zijn als ze mee ging.

Uitspraak van actief op woensdag 21 januari 2009 om 22:39:
Inderdaad als je bijna 30 bent enne je bent nog single is het nog moeilijker om een man/vrouw te vinden die net als jou geen relatie hebt laten staan kind(eren).

Ik ben ook nog steeds single ja maar niet wanhopig opzoek, ik zie het wel wat er op mijn pad komt.


Ben bijna 40 en ga naar die feesten puur voor de muziek. Een vrouw zal ik daar niet snel tegen komen. Het is toch beetje een mannen wereldje en ze zijn veel jonger.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik vin je wel beeje gelijk hebben.. ben nu ook single en kan alles doen en laten wat k wil is wel leuk maar iemand naast je hebben als je gaat slapen is ook leuk:)
Waarschuw beheerder
hahaha leuk ;) ik heb de vaste relaties ook al 2 jaar achter me gelaten
mag hopen dat ik nog jarenlang mag genieten van t vrijgezellen leven!
Waarschuw beheerder
hemels = single leven

horror = als je glas bier omvalt.
 
Waarschuw beheerder
Ik ben al de hele week aan t wachte op de column... EN DAN IS DIE DER EINDELIJK :P.. en dan krijg je dit :(

ah fijn
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ben weer single na 4 jaar relatie
heb er zelf voor gekozen maar op t moment ben ik er nog niet gelukkiger door moet ik zeggen
komt hopelijk nog ...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van M'LIZ op woensdag 21 januari 2009 om 18:02:
Het schijnt namelijk zo te zijn dat als je niet gelukkig alleen bent je ook niet gelukkig kan worden met iemand anders. Het unhappy zijn heeft dus niets te maken met je burgerlijke staat, maar met het kiezen voor je eigen geluk.

Ben ik het niet eens.

Ik word er niet (meer) gelukkig van als ik single ben, ik heb liever een lieve/leuke vriend. En als ik die niet heb wil ik niet zeggen dat ik ongelukkig ben, maar het is toch veel leuker om samen lekker te slapen en gezellige dingen te doen


Uitspraak van ::*TØ®®i©elli*:: op woensdag 21 januari 2009 om 15:08:
het single-leven is kut ben het zo fucking zat!


- Oke, ik ben nog jong! Maar ik heb al 2 jaar een relatie gehad, een relatie waar ik nu heel erg spyt van heb. Dan begin je je eigenlyk wel af te vragen wat echte liefde dan eigenlyk is... Tegelykertyd wil je niet weer dezelfde fout maken die je al een keer hebt gemaakt! Maar ik word het zat om alleen te zyn & wil graag de liefde die ik in my heb, delen met degene die dat ook met my wil.:) -

Ik vind het wel een goede column, het single-leven is horror voor my..
Maar zal proberen elke dag weer te genieten :D
Waarschuw beheerder
donateur
Onderwerp van de column is top, column zelf echt flut geschreven.
 
Waarschuw beheerder
Je zult eerst van jezelf moeten houden en gelukkig zijn met je eigen leven, voordat je van een ander denkt te kunnen houden en zijn leven dan maar overhoop stamt met jouw frustraties.
Dus ja, je eigen geluk ligt in je eigen handen. Al zou een ander er alles aan doen om jou gelukkig te maken, als jij niet gelukkig wil zijn door dat je in een negatieve spiraal zit, zal die ander jou nooit gelukkig kunnen maken.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wackiejacky op woensdag 21 januari 2009 om 19:38:
Ik merk gelukkig dat er steeds meer mensen zo gaan denken. Want het gedoodverfde "hoe kan zo'n chick als jij nou geen vriendje hebben" komt me echt de strot uit. Ten eerste, waarom zou het een vriendje moeten zijn en geen vriendinnetje. En ten tweede, je zegt het toch? Ik wil niet arrogant klinken, dat ben ik ook zeker niet, maar zelfverzekerd ben ik tegenwoordig wel. Sinds ik alleen ben. Ik weet wie ik ben. Wat ik in huis heb. And I'm not gonna settle for anything less. Sowieso zie je ook steeds meer vrouwen opstaan die een goede opleiding gehad hebben, die een goeie job hebben en die geen kinderwens hebben. Die laten zien dat het prima te doen is zonder kerel anno 2009. Ik hoor wel eens dat ik te hoge eisen stel. Maar waarom zou ik zoals gezegd voor minder gaan? Ik heb mezelf. En daar ben ik ruim tevreden mee.


