Partyflock

Forumonderwerp · 994291

een New Beat babbel?

zijn er nog mensen uit de tijd van toen?

zijn volgenden tracks geen onbekenden, dan hoor je hier thuis....
PLB System - Just Like This
Amnesia - Ibiza
Rhythm Device - Acid Rock
Erotic Dissidents - Move You Ass & Feel the Beat
Snowy Red - Euroshima
Taste of Sugar - Mmm Hmmm
2 DJ's - The Creation
Tragic Error - Tanzen
101 - Rock to the Beat
Lords of Acid - I Sit on Acid

Wat? Nooit van gehoord? Alles wat je nu luistert is voor 'een deel' afkomstig uit het muziekgenre uit de eind jaren 80!

New Beat ontstond in België aan het eind van de jaren 80 en was een voorloper van de dance-music. Muzikaal gezien valt New Beat op door het trage tempo (100 tot 115 BPM) en zware bassen...

New Beat werd ook geïnspireerd door Electronic Body Music van groepen als Front 242!

Mocht je ook Front 242 niet kennen...

leuke New beat verhalen welkom...., je leeftijd hoef je niet te verbergen (haha)

Dolle boel hier :nocheer:
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 29 januari 2008 om 16:34:
je leeftijd hoef je niet te verbergen

12.....En nu?

Snowy Red - Euroshima

Die plaat komt uit 1982, maar maakt niet uit. Veel mensen vergissen zich daarin. Valt ook meer onder het Synthpop/Electro genre.

Enniewee hier nog een New Beat fan, en ben vooral gecharmeerd van New Beat met een snufje Acid.

Je noemt al wat aardige tracks op, maar o.a. de volgende scoren bij mij hoog op het lijstje.

T-R-P - This Is The Place
HNO3 - Doughnut Dollies
Little Little - Tickle Me
Miss Nicky Trax - Acid In The House
New Beat Generation - Suck The Beat
Zsa Zsa La Boum - Something Scary

:lief:
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 29 januari 2008 om 18:28:
Die plaat komt uit 1982, maar maakt niet uit. Veel mensen vergissen zich daarin. Valt ook meer onder het Synthpop/Electro genre.

Weer wat bijgeleerd, kende die plaat slechts van die tijd! Wist zelfs niet af van het bestaan van 2 lp's uit 1981 en 1982, moet ik eens opzoeken... Bedankt!!

zie er Little Little tussen staan bij jou, die hebben nog een supertrack, namelijk: Just The Way Like This

Staat ook op deze cd, geweldig mooi voorbeeld van dingen die uit de New Beat evolueerden! Skizzo!!
http://www.discogs.com/release/160263

de volgende scoren bij mij hoog op het lijstje

vooral de tracks met female vocals zo te zien!!!!!

en van deze weet ik nog dat ik er eentje had met een heel speciale hoes: Zsa Zsa La Boum

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 29 januari 2008 om 20:52:
zie er Little Little tussen staan bij jou, die hebben nog een supertrack, namelijk: Just The Way Like This

Die is idd. ook te vet! Thanks voor de attentie, want die had ik echt al een tijd niet beluisterd. Woei wat een plaat. :kwijl:

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 29 januari 2008 om 21:09:
vooral de tracks met female vocals zo te zien!!!!!

Hahaha klopt nou je het zegt. Kan geen toeval zijn :lol:

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 29 januari 2008 om 21:09:
en van deze weet ik nog dat ik er eentje had met een heel speciale hoes: Zsa Zsa La Boum

Ok dan. Ik heb zelf de plaat niet. Gaat eens ff op discogs kijken.

