Partyflock

Forumonderwerp · 641964
Kamervragen over rapgroep NAG

CDA-Tweede Kamerlid Mirjam Sterk (CDA) heeft vragen gesteld aan minister Verdonk (Vreemdelingenbeleid en Integratie) en aan minister Donner (Justitie) over de rapgroep Nieuwe Allochtone Generatie (NAG), zo meldt Planet Internet vandaag.

Sterk werd geattendeerd op het bestaan van de rapgroep naar aanleiding van een column van Sylvain Ephimenco in Dagblad Trouw van afgelopen weekend. Daarin beschreef Ephimenco een aantal teksten van de Amsterdams-Hilversumse rapgroep, die zeer anti-semitisch en vrouwonvriendelijk zijn. Het Kamerlid vindt de teksten buitengewoon discriminerend en is geschrokken van de populariteit van deze groep onder jongeren. Ze heeft vernomen dat de liedjes erg vaak via het internet (Kazaa) worden gedownload.

Sterk wil weten of de ministers op de hoogte zijn van de rapgroep en de stuitende songteksten en wat de zij vinden van de populariteit van NAG onder jongeren. Het CDA-Kamerlid vreest overigens dat het moeilijk zal zijn dergelijke teksten te verbieden, omdat de wet op de vrijheid van meningsuiting vrij breed is.

Columnist Sylvain Ephimenco citeerde in Trouw een gedeelte van het nummer Kanker joden, om zo een beeld te schetsen van wat de groep zoal voortbrengt: 'Fuck die joden, de vieze joden / de allochtonen zullen jullie komen doden / Playerhaters moeten dood, want ze spelen met je brood, Binnenkort komt, gaat die T-shirt, wordt rood / Joden moeten dood, Hamas, Hamas, Joden aan het gas / kameraad, luister naar de bas, 11 september, 11 september, twee vliegtuigen op de World Trade Center / Fuck die Israël / fuck die VS, Saddam Hoessein die is the best, Moslims weten dat de wereld binnenkort vergaat, jullie Joden moeten weten dat ik jullie haat / Binnenkort kom ik met kalasjnikov / jullie moeten weten dat ik jullie pof''.

Via internet is alleen terug te vinden dat de groep vorig jaar op 20 december heeft opgetreden in Tagrijn te Hilversum, op GOOIZZGEVOEL de SPECIAL X-PARTY.

De Amsterdamse officier van Justitie Velleman liet vandaag weten dat er een onderzoek gaande is naar de rapgroep NAG.
--------------------------------------------------

Wie kent deze groep...

Walgelijk vind ik het!
Werkzaam bij 4-Uz Events
Artiest Men-Oh
Raymzter heeft al een mooie ode gemaakt voor deze kneuzen: kutmarokanen :kots:
Net ff op Kazaa wat nummers geluisterd van die gasten: Echt :kots: :kots: kots:

Slechte teksten, heel slecht Nederlands kortom: ga maar weer treinen schoonmaken jongens, dit wordt niets!
die zooi ga ik zeker niet downloaden!!!
ik hou het wel bij kale van dale ;)

en als ik tegen een turk zeg, hey turk dan ben ik aan het discrimineren, terwijl het niets minder dan de waarheid is en dit mag wel???

Politiek is net als pf er wordt met 2 maten gemeten. En dan vinden ze het raar als mensen het heft in eigen hand nemen.
laatste aanpassing

en als ik tegen een turk zeg, hey turk dan ben ik aan het discrimineren, terwijl het niets minder dan de waarheid is en dit mag wel???

Politiek is net als pf er wordt met 2 maten gemeten. En dan vinden ze het raar als mensen het heft in eigen hand nemen.

Ik denk niet dat de politiek zich ervoor intresseert. Bovenstaande was 3 jaar geleden zo, maar nu niet meer hoor.

Laat dit volk lekker doodgaan.Wat een stakkers,als je zo'n pleurishekel hebt aan het westen wat doe je hier dan?Net zoals Pim Fortuyn zei:Je hoeft hier niet te wonen,ga terug naar Marokko ga terug naar Turkye,wil je hier blijven pas je dan aan.

ik lach me dood..en niet alleen vanwege NAG gassies maar ook om een aantal uitspraken hier op PF door Pf'ers.

vooral om cala bany's opmerkingen...
hehe 19 he? ja....maybe komt het nog
maybe not....
Ik denk eerlijk gezegd dat jij juist goed met die gasten zou omkunnen gaan
na 1 zo'n liedje te beluisteren en een paar van jou postjes te lezen...kon ik dat met gemak concluderen...

ff ontopic:
Veel mensen raken geïrriteerd, logisch....NAG gaat ook wel ver...maar dat is niet aan ons te oordelen maar aan Justitie

zie -->
De Amsterdamse officier van Justitie Velleman liet vandaag weten dat er een onderzoek gaande is naar de rapgroep NAG

Snappen jullie nou echt niet dat er geen verschil zit tussen sommige pf uitlatingen en lyrics van NAG...

