Partyflock

Forumonderwerp · 996773
1 volger · 12261x bekeken
Waarschuw beheerder
Hallo zoals de de afgelopen 4 jaar zijn we ook dit jaar weer van plan om richting La France te gaan.
De afgelopen jaren hebben we voornamelijk in de Soane gevist, iets wat ik iedere visser aan kan raden. Een geweldig groot water met ook een goed bestand aan karper en meerval.
We hebben tot dusver ieder jaar dezelfde camping gezeten en eigenlijk wil ik dit jaar het liefst ergens vissen, maar wel op de Saone.
Ik zit er aan te denken om deze x gewoon zelf een stek te zoeken aan de waterkant maar daar zitten ook wel wat risico's aan!
Ik ben dan ook benieuwd naar de ervaring van anderen in Frankrijk.

Betaalwater of Rivier ?

Camping of zelf een stek zoeken aan de waterkant en zijn mensen daarmee wel eens gepakt ?

Ik kan gewoon niet wachten om weer eens die kant op te gaan!

[img width=640 height=480]https://album.partyflock.nl/10138589.jpg[/img]
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
idd, word weer gezellig
Waarschuw beheerder
word kikken
Waarschuw beheerder
auto volpakken tent enso mee word weer een week knallen indd
Waarschuw beheerder
neem je ook franse wijn mee
Waarschuw beheerder
stokbrood enso om in de goeie franse sfeer te komen, heb zelf een x franse bier gedronken daar...
Waarschuw beheerder
ga je ook vechten met Franse jongeren?
Waarschuw beheerder
eerlijk gezegd zie je die daar bijna niet als je in ergens aan de waterkant verstopt zit in de bosjes
Waarschuw beheerder
Uitspraak van The Melman op donderdag 6 maart 2008 om 14:59:
ga je ook vechten met Franse jongeren?

lijkt me wel kikken om een keer met hun samen te vegten tegen de skotoe, na het vissen ofso
Waarschuw beheerder
lijkt me ook niet verkeerd

Waarschuw beheerder
Uitspraak van The Melman op dinsdag 4 maart 2008 om 14:25:
trouwens meerval kun je ook wel eten

smaakt best goed sws

jep...en ik kan het weten:D
bij onze forellenplas laten ze in de zomer ook Afrikaanse meerval los...tyfes sterke mofo's!!!

smaakt naar biefstuk met een vissmaakje:D Tis een en al spiervlees dus goed te doen(Y)

Waarschuw beheerder
Frankrijk....vind het een ontzettend kutland maar toch heb ik er mijn hart verloren. Is meer een mentaliteitskwestie, stugge mensen, willen vaak geen kant op. Al moet ik zeggen dat ik ook wel een enkele uitzonderingen tegen ben gekomen. Mooie momenten meegemaakt daar, afgewisseld door gebeurtenissen die het plezier in het vissen erg laten dalen.

Rivier is gaaf, paar x op la maxe (moselle) gezeten met een slecht resultaat. Wel leuke momenten gehad en intens genoten. Heb meer daar in de omgeving op wat grindputten gevist en vooral hier de gekste dingen mee gemaakt. Betaalwaters heb ik niet veel mee. Vorig jaar één x op zo;n water gevist en dat hoeft van mij niet meer.Vingen wel goed vis, maar alleen al door de gedachte dat we eigenlijk op een privé stek op Orient zouden vissen kon ik er niet van genieten. Overigens hebben deze vissen ook geen enkele waarde voor me, leuk voor het album voor de pondenjagers onder ons. Ga 3 x per jaar naar een BTW en je hebt je album vol.

Zelf een stek zoeken is een goede optie, maar let wel op waar je de wagen parkeert en waar je gaat zitten. Garde peche is niet flauw en in sommige gebieden staat net als in Slotervaart je auto niet veilig als je hem onbeheert achter laat. Bezint eer ge begint want je bent in een vreemd land met een i.i.g. voor mij vreemde taal.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 maart 2008 om 22:21:
smaakt naar biefstuk met een vissmaakje

idd ja
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 maart 2008 om 23:51:
Betaalwaters heb ik niet veel mee. Vorig jaar één x op zo;n water gevist en dat hoeft van mij niet meer.Vingen wel goed vis, maar alleen al door de gedachte dat we eigenlijk op een privé stek op Orient zouden vissen kon ik er niet van genieten. Overigens hebben deze vissen ook geen enkele waarde voor me, leuk voor het album voor de pondenjagers onder ons. Ga 3 x per jaar naar een BTW en je hebt je album vol.

