Partyflock

Forumonderwerp · 992159

Waarschuw beheerder
Kattengekken Jeffrey en Sabrina Borrenbergs kunnen aan het einde van deze week dolgelukkig hun langverwachte poes van maar liefst 27.000 euro in de armen sluiten.

De Eindhovenaren krijgen een van de eerste drie exemplaren van de in Amerika gefokte Asherakat.

De grootste huisdierpoes ter wereld is een kruising tussen een Aziatische luipaardkat en een Afrikaanse serval. De wachttijden bij het Amerikaanse bedrijf Lifestyle Pets voor het dier zijn echter enorm, net zoals de prijs. De poes met een vacht die lijkt op luipaardvel, kan wel tot vijftien kilo zwaar worden. De volwassen versie heeft het formaat van een flinke hond. Voor Jeffrey en Sabrina was het meteen duidelijk dat ze een Ashera wilden toen ze een reportage over deze nieuwe kattensoort op tv zagen. "Het was liefde op het eerste gezicht", aldus dierenliefhebber Jeffrey Borrenbergs. "Het is dat we geen tijgers mogen houden, anders hadden we die in de tuin gehad. Maar deze gaat gewoon in huis net als onze andere zes poezen. We hebben wel een grotere kattenbak aangeschaft."

Wachtlijst
Het Brabantse echtpaar Borrenbergs moest niet alleen diep in de buidel tasten om het dier aan te kunnen schaffen, maar ook over geduld beschikken. "We stonden op de wachtlijst en zouden tot eind 2008 moeten wachten. Gelukkig zag iemand af van de bestelling en kregen we te horen dat onze Ashera deze week in Amerika op het vliegtuig gaat. Behalve de aanschafprijs betaal je ook nog eens fors voor allerlei vergunningen en invoer." Met hetzelfde vliegtuig als waarmee Shin-Chan naar Europa komt, wordt nog een exemplaar vervoerd dat naar een rijke Rus doorvliegt. Een derde Ashera is verkocht aan iemand in Hollywood. Lifestyle Pets wil hooguit honderd stuks per jaar fokken.

zie filmpje
http://www.youtube.com/watch?v=0syWC3keUdc&eurl=http://www.telegraaf.nl/binnenland/3037589/_Reuzenkat_van_27_mille__.html?p=24,1

Hopelijk komt brammetje hem niet tegen als er iets met hem is :lol:
https://partyflock.nl/topic/889955:Aangereden_dier

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ellen~~ op donderdag 17 januari 2008 om 12:02:
vind de ashera kat trouwens zwaar overbouwd (achterbenen zijn stuk langer ) en ja als ik een kat van 27.000 € koop moet hij PERFECT zijn

De Ashera is waarschijnlijk een "F2".
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 januari 2008 om 00:26:
het boeit een kat echt niet of ie altijd in een huis moet zitten..

Het gaat mij erom wat voor leven mensen hun huisdieren geven. Het zijn dan misschien 'huis'dieren maar dat betekend niet dat je ze moet beperken tot het huis als leefomgeving. Waarschijnlijk weten ze idd niet anders als ze altijd binnen zitten... Maar mooi kutleven heeft een kat als ie zijn hele leven goor gemalen voer krijgt voorgeschoteld en de buitenwereld alleen maar vanachter een raam kan aanschouwen... Een keer een muis vangen kan ook best leuk/lekker zijn... En het is een feit dat het ze ook nog vaak lukt (als ze de kans krijgen). Katten zijn inderdaad gedomesticeerd, maar moet je ze daarom het weinige wat nog rest van hun oerinstinct ook ontnemen?

Katten moeten buiten kunnen lopen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Señorita Bonita Lolita Chighita op donderdag 17 januari 2008 om 15:42:
moet je ze daarom het weinige wat nog rest van hun oerinstinct ook ontnemen?

Inderdaad lekker laten jagen die beesten!
Zeker zo'n kat als het hier om gaat, die wil dat wel :D
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 januari 2008 om 11:42:
Het is wel degelijk dezelfde soort kat, met het enige verschil het "aantal fokgeneraties". De Asherakat is al enkele generaties verder doorgefokt dan de Savannah kat

Klopt, dus is de Asherakat al meer kat dan de Savannah kat ;). We bedoelen hetzelfde, alleen brengen we het anders.

Uitspraak van Señorita Bonita Lolita Chighita op donderdag 17 januari 2008 om 15:42:
Katten moeten buiten kunnen lopen.

Die van mij hebben 't anders prima naar hun zin hier binnen (L)! Ksn ook niet anders dan binnen, aangezien ik op 11 hoog woon én ik in de Bijlmer woon (daar wil je je kat niet buiten laten lopen i.v.m. andere kijk op huisdieren van de gemiddelde bewoner).
Het ontbreekt ze aan niks hier! En eh, kan ook een muis hier loslaten B).

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TLN op donderdag 17 januari 2008 om 16:34:
Klopt, dus is de Asherakat al meer kat dan de Savannah kat . We bedoelen hetzelfde, alleen brengen we het anders.