1. handen op tafel laten leggen en er met een hamer op in beuken

2. 10 sec gas in hun mond/neus spuiten.. dan 10 sec niets, dan weer wel, en dat een minuut lang

3. vastbinden aan een paal, en dan een paar joden erbij halen om ze eens flink in elkaar te tyfen

4. en dan pas een nekschot gevenlaatste

Oh wacht er zit een verschil....
NAG die rijmt dit soort onzin
en JIJ niet...

Er is dus al een onderzoeek gaande...
so laidback..relax
als het strafbaar is worden er vast wel maatregelen genomen..

Ik denk dat dit 1 van de vele gevolgen zijn van polarisatie

:D :yes: Ik vind dat je helemaal gelijk hebt fckn_wckd, maar sommige mensen op PF willen graag eigen rechter spelen...:D

En Mauz, wanneer kom jij nu eens een keer met een nuttig en intelligent post kerel... Het begint nu wel eentonig te worden, vind je niet... :/
laatste aanpassing

strakke groep dat nummer word veel gedraaid onze bekende cafe,s

fuck die kankuh joduh allochtone komen jullie doduh :)

:D
Veel mensen raken geïrriteerd, logisch....NAG gaat ook wel ver...maar dat is niet aan ons te oordelen maar aan Justitie

dit is een forum waar je je mening mag uiten over hedendaagse onderwerpen :/

mauzz ik geef je groot gelijk. dat ze maar mooi oprotten als het hun hier niet bevalt. Ze krijgen hier alles zomaar naar zich toe gegooit en nog zitten ze te klagen :bah:

Had toch al een hekel aan rap...:kots:
sorry fckn wckd, ik overdreef een beetje, ik wil echt niet op die mensen lijken :kots:

heb net wat van hun gedownload en ik werd misselijk toen ik die tekst hoorde

Praat jij het maar weer goed esco1 zoals je dat altijd weer probeert.Geef het maar eens toe dat er ook nare marokkaantjes en turken bestaan,moeilijk om toe te geven ofniet??Deze jongens zijn gewoon goed fout en moeten keihard aangepakt worden ook al zeggen ze Wir haben das nichts gewubt...

Het is gewoon

Actie > Reactie...

Geen wonder dat mensen zo reageren op hun lyrics... :S Ik zie ze ook het liefst hangen aan een stuk touw! :devil:

Het zijn stakkers,en nu maar zeggen dat het ze spijt....Dit soort jongeren zijn de basis van onrust en discriminatie in ons land.

100% waarheid

Ik hoorde één van die stakkers op netwerk,dat hij niet kon weten dat het zo'n ophef kon veroorzaken net zoals veel duitsers zeiden na de tweede wereld oorlog:Wir haben das nichts gewubt...Dit soort jongeneren zijn de veroorzakers van haat!

Onwetendheid ja ja??? En dat ze haat veroorzaken dat blijkt wel. Iedere Nederlander kan ze nu wel wat aan doen ja...

Helaas is het kwaad nu al verspreid,veel jongeren(en ja veel marokkaanse jongeren)hebben dit nummer al gehoord en verspreiden deze boodschap van verderf al rond.
Lees voor de gein de reacties maar eens op het forum van maroc.nl

Lees voor de gein de reacties maar eens op het forum van maroc.nl

Heb al geen zin meer om daarheen te surfen ik weet genoeg :S

Ik heb het ook gezien, was gister op netwerk!!

Echt te erg dit!

Jammer dat ik die uitzending net gemist heb :S

Goed speurwerk van netwerk trouwens(y)Goede zaak dat dit even in het nieuws word gebracht.

El Hypa => Ik weet niet of dit grappig bedoeld is, maar ik vind je aardig triest met je opmerking... Moeten we eens over jou zeggen!

El Hypa => Ik weet niet of dit grappig bedoeld is, maar ik vind je aardig triest met je opmerking... Moeten we eens over jou zeggen!

Ach ja het zal wel een weerspiegeling zijn van de intelligentie... die valt dus te vergelijken met die van een weekdier... :S

Dit bedoel ik veel stakkers vinden dit nummer stoer...Vandaag in de trein zatten ook al binkies met bontkraagjes dit nummer te zingen,lang leve het tolerante Nederland.

Zijn een hoop trieste mensen op de wereld :yes:

Dit bedoel ik veel stakkers vinden dit nummer stoer...Vandaag in de trein zatten ook al binkies met bontkraagjes dit nummer te zingen,lang leve het tolerante Nederland.

Daar zou je toch neigingen van krijgen??? En dan trouwens nog iets... deze jongeren die dit doen die hebben het land van hun ouders nog nooit gezien, weten niks van hun eigen cultuur en erger nog zijn allemaal geboren en getogen in nederland...

Als je hier niet wilt zijn, vertrek dan gewoon! :@

Kan me hier zo ontzettend kwaad om maken.

