Partyflock

Forumonderwerp · 999340
3594x bekeken
Waarschuw beheerder
donateur
Heb er laatst in gezeten (rally uitvoering) die dingen blijven echt geweldig heerlijk die power die motor :kwijl:

[img width=543 height=417 cacheid=000f1a49002ab1131a1995b41a022de762]http://www.shorey.net/Auto/German/Audi/1986%20Monte%20Carlo%20Rally%20Audi%20Quattro%20S1%20Walter%20Roehl.jpg[/img]
:respect:

Nog meer mensen verslaafd aan deze monsterlijke wagens :D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 9 maart 2008 om 09:57:
Levens gevaarlijk! al die mensen zo dicht bij de weg te staan

die mensen langs de kant zijn echt levensmoe :lol:

heldenfilmpje weer MvM

wat een klappen en wat een gefluit :kwijl:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 maart 2008 om 10:13:
Ik denk dat jij dit plaatje eens goed moet bekijken (vooral de rechterkant).

Sukkel, laat eens zien waarom ik er geen verstand van heb, om over geld maar niet te spreken broekhoest :loser:
Waarschuw beheerder
Kom op man, zo'n ding bestuur je niet. Hok wil alleen maar hard rechtdoor, bij een bocht moet je eerst het instructieboekje raadplegen.

Een S4 Avant gaat super door de bocht, prima auto voor het circuit. Niet op de laatste plaats omdat S-modellen altijd vierwielaangedreven zijn en ik praat uit eigen ervaring.
Artiest {SHOWLIST artist 52411, 1657}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tedder op vrijdag 7 maart 2008 om 22:07:
''the audi and the cossie are great, but this is much greater''

Uitspraak van MvM op zondag 9 maart 2008 om 07:55:
Een delta is leuk maar ik vind dit leuker.

{argument 'id' ontbreekt}

b)

Maar een S1 Q is zeker net zo vet :kwijl:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Zeker weten!
Waarschuw beheerder
Misschien wel vetter!
Waarschuw beheerder
Of niet?
Waarschuw beheerder
Maar een S1 Q is zeker net zo vet

Dat zeker!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Even wat power (600 pk) ervaren?

Niet kijken zonder geluid!

Check die toeschouwers stoer zijn, de vierwielaandrijving zal even pauze hebben ..:

Nee, geen Cossworth maar hij is wel mooi rood:

{ongeldige bron voor embed: http://video.google.com/videoplay?docid=-7611066133160337894}

Even uitdraaien...vlak voor het inladen:

Stel je bent blind en je staat te "kijken" tijdens het inladen van de auto in het derde filmpje, en je weet niet wat het voor een voertuig is. Dan zou het ook een tractor kunnen zijn...

{ongeldige bron voor embed: http://video.google.com/videoplay?docid=4983762036058715956}
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
alles uit de group B tijd is om te smullen

205 t16
s1 super sport Q
Rs 200
Lancia S4

Waarschuw beheerder
Uitspraak van MvM op maandag 10 maart 2008 om 07:01:
Check die toeschouwers stoer zijn

wat een idioten

Waarschuw beheerder
Uitspraak van The-Beast op maandag 10 maart 2008 om 17:45:
alles uit de group B tijd is om te smullen

Idd wat zonde zeg , dat dat afgelopen is :(

@ Tedder die Delta van die Felix Pahler :kwijl:
Heb al veel filmpjes van hem zitten kijken..
Maar wat hij rijdt zijn Bergrennen, wordt veel gedaan in Oostenrijk en Duitsland..
ook machtig mooi :kwijl:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jan-Willem. op maandag 10 maart 2008 om 19:19:
Maar wat hij rijdt zijn Bergrennen, wordt veel gedaan in Oostenrijk en Duitsland..
ook machtig mooi

Geen pk limiet he group B delta :lief:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jan-Willem. op maandag 10 maart 2008 om 19:19:
@ Tedder die Delta van die Felix Pahler
Heb al veel filmpjes van hem zitten kijken..
ook machtig mooi laatste aanpassing 10 maart 2008 19:20

ja idd ook prachtig.
alleen jammer dat de meeste van die lancia delta tribute filmpjes op youtube niet met orignele geluid zijn.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Tedder op maandag 10 maart 2008 om 18:21:
wat een idioten

die turbo + wastgate :kwijl:

