Partyflock

Forumonderwerp · 987298

Waarschuw beheerder
ARNHEM - De iscoleercellen hebben hun langste tijd gehad bij de Gelderse Roos, hulpverleningsorganisatie voor geestelijke gezondheidszorg in Gelderland. "Wij willen vanaf 2010 stoppen met het separeren van patiënten.

We lopen daarmee voorop in Nederland. Want dit gebeurt nog veel", beweert Chrit van Ewijk, directeur bedrijfsvoering van de locatie Arnhem van de Gelderse Roos.

In een isoleercel worden mensen die als gevolg van hun psychiatrische stoornis een gevaar zijn voor hun omgeving of zichzelf gedurenden dagen tot zelfs vele maanden volledig afgezonderd. Dat gebeurt in een met een dikke kluisdeur afgesloten kale cel waarin niets aanwezig is waarmee een patiënt zichzelf iets kan aan doen. Personeel bemoeit zich niet met de celbewoner. Arnhem heeft de separeercel afgezworen. "Wat ons betreft, wordt de isoleercel niet meer gebruikt. Wij vinden het onmenselijk mensen en zelfs kinderen in hun eentje volledig af te zonderen van de buitenwereld. Patiënten ervaren het verblijf erin altijd als zeer traumatisch. Zeker als ze enkele maanden in zo'n cel hebben doorgebracht", zegt Van Ewijk.

Op de gesloten afdeling in Arnhem is een deel ingeruimd voor mensen die 'gekalmeerd' moeten worden. Tegenover de isoleercel bevindt zich de intensive-care kamer. Het is een wat vriendelijker ogende ruimte dan de kale separeercel. Ze kunnen er een beroep doen op een medewerker die hiervoor speciaal getraind is. Aangrenzend aan de ic-ruimte bevindt zich een een soort huiskamer voor mensen die extra aandacht nodig hebben.

http://www.gelderlander.nl/arnhem/article2203553.ece
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van zomerli op zaterdag 15 december 2007 om 20:31:
Overigens kiezen die jongeren er zelf voor om in de isoleer te gaan, omdat ze zich onrustig voelen bijv..

Als ze er in moeten! is dat omdat ze heel agressief zijn en in een isoleercel kunnen ze hun woede niet op zichzelf richten en krijgen ze geen prikkels van buitenaf.

Dan meng je toch een dosis valium door hun drinken of eten?

Isoleercellen zijn een overblijfsel uit de tijd dat het doel van psychiatrie was om deze mensen buiten het zicht van de samenleving te houden. In dezelfde tijd werden door vele gerenommeerde psychiaters ideeën geopperd om mensen voor hun eigen bestwil te euthanaseren.

Snap je nu dat het zo niet werkt?

Gewoon in een prikkelarme kamer zetten, maar wel voorzien van een PC, televisie (schermen achter gepanserd glas) een loopband en met een 24-uurs microfoon verbinding naar een controlecentrum zodat als mensen hulp of gewoon een praatje nodig hebben ze er over kunnen beschikken.

De situatie van mensen, ook zij die psychotisch zijn, moet gewoon genormaliseerd worden zoveel als kan. En met de dingen die ik op noemde (waarbij de pc kast en monitor en de TV achter pantserglas staan) kan iemand onmogelijk de hand aan zichzelf slaan, maar ook niet doordraaien bij gebrek aan normale voorzieningen die het leven in een prikkelarme ruimte dragelijk maken.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 15 december 2007 om 17:29:
Je probeert mensen mee te trekken in je eigen geloofswereld, en ontziet daarin een groep mensen. Duidelijk een symptoom van het pro-psychiatrisch syndroom.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 15 december 2007 om 17:32:
Ik kan me er over opwinden dat er mensen een mening kunnen hebben zoals de jouwe, en een grote groep mensen totaal ontzien.

Uitspraak van verwijderd op zondag 16 december 2007 om 15:19:
Ik ben geen professional op het gebied van geestelijke gezondheid, ik bericht eenvoudigweg over actualiteiten in de media en geef daarbij mijn mening.

