Partyflock

Forumonderwerp · 999992

Hallo,

Ik zit te twijfelen tussen deze 2 digitale camera's:

http://www.canon.nl/for_home/compare_products/loadcomparator.asp?prod=2084B007AA;2341B007AA;&country=NL&dir=/for_home/product_finder/cameras/digital_camera/ixus/

http://www.digitalversus.com/duels.php?ty=1&ma1=1&mo1=367&p1=2304&ma2=1&mo2=374&p2=2364&ph=3

Ik wil em vooral gebruiken op vakantie en voor op feestjes (als het wat donkerder is).

De 960 maakt wat mooiere foto's (volgens de 2e link) maar heeft volgens mij geen groothoek lens zoals de 860 wat mij toch wel leuk lijkt. Kan iemand dit bevestigen? Heb je er uberhaupt iets aan?

Ook heeft de 860 een groter scherm. De 960 heeft daarvoor in plaats een wat kleiner scherm maar wel een optisch zoekertje.

Ohh ja..

Hier scoort de 860 heel hoog (960 zie ik er niet tussen staan):

http://www.letsgodigital.org/nl/camera/

En hier scoort ie hoger dan de 960:

http://www.digitalversus.com/products-10.html#1

op dpreview.com scoort 960 weer hoger dan de 860.

Zou iemand mij advies kunnen geven?

Ik snap er namelijk geen bal meer van :S
laatste aanpassing

Uitspraak van Ubermeister op dinsdag 15 april 2008 om 17:00:
Ben je nu wel tevreden met je F31?

Vanaf hier staan wat reacties (en enkele testfoto's) die ik geplaatst heb nav de fuji f31 (vooral in vergelijking tot de nieuwe Panasonic TZ5):

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/29923424#29923424

Voor de rest moet ik de handleiding eerst nog even gaan lezen :bloos:

Dit zijn iig 2 vergelijkingsfoto's die ik beide heb gemaakt op iso 800 waarbij beide verder op automatisch stonden (zoals ik ze waarschijnlijk zou gebruiken op een feest):

Panasonic TZ5:

Fuji F31fd:

laatste aanpassing

Uitspraak van cool daddy op dinsdag 15 april 2008 om 17:36:
En nou wil ik wel eens een mooie foto zien die je er mee gemaakt hebt

Vandaag even naar keukenhof geweest :)

TZ5 ISO 100

F31 ISO 100

De f31 vind ik voor overdag dus wat minder. Onder andere omdat er redelijk veel purple fringing is vergeleken met de TZ5 (zie je niet echt op deze 2 foto's) en vind de kleuren niet echt sprekend genoeg. Waarschijnlijk kun je dat enigszins wel corrigeren met postprocessing maar daar heb ik niet zo veel trek in. Bij Panasonic zet je de instelling gewoon op vivid en dan is dit wat eruit komt.
laatste aanpassing
Artiest DanM
Als je zoveel wensen/eisen hebt, waarom dan niet gewwon een DSLR aanschaffen?

ehh omdat die te groot zijn misschien?
Uitspraak van DanM op vrijdag 4 april 2008 om 12:18:
Van de week een nieuwe cam gehaald, Casio EXz77....ultraklein, past zo in je kontzak

Die heb ik ook .. 155€ bij mediamarkt gekocht.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 april 2008 om 23:23:
ehh omdat die te groot zijn misschien?

Heb je een point, maar ik heb ook een point als ik zeg dat een compact camera compact is in alle opzichten, dus ook features [ fototechnisch ] helemaal die ultrakleintjes missen veel [ zoals manuele instellingen ] en een , niet geheel onbelangrijk, oculair....:9 gelukkig ben ik voorzien van én een ultrakleine [ handig, altijd in mijn jaszak ] en een iets grotere compact, SP320/Olympus geloof ik, die heeft wel manueel/oculair en zelfs RAW [ handig voor photoshoppen...8) ]
Uitspraak van -={SingleStyle}=- op woensdag 16 april 2008 om 23:34:
Die heb ik ook .. 155€ bij mediamarkt gekocht.