Waarschuw beheerder
http://video.google.nl/videoplay?docid=-7905189407326475357&q=r32+turbo&total=1025&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=5

the best:D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 maart 2008 om 20:43:
the best

ik zie de link niet zo tussen die bak en alle rally iconen in dit topic :vaag:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tedder op donderdag 13 maart 2008 om 17:38:
ik zie de link niet zo tussen die bak en alle rally iconen in dit topic

Die is er ook niet en zal er ook nooit zijn.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Mattijs op donderdag 13 maart 2008 om 18:04:

je kan makkelijk die link leggen hoor, de turbo die zijn gebruiken gebruikt renault ook (Y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 17 maart 2008 om 15:12:
Uitspraak van Mattijs op donderdag 13 maart 2008 om 18:04:

je kan makkelijk die link leggen hoor, de turbo die zijn gebruiken gebruikt renault ook

WTF?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 17 maart 2008 om 15:12:
je kan makkelijk die link leggen hoor, de turbo die zijn gebruiken gebruikt renault ook (Y)

:roflol:

:rot:
Waarschuw beheerder
Renault gebruit Garrett en BorgWarner turbo's, net als bijna de rest van de automerken

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Mattijs op maandag 17 maart 2008 om 21:21:
Renault gebruit Garrett en BorgWarner turbo's, net als bijna de rest van de automerken

:no:

ik heb ze zelf verkocht aan ze, toen ik nog bij de marine zat in de oorlogs jaren
Waarschuw beheerder
Wat nee?
"toen ik nog bij de marine zat" Dat is vast wel heel erg lang geleden.
Ongelovige dat je d'r bent.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Mattijs op maandag 17 maart 2008 om 21:29:
Dat is vast wel heel erg lang geleden.

dat is uit die slechte tijd '40-'45

ik praat er liever niet over :no:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 17 maart 2008 om 21:34:
Uitspraak van Mattijs op maandag 17 maart 2008 om 21:29:
Dat is vast wel heel erg lang geleden.

dat is uit die slechte tijd '40-'45

ik praat er liever niet over

Mondje dicht dus

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Mattijs op maandag 17 maart 2008 om 21:47:
Mondje dicht dus

:no:

ik word altijd door demonen aangedrongen om erover te praten
Waarschuw beheerder
Thijsiepee, je bent godverdomme even slim als je knap bent.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Franktastic op maandag 17 maart 2008 om 22:04:

Hij lijkt godverdomme op jou, 4oog :[
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tedder op donderdag 13 maart 2008 om 17:38:
ik zie de link niet zo tussen die bak en alle rally iconen in dit topic

Idd :dood:

Uitspraak van Mattijs op maandag 17 maart 2008 om 21:21:
BorgWarner turbo's

Die ken ik niet wel Borg warner versnelling's bakken ik heb in mijn 2wd cos een BW T5 bak
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Audi Sport Quattro jubileert

Een legendarische auto jubileert, de Audi Sport Quattro. De korte oerquattro die werd uitgebracht voor het Groep B rallykampioenschap is 25 jaar geworden. Op de komende Techno Classica in Essen staat de ´Shorty´extra in de schijnwerpers.

Van de 306 pk sterke Sport Quattro zijn destijds 214 straatversies gemaakt. Om met een auto in het Groep B klassement aan de start te komen, moesten er minimaal 200 exemplaren van het model voor de openbare weg worden geproduceerd. De Sport Quattro kostte destijds 200.000 Duitse Marken en het is lange tijd de duurste Audi aller tijden geweest. Van de 214 exemplaren zijn er nog 140 over. Van de rallyauto bestaan er nog vijf. Op Techno Classica in Essen, die van 26 tot en maart 30 maart gehouden wordt, staat 1 Groep B rally Sport Quattro die vergezeld wordt door vijf van de nog bestaande 140 staatversies. Elke van de destijds vier geleverde kleuren is present: tornadorood, kopenhagenblauw, malachietgroen, alpinewit en zwart. Overigens behaalde Audi met deze auto niet veel succes in het Groep B kampioenschap.
Waarschuw beheerder
Ok denk dat ik misschien dit jaar toch eens moet gaan kijken op de techno classica

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Franktastic op maandag 17 maart 2008 om 22:04:

Thanks man! b)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jaapieee op zaterdag 1 maart 2008 om 23:08:
Nog meer mensen verslaafd aan deze monsterlijke wagens

Nooit in gereden dus ik kan er weinig over zeggen.