Uh misschien moet je eens een dag meedraaien op een gesloten opnameafdeling, dan weet je hoe de vork echt in de steel zit. Het werken in de psychiatie is alwisseld en veelzijdig maar het is ook verdomde zwaar. Je krijgt te maken met mensen die geen toekomstperspectief meer hebben, die een tentamen suicide of suicide plegen. Dat gaat je niet in de koude kleren zitten.
Misschien moet je wat informatie opzoeken over de Wet BOPZ, dan zul je lezen dat psychiatrische patienten voldoende beschermd worden door deze wet.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 16 december 2007 om 16:00:

Isoleercellen zijn een overblijfsel uit de tijd dat het doel van psychiatrie was om deze mensen buiten het zicht van de samenleving te houden. In dezelfde tijd werden door vele gerenommeerde psychiaters ideeën geopperd om mensen voor hun eigen bestwil te euthanaseren.

De moderne wetenschap heeft dus op het moment niet alle geestesziekten zo goed onder controle, ontzettend kut, maar op het moment is dat dus de enigste mogelijkheid.
En dan lig jij te schreeuwen wat , er allemaal moet.
bijvoorbeeld

Gewoon in een prikkelarme kamer zetten, maar wel voorzien van een PC, televisie (schermen achter gepanserd glas) een loopband en met een 24-uurs microfoon verbinding naar een controlecentrum zodat als mensen hulp of gewoon een praatje nodig hebben ze er over kunnen beschikken.

je kan dus bijvoorbeeld beter geen TV plaatsen bij een bepalde vorm van autisten, of epileptische patienten. Daar ga jij totaal aan voor bij. Want een PC of een Computer zijn een bak prikkels waar je niet goed van wordt.
Als jij aan iemand met een geestesziekte denk, dan denk je effe aan dat gekke wijf, van de buren die ze moesten opsluiten. Of dat vriendelijk lachende mongooltje, wat elke weekend weer door de stad loopt.
Als je er niet mee werkt, dan mag je daar best een mening over hebben, dat dat erg zielig is, en dat men moet kijken of daar wat aangedaan kan worden. En ik kan je een ding zeggen, de gezonheidszorg in Nederland streeft daar ook naar.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 16 december 2007 om 16:48:
je kan dus bijvoorbeeld beter geen TV plaatsen bij een bepalde vorm van autisten, of epileptische patienten. Daar ga jij totaal aan voor bij. Want een PC of een Computer zijn een bak prikkels waar je niet goed van wordt.

Zon ding heeft een aan-en uitknop.

Bovendien zijn het middelen die de wereld een stukje in zon cel laten door dringen. Als iemand er behoefte aan heeft gebruikt ie ze en anders niet.

Ik geloof heus wel dat de gezondheidszorg de wil heeft om mensen te helpen, maar het huidige systeem, dat te weinig arbeidsintensief is, werkt niet. Mensen kalmeren doe je door er constant voor hun te zijn en ze in afzondering op te sluiten maar desondanks in staat te stellen 24/7 met iemand contact te hebben, of indien gewenst, prikkels tot zich kunnen nemen.

Doe je dat niet, dan flipt iemand helemaal door, want het is bewezen dat afzondering mensen gek maakt, zoals het Stockholm-syndroom, en het ontwikkelen van meerdere persoonlijkheden door constant in jezelf te praten als compensatie voor gebrek aan contacten etc.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 16 december 2007 om 17:15:
Bovendien zijn het middelen die de wereld een stukje in zon cel laten door dringen. Als iemand er behoefte aan heeft gebruikt ie ze en anders niet.

en hier komt dus de grap, het bedrijf waar ik voor werk, maakt netwerken waar mee cliënten wat meer vreiheid wordt gegeven, maar bij bepaalde ciënten houd het gewoon op, de wetenschap is niet zover, om deze ciënten verder te helpen.

En schijnbaar is onze maatschappij er niet zo voor om mensen maar lekker plat te spuiten. en totaal terecht.

Waarschuw beheerder
Nee je begrijpt me evrkeerd... ik zeg nergens dat ze hun nokkie moeten laten gaan.

Enkel kalmeren tot het niveau dat ze nog wel bij bewustzijn zijn, maar te sloom om agressiviteit in geweld te kunnen om zetten.
Waarschuw beheerder

Hahahahahahaha

Waarschuw beheerder
Dat is niet grappig bedoeld.. dat is gewoon het beste. Ze hebben dan zelf de keuze hoe prikkelarm hun omgeving is en hebben net zoveel sociale contacten voor het oprapen als anders, maar dan niet face 2 face.