Weet niet of je 'm kent maar die T-R-P - This Is The Place (Dance Mix) moet je ook eens proberen, ook een erg lekkere track.
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 29 januari 2008 om 21:35:
T-R-P - This Is The Place (Dance Mix) moet je ook eens proberen, ook een erg lekkere track

ja dit was de enige die me onbekend voorkwam, zal hem eens opzoeken...

dit zijn ook wel hele leuke (zijn new beat, of tracks voortkomend uit die stijl), de man achter cubic 22 was destijds mijn leraar muzikale opvoeding!!! (maar vertelde er geen woord over, die muziek was destijds niet iets waarmee je naar buiten kwam, zlefs de makers bleven liever op de achtergrond) en zijn vrouw gaf ons ook les...

Ravebusters - Powerplant
Amnesia - Hysteria (misschien nog beter dan ibiza)
Dr. Phibes - Acid Story
Cubib 22 - Night In Motion

Je noemt al wat aardige tracks op, maar o.a. de volgende scoren bij mij hoog op het lijstje

nog een geweldige: The Project - Kick The House met dat vette alarm in het begin, ben effe in mijn platen aan het snuffelen (die ik nog heb overgehouden), kom weer leuke dingen tegen, ben ze nog maar eens aan het opleggen...

deze zijn ook aan te raden, maar minder bekend,
heb er goede herinneringen aan (Blankenberge vakantie 1989, discotheek The Beatles):
http://www.discogs.com/release/151903
en deze heb ik geloof ik het meest gedraaid van allemaal uit die tijd:
http://www.discogs.com/release/43379

ben vertrokken, deze was ook eentje uit het begin en vet!
http://www.discogs.com/release/161942

en deze was een geweldig harde voor die tijd!!! maar vet!
vond de hoes altijd geweldig met de stenen smiley:
http://www.discogs.com/release/637203

Ik kom niet uit de tijd zelluf:woop:

maar new beat:woop:

miss nikky trax. cold sensation, erotic dissidents, diki r&s Subway,target , usa import etc etccccccccccc

:respect: new beat:respect:

Uitspraak van verwijderd op woensdag 30 januari 2008 om 07:25:
r&s

heb jaar en dag de r&s platen gekocht, mocht geen release missen, naast de prachtige muziek waren ook het design (de hoezen) altijd prachtig! Iets wat je in de dance zelden tegenkomt (waarschijnlijk ook te duur!!!). Maar bij r&s klopte het plaatje: mooie hoezen, sterke tracks, geweldige namen (beltram voorop destijds voor mij)...

jammer dat ook deze mooie dingen vergaan, ze zijn op het laatst een andere weg in geslagen: drum&bass, etc. en daar waren de fans van het eerste uur niet klaar voor... maar r&s zorgde voor een stipje op de wereldkaart!! Klasse! R&S is volgens mij volledig ontstaan uit de new beat-beweging... Elke release kon je blindelings kopen, was altijd raak! dat is bij vele labels wel anders....

Uitspraak van verwijderd op woensdag 30 januari 2008 om 07:25:
r&s

Vette releases uit de beste periode van r&s:
stuk voor stuk klassiekers!!!!! Nie te doen!
Duidelijk voorlopers van de hedendaagse stijlen!

Spectrum _ Brazil
Second Phase _ Mentasm
Mundo Muzique _ Andromeda
House Of Usher _ Shades
The Project (3) _ Do That Dance/Kick the house
Joey Beltram _ Energy Flash
Digital Boy _ Kokko
Joey Beltram _ My Sound
CJ Bolland _ Get Busy Time
T.C. _ Hello I Love You

@ vis;)

ik heb ook super veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel R&S vinyl;)

& ja de hoezen zijn zekers prachtig;)
OA ravesignal & beltram hoezen enzo;)

kwaliteit op ten top(y)

:respect: belgium :respect:

my sound is diffrent then your sound!!!!

:respect:

duidelijk veel fans van dit genre!!!

hehehehhe(y)
Mocht je ook Front 242 niet kennen...

Dan ben je gewoon een cultuurbarbaar... :no:

Moskwa TV en Robotiko Rejecto! vallen ook onder deze stijl toch?