Maar heb wel een Audi met Quattro..
Zo heerlijk, voor minder doe ik het niet meer :P

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 maart 2008 om 20:24:
Zo heerlijk, voor minder doe ik het niet meer :P

Wat is het voordeel dan?
Bergen hebben we niet, en het sneeuwt ook nooit.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 18 maart 2008 om 20:44:
Uitspraak van Jevedebe op dinsdag 18 maart 2008 om 20:24:
Zo heerlijk, voor minder doe ik het niet meer

Wat is het voordeel dan?

Is er dus ook niet..........

Waarschuw beheerder
Wat is het voordeel dan?

Rijd veel prettiger in bochten, zeker met regen.

En nooit sneeuw? Tuurlijk niet.. maar als het sneeuwt vouwen wel weer heel veel mensen hun auto op.
Veiligheid is ook wel belangrijk.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 maart 2008 om 21:00:
Uitspraak van Forum-Biatch :[ op dinsdag 18 maart 2008 om 20:44:
Wat is het voordeel dan?

Rijd veel prettiger in bochten, zeker met regen.

En nooit sneeuw? Tuurlijk niet.. maar als het sneeuwt vouwen wel weer heel veel mensen hun auto op.
Veiligheid is ook wel belangrijk.

Wat een gelul! Hoe kan kwatreau nou beter rijden in de bochten vooral met regen, leg me dat eens uit als je zin hebt. Dat geldt uiteraard ook over je opmerking over de sneeuw. Jij hebt echt niet meer grip in de sneeuw als een andere boerelul met een Kadett. Ik zal jou eens met slicks in de sneeuw zetten met je kwatreau, laat dan maar eens zien wat die Audi kan.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mattijs op dinsdag 18 maart 2008 om 21:04:
Hoe kan kwatreau nou beter rijden in de bochten vooral met regen

Ik bedoel dat het verschil dan duidelijker wordt.
Op wat je verder zegt ga ik niet eens in (y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 maart 2008 om 21:16:
Ik bedoel dat het verschil dan duidelijker wordt.

Wat voor verschil? :rot:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 maart 2008 om 21:16:
Op wat je verder zegt ga ik niet eens in

Dat klopt ja, hier kan jij helaas ook niet tegenin gaan. Succes met je leven verder :rot:
Waarschuw beheerder
Wat is het voordeel dan?

je staat niet zo lang te spinnen als je vol gas weg sprint in de stromende regen met 600 + pk
Waarschuw beheerder
Uitspraak van The-Beast op dinsdag 18 maart 2008 om 23:54:
je staat niet zo lang te spinnen als je vol gas weg sprint in de stromende regen met 600 + pk

Maar goed dat hij kwattro heeft met z'n 600+ pk!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mattijs op dinsdag 18 maart 2008 om 21:04:
Wat een gelul! Hoe kan kwatreau nou beter rijden in de bochten vooral met regen, leg me dat eens uit als je zin hebt. Dat geldt uiteraard ook over je opmerking over de sneeuw. Jij hebt echt niet meer grip in de sneeuw als een andere boerelul met een Kadett. Ik zal jou eens met slicks in de sneeuw zetten met je kwatreau, laat dan maar eens zien wat die Audi kan

Word eens tijd dat je in een quattro gaat rijden,dan merk je het verschil wel.Waarom denk je dat audi de 1 na de andere rally won?Omdat de auto meer als 100kg zwaarder was?

heb je ff??:P

Het woord 'quattro' is niet te vinden in een woordenboek, maar heeft inmiddels een algemeen bekende betekenis. De twee woorden 'Audi' en 'quattro' zijn in slechts twintig jaar wereldwijd steeds meer met elkaar verweven geraakt nadat de eerste Audi quattro, de eerste in serie geproduceerde auto met vierwielaandrijving, tijdens de Automobielsalon te Genève op 3 maart 1980 was onthuld.

Nu, twintig jaar later, is de permanente vierwielaandrijving van Audi niet alleen door rijders van de topmodellen van Audi, de sportieve S- en TT-modellen beproefd, maar ook ingevoerd in de rest van het modellengamma van Audi, vanaf de A3, A4, A6 tot en met de A8. Momenteel zijn meer dan 30 versies van de Audi quattro leverbaar; bijna één op de drie Audi's die van de lopende band komen, is een quattro. In totaal zijn er naar schatting 830.000 Audi quattro's wereldwijd aanwezig - bijna 35% daarvan is de laatste twee jaar gefabriceerd.

De vierwielaandrijving was al geruime tijd voor 1980 bekend, maar werd in feite exclusief bij zwaardere terreinvoertuigen toegepast evenals voor Grand Prix racewagens. Niemand heeft kunnen vermoeden hoe duurzaam de invloed van de permanente vierwielaandrijving van Audi op de automobielindustrie en de autosport zou zijn. Er zijn weinig andere uitvindingen op autogebied te bedenken die de prestaties van de auto zo drastisch hebben getransformeerd.

De koersvastheid van een auto werd door de quattro-aandrijving sterk verbeterd; verder werd de verhouding tussen vermogen en prestaties op zijn kop gezet. De rallywereld trilde begin jaren 80 op zijn grondvesten toen de Audi's met vierwielaandrijving werden geïntroduceerd.

Hoewel Audi zijn aandacht op andere vormen van autosport heeft gericht, ligt toch het belangrijkste erfgoed van de revolutionaire vierwielaandrijving voor Audi in het wereld-rallykampioenschap.

quattro en sport
De succesgeschiedenis van quattro kwam vooral goed op gang bij het debuut van de quattro in de autosport. Met een tot 300 pk opgevoerde motor behaalde de rallyversie in het debuutjaar 1981 drie overwinningen bij races voor het Wereldkampioenschap. Coureurs zoals Hannu Mikkola, Stig Blomqvist en Michèle Mouton behaalden met de quattro ook het volgende jaar zeven ritzeges en het wereldkampioenschap voor merken. Vanaf 1984 voegde de Duitser Walter Röhrl zich bij het race-equipe van Audi; direct bij zijn debuut behaalde deze dubbele wereldkampioen uit Regensburg de overwinning tijdens de rally van Monte Carlo. Het Audi4eam sloot het seizoen af met een dubbele titel: behalve het wereldkampioenschap voor merken ging ook de coureurskampioenstitel - voor Stig Blomqvist - naar Ingolstadt. Talrijke nationale titels zorgden, net zoals de jaren daarvoor, mede voor een succesrijke eindbalans.
De versie sport-quattro - met verkorte wielbasis - en de met spoilers uitgeruste quattro - zetten de triomftocht van de vier ringen op de rallypistes voort. Daarbij behoorde de meervoudige overwinning bij legendarische bergraces op de Pikes Peak in Colorado, VS, ongetwijfeld tot de spectaculairste successen.

Ook op het circuit triomfeerden exemplaren van de Audi quattro bij Noord-Amerikaanse kampioenschappen. De deelname bij de toerwagenrace-serie Trans Am eindigde in 1988 met acht ritzeges, de coureurstitel en de merkentitel van de Audi 200 quattro Coupé. Achter het stuur zaten, behalve coureurs uit de VS ook de befaamde Duitse coureurs Walter Röhrl en Hans-Joachim Stuck.

Deze beide coureurs bestuurden ook de oersterke Audi V8 quattro, waarmee het merk in 1990 tijdens de races voor de Duitse toerwagenkampioenschap aan de start verscheen. Opnieuw viel de balans indrukwekkend uit: acht overwinningen en de coureurstitel door Stuck. Een hoofdstuk in de geschiedenis van successen die nog lang niet is afgesloten, zoals de titelwinst in 1999 door de A4 quattro met Christian Abt achter het stuur bewijst.

Ontwikkeling
Het begin van het quattro-project wordt gemarkeerd door een kleine reeks gebeurtenissen: Jorg Bensinger, hoofdingenieur ondersteltechniek van Audi, kreeg van Dr Ferdinand Piëch, de huidige voorzitter van het Volkswagenconcern, de opdracht een nieuwe, krachtige auto te construeren. Dit gebeurde naar aanleiding van proefnemingen in de winter van 1975 in Scandinavie met een 75 pk Volkswagen Iltis, een militaire terreinjeep. In maart 1977 werd een oud type Audi 80 sedan (interne code A1) voor ontwikkelingsdoeleinden uitgerust met de vierwielaandrijving van de Iltis. Zes maanden later ontstond hieruit een project met een eigen projectnummer en een eigen ontwikkelingsbudget.

De werkelijke vuurproef kwam in januari 1978, toen de directeur Verkoop, Dr. Werner Schmidt, en het hoofd Marketing, Edgar van Schenck, uitgenodigd werden op Europa's steilste bergweg, de Turracher Höhe in Oostenrijk, met hellingen tot 23%. Het originele A1-prototype gaf een overtuigende demonstratie - op gewone zomerbanden, zonder sneeuwkettingen!