Vereenzaming maakt mensen gek dus is isoleren niks anders dan het weg stoppen van een probleem.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 16 december 2007 om 17:15:
Doe je dat niet, dan flipt iemand helemaal door, want het is bewezen dat afzondering mensen gek maakt, zoals het Stockholm-syndroom, en het ontwikkelen van meerdere persoonlijkheden door constant in jezelf te praten als compensatie voor gebrek aan contacten etc.

Misschien als je ze een hele tijd in een cel houdt?

Maar op de afdeling van mn moeder zitten ze nooit langer dan een paar uur, vaak zitten ze er tot ze weer willen praten en rustig zijn. Het zijn jongeren die heel erg op zoek zijn naar grenzen en daar agressie bij kunnen tonen. En als ze zelf de isoleer in willen, bijvoorbeeld omdat ze bang zijn dat ze zichzelf wat gaan aandoen zitten ze er vaak een nachtje, dan slapen ze er alleen. Beetje raar dat heel veel mensen hier een mening er over hebben zonder dat ze weten wat het echt inhoudt...

Waarschuw beheerder
Ja maar in die shit die ik omschrijf heb je precies dezelfde voordelen van een isoleercel alleen zonder de nadelen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 16 december 2007 om 18:23:
Ja maar in die shit die ik omschrijf heb je precies dezelfde voordelen van een isoleercel alleen zonder de nadelen.

vind je?

Ik denk niet dat tv's en loopbanden en microfoons passen bij de doelgroep die ik bedoel

Ga je daar eerst even in verdiepen ofzo ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 16 december 2007 om 18:15:
Ze hebben dan zelf de keuze hoe prikkelarm hun omgeving is en hebben net zoveel sociale contacten voor het oprapen als anders, maar dan niet face 2 face.

Ze hoeven niet zelf te bepalen hoe prikkelarm hun omgeving is, ik heb het hier over kinderen van 12 tm 18, en de isoleer dient juist om ze van de bewoonde wereld af te sluiten, zodat ze leren welk gedrag niet geaccepteerd wordt.

:bye:

Waarschuw beheerder
Wat valt er aan gedrag te accepteren? Het gaat om TV kijken, computeren, of contact opnemen met hulpverleners. Die dingen zijn allemaal normale zaken.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 16 december 2007 om 18:37:
Wat valt er aan gedrag te accepteren? Het gaat om TV kijken, computeren, of contact opnemen met hulpverleners. Die dingen zijn allemaal normale zaken.

Ja sorry hoe serieus moet ik je nemen? Wat weet jij van de problematiek af waar ik over praat? Hoe kansloos wil je overkomen? Wat is jouw link met de psychiatrie?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 16 december 2007 om 18:37:
Wat valt er aan gedrag te accepteren?

Ik heb het over jongeren die in de isoleer moeten zodra ze agressief worden en met messen gaan zwaaien. De afdeling waar ze zitten is het eindpunt, hierna zijn ze zo goed als uitbehandeld.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van zomerli op zondag 16 december 2007 om 18:34:
Ik denk niet dat tv's en loopbanden en microfoons passen bij de doelgroep die ik bedoel

Ga je daar eerst even in verdiepen ofzo

Jawel. Als je behoefte hebt aan wat afleiding zet je de TV aan en ga je voetbal kijken oid. Heb je energie teveel (hetgeen vaak het geval is bij agressieve mensen) dan ga je trimmen.

Uitspraak van zomerli op zondag 16 december 2007 om 18:36:
de isoleer dient juist om ze van de bewoonde wereld af te sluiten, zodat ze leren welk gedrag niet geaccepteerd wordt.

Als je geisoleerd bent kom je niet vooruit. Je kan alleen leren van je fouten door er met mensen over te praten. Maar goed, de grenzenloze arrogantie van de psychiatrie is blijkbaar ook al uit gestraald op de kinderen van haar medewerkers. Die overigens, naar ik meen, best goeie intenties hebben, maar het gewoon verkeerd hebben.

De isoleercel is gewoon achterhaal en is niets meer of minder dan een moderne variant van de 'vergeetput' oftewel een kerker waar gevangenen in werden gestopt en vergeten werden (n)

Natuurlijk is isolatie van beperkte duur, maar kinderen moeten leren omgaan met het feit dat ze deel uti maken van een groep en dat alles draait om communicatie. Dat doe je niet door ze te vervreemden en van alle normale dingen af te sluiten.

