Partyflock

Forumonderwerp · 995611
Poll, geopend op donderdag 7 februari 2008, looptijd van 6511.0 dag.
Iedereen · Mannen · Vrouwen

Preventief foullieren

3550%
Eens
2840%
Oneens
710%
Anders, nl...

Een razzia, een ander woord heb ik er niet voor. Ruim 20 agenten zij aan zij over de trottoirs, handschoentjes aan en de versterking staat aan het einde van de straat alvast klaar. Oude vrouwen d'r tassen overhoop, jongeren in spreidstand tegen de muur, misselijkmakend machtsvertoon.
Het gaat helemaal niemand wat aan wat ik in m'n jaszak of tas heb! :@

Maar ja, hoe houdt je mensen anders tegen om met wapens over straat te gaan?
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 7 februari 2008 om 17:30:
De gemiddelde VMBO-er lacht iemand van het VWO ook uit als die over school praat. Beetje kort door de bocht, want diep in je hart WEET je dat het eigelijk andersom zou moeten zijn.

uhuh je kent me niet en weet niet hoe ik ben en hoe ik over dingen denk...

ik heb een hekel aan discriminatie en hokjesdenken en wat jij doet is juist dat en je beweert dan vervolgens keihard dat je dat NIET doet...
en je gelooft het zelf ook nog ook... dus wie is er dan degene die mag lachen en wie niet...

en hey.. ik geloof je als je zegt dat je niet WIL discrimineren.... dat is het niet... ik ken je niet

maar ik ben het er niet mee eens om mensen uberhaupt preventief te fouilleren laat staan om dat ook nog eens selectief te doen door alleen mensen eruit te pikken die uit een bepaalde cultuur komen (daar hoort iemand die bepaalde kleding draagt dus ook bij want dat is ook cultuur) dat is dus ook discriminatie

en volgens mij snap je dus ook niet wat een steekproef is...

dat is dus een test uitvoeren onder groep van een bepaalde grote die de bevolking vertegenwoordigt. en dus niet meer van de ene groep omdat die groep toevalig 1 of 2 procent vaken bijvoorbeeld de fout in gaat zoals in dit geval met het preventief fouilleren.

Uitspraak van [V.D.K]!!loeky!! --the beatlover-- op donderdag 7 februari 2008 om 17:48:
ik heb een hekel aan discriminatie en hokjesdenken en wat jij doet is juist dat en je beweert dan vervolgens keihard dat je dat NIET doet...
en je gelooft het zelf ook nog ook... dus wie is er dan degene die mag lachen en wie niet...

Omdat ik geen enkele keer gezegd heb dat ze mensen moeten uitzoeken op huidskleur of ras.

Ze moeten verdacht uitziende mensen uit zoeken en dat zijn dus o.a. mensen die zich dmv hun kledingstijl vereenzelvigen met de gangstercultuur. Dat doen zowel zwarten als blanken als aziaten dus ik maar geen onderscheid.

En een steekproef wil zeggen dat je gewoon willekeurig wat mensen gaat controleren. Echter is dat in de praktijk geen goed systeem. bejaarden kan je bijvoorbeeld wel overslaan, als je bekijkt hoeveel bejaarden er iemand open snijden elk jaar.

Allochtonen in zn algemeenheid mag je ook niet als groep over 1 kam scheren, dus pik je uit alle bevolkingsgroepen bij elkaar het tuig uit dat crimineel is of waarvan de kans groot is dat ze crimineel zijn.

90% van de straatroven wordt gepleegd door (blank of zwart of andere etniciteit) ghetto tuig. Dus dat je mensen die er als ghetto tuig bij lopen, fouillleert, is dan een logische stap.

En iedereen kan er normaal bij lopen als hij/zij dat wil, dus er is geen sprake van discriminatie. Anders dan kan je al het onderscheid maken op grond van mensen hun keuzes (dus niet keuzes als religie die bijv. je ouders voor je gemaakt hebben in de meeste gevallen) wel discriminatie noemen. Rijd je een dikke auto en betaal je meer belasting dan je buurman die een 2CV rijdt? Discriminatie!

Heb je meer kinderen en krijg je dus meer kinderbijslag dan je kinderloze buren? Discriminatie!

Het enige dat niet klopt is het begrip 'steekproef' dat, overigens net als het begrip 'objectiviteit' NOOIT kan kloppen. Mensen hebben altijd standplaatsgebondenheid, hoe neutraal ze ook proberen te zijn. Zelfs rechters zijn niet objectief, ze kunnen hoogstens proberen om hun emoties zoveel mogelijk erbuiten te laten :)
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 7 februari 2008 om 17:59:
Ze moeten verdacht uitziende mensen uit zoeken en dat zijn dus o.a. mensen die zich dmv hun kledingstijl vereenzelvigen met de gangstercultuur. Dat doen zowel zwarten als blanken als aziaten dus ik maar geen onderscheid.

ookal kies je uit eigen vrije wil je kledingstijl wil nog niet zeggen dat het geen discriminatie is ;)

dan zou het bij geloof ook geen discriminatie zijn want dat kun je ook zelf kiezen...

maar ik hou er weer over op want het heeft toch geen zin bij jou

Uitspraak van [V.D.K]!!loeky!! --the beatlover-- op donderdag 7 februari 2008 om 18:15:
dan zou het bij geloof ook geen discriminatie zijn want dat kun je ook zelf kiezen...

das tpcj ff wat anders... van je geloof af vallen betekent in vrijwel alle gelovige families verstoten worden.

Bovendien 'kiezen' alleen Doopsgezinden hun geloof. De rest van hen doet aan kinderdoop, besnijdenis, etc. Je wordt er mee geboren.

Uitspraak van [V.D.K]!!loeky!! --the beatlover-- op donderdag 7 februari 2008 om 18:15:
maar ik hou er weer over op want het heeft toch geen zin bij jou

vind je het gek als je alleen met feitelijk onjuiste of verkeerd gelezen tegenwerpingen aan komt?

Als ik ongelijk had, zou ik allang geen argumenten meer hebben :)
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 7 februari 2008 om 18:36:
Als ik ongelijk had, zou ik allang geen argumenten meer hebben :)

je komt telkens met dezelfde argumenten maar dan op een andere manier geformulerd... er hebben mij erbij geteld 4 mensen je ervan proberen te overtuigen dat je fout zit en met allemaal verschillende argumenten en je blijft maar dezelfde dingen zeggen...

ik heb nog argumenten zat maar ik ga mijn tijd niet verspillen aan een eigenwijs als jij... houdoe

Uitspraak van [V.D.K]!!loeky!! --the beatlover-- op donderdag 7 februari 2008 om 18:50:
er hebben mij erbij geteld 4 mensen je ervan proberen te overtuigen dat je fout zit en met allemaal verschillende argumenten en je blijft maar dezelfde dingen zeggen...

Doordat ze enkele voorbeelden die ik geef, verkeerd interpreteren. Dus heeft discussie voeren inderdaad geen zin, want wat jullie proberen onderuit te halen is mn punt helemaal niet, maar een misinterpretatie ervan.
Uitspraak van s2tgrave op donderdag 7 februari 2008 om 17:24:
dus meeste mannen hier zijn gay

Of de meesten met weinig hersencellen en een afbeelding van een mug quoten mij verkeerd.

Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 7 februari 2008 om 18:59:
Doordat ze enkele voorbeelden die ik geef, verkeerd interpreteren. Dus heeft discussie voeren inderdaad geen zin, want wat jullie proberen onderuit te halen is mn punt helemaal niet, maar een misinterpretatie ervan.

Misschien moet je het dan anders verwoorden. probeer es! ;)