De directeur Ontwerp en Ontwikkeling bij Volkswagen, Dr. Ernst Fiala, keurde het plan goed om op basis van het quattro-concept in 1978 de productie voor te bereiden van een direct te bouwen tweede prototype (A2) en tenslotte voor een derde en laatste versie van de vierwielaangedreven sedan quattro die begin 1979 werd ontwikkeld. De eerste productie-quattro werd 20 jaar geleden tijdens de persdag op de Automobielsalon in Genève onthuld, een gebeurtenis die algemeen als een belangrijke mijlpaal voor het merk en voor de automobielgeschiedenis wordt gezien.

De vakpers begroette het eerste optreden van de Audi quattro uitbundig en zeldzaam eensgezind. Koppen als "Automobieltechniek van het jaar 2000 nu al leverbaar", "Geniaal ontwerp", of "Koersvaste gedachteflits" vormen het bewijs van de diepe indruk die de quattro in 1980 in Genève achterliet.

Hoe werkt quattro?
Bij de Audi quattro worden alle vier de wielen permanent aangedreven. Het voordeel is dat elk wiel in het ideale geval slechts de helft van de aandrijfkracht hoeft over te brengen in vergelijking met die bij traditionele aandrijvingen op twee wielen. Omdat de door elk wiel overgebrachte totale kracht - de som van voortstuwings- en zijgeleidingskracht - beperkt is, kan een Audi quattro naar verhouding meer zijgeleidingskracht op de weg overbrengen: de voorwaarde voor een bijzonder hoge koersvastheid in bochten en een uitmuntende stabiliteit bij rechtuit rijden, zowel op droog als op nat wegdek.
Natuurlijk kan een Audi quattro zijn superioriteit het best op natte wegen, grind en sneeuw, op een modderige ondergrond of een gedeeltelijk beijzeld wegdek laten zien. Weliswaar zijn puur elektronische regelsystemen ook bij traditionele auto's in staat het doorspinnen van wielen op het wegdek te voorkomen; maar tegelijkertijd wordt daarbij de voortstuwende kracht in dezelfde mate gereduceerd. Dat ligt anders bij de Audi quattro omdat het automatisch werkende Torsen-middendifferentieel de aandrijfkracht gelijkmatig over de voor- en achterwielen verdeelt. Wanneer zich plotseling verschillen in de toerentallen van de wielen voordoen - bijvoorbeeld wanneer alleen de voorwielen op een beijzeld oppervlak terechtkomen, reageert het systeem bliksemsnel: tot 75 % van het koppel wordt dan overgebracht naar de wielen die het langzaamst draaien. in dit geval dus de achterwielen. Het Torsen-differentieel is een zuiver mechanisch systeem.

Bij dwars ingebouwde motoren zoals in de A3, S3 en in de TT, wordt vanaf het najaar 1998 een bijzondere variant van de quattro-technologie toegepast. De elektrisch-hydraulische Haldex-koppeling reageert bijzonder snel op wijzigingen in de tractiecondities en past de verdeling van de aandrijfkracht over de voor- en achterwielen onmiddellijk optimaal aan.

quattro in de loop der tijd
Eerste generatie
Een 5-cilinder benzinemotor met turbo en laadluchtkoeling, een vermogen van 200 pk met aandrijving op alle vier wielen via de revolutionaire quattro-aandrijving met voor-, achter- en middendifferentieel; de differentiëlen midden en achter waren uitgevoerd als sperdifferentieel met handbediening.
Tweede generatie
In het modeljaar 1983 werd voor de sperdifferentiëlen volledig overgestapt van handbediening op pneumatische bediening. Hierbij konden of het middendifferentieel of midden- en achterdifferentieel samen worden vergrendeld met behulp van een trekknop met twee standen. Dit systeem werd ook gemonteerd op de Audi 80 quattro.
Derde generatie
De volgende stap in de ontwikkeling was de vervanging van het middendifferentieel door een 'Torsen'-differentieel, dat naar behoefte vergrendelde zonder dat de bestuurder hoefde in te grijpen; de bediening werd automatisch geactiveerd maar nog wel mechanisch en niet elektronisch. Het sperdifferentieel achter werkte nog steeds met handbediening, maar de sperfunctie werd al wel automatisch uitgeschakeld zodra de snelheid boven 25 km/u uitkwam. Dit systeem werd vanaf modeljaar 1980 gemonteerd op de quattro-versies van de 80, 90, 100 en 200 Coupé.

Vierde generatie
Op de laatste, huidige trap van de quattro-technologie, die in 1995 op de Audi A4 werd geïntroduceerd, is het handbediende sperdifferentieel achter vervangen door een elektronisch sperdifferentieel (EDS), dat automatisch in werking treedt zodra een van de achterwielen de grip op de weg kwijtraakt.

Variaties
De introductie van de Audi V8 in 1988 vereiste de ontwikkeling van een nieuw type quattro-aandrijving met een speciale aandrijfas vanuit de versnellingsbak naar voren voor aandrijving van de voorwielen. Het middendifferentieel wordt zo nodig vergrendeld door een volledig automatisch werkende lamellenkoppeling. Het achterdifferentieel is een 'Torsen'-differentieel. Ook hierbij hoeft de bestuurder niet zelf in te grijpen, wanneer een van beide achterwielen de grip op de weg verliest, omdat dit differentieel automatisch vergrendelt.
Dit systeem is verder ontwikkeld voor de introductie van de Audi A8 in 1994, waarbij het 'Torsen'-achterdifferentieel werd vervangen door een elektronisch sperdifferentieel (EDS), dat automatisch werkt tot een snelheid van 40 km/u. Het andere quattro-systeem dat momenteel wordt toegepast, is ontwikkeld voor dwarsgeplaatste motoren namelijk voor de Audi A3 quattro, S3 quattro en de TT quattro. Bij dit systeem wordt gebruik gemaakt van een elektronisch geregelde hydraulische lamellenkoppeling waardoor de kracht tussen de voor- en achterwielen wordt verdeeld. Ook bij deze wagens is achter een elektronisch sperdifferentieel gemonteerd.

Audi quattro rijvaardigheidstrainingen
Het Audi quattro-systeem biedt onder alle weg- en weersomstandigheden een uitstekend rijgedrag. Optimale veiligheid kan echter alleen gewaarborgd zijn als de bestuurder het quattrosysteem op de juiste manier benut. In Nederland wordt daartoe aan alle kopers van een Audi quattro een quattro rijvaardigheidstraining voor twee personen aangeboden. Gratis wel te verstaan. In deze training, die een volle dag duurt, komen onder andere de volgende zaken aan bod: het snel maar veilig een bocht nemen, het maken van een noodstop, het correcte gebruik van ABS en het remmen in bochten en uitwijkmanoevres.
Mensen die al een Audi quattro bezitten, kunnen ook aan deze training deelnemen. Voor hen is de prijs Fl. 465,00 (twee personen, incl. lunch en diner). Rijders van een Audi met voorwielaandrijving of rijders van een ander merk die ook eens met de voordelen van het quattro-systeem willen kennismaken, zijn uiteraard eveneens van harte welkom. Voor hen stelt importeur Pon's Automobielhandel een Audi quattro ter beschikking. De prijs voor een training inclusief leenauto is Fl. 699,- (twee personen, incl. lunch en diner).

De opgedane kennis kan desgewenst verder worden uitgebouwd met vervolg-trainingen op sneeuw en ijs. Audi organiseert hiertoe wintertrainingen in het Oostenrijkse Seefeld en het Finse Muonio

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 maart 2008 om 21:00:

Ik rij met mijn voorwielaandrijver + winterbanden net zo hard en zelfs harder doior de sneeuw dan die Quattro-boys zonder winterbanden...

En voor die 2 a 3 dagen sneeuw per jaar ga ik die extra meerprijs, brandstofverbruik, etc. niet betalen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Steen. op dinsdag 18 maart 2008 om 23:57:
Maar goed dat hij kwattro heeft met z'n 600+ pk!

Idd anders hadden ze nooit zoveel rally's gewonnen b)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 maart 2008 om 11:00:
Ik rij met mijn voorwielaandrijver + winterbanden net zo hard en zelfs harder doior de sneeuw dan die Quattro-boys zonder winterbanden...

Ja en?Lekkere vergelijking,gooi nu ook op die qauttro winterbanden en hij rond rondjes om je heen :9

En voor die 2 a 3 dagen sneeuw per jaar ga ik die extra meerprijs, brandstofverbruik, etc. niet betalen

Gaat niet alleen om de sneeuw,Quattro is ALTIJD beter als voorwielaandrijving
Waarschuw beheerder

denk het niet !!!

Gelukkig regent het nooit in Nederland :x