Je moet enkel de mogelijkheden die ze hebben om zelfmoord te plegen, ontnemen. En daaraan voldoet de ruimte die ik omschrijf, vandaar ook het voorstel op pantserglas voor de TV en pc scherm, en een loopband (van rubber worden die gemaakt) ipv een hometrainer waar scherpe kanten aan zitten.

Verder voor de pc een tiptoetsenbord, dus zonder ijzerdraad in het mechanisme zoals een normaal toetsenbord, wireless uiteraard, en een knop om verbinding met de centrale te krijgen.

Als je het nu nog niet met me eens bent ben je gewoon een judas (n)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 16 december 2007 om 18:43:
Als je geisoleerd bent kom je niet vooruit. Je kan alleen leren van je fouten door er met mensen over te praten. Maar goed, de grenzenloze arrogantie van de psychiatrie is blijkbaar via je moeder ook op jou uit gestraald.

idd, wij zijn enorm arrogant!
Uitspraak van verwijderd op zondag 16 december 2007 om 18:43:
ben je gewoon een judas

aangenaam, ik ben een judas

Maar wat is jouw link met de psychiatrie?
Waarschuw beheerder
Verder ga ik niet meer op je in, als je niet snapt waarom en hoe, is dat echt niet erg, maar je hebt een vertekend beeld van isoleercellen
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Nee. Een isoleercel is een ruimte waar de muren met zachte platen bedekt zijn en waar het onmogelijk is om zelfmoord te plegen. En waar je geen contact hebt met de buitenwereld, enkel op vaste tijdstippen dat eten gebracht wordt of dat ze je situatie gaan inventariseren.

Anders heet het een separeercel, dat is een strafmaatregel voor slechte discipline in jeugdgevangenissen.

Uitspraak van zomerli op zondag 16 december 2007 om 18:48:
wat is jouw link met de psychiatrie?

De beste vriend van mn vader werkte in het Vincent van Gogh-ziekenhuis in Venray als verpleger en is 1.96 ofzo en ruim 120 kilo dus die kreeg altijd met zware gevallen en agressieve mensen van doen.

Heb er echt ALLES over mee gekregen en ook veel vragen over gesteld die hij beantwoordde.

Daarnaast ben ik vrij goed in logisch nadenken dus voor veel dingen kan k wel een oplossing improviseren.

Voor prikkels moet je die mensen wel zoveel mogelijk af sluiten maar ze moeten ten alle tijde, zonder dat het hun helpt met het plegen van zelfmoord, wel de keus kunnen maken om iets te doen waarmee ze de tijd kunnen doden of waarmee ze onmiddelijk contact met een vertrouwenspersoon of met hun sociale contacten thuis (via msn oid) kunnen onderhouden.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 16 december 2007 om 19:04:
Heb er echt ALLES over mee gekregen en ook veel vragen over gesteld die hij beantwoordde.

alleen dit heb je niet geleerd:
Uitspraak van verwijderd op zondag 16 december 2007 om 12:33:
De separeercel is exact gelijk aan een isoleercel, op de benaming na. Er ontstond in de jaren 90 enige weerstand tegen isoleercellen en men heeft de naam toen veranderd in separeercel.

hahaha

Waarschuw beheerder
Dat klopt niet helemaal. Een isoleercel is per definitie zo ingericht dat de persoon niet met zn hoofd tegen de muur aan kan beuken oid. En ik heb in docu's vaak zat gezien dat in jeugdgevangenissen separeercellen zijn waarin mensen gewoon een time out uit zitten. Gewoon kale betonnen muren, een toilet en een bed.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 16 december 2007 om 19:13:
Dat klopt niet helemaal. Een isoleercel is per definitie zo ingericht dat de persoon niet met zn hoofd tegen de muur aan kan beuken oid. En ik heb in docu's vaak zat gezien dat in jeugdgevangenissen separeercellen zijn waarin mensen gewoon een time out uit zitten. Gewoon kale betonnen muren, een toilet en een bed.

google

Nee ik maak het makkelijk voor je:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Isoleercel
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van zomerli op zondag 16 december 2007 om 19:06:
alleen dit heb je niet geleerd:

En zelfs al heb je in alle gevallen gelijk (hetgeen dus NIET zo is) dan nog verandert het niets aan de juistheid van mn eerdere opmerkingen.