Wat ik begrepen had zijn new beat en EBM vrijwel hetzelfde alleen EBM wordt meestal als benaming gegeven aan de Duitse variant :)
EBM is industrieler...rauwer... :)
Plus dan zou new beat altijd nog de naam voor de belgische variant zijn aangezien EBM er eerder was... ;p
laatste aanpassing

New Beat werd ook geïnspireerd door Electronic Body Music van groepen als Front 242!

Daar heb ik nog wel 4 platen van (ik dacht 2 albums en 2 maxi vinyls).

Zelf ben ik net van een generatie daarna. Ik heb nog wel new beat enzo meegemaakt qua cd's enzo, maar niet meer dan dat. Ben er ook niet zo'n hele grote liefhebber van (een vriend van mij daarentegen....).

Twee van mijn favorieten zijn al opgenoemd:

HNO3 - Doughnut Dollies (ben erg blij dat ik deze op vinyl bezit)
Little Little - Tickle Me

R & S / Ferrari hebben in hun begintijd wel een paar goede tracks uitgebracht. New Beats The House van Grey House of Space Opera - Mandate My Ass of T.C. - Hello I Love You zijn een aantal goede plaatjes uit die tijd.
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op woensdag 30 januari 2008 om 09:56:
Elke release kon je blindelings kopen, was altijd raak! dat is bij vele labels wel anders....

Ik denk dat R & S ook wel beschouwd mag worden als het beste houselabel ooit. Ze hebben zoveel kwaliteit uitgebracht, dat vrijwel geen ander label hier aan kan tippen.
Artiest {SHOWLIST artist 1244, 33343}
Uitspraak van verwijderd op zondag 3 februari 2008 om 15:38:
T.C. - Hello I Love You

die was zeker top :respect:

Electronic Body Music (EBM) is een elektronisch muziekgenre dat ontstaan is in de vroege jaren 80!!! New Beat is van eind jaren 80! Persoonlijk vind ik het 2 verschillende genres! New Beat komt wel voor uit de EBM, maar is trager!

EBM: De sfeer is donker en grimmig, en teksten en muziek hebben dikwijls een agressieve uitstraling...
Enkele groepen: Front 242, Skinny Puppy, Nitzer Ebb,...

New Beat is veel trager van beat! Ook dikwijls 'gestolen' samples en erotisch getinte teksten! Zeker niet zo donkere stijl als EBM

Uitspraak van verwijderd op maandag 4 februari 2008 om 00:31:
Enkele groepen: Front 242, Skinny Puppy, Nitzer Ebb,...

Of check het Zoth Ommog label. :)

In België werd begin jaren 80 de formatie Front 242 opgericht. In eerste instantie maakten ze vrij koud klinkende synthpop, maar al snel verzwaarden de beats en sequences, en werden zij het boegbeeld van de EBM ... Ze worden als de voorlopers van New Beat en Techno...

Luister zeker eens naar:
Headhunter (1988) met de geweldige b-kant: Welcome To Paradise
Master Hit (Part 1 & 2) (1986)
No Shuffle (1984)
Body to Body

Uitspraak van permanent verbannen op zondag 3 februari 2008 om 07:01:
Wat ik begrepen had zijn new beat en EBM vrijwel hetzelfde alleen EBM wordt meestal als benaming gegeven aan de Duitse variant

nope, later is er in duitsland heel veel uitgekomen wat volgde uit de EBM, duitsland bracht in begin jaren 90 veel 'dance' uit die eigenlijk enorm aanleunde bij EBM! Terwijl belgie en nederland al lang weg waren uit deze donkere stijl van muziek (althans het grote deel: belgie : bonzai, dance opera,... en nederland: go bang, ...) bleven ze in duitsland vooral EBM-achtige varianten maken... Persoonlijk vind ik dat ze wat achteraan huppelden (toch zeker toen)...
Het Nederlandse Go Bang-label vind ik het allerbeste voorbeeld van New Beat opvolging: dit label had duidelijk inspiratie gehaald uit de New Beat en maakte er een frisse interpretatie van...
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op maandag 4 februari 2008 om 00:35:
Zoth Ommog

nagel op de kop!!!
Zoth Ommog : een label dat EBM-achtige dingen uitbracht als zoete broodjes (van allerlei allooi), ik moet zeggen dat er ook leuke dingen tussen zaten, ook depeche mode-achtige dingen (begin-periode), en die vond ik dan weer wel leuk!