:respect:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van AuG op donderdag 22 januari 2009 om 00:03:
sommige viere de vrijheid ook met zn tweeen


Ik heb samengewoond, 2 relaties gehad wat een leerschool was. En tegenwoordig heb ik een
fijne LAT relatie ( monogaam, zonder kids ). Bevalt me prima. Ben nu bijna 37. Ook ben ik
na mijn laatste relatie 4 jaar single geweest. Het ligt ook sterk aan jezelf hoe je ermee
omgaat. En ik heb dan geen kinderen met een ex dus dat is makkelijker voor mij om dat te
zeggen. Dat besef ik.

MD
 
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 januari 2009 om 21:36:
soms vraag ik me wel eens af of de ware wel bestaat?
wat is per defenitie nou de ware?
weet niet of die wel bestaat zou je bijna zegge


:nee: De ware bestaat, in mijn ogen, sowieso niet. (uitzonderingen daar gelaten dan..)
Stel dat je relatie met 'de Ware' over gaat... en je krijgt later een nieuwe relatie.
Wat is hij/zij dan? Iets minder dan 'De Ware'? Of is hij/zij ook 'De Ware' voor je..?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van hc4life op donderdag 22 januari 2009 om 00:09:
Ben bijna 40 en ga naar die feesten puur voor de muziek. Een vrouw zal ik daar niet snel tegen komen. Het is toch beetje een mannen wereldje en ze zijn veel jonger.


waarom is het een mannenwereldje?.. ik kom genoeg meisjes tegen op feesten hoor? dus ik weet niet hoe jij
't ziet..:|

Uitspraak van AuG op donderdag 22 januari 2009 om 00:03:
sommige viere de vrijheid ook met zn tweeen


:respect: AMEN
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Het schijnt namelijk zo te zijn dat als je niet gelukkig alleen bent je ook niet gelukkig kan worden met iemand anders.


absoluut waar! :yes:
als je als unhappy single door het leven gaat, en enkel maar op zoek bent naar de ware doe je jezelf echt zo tekort!!

en aardig irritant dat er dan te pas & te onpas gïnformeerd mag worden of je "nog steeds alleen bent", niet iets/seks mist ... echt he! :[
ten eerste ben ik niet alleen, heb leuke vrienden & huisdieren om me heen, ten tweede ... ik vraag aan een stelletje toch ook niet of hun seksleven nog wel goed is, en hoe vaak ze ruzie hebben?!

hoop dat we ooit een beetje afkomen van het beeld dat single-zijn zielig is :yes:

Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 januari 2009 om 12:55:
Stel dat je relatie met 'de Ware' over gaat... en je krijgt later een nieuwe relatie.
Wat is hij/zij dan? Iets minder dan 'De Ware'? Of is hij/zij ook 'De Ware' voor je..?


geloof in meerdere "ware's", voor zover dat mag bestaan!
van elke relatie die je hebt leer je wel iets & het vormt je tot de persoon die je bent.
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van hc4life op donderdag 22 januari 2009 om 00:09:
Uitspraak van Bouli Cabrio op woensdag 21 januari 2009 om 22:39:
Inderdaad als je bijna 30 bent enne je bent nog single is het nog moeilijker om een man/vrouw te vinden die net als jou geen relatie hebt laten staan kind(eren).

Ik ben ook nog steeds single ja maar niet wanhopig opzoek, ik zie het wel wat er op mijn pad komt.

Ben bijna 40 en ga naar die feesten puur voor de muziek. Een vrouw zal ik daar niet snel tegen komen. Het is toch beetje een mannen wereldje en ze zijn veel jonger.


Dat klopt ja, ik ga ook naar feest puur voor de muziek. Enne heb het dan wel echt naar mijn zin hoor, raak best wel snel aan de praat met mensen en zie inderdaad leuke dingen gebeuren hoor een jongen en een meisje die elkaar na 10 minuten al staan af te likken.Terwijl hun elkaar net kennen dat is wel maf om te zien:lol: Of gewoon vooraan bij het podium los gaan met de anderen mensen. Ik vermaak mijzelf wel hoor:P
Waarschuw beheerder
als ik om me heen kijk lijkt het wel of alle relaties kut of over zijn
dan liever gelukkig in mijn eentje dan al die merde die erbij komt kijken
Waarschuw beheerder
ik lees altijd later de reacties van anderen ... goeie gewoonte O:)

Uitspraak van Nona op woensdag 21 januari 2009 om 00:09:
Er bestaat ook een type die er precies tussenin zit. Het is niet of rond neuken of helemaal niks.


Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 januari 2009 om 02:16:
ik wil alleen een relatie als diegene echt iets toevoegd aan mn leven. probleem is dat ik het geweldig in mn eentje heb


Uitspraak van Wackiejacky op woensdag 21 januari 2009 om 19:38:
Natuurlijk voel ik me wel eens alleen, maar ik heb me in m'n relaties ook vaak alleen gevoeld en als je je alleen voelt als je met iemand samen bent,


helemaal mee eens, met deze 3 reacties! :yes:
en jacky, bij jouw stukje kan ik me helemaal aansluisten!
vind persoonlijk het eenzaam voelen terwijl je met z'n 2 ben, nog erger dan me in mijn eentje eenzaam voelen!!!
& ik ben nog maar een vrij korte happy-single t.o.v. jack, net mijn eerste jaar er weer op zitten, maar merk dat ik als single persoonlijk wel meer groei doormaak dan wanneer ik in een relatie zit.

Uitspraak van VS* op woensdag 21 januari 2009 om 13:50:
Juist! Ben je 20, boeiend! Ben je 10 jaar ouder, wordt het toch een ander verhaal!


hier ben ik het dus echt niet mee eens!
klinkt een btje cliché, maar liefde is echt van alle leeftijden! :yes:
liefde is niet iets wat we verleren, gelukkig. kan altijd wel genieten als ik zo'n bejaard echtpaar zie lopen; hand in hand & stralend ... top!
en mijn moeder is afg. november getrouwd met haar grote liefde, en wat straalde ze die dag (en nog steeds)!

toen ik nog onder de 20 was, had ik wel al bepaalde plannen zoals voor mijn 25e wil ik huisje, boompje, beestje ... maar hoe "ouder" ik word, hoe rustiger ik daarin word & ik weet nu dat je niets te willen hebt, het overkomt je :lief:
& daarnaast: 30 is nog helemaal niet oud, wat is oud eigenlijk ...
Waarschuw beheerder
donateur
ik wacht gwn lkkr af ik kom het allemaal vanzelf wel tegen ben nog jong heb nog een heel leven voor me en trouwens heb momenteel toch geen tijd om een relatie aan te gaan te druk met werk dus is ook beter om een happy single te zijn ik kom me meisje nog wel tegen het is misschien niet nu maar komt later altijd nog wel gewoon lkkr jezelf zijn en laten zien da je geniet kom je verder mee dan dat je je gaat opdringen om een relatie te beginnen;)
Waarschuw beheerder
ik ben lekker vrijgezel & het bevalt me wel !
ik ben nog lang niet oud , dus ik voel me nog vrijgenoeg!
single zijn is gewoon beter voor mij ik ben niet iemand die altijd maar aan een ding vast kan zitten!
lekker feesten & gezzelige dingen doen met je vriendinen geld opmaken zonder uitleg aan je partner heerlijk tog vrijgezel zijn :respect:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 januari 2009 om 22:11:
De column, geen drol aan!
Reacties zijn des te leuker:D


juist.

Slappe collumn

En als je single bent en wilt blijven prima.

Maar er zijn er vast zat die het zat zijn
 
Waarschuw beheerder
Ik erger me altijd aan mensen die wanhopig op zoek zijn naar een relatie. Dat vind ik triest, da's een teken dat je niet tevreden ben met jezelf.

Wees eerst gelukkig met je zelf en daarna kun je jezelf goed geven in een relatie. Ik denk dat als je een vriendje neemt en je bent ongelukkig, dat je je vriend ook op ten duur ongelukkig maakt.
Daarbij komt ook nog dat sommige mensen het gevoel hebben dat ze niemand anders zullen vinden, zodra ze in een relatie zitten. Dat ze alleen zullen blijven vd rest van hun leven...
Begrijpelijk, maar er zijn heel veel mensen in de wereld. You'll find someone who wants you.

Ik heb nu een relatie. Top echt, ik doe nog steeds alles wat ik daarvoor ook deed! Maar wat is er mis mee om single te zijn, net zo leuk toch.


Who needs a man :x?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Geniet van de vele sociale contacten en het verplichtingsloze leven dat je kan leiden zonder partner.


Amen :respect:
 
Waarschuw beheerder
cupido in opleiding? -.-
Artiest {SHOWLIST artist 51895, 51893}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 januari 2009 om 15:02:
Ik heb nu een relatie. Top echt, ik doe nog steeds alles wat ik daarvoor ook deed! Maar wat is er mis mee om single te zijn, net zo leuk toch.


Totdat dat noujuist hetgene is wat je leven op je kop zet ;) dan praten we wel verder.
Artiest Stroef
Waarschuw beheerder
Mijn vriendin maakt af en toe een hap en ik geef haar af en toe een veeg als beloning, echt prima.
Waarschuw beheerder
leest kut, gaat nerges over..
Sorry, kvind t dus niks:)
 
Waarschuw beheerder
het is hooror om singel door t leven tegaan