Voorzie gewoon een cel van alle gemakken en doe dat op zon manier dat mensen die luxe niet voor suicide kunnen gebruiken. Dus: TV achter pantserglas, of achter pyrex (flexibele slagvaste kunststof) computerkast en scherm ook, draadloos tiptoetsenbord, draadloze muis, loopband, relaxte stoel en schuimrubber tegen de muren.

En een commandocentrale die incoming calls 24/u per dag kan evrwerken als iemand zich eenzaam voelt of gewoon vragen heeft over zijn/haar behandeling.

Het principe van uitsluiting uit de groep, de ruggegraat van isolatie, ben ik namelijk niet op tegen, maar het principe van iemand in een geestdodende ruimte op sluiten waarin ie, ook als ie dat zelf wil, geen contact met de buitenwereld kan opnemen, is barbaars.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
:bye: ;)

hihihi

Waarschuw beheerder
Je geeft je dus officieel gewonnen in deze discussie? Geeft niet hoor, dat overkomt de besten zelfs wel eens ;)
Waarschuw beheerder
Nee maar je hebt er geen verstand van, en uitleggen heeft ook geen zin. :D
Uitspraak van verwijderd op zondag 16 december 2007 om 19:16:
Voorzie gewoon een cel van alle gemakken en doe dat op zon manier dat mensen die luxe niet voor suicide kunnen gebruiken. Dus: TV achter pantserglas, of achter pyrex (flexibele slagvaste kunststof) computerkast en scherm ook, draadloos tiptoetsenbord, draadloze muis, loopband, relaxte stoel en schuimrubber tegen de muren.

En een commandocentrale die incoming calls 24/u per dag kan evrwerken als iemand zich eenzaam voelt of gewoon vragen heeft over zijn/haar behandeling.

Maar we hebben er wel om gelachen hoor :D

Waarschuw beheerder
Wat is er aan te lachen dan? In welk opzicht kan iemand zelfmoord plegen met die voorzieningen?

Face it, gebrek aan lichaamsbeweging, vereenzaming en verveling maken je alleen maar gekker :loser:

Als je daar al schijt aan hebt verlos die mensen dan al meteen uit hun lijden :x
Waarschuw beheerder
donateur
Dat moeten ze landelijk afschaffen..ik zie het nut er niet van in
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 15 december 2007 om 17:00:
onmenselijk

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 15 december 2007 om 17:00:
traumatisch

Waarschuw beheerder
donateur
Maar voor echte criminelen mag het blijven bestaan maar niet voor patiënten die er niks aan kunnen doen. Vaak zijn deze mensen schizofreen en hebben dus negatieve stemmen. Of manisch depressief, het ene moment super happy en het andere zomaar van het dak afspringen. Lijkt me verschrikkelijk.

Waarschuw beheerder
de meeste opmerkingen hier zijn idd lachwekkend en staan totaal los van de realiteit...
beetje jammer dat mensen denken dat de separeers alleen worden gebruikt voor suicidale mensen... en dat ze niet denken aan de andere mensen die er zitten... een wat breedere kijk zal er voor zorgen dat jullie zelf om jullie meeste opmerkingen kunnen lachen!

Waarschuw beheerder
Als iemand geen zelfmoordneigingen heeft en gesepareerd moet worden gaat het erom dat ie een gevaar is voor anderen.

En ook daarvoor is de van alle gemakken voorziene cel een oplossing want je haalt iemand uit een groep.

Voor de rest: mensen de keuze ontnemen om prikkels te ervaren is geen goed idee want de wereld staat er vol mee en wil iemand functioneren dan moet ie daar mee om kunnen gaan (y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 16 december 2007 om 20:16:
de meeste opmerkingen hier zijn idd lachwekkend en staan totaal los van de realiteit...
beetje jammer dat mensen denken dat de separeers alleen worden gebruikt voor suicidale mensen... en dat ze niet denken aan de andere mensen die er zitten... een wat breedere kijk zal er voor zorgen dat jullie zelf om jullie meeste opmerkingen kunnen lachen!

Idd. niet alleen mensen die zelfmoord willen plegen worden in een isoleercel gevangen gehouden maar de isoleercel wordt ook gebruikt als straf en repressiemiddel. Echt te gruwelijk voor woorden als je je bedenkt dat het om niet-criminele mensen gