Partyflock
 

De mobiele filmer

door , gepubliceerd op
De mobiele filmer
Niets geeft mij het ultieme gevoel van vrijheid als dansen op een goed feest dat doet. Nergens aan denken, alles loslaten; alleen maar dansen. Ik word meegesleept, meegetrokken, opgezogen, volgestopt met gevoel en leeggemaakt van gedachten op hetzelfde moment. Ik heb mijn hele leven al een absoluut onbedwingbare behoefte om te dansen. Dus doe ik dat wanneer ik daar zin in heb. En zeker op een feest.

Ik ben geen moeilijk mens. Ik raak niet snel geïrriteerd. Leven en laten leven. Maar toch hè? Niets op een feest stoort mij meer dan mensen die stilstaan op de dansvloer. Ga weg! Zuip je bier of whatever bij de bar of in de lounge en rot op. Maak ruimte voor mij. Opsouten met je mobieltje waarmee je alleen maar – vaak hele slechte - filmpjes maakt van een dj die op dat moment zijn ding staat te doen; die mij met zijn muziek in extase kan brengen, vrolijk kan maken en alles kan doen vergeten. En jij, de stilstaande mobiele filmer, stoort mij daarin. Dat is wederzijds trouwens, want ik irriteer jou ook. Ik dans. Ik ga los. Ik beweeg en stoot je aan tijdens het filmen. Meerdere malen zelfs, ook al zoek ik de ruimte. En overigens, echt waar, dat aanstoten gaat altijd geheel onopzettelijk. Zwaar geïrriteerde blikken worden op mij gericht. Het duurt meestal even voordat ik het door heb. Ja? Wat nou? - Ik sta hier - denkt hij - (het is ook altijd een 'hij') een mogelijke megahit voor Youtube te filmen! – Ja, en? Ik sta te dansen! Wie heeft er nou meer recht om hier te staan? (Zegt dat duivelse stemmetje elke keer weer in mijn hoofd..) Wat is dat met die lui? Ze doen soms vreselijk veel moeite om een kaart te bemachtigen, betalen het volle pond daarvoor, staan uren in de rij om vervolgens met hun buik tegen de hekken te staan - of nog erger midden op de dansvloer stil te staan – en heel de avond door hun telefoon te kijken om zo te proberen de avond vast te leggen.

En waarom? Die filmpjes zijn zonder uitzondering van erbarmelijke (geluids)kwaliteit. De sfeer komt niet over en het lijkt niet eens op wat er echt gebeurt op dat moment. Dus kun je daar alsjeblieft mee stoppen?! Met dat filmen? Het gaat je nooit lukken met je mobiele telefoon. Stop dat ding in je broekzak en doe waarvoor je komt op een feest. Dansen, genieten van de muziek, van de sfeer, praten met je vrienden desnoods (al kun je daarvoor beter naar een kroeg gaan). Je mist alles door dat getuur door dat kleine verlichte schermpje. En het ergste.. ik heb last van jou.

Een vriendin zei eens tegen mij: 'Jij danst alsof niemand kijkt.' En ze heeft gelijk. Voor iedereen die dat niet doet: probeer het eens. Ik garandeer je het ultieme genot. En geloof me, dat gevoel vergeet je niet, daar kan geen filmpje tegenop.

531 opmerkingen

Artiest {SHOWLIST artist 60112, 53035, 29253, 43323, 50998}
Waarschuw beheerder
oke alles is gezegd... met hier en daar vet leuke opmerkingen die mijn verhuizing wat minder erg maken zoals
Uitspraak van CityFields op woensdag 7 mei 2008 om 22:43:
En ik weet niet wat voor dansje of spastische aanval jij op de dansvloer ten uitvoer brengt,


humor zeg ik je :roflol:

maar euh beep:
- je ergert je aan mensen die filmen, en dus eventuele dansruimte innemen, die beweeglijke filmpjes maken en dergelijke. Wel eens bij stil gestaan dat dat komt omdat er mensen zijn zoals jij die extra ruimte nodig hebben om te dansen en dus als space invader in een filmer zijn of haar space terecht komt waardoor ze dus niet goed kunnen filmen?:o
- ik snap je ergens wel maar ik ga ook flink los hoor en als een stroboscoop stroom staat te zuipen ik helemaal lekker verdwaald raak in de muziek en ik raak bijna nooit iemand en dat geldt onder andere voor de mensen die ongetwijfeld achter mij staan :S raar he
- nu pak ik ff filmen in het algemeen: ben nooit naar tiesto in concert geweest maar tjonge jonge wat krijg ik kippenvel als ik die dvd bekijk! :o
- vergeet trouwens ook niet dat mensen ook wel eens gebruiken en daardoor een geheugen als een zeef hebben met daaronder een bakje die omgekieperd kan worden om de inhoud te bekijken door middel van een filmpje. wat ik wil zeggen is dat dus een filmpje een geheugensteuntje kan zijn. ik heb ook een foto van mij in de trein van en naar sensation black 06 en ik weet als ik die foto bekijk hoe ik me dan voelde. je herinnert je lang niet alles van een feest en filmpjes kunnen je daarbij helpen hoor :jaja:

zie het zo: filmers nemen minder ruimte in zodat jij meer dansvloer hebt maar geef hun dan hun ruimte om ongestoord te kunnen filmen zodat jij dingen weer terug kan zien die ver weg zijn gestopt in je geheugen want anders kan partyflock ook wel de foto en ook wel weer die film-functie schrappen :nee:
 
Waarschuw beheerder
donateur
filmpjes maken terwijl je aan het stampen bent kan ook hoor.... beetje kortzinnig maar ik begrijp het wel
losgaan op heerlijke muziek is het mooiste wat er is... nouja... er zijn nog wel wat dingen :)
Waarschuw beheerder
als je ff wilt filmen is oke, maar zorg ervoor dat je dan ook wel los gaat of al velen malen heb gedaan. ga anders geen anderen filmen.

duidelijk?!
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Brandende scheermessen op woensdag 7 mei 2008 om 03:34:
Je opent met uitgesproken te zeggen dat je easy-going bent om vervolgens tot in elk micro detail de hamer op elk plekje te leggen om stootjes te geven. Is flink met elkaar in tegenspraak. Contradictie druipt er tot in de nerven vanaf.

Als je deze details zo goed weet te beschrijven heb je ze tevens uit eigen waarneming dus zo diepgaand in je eigen element zit je blijkbaar niet in z'n geheel.

Verder zeg je alles los te laten maar ondanks dat zitten er interrupties van een opeenstapeling van kleine irritaties.

Een feest is gezamelijke sfeer om met z'n allen 1 feestend blok te zijn en door voor elkaar ontvankelijk te zijn. En als jij je aan diversiteit ergerd; wat inherent is aan diverse motieven; stel je je voor zo'n non-issue als dit erg beperkt op.


:respect:

True, je spreekt jezelf erg tegen. Als je zo'n makkelijk persoon bent die alles los kan laten op een feest, waarom erger je je dan aan zoiets kleins ?

En wil je beweren dat jij non-stop aan het dansen bent op een feest ? Ik heb toch echt wel af en toe pauze nodig tussendoor :P
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tim18 op donderdag 8 mei 2008 om 00:19:
Citaat: En waarom? Die filmpjes zijn zonder uitzondering van erbarmelijke (geluids)kwaliteit.

Niet mee eens. Ik heb een Nokia N93 waarmee ik vaak film en ik krijg voor een telefoon echt hele goede kwaliteit geluid. niet overtuigd? kijk hier maar eens: www.youtube.com/timstadig
ik sta niet stil als ik film(ben inmiddels geoefend in het filmen en springen tegelijk). het is sowieso als mensen tegen je aan staan te dansen op een feest, met of zonder camera, het blijft vervelend. Als iemand een keer tegen me aanstoot, maar die mensen die alleen maar staan te douwen zijn echt heel irritant.
ben het er wel mee eens dat mensen niet stil moeten staan, als ze vooraan staan.


N93 heeft idd goede kwaliteit,
en voor de rest ben ik het ook helemaal met je eens x]
Waarschuw beheerder
wat een ontzettende klets zeg :gaap:
laat ieder lekker zijn eigen feestje houden
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mleeeen op woensdag 7 mei 2008 om 01:54:
En verder denk ik altijd: asjeblieft ga niet zo staan beuken tussen zo grote menigte mensen! Die mensen ("de beukers") mogen van mij echt thuis blijven!


Helemaal gelijk'in!:)
 
Artiest iQue
Waarschuw beheerder
Ik ben geen moeilijk mens. Ik raak niet snel geïrriteerd. Leven en laten leven. Maar toch hè? Niets op een feest stoort mij meer dan mensen die stilstaan op de dansvloer. Ga weg! Zuip je bier of whatever bij de bar of in de lounge en rot op. Maak ruimte voor mij.


Na 40 jaar nog niet geleerd anderen ook hun plezier te gunnen?

ik irriteer jou ook. Ik dans. Ik ga los. Ik beweeg en stoot je aan tijdens het filmen. Meerdere malen zelfs, ook al zoek ik de ruimte


Het is maar goed dat ik net zo'n grote hekel heb aan mensen zoals jou , die geen enkel gevoel van oplettendheid kunnen vertonen, en de stilstaande, maar vaak ook "normaal" dansende mensen lastig vallen met hun gestoot,

Zo ik ben klaar. :P
Waarschuw beheerder
ik ben het hier niet mee eens, zelf maak ik ook wel eens wat filmpjes (kijk mijn verslagen) zodat andere mensen die het gemist hebben, er niet waren, of het nog een keer willen beleven het nog even kunnen zien ;) meestal zijn de reacties daarop erg goed!
 
Waarschuw beheerder
Wat heb ik in godsnaam aan deze column? Ik vind het zo slecht, geen woorden voor.
Werkzaam bij Ravers Army
Waarschuw beheerder
Beebs heeft gewoon freakin gelijk !! Stomme gezeik met die klote telefoons, ga naar een beurs oid,maar laat de party people hun ruimte behouden.
Waarschuw beheerder
citeer: Ik sta hier - denkt hij - (het is ook altijd een 'hij'

Grappig stukje alleen SCHEER ALLE MANNEN MAAR WEER OVER 1 KAM !!!
En ik weet niet wat voor een telefoon jij gebruikt ?? Misschien eentje uit de tijd van Ben Hur !! Maar de mijne maakt echt wel goede filmpjes hoor !! Ja idd ik maak ook filmpjes maar ik doe dat al dansend !!!
 
Waarschuw beheerder
alsof die lui de hele avond door staan te filmen. dat past niet eens op een telefoon.
Vaak is het maar één nummer of een stukje van een nummer

en als jij tegen die lui aan staat te dansen moet je ook niet opkijken als je een keer een flinke drukkert terug krijgt
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik ben het helemaal met je eens. Al dat geneuzel op een DANS vloer. Je zou toch denken dat een dansvloer gemaakt is om te dansen?
Waarschuw beheerder
Het filmen van (naakt)danseressen door pubertjes op feesten als Pussy Lounge moet verboden worden. :jaja:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 mei 2008 om 09:29:
en als jij tegen die lui aan staat te dansen moet je ook niet opkijken als je een keer een flinke drukkert terug krijgtlaatste aanpassing 8 mei 2008 09:30


idd, sommige lui zijn ook echt zwaar irritant met dansen, beuken je aan de kant zodat je niet eens zelf de kans hebt om te dansen..
Waarschuw beheerder
Ben het er deels mee eens. Al moet iedereen uiteraard zijn of haar eigen feestje bouwen hoe hij er zin in heeft. Wie ben ik om te oordelen over hoe andere mensen een feestje beleven.

Veder ben ik soms al blij als ik mn mobiel kan gebruiken om te smsen... :D
 
Waarschuw beheerder
donateur
Ik begrijp wat je bedoeld, het kan ook erg irritant zijn als je lekker wilt dansen en mensen staan in de weg, in jouw geval dan kennelijk met cameras. Toch vind ik je column de plank misslaan. Laat iedereen lekker zelf bepalen hoe hij of zij een feest beleefd. De meeste dansen inderdaad, maar sommige hebben daar misschien wel helemaal geen zin in. Die komen daar goede muziek te horen, bij te kletsen met vrienden en dus ook wel eens wat van de show en dj's te filmen. Zelf heb ik ook niet altijd zin om te dansen en vind ik het ook soms wel leuk om wat te filmen (met een camera).

Laat dus gewoon lekker iedereen een feest op zijn eigen manier beleven :)
 
Waarschuw beheerder
Goede column (eindelijk ;))!

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik mij "wel eens" schuldig maak aan mobiel filmen. Dit zijn in mijn geval echter moment opnamen, want 99,9% van de avond ga ik ook los, lekker m'n ding doen :).

Maar soms (hoe slecht de kwaliteit ook is) heb ik even de behoefte dat ene moment vast te leggen op video.

Ik kan me heel goed een filmpje herinneren wat ik gemaakt heb op Fabulous afgelopen november, ik stond vooraan bij Armin van Buuren, helemaal te gek. Toen ineens een moment van rust in de muziek kwam. Dit was het moment dat ik m'n telefoon pakte en de opbouw van een nieuw nummer filmde... dat geeft zo goed de sfeer van die avond en dat moment weer! Kippenvel iedere keer als ik het filmpje terug kijk!
Het was een krappe minuut, en de telefoon verdween weer in de broekzak om te zorgen dat ie niet op de grond zou vallen tijdens mijn volgende moment van comleet LOS gaan! :D
Waarschuw beheerder
Ik dans. Ik ga los. Ik beweeg en stoot je aan tijdens het filmen. Meerdere malen zelfs, ook al zoek ik de ruimte. En overigens, echt waar, dat aanstoten gaat altijd geheel onopzettelijk. Zwaar geïrriteerde blikken worden op mij gericht.

Moet je ook niet Pogo'en:[
8)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
leest goed weg :) leuke column ook..
Waarschuw beheerder
Inderdaad irritant als men midden op de dansvloer (langdurig) staat te filmen of staat te ouwehoeren. Dus ik ben het wel met Beebs eens. Hartstikke leuk zo'n filmpje, maar zoek s.v.p. een plekje waar dat niemand stoort.
Waarschuw beheerder
ik dans soms dans ik es niet valt ook te zien vd sfeer ;) enja as je dan tegen mij komt irritant aanbeuken dan beukik je gwn trg ;)
Waarschuw beheerder
waar je je al niet druk over kunt maken. Zoek gewoon een plekje waar je wel kan dansen. Er is ruimte genoeg voor mensen om te dansen en te filmen/fotoos maken.

Ik maak me schuldig aan beide. Sorry ;)
 
Artiest Djessie-dj
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 7 mei 2008 om 19:33:
filmkneusjes


moet jij zeggen ik durf te wedden dat jij op een feest ook met je telefoontje de beste dj van het feest en de mooiste lasers staat te filmen:loser:

oja en als ik zo eens in je profieltje kijk heb je ook veel negatieve foto opmerkingen dus wie is er hier nu zielig;)

en beebs loopt te zeuren over filmers enzooooooow
maar als die er niet waren had je deze mooiuh fotoows ook niet in je album staan tog??????
https://partyflock.nl/album/264904/1026761 mooiuh fotoows beebs;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 mei 2008 om 11:39:
en beebs loopt te zeuren over filmers enzooooooow
maar als die er niet waren had je deze mooiuh fotoows ook niet in je album staan tog??????


:lol:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
En het ergste.. ik heb last van jou.

:roflol:
de gedachtegang van sommige mensen..:lol:
"IK heb last van jou, dus JIJ moet oprotten!"
wat verwacht je dan? dat mensen dat zonder slag of stoot accepteren..?:roflol:

mensen snappen niet dat de oorzaak van een probleem bij hunzelf ligt..
Waarschuw beheerder
wat een gezeik, ik maak zelf wel uit hoeveel filmpjes ik maak en hoevaak ik op en neer spring, en of ik dat nou voor of achteraan in de zaal doe, who cares? beeps, dat jij nou in een tijd bent geboren waarin ze geen mobieltjes hadden en je gewoon niet weet hoe zon ding werkt, kan ik ook niet helpen..

of moet iedereen zich nu ineens schamen die weleens filmt?

wat een fucking domme column
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Raving Butterfly op woensdag 7 mei 2008 om 16:48:
Een feest is toch bedoeld om te dansen??


Waar staat dat? Als ik even lekker om me heen wil kijken en genieten van de omgeving, muziek en mensen doe ik dat!