Maar dit was wel eind jaren 80, begin 90, jaren nadat de EBM in belgie zijn hoogtepunt kende! (en front 242 zelf niet goed meer wist welke kant uit...)

Mwah go bang, en sublabels OA Esp, vind ik nou niet echt, een uitgesmolten iets, van weer een vertakking;)

kijk alles heeft ze vertakkingen, van chicago, naar detroit etc etc..

Maar OA goa bang was toch meer gericht uit de techno hoek, en toch ook het plattere nl hoekje met Oa d-shake enzo.
wil niet zeggen, dat go bang slecht is hoor:O heb ze allemaal op vinyl:lol:

Ik denk toch dat het de belgen waren die er toch een beetje het duistere erin hield, kijk maar nar atomizer, pat & krimson, insanity, liaisons-d etc etc.....

p.s ik ben ook niet een hele grote fan hoor van new beat(y)
maar er zit zeker of zat zeker vet spul tussen;)

:respect: cold sensation. music train:respect:

Uitspraak van verwijderd op zondag 3 februari 2008 om 15:42:
Ik denk dat R & S ook wel beschouwd mag worden als het beste houselabel ooit. Ze hebben zoveel kwaliteit uitgebracht, dat vrijwel geen ander label hier aan kan tippen

Persoonlijk vind ik dat ook: ik kocht destijds blindelings alle releases: ze waren toch altijd schitterend! En ik als ontwerper vond de hoezen ook altijd mooi, dus er was geen twijfel mogelijk! R&S rules! Mocht je niet bekend zijn met R&S: de In Order To Dance compilaties geven je een mooi idee van de uitzonderlijke klasse!

Wat er precies met R&S gebeurd is, weet ik niet precies...
Ik geloof dat ze onlangs opnieuw een aantal oude releases 'herdrukt' hebben met nogal wat reacties: leuk voor diegenen die ze nog niet hadden, minder leuk voor de verzamelaars die beperkte oplage collectors items hadden en ze plots idem bijgedrukt zagen. Maar ik kan er geen juist oordeel over vellen, ik ken de juiste informatie (nog) niet...
misschien iemand hier? had renaat het label stopgezet? problemen met artiesten? ik weet het niet... weet dat het plots erg stil werd rond r&s....
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 29 januari 2008 om 16:54:
Dolle boel hier

ja het zit hier vol met vrouwen! nie te doen...
das duidelijk...

maar ja 'new beat' en vrouwen zullen wel niet samen gaan zeker...

(ps. is niet slecht bedoeld, maar in deze leeftijdscategorie leven er niet veel meer van...!)

Ik ben ook nog een broekie:lol:

maar heb dat tijd van me ma:P
mijn ma was een laat bloeier, die naar feesten ging toen wij nog klein waren:lol: (1988/1991)
en me oudere zus tsja die kocht en kreeg via via school enzo toendertijd allemaal mixbandjes enzo, dus was aardig op de hoogte, kwa muziek dan:P
& nu gaat ze zellufs met ons mee naar feesten enzo:lol: me ma dan)

helaas ben ik veelste laat geboren:roflol:
maarja ik ken er nu weer wat langer van genieten:lol:

;);)
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op maandag 4 februari 2008 om 12:06:
helaas ben ik veelste laat geboren
maarja ik ken er nu weer wat langer van genieten

helemaal niet: nu is er veel meer keuze! Je hoeft zo ver te gaan voor een leuk feestje! Of voor mensen te vinden die dezelfde muziek leuk vinden! Destijds (1988) waren we echt uitzonderingen! We waren destijds met een klein groepje in onze streek: we gingen dan naar de disco (waar men destijds enkel pop en rock draaiden), we vroegen dan new beat aan, en moesten dan wel even wachten: dan was het zover: iedereen van de dansvloer!!! en wij erop: zonnebril op en ons merkwaardige newbeat-dansje!!! Men vond dat helemaal niet leuk!!! Rock to the beat, jesus loves the acid, tanzen, warbeat, ibiza,... Velen werden kwaad op ons, de dj werd dan belaagd om de muziek om te gooien (brian adams, europe, bon jovi,etc.. en slows!!!! ja slows!!!). We werden echt gezien als freaks (waren we ook). Maar het was heerlijk, we trokken het ons niet aan! Het was supermuziek! Later vonden we dan andere plaatsen waar we samen kwamen met dance-liefhebbers, maar daarvoor moesten we een heel stuk rijden (90 minuten)... Nu is het allemaal anders: dance is gewoon het muziekgenre, zelfs de alternatievelingen vinden er leuke dingen tussen zitten... Zelfs de rockfestivals worden overmeesterd door dance-gerichte dingen (daarvoor zorgden groepen als underworld, the prodigy, chemical brothers,...). Dus zeker niet te laat geboren!

Ja dat wet ik kwa geschiedenis kwa het house gebeuren in het algemeen;)

en ja nu is er meer, das waar;)
Maar er is teveel;)
Teveel geld snaaiers;)

alles is hetzelfde kwa een retro(oldschool) party!
Het is allemaal te mooi:(
ik weet niet hoe ik het moet uitleggen:lol:

het is TE! allemaal!

het enigste wat mij nog een beetje boeit, kwa MIJN generatie is de goa & acid techno dingetjes voor de rest vind ik het er weinig aan:lol:

Uitspraak van verwijderd op maandag 4 februari 2008 om 14:56:
het is TE! allemaal!

dat zegt men altijd hoor (generatie na generatie),
dat is typerend volgens mij...
ben ooit in 1992 in een aflevering van 'for those who like to groove' geweest,
het ging er toen over: wat met de dance in nederland? (heb de aflevering gelukkig nog op tape!!! neem ik mee mijn graf in (haha)):

de discussie was toen dat alles 'te' geworden was, alles was commercieel,
ging de dance tenonder? de rode schoentjes, kaplaarzen,... 2 unlimited en al zijn varianten, ook toen was er de vraag of het einde nabij was van het genre omdat alles werd uitgebuit... Toen dacht ik erover: opletten dat de commerciele dingen de dance niet zullen doen uitsterven, dat was toen al de conclusie...

Maar neen, nu veel later, dat is niet zo: dat evolueert altijd weer: vroeger was er de new wave, de EBM, de new beat (allemaal duidelijk af te bakenen muziekgenres): dance begin jaren 90 was in nederland : ofwel hard (gabber) of zacht (mellow): 2 ongelooflijk ver uit elkaar liggende genres (en liefhebbers).

Maar door de evolutie werd alles dance: alles krijgt subgenres en duiken er telkens weer heel leuke dingen op!!! (of komen terug)! Gabber begon volgens mij uit de hardere belgische bonzai-stijl-achtige muziek (en natuurlijk andere invloeden), maar werd steeds sneller, maar ook daarop kwamen weer varianten: happy hardcore, hardstyle,... dus het blijft voor elk genze in de dance leuk, omdat het veranderd! Ook mellow versplinterde zo...

Ook nieuwe dingen ontstaan uit andere invloeden: drum&bass, speedgarage, 2step, ...