Chill dingetje, niet?
Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 april 2008 om 18:15:
De f31 vind ik voor overdag dus wat minder. Onder andere omdat er redelijk veel purple fringing is vergeleken met de TZ5 (zie je niet echt op deze 2 foto's) en vind de kleuren niet echt sprekend genoeg. Waarschijnlijk kun je dat enigszins wel corrigeren met postprocessing maar daar heb ik niet zo veel trek in. Bij Panasonic zet je de instelling gewoon op vivid en dan is dit wat eruit komt.

Klopt, de F31 is overdag niet zo heel bijzonder. Maar kijk eens wat ie doet op ISO800... ;)

Uitspraak van DanM op woensdag 16 april 2008 om 23:38:
Heb je een point, maar ik heb ook een point als ik zeg dat een compact camera compact is in alle opzichten, dus ook features [ fototechnisch ] helemaal die ultrakleintjes missen veel [ zoals manuele instellingen ] en een , niet geheel onbelangrijk, oculair.... gelukkig ben ik voorzien van én een ultrakleine [ handig, altijd in mijn jaszak ] en een iets grotere compact, SP320/Olympus geloof ik, die heeft wel manueel/oculair en zelfs RAW [ handig voor photoshoppen

klopt. Maarja..uiteindelijk moet je toch een afweging maken met in je achterhoofd wat voor jou het belangrijkste is. Voordat ik een camera koop bekijk ik natuurlijk eerst een hele rits foto´s die ermee gemaakt zijn. Tuurlijk zullen die niet kunnen tippen aan een DSLR maar als het voor mij acceptabel is dan vind ik het niet erg. Ik vind het namelijk ook erg belangrijk dat de camera compact is. Voor mezelf had ik dus gesteld dat ik zowieso tussen de compacts een keuze zou maken. Ik wil em (in dit geval hun) vooral gebruiken op vakantie en op feestjes. Met een DSLR heb je al snel dat de camera het middelpunt is en het steeds neerkomt op ´ik en mn camera´. Dat wil ik niet. Het moet gewoon een snapper blijven die voor mij acceptabele fotokwaliteit biedt en indien de prijs en keuze het toelaat ook nog wat aanvullende features zoals beeldstabilisatie, groothoek, dikke zoom etc.
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 april 2008 om 09:10:
klopt. Maarja..uiteindelijk moet je toch een afweging maken met in je achterhoofd wat voor jou het belangrijkste is. Voordat ik een camera koop bekijk ik natuurlijk eerst een hele rits foto´s die ermee gemaakt zijn. Tuurlijk zullen die niet kunnen tippen aan een DSLR maar als het voor mij acceptabel is dan vind ik het niet erg. Ik vind het namelijk ook erg belangrijk dat de camera compact is. Voor mezelf had ik dus gesteld dat ik zowieso tussen de compacts een keuze zou maken. Ik wil em (in dit geval hun) vooral gebruiken op vakantie en op feestjes. Met een DSLR heb je al snel dat de camera het middelpunt is en het steeds neerkomt op ´ik en mn camera´. Dat wil ik niet. Het moet gewoon een snapper blijven die voor mij acceptabele fotokwaliteit biedt en indien de prijs en keuze het toelaat ook nog wat aanvullende features zoals beeldstabilisatie, groothoek, dikke zoom etc.

Duidelijk....alleen is het met cams net zo als met computers, vandaag nieuw, manana achterhaald...ergens wel jammer, want geld groeit me niet op de rug..:/ [ 2 cams wel ff voldoende voorlopig, 3e tot mijn beschikking [dslr] if i like..:) ]

Zoals het er nu naar uitziet wordt de fotokwaliteit bij compacts niet veel beter meer. Waarom denk je dat ik als 2e camera een toestel koop wat al een jaar niet meer gemaakt wordt? Tegenwoordig proppen ze alleen maar belachelijke features in een camera zoals wifi, printfunctie, lachdetectie, GPS, touchscreen, 30 megapixel, mp3 speler en noem maar op. Fotokwaliteit speelt blijkbaar geen rol meer.
laatste aanpassing