(Y) iid!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 maart 2008 om 23:51:
Frankrijk....vind het een ontzettend kutland maar toch heb ik er mijn hart verloren. Is meer een mentaliteitskwestie, stugge mensen, willen vaak geen kant op. Al moet ik zeggen dat ik ook wel een enkele uitzonderingen tegen ben gekomen. Mooie momenten meegemaakt daar, afgewisseld door gebeurtenissen die het plezier in het vissen erg laten dalen.

Rivier is gaaf, paar x op la maxe (moselle) gezeten met een slecht resultaat. Wel leuke momenten gehad en intens genoten. Heb meer daar in de omgeving op wat grindputten gevist en vooral hier de gekste dingen mee gemaakt. Betaalwaters heb ik niet veel mee. Vorig jaar één x op zo;n water gevist en dat hoeft van mij niet meer.Vingen wel goed vis, maar alleen al door de gedachte dat we eigenlijk op een privé stek op Orient zouden vissen kon ik er niet van genieten. Overigens hebben deze vissen ook geen enkele waarde voor me, leuk voor het album voor de pondenjagers onder ons. Ga 3 x per jaar naar een BTW en je hebt je album vol.

Zelf een stek zoeken is een goede optie, maar let wel op waar je de wagen parkeert en waar je gaat zitten. Garde peche is niet flauw en in sommige gebieden staat net als in Slotervaart je auto niet veilig als je hem onbeheert achter laat. Bezint eer ge begint want je bent in een vreemd land met een i.i.g. voor mij vreemde taal.

ik zoek altijd een camping op en vandaar ga ik met me boot op zoek naar een stek dus me auto staat wel veilig. en probeer zo verborgen mogelijk stek te zoeken zodat de pletie me niet vind :D
ik hou ook totaal niet van betaalwateren.
geef mij de vrije natuur maar en het onbekende van de grote rivieren :D

Waarschuw beheerder
Gelijk heb je....probleem is dat je wel camping bij het water moet hebben of je moet de auto weer naar de camping brengen. Heb zelf in Villeneuve de la Raho in Z-Frankrijk vanaf de camping gevist...ofja ouders stonden toen op de camping aan de n8zone zodat ik en mijn vismaat konden vissen. Was toen eerste x echt Frankrijk en direct kregen we met die stugge Franse kut mentaliteit te maken. Deel van de spullen werdt de nacht van donderdag op vrijdag gestolen en toen we aangifte wilde doen maakte ze ons op norse wijze duidelijk dat we op maandag maar terug moesten komen omdat het 13;05 uur was en ze om 13:00 uur gesloten waren.
Later hoorde we dat op het betreffende water wel vaker spullen getolen werden. Al met al was het toch een mooie eerste keer Franrijk.
Waarschuw beheerder
Dat is indd minder van die spullen. Zelf ga ik al jaren naar de soane en daar heb je genoeg campings aan de rivier, gewoon je tent op de camping zetten met auto als basis kamp. en dan met een boot en shelter de rivier optrekken op de mooie stekken te vinden.
Tot nu toe weinig last van politie gehad en al zeker geen last van fransen of diefstal.
Waarschuw beheerder
hihi, ik jat altijd die spullen van die vissers
Waarschuw beheerder
whe ik ook!, meestal van karper vissers as hun slapen neem ik hun complete set mee whahaa
Waarschuw beheerder
dat is ook mijn manier ja

en dan die spullen voor een mooie prijs verkopen op marktplaats
Waarschuw beheerder
verkoop ze voor hele lage prijzen ehe
Waarschuw beheerder
raak je de spullen iig wel kwijt ja
Waarschuw beheerder
idd, maakt mij die troep uit
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bako151 op maandag 10 maart 2008 om 15:46:
verkoop ze voor hele lage prijzen ehe

beter informeer je mij ff als je goeie set heb scheelt me aardig wat geld vriend!
Waarschuw beheerder
vant zomer trekekn die gasten er meestal wel weer op uit
Waarschuw beheerder
idd, gaan ze naar die plekken waar al die vis toeristen ook komen, gaan ze/we weer flink op rooftocht
Waarschuw beheerder
laatst nog een complete karperset mee genomen, moet wel lachen zijn geweestr toen die vissertjes wakker werden! al hun spullen weg en hun karretje!
Waarschuw beheerder
whehe, mooi is dat hé
Waarschuw beheerder
hoop ik ook voor jou
Waarschuw beheerder
later snap je het wel