Ok, maar als je dus heel erg graag een Ashera kat wil maar er geen 27.000 euro voor beschikbaar hebt, kun je dus een Savannah kat kopen voor 3500 euro! Dan heb je dezelfde soort kat, maar nog wat minder doorgefokt.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 januari 2008 om 16:40:
Ok, maar als je dus heel erg graag een Ashera kat wil maar er geen 27.000 euro voor beschikbaar hebt, kun je dus een Savannah kat, enkele generaties van dezelfde soort boven de Ashera kat kopen voor 3500 euro!

Ik snap 'm B).

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TLN op donderdag 17 januari 2008 om 16:34:
Asherakat al meer kat dan de Savannah kat

Nee, de luipaard kat die er in zit is ook een echte kat (geen luipaard). De kat komt voort uit bestaande kattensoorten.

[img width=240 height=181]http://home.wanadoo.nl/ekievit/plaatjes/aziatisch_luipaardkat.jpg[/img]

De luipaardkat is even groot als de huiskat en leeft in gebieden van Noord-China tot in de Indonesische archipel. Het gaat hem goed omdat hij ook kan zwemmen en vissen. Hij is gekruist met de huiskat, waaruit de Bengaal is ontstaan
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Duur geintje als die plat wordt gereden op straat :nocheer:

Waarschuw beheerder
ik wil die ook:D
hoe gruwelijk
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 januari 2008 om 16:44:
Nee, de luipaard kat die er in zit is ook een echte kat (geen luipaard). De kat komt voort uit bestaande kattensoorten.

Oh ok..in dat geval; my bad (F).

Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op donderdag 17 januari 2008 om 16:48:
ik wil die ook :9
hoe gruwelijk

http://link.marktplaats.nl/140252448
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
dit is pas een poes

laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
Uitspraak van TLN op woensdag 16 januari 2008 om 22:22:
Maar nu ik dit zo lees, ik zou me niet te druk maken! Onze katten komen niet buiten, maar mijn vorige katten bij m'n ouders wel. 1 van die 2 is ooit bijna 3 weken weggebleven. Ik was al in tranen omdat ze vast onder een auto was gekomen etc., maar toen kwam ze ineens weer volop vrolijk terug gewandeld .

:D die lul van mij is weer terug.. Hij vind het leuk om inbrekertje te spelen.
Hij gaat dan sneaky bij iemand naar binnen en ja, als die mensen dan weg gaan, dan zit tie opgesloten.
Gelukkig kwam dat meisje de dag erna weer terug en heb ze hem bevrijd.

Hopelijk leert hij het nou eens af maar ik ben bang van niet want dit is niet de 1e keer geweest :[
Hij doet hetzelfde bij openstaande auto deuren :S dus ben bang dat tie een keer ongezien meegenomen word heel ergens anders heen.

Maar goed, die eikel is weer terug gelukkig..:)
Waarschuw beheerder
best vet beest
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 16 januari 2008 om 16:32:
Perzen zijn wel vet maar ik zou er never nooit een nemen want die beesten hebben veel aandacht nodig en er komen bij hun veel oog- en ademhalingsproblemen voor. Weliswaar niet gevaarlijk, maar wel erg vervelend voor zo'n beest dus het doorfokken van hen moet je niet aanmoedigen vind ik.

daar heeft tie van ons nooit last van gehad :) gelukkig

Waarschuw beheerder
:O Wat een gaaf beest, als ik het geld er voor zou hebben dan kocht er ook 1

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 19 januari 2008 om 13:55:
Wat een gaaf beest, als ik het geld er voor zou hebben dan kocht er ook 1

Waarom koop je geen Savannah kat? 3500 euro op marktplaats = zelfde kat maar iets minder doorgefokt.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TLN op donderdag 17 januari 2008 om 01:16:
Savannah kat:

echt gaaf beest.. maar dat trekt mijn huis, tuin en keuken poes echt niet :lol:

Waarschuw beheerder
[img width=1024 height=768 cacheid=000eec42002a47ec465c8fad1a0223bf59]http://www.duiops.net/seresvivos/galeria/gatos/African%20Serval%20Kitten.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
[img width=300 height=190]http://newsday.typepad.com/news_local_flaim/images/serval.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 19 januari 2008 om 22:38:
[img width=300 height=190]http://newsday.typepad.com/news_local_flaim/images/serval.jpg[/img]

Is dit een Savannah kat?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 19 januari 2008 om 23:12:
Is dit een Savannah kat?

ik vond dat plaatje onder ashera..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 19 januari 2008 om 23:48:
ashera..

f2 savannah ;)

Waarschuw beheerder
[img width=375 height=281 cacheid=000eec4e002a47f9b73a22da1a0223c303]http://img266.imageshack.us/img266/676/nightmyth1ib.png[/img]
(L)

Ik vind het nog een beetje ingewikkeld die benamingen 8)
:bloos:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van TLN op woensdag 16 januari 2008 om 21:26:
Ehhh ja..dat kan toch? Al weet ik niet of ik een dier van 27.000 euro met een gerust hart buiten zou laten lopen .

dat denk ik niet ;) binnen no time is ie al gestolen ;) believe me!
wij hebben ook hele mooie katten en er zijn zo ineens uit het niets zomaar een paar vermist en niemand weet hoe en wat dierenambulance's niet asiels niet we hebben flyers opgehongen niks noppes nada... en op de dag vandaag nog steeds vermist! al meer dan 1 jaar! dus wat denk je dat er met zo'n duur en mooi dier gebeurd? kun je wel op je vingers nagaan ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TLN op woensdag 16 januari 2008 om 21:26:
Ehhh ja..dat kan toch? Al weet ik niet of ik een dier van 27.000 euro met een gerust hart buiten zou laten lopen .

no man het zou je maar krabben :o

wordt je niet zo vrolijk van
Waarschuw beheerder
Zeker wel gruwlijk zo´n Ashera 8)
Waarschuw beheerder
Ik vind zen hoofd wat te klein vergeleken met zijn lichaam:P
Waarschuw beheerder
Ik moet wel zeggen dat ik het een mooi dier vind!
Waarschuw beheerder
denk dat ze de kat toch niet krijgen ;-)

Douane neemt reuzenkat in beslag op Schiphol

KERKRADE - De douane heeft vorige week op Schiphol een door een Nederlands echtpaar geïmporteerde reuzenkat in beslag genomen.

De Algemene Inspectie Dienst (AID) onderzoekt of de in de Verenigde Staten gefokte asherakat kenmerken van een wild dier vertoont. Als dat het geval is, is invoer verboden. Dat heeft de AID dinsdag gezegd.

Ook bekijkt de AID of alle documenten in orde zijn. De resultaten van het onderzoek worden voorgelegd aan de officier van justitie die uiteindelijk beslist wat er met de kat gaat gebeuren. Zolang het onderzoek duurt, blijft het dier vastzitten. Het beest is ondergebracht bij een opvangadres.

De asherakat is een kruising tussen een Afrikaanse serval en een Aziatische luipaardkat. Een volwassen exemplaar kan zo'n 15 kilo wegen en heeft het formaat van een forse hond.

bron :nu.nl

Waarschuw beheerder
die killt alle doggies

Waarschuw beheerder
Uitspraak van J0tje op dinsdag 22 januari 2008 om 11:02:

Ik hoorde het net... Best zuur

Waarschuw beheerder
wow super vet ik wil m ook wel hiihi.
als ze dat beest alleen de straat oplaten zijn ze dom, en m zeker weten kwijt!
Wij thuis hebben ook raskatten, en ze komen niet buiten, omdat ze dan gewoon gejat en verkocht worden.
Voor zo'n beestje kan je al snel 1000 euro vangen. Ligt er natuurlijk wel aan welke je hebt,

Waarschuw beheerder
[img width=432 height=600 cacheid=000e03390028141d864148511a02246258]http://i123.photobucket.com/albums/o305/UpskirtPippi/07.jpg[/img] weet je dat zeker? :lol:
Artiest Razer
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 16 januari 2008 om 16:16:
Vet beest

en ik dacht dat 500 euro voor een Bengaal al duur was

Valt mee onze Noorse Boskatten ga al weg voor 450 euro :) en dan zijn wij nog goedkoop :rot:

In duitsland/Noorwegen is 1000 euro niks ...

Wel een gaaf beest :D bijna 2x zo zwaar als mijn kat 8 kilo (l)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 22 januari 2008 om 12:48:

erg zielig, hoop dat hij snel een nieuw huisje heb, dat hokje op schiphol is ook niet alles voor zo kat.
heel mooi katje trouwens
Waarschuw beheerder
Wanneer de kat wordt vrijgegeven, was gisteren nog niet duidelijk. Volgens de Borrenbergs zijn alle papieren in orde en de twee verwachten dan ook dat de poes spoedig naar Eindhoven komt.

http://www.ed.nl/eindhovenstad/2508411/Superkat-van-Eindhovens-echtpaar-in-beslag-genomen.ece
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
das ook fraai he, koop je een poes van 27 duuzend en dan ook nog kans dat ze hem afschieten :|
Waarschuw beheerder
de kat heeft al een eige advocaat las ik net8)
Waarschuw beheerder
Pure dierenmishandeling, waar blijft die gekke Dierenpartij...:S
Waarschuw beheerder
en hebben ze de kat nu in huis? of zijn ze nog steeds bezig met dat gezeur?

Waarschuw beheerder
donateur
Tis wel even een gruwelijk mooie kat :lief: :yes:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
respekt darfur(y)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 februari 2008 om 13:35:
respekt darfur(y)

vervelend kind (N)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 24 januari 2008 om 11:08:
poes van 27 duuzend

las in de krant dat de kat niet de kat is die hij zou moeten zijn en maar 6000 euro waard is.. ?!