Ik ook!! Gister zei een van die gasten op netwerk, dat het helemaal niet zo bedoeld was. Dat het niets te betekenen had.

Pff.. als het niets te betekenen had, dan schrijf je dit soort teksten niet. Deze teksten zijn echt wel met een boodschap en een bedoeling geschreven!!

ik was ook weer erg teleurgesteld toen ik gister netwerk zag......

Ik heb netwerk zelf niet gezien en moet zelfs bekennen dat ik de nummers niet heb gedownload.
Dit komt puur en alleen omdat ik tegen ieder vorm van haat en oproep tot haat ben...

ik vind het jammer dat mensen zulke teksten kunnen maken en/of opzeggen, maakt niet uit door wie....

Ik vind het wel al heel tof dat deze mnesen zelf inzien dat ze fout bezig zijn en ik hoop dat ze het in het vervolg nooit meer zullen doen.

We maken per slot van rekening allemaal fouten, het gaat er dan ook om dat we van onze fouten leren en deze niet meer maken...

Er is een verschil tussen fouten maken en fouten maken. . .
Wanneer je een fout maakt, je verspreekt negatief over een persoon, dan kan je dit direct corrigeren. Maar wanneer je muziek schrijft en deze vervolgens tientallen keren opdreunt en jezelf provileert met die muziek kan je niet spreken over een fout. Netwerk probeert de boel weer te sussen, maar laten we gewoon eerlijk zijn: In Nederland mag je als minderheidsgroep gewoon discrimineren en jezelf er vanaf maken met een simpel: "Oh foutje, bedankt!".
Er wordt al jaren met twee maten gemeten in Nederland en het hangt me zo langzamerhand de strot uit! Het excuus van onze regering? "Ze snappen de cultuur gewoon niet!"
Als je hier geboren bent en na 20 jaar de cultuur nog niet snapt dan is er iets goed mis met je!

Inderdaad dit kun je geen fout noemen als je de boodschap al verspreid hebt dan is het mooi te laat om te zeggen dat je er spijt van hebt...Ze kunnen hun excuus maken door bij scholen rond te gaan en daar te vertellen dat ze het spijt bereiken ze meteen hun doelgroep.

Mwah, mooi dat ze inzien dat ze fout zijn, als ze zichzelf nu nog aangeven komt alles wel goed.
er zijn genoeg disses op hun bijv
xdmg - fuck nag
Ik wou eigenlijk ook nog wel wat zeggen. Maar ik geloof dat alles wel al zo'n beetje gezegt is hier.
Als er een god zou bestaan wrom laat hij dan niet dit soort gasten aan kanker doodgaan ipv een lieve meid als Guusje woesthof ?????
laatste aanpassing
Esco1 -> je zegt dat je het heel tof vind dat zij hun fouten inzien -> hier geloof ik dus geen drol van!

District6 heeft ze ook al gedist:p

ik rijm al veel goeier als sint en piet
intergreren doe ik lekker niet
want dan moet ik naar school
en dat vind ik shit, net als murat mijn idool
niemand die mij wat maken kan
als turk ben ik gewoon de man
ik beheers nog niet zo goed die nederlandse taal
maar hier in de hanzewijk is dat heel normaal
dus je moet niet klagen
ik kan gewoon mijn uitkering aanvragen
lekker op mijn luie reet hangen
en elke maand geld vangen
als echte islamiet ga ik braaf naar de moskee
maar stelen, slaan en dealen, daar zit ik niet zo mee
trouwen wil ik alleen met mijn 13-jarige nicht
die hebben ze besneden en toen naaiden ze haar dicht
en heb jij daar een probleem mee in nederland
pas op want ik steek jouw huis in brand
:D
ik had laatst gelezen in de krant dat de straf op discriminatie max 2 jaar is geworden... :yes:

misschien leren ze dan mensen respecteren...
ja en als ze nou eerst eens minimale straffen vaststellen :frusty:

Maximaal 2 jaar :S
laatste aanpassing
hehe idd... wat is eigenlijk de minimale straf daarop?
zal wel zoiets zijn als: FOEI :S

District6 rules, Hahaahaaa

ik heb net ook ff die liedjes gedownload om ff te luisteren. maar k vind t echt fuckin waus dat ze die lui hier nog houden. en k voel me een igur dat k me ruffneck plaat heb afgezet voor deze bagger. (sorry nieuwsierigheid)....­. :bah:

Terug sturen die lui :bah:

Maar dus wat district6 doet is wel goed :s
Zij doen toch ook bijna hetzelfde of zie ik het nu verkeerd...
En dat mensen hier nog steeds zo over kunnen zeiken snap ik dus echt niet.
Net of jullie nog nooit iets hebben gedaan waar je achteraf veel spijt van had....:/

Esco district6 dist ze gewoon en district doet geen bedreigingen aan nag.
Terwijl nag aanspoort tot haat van bijvoorbeeld joden.