Kort samengevat: er blijven leuke dingen komen (en gaan): sommigen worden voor jou 'te', maar anderen zullen het net leuk vinden, dat is nu een van de mooie dingen van de hele scene: het blijft evolueren, en er komen steeds opnieuw schitterende nieuwe tracks uit!
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op maandag 4 februari 2008 om 14:56:
Teveel geld snaaiers

die zijn er natuurlijk altijd....

maar ja : de feesten zijn ook enorm duur geworden (als organisator)...
als je ziet wat er bv komt kijken bij een festival als tomorrowland (in Boom)...
een hele stad bouwt men op, je moet het risico maar nemen....

ik heb het dit jaar van kortbij gezien: ongelooflijk dat ze het voor elkaar krijgen: in een natuurgebied (w in een paar uur een puinhoop na opening festival), een buurt (stad: BOOM) die erop staat te kijken en er helemaal niets van snapt: ze staan erbij te kijken hoe de festivalgangers voorbij komen! (ze kijken ons aan of we van een andere wereld komen!) de muziek hoor je tot kilometers ver, nie te doen!! Ben eens een wandeling gaan maken de stad in, kon het festival na 10 minuten wandelen nog volgen). Maar men krijgt het voor elkaar!!!! Hoe ze het doen, ik weet het niet, maar het lukt!

en er komt heel wat meer bij kijken als je op het eerste zicht te zien krijgt!

Ja ok;) maar ik doelde meer op de zin;) van hetzelfde, op een retro feestje is het altijd maar energy flah of house of god:( en dan wel 10 x op een avond!
weet niert hoe dat in belgie is? maar hier in nl te erg:(

begrijp me niet verkeerd hoor?? hulde voor energy flash!!!!!!!!!

en tuurlijk is het in jou oog opzichte mooi om te zien kwa evolutatie van de house in allerleij genres , omdat je er van dag 1 al erbij was;)
van een fenomeen naar als het ware een gewaarderd muziek genre, wat de wereld nu kent;)

toen ik het hoorde was het eral:lol:
en ik ken de muziek wel, maar de sfeer van vroeger, niet!
kijk ik begrijp verleden=verleden, mar er moet toch iets om het terug te kunnen halen? kwa de zogenaamde retro feestjes;)

en neeeen dat gaat niet lukken met 10x house of god:s

waarom hebben de meeste dj's geen lef, meer om de echte spul te draaien?
dus ouwe uk spul en de underground belgische spulusa import target records rave 55 , of italiaanse spul niet te vergeten;) OA italian style & palmares;)

veel spul gebruik ik:s :roflol:

hoop dat je begrijpt wat ik bedoel';)
heb kramp in me armen van het tikken:P

excuses voor de foute spelling hier & daar, ben namelijk er niet zo super in:lol:

(y)
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op maandag 4 februari 2008 om 15:49:
Ja ok maar ik doelde meer op de zin van hetzelfde

oeps had het verkeerd begrepen,
dat kan kloppen,
weet je : er zijn zo enorm veel platen uit die tijd (had er zelf al zo enorm veel), er moet een bijna onuitputbare bron zijn, en dan komen ze telkens aandraven met dezelfde platen, ja dat komt waarschijnlijk omdat die tracks 'als classics' worden aanzien, en dan opnieuw en opnieuw opgezet, en ja dat is jammer....

maar ik denk dat de dj's die dat op die feestjes draaien niet zelf uit die tijd zijn en maar een beperkt aantal plaatjes kent (of bezit): ze zijn meestal erg duur geworden in aankoop! Heb de mijne veel te vroeg verkocht!!! dju!

voor zo'n dj: overloop de serious beats reeks (compilation) : ongeveer de eerste 10 delen en je bent de beste retro-dj! maar of je originele tracks zal draaien: ja al de classics!!

deze vind ik heel leuk uit begin jaren 90, om er maar een paar te noemen, los van het newbeat topic, maar misschien ook wel veel gedraaid op retro-party's:

Two Pieces - Magic Bells (geweldig!!!, kan ik blijven luiteren)

Masterminds - E.M.F.

Cubic 22 - Night in Motion (duidelijk newbeat-opvolger, van mijn leraar muzikale opvoeding)

Brainstorm - Do I Feel Lucky (r&s)

Digital Boy - Tilt 21

Quadrophonia - Quadrophonia (misschien wat commercieel, maar is voor mij een classic)

Insider - Destiny (ook geweldig)

B-Sides Vol IV - Moral Soundabuse (en vele andere frank de wulf dingen)

Melody II - Beat Your Heart Out (ik denk nederlands, knappe voorloper van hardere dance)

Wat je allemaal opnoemt heb ik op vinyl;)
ik verzamel ook;)
en ja helaas standaard:) wel goed hoor(y), en ja het zijn classics;)
maar er zijn classics wat een veel beter inpact, had dan de platen die nu worden opgenoemd;)

& die gasten hebben wel de platen;)
Maar zijn gewoon te beroerd om hun kasten vol vinyl uit te zoeken:lol:

Verkoop het dan aan mij beste dj's;)
Ik doe er tenminste nog wat mee;)

Maarja dit is een discussie wat uren gesproken ken worden:lol:
Heb ik al zovaak gedaan:lol:

(y)

Artiest Baz Reznik
Uitspraak van verwijderd op maandag 4 februari 2008 om 15:49:
waarom hebben de meeste dj's geen lef, meer om de echte spul te draaien?

omdat het publiek dat helaas (bijna) nooit pikt.... heb wel eens een zaaltje leeggejaagd omdat ik alleen maar obscure trax en r&s draaide en mensen alleen de "populaire" platen willen horen op zo'n feest.

New Beat of EBM, maakt me niet uit maar de collectie is zeker aanwezig :)

@ baz, ik ken het:lol:

ik heb het dat ook gehad:lol:
heb nu pas 2 x ergens gedraaid:P
& ik zeg niet dat ik een meesterlijke dj ben;)
Maaaaaaaaaaaar zette wel een meesterlijke set, kwa de ouwe spul;)

tsja ze wouden oldschool horen;)
ik vond dat best:lol:

heheheh, heb niks meer van ze gehoord:lol:

was nog een kut organisatie ook, zetten ze mij naast iemand die voormij hardstyle heeft gedraait:lol:

me begin plaat was nog wel, dow jones just a techno groove, van frank de wulf:lol:
Hebben we het hier dan ook over The sound of C? Heb ff snel door topic heen gekeken maar kwam die plaat nog nie tegen volgens mij.....

Uitspraak van Kleuzzz²³ op maandag 4 februari 2008 om 20:16:
Hebben we het hier dan ook over The sound of C

klopt, dat was de eerste 'echte' newbeat plaat die de hitlijsten in belgie bestormde..., voor velen destijds de eerste kennismaking met het genre: misschien niet het mmoiste voorbeeld van newbeat, maar wel eentje die de weg naar het grote publiek (in hoeverre dat je daar van kon spreken) heeft vrijgemaakt!

De groep was ook een van de eersten met een duidelijke act! (en videoclip). De leadzanger (in hoeverre dat je ook hiervan kan spreken) is er helemaal zot van geworden: het succes dat men had... en dat ze daarna niet meer konden waarmaken....

op de full-lp stonden een 3-tal leuke nummers, maar de rest was beneden de norm!

In datzelfde rijtje van meer commerciele dingen hoort ook:
PLAZA yoyo:
Het begon tien jaar geleden
Ten, nine, eight, seven, six
Five, four, three, two, one
Yo-o, yo-o, yo-o … yo-yo
Yo-o, yo-o, yo-o … yo-yo
Er is een kroeg hier ver vandaan
Mensen komen en mensen gaan
enz. enz...

deze is misschien gehaat door velen, maar ik vin het persoonlijk een bijzonder krachtige plaat!!!! De melodie blijft echt heel lang hangen en ik kan deze nog altijd goed waarderen!!! Er is ook gewoon een engelse versie van hoor! Maar deze was hier destijds de hit!!! Maar zoals zovele newbeat-acts werden ze na de rage aanzien als hopeloos! Jammer, deze was leuk! Omdat newbeat niet aanvaard werd, bleven de meeste 'makers' ook liever anoniem om de reacties te vermijden!!!

Jammer, ik kende mensen die de muziek maakten, en perfecte tracks maakten (classics nu), maar er geen woord over repten in de pers!!! Ze schaamden er zich net voor, en gingen daarom liever schuil achter een pseudo!! jammer....

ook : Petra_laat je gaan of just let go is zo'n voorbeeld,
door velen gehaat, maar eigenlijk een voorbeeld van een lekkere newbeat deun, maar erg commercieel!!!
ook petra kreeg de wind vanvoor! alle newbeat-dingen werden destijds gewoon de grond ingeboord (tot er reactie kwam vanuit het buitenland: engeland, nederland, duitsland,... de magazines gingen er artikels over zetten: de nieuwe muziek!!! uit belgie...) mensen kwamen van ver over de grens plots naar belgie, terwijl de belgen zelf het genre liever dood dan levend zagen, althans de grote goep tegenstanders!!!! New Beat was machine-muziek, niet echt, wat gerammel, sampling, 'gemakkelijk' uit een machine te halen...)
jammer jammer....

technotronic (pump up the jam, get up, this beat is technotronic) was trouwens gewoon versnelde newbeat met vocals en een catchy melodie! dit is puur een newbeat-gevolg-plaatje en is nu nog draaibaar! (de maker was trouwens een newbeat-producer)
Werkzaam bij Zino
Artiest {SHOWLIST artist 408, 3122}
Hee mannen nog een paar oldies hier en totaal 5 ouwe boccaccio mixen van mij dus voor de liefhebbers hier de link ;)

http://www.djfrancois.nl/Closed%20clubs/html/boccaccio.htm

enjoy it! en alle dikke knallers komen voorbij. Om te mixen was dit vergeleken met nu best moeilijk, en de platen klopte niet altijd grrr. Ik ben zelf in 1988 begonnen met draaien ppf alweer 20 jaar geleden amai hahahaha
laatste aanpassing

Uitspraak van DJ Francois op dinsdag 5 februari 2008 om 11:48:
5 ouwe boccaccio mixen

super!
zie het al aan de tracklist, geweldig!

ga er straks de tijd voor nemen, thx

francois(y)

die mixen ken ik al een tijd:)

en die zijn super:)

ja zelfs enkele nieuwe genratie(ikke dus) ken het zekers waarderen;)

of nouja waarderen???????

gewoon dikke vette!!! :respect: :respect:

:lol:

moet naar bed eigenlijk:cocktail:

laterzzzzzzzzz
Nice to hear some beat talk over here! I collect everything concerning New Beat and like to freak together with others :-)

New Beat is completely out now but some people are freaking to it like in the good old days. A short lifetime A great history...

Early New Beat from the years around '86 is linked with electro, avantgarde, EBM and had a 96 bpm, this is low beat stuff and really cult for me! Later around '88 they pushed up the beats to 118bpm. New Beat changes and had to handle with quality overseas influences from Detroit, Chicago, UK acid house. These sounds where imported in the center of europe, Belgium. We take care of it and mixed these sounds into more commercial quality New Beat. At this moment New Beat was a hype, big money, big new clubs, new labels as R&S, Music Man, Antler Subway and much more where born...
In the year '90 and at bpm124 New Beat was fucked up by commercial breakout and results in producing 99.9% crap. Belgian techno 130bpm was born and is gonna evoluate to the maximum together with the rest of the world. Today New Beat is to slow to dance for young people... Just enough for me to find out the good times of belgian Music Industry.

If someone could find me some more articles, records, pins,... they're always welcome!

Keimi still Rocks To The Beat until today :-))
http://www.myspace.com/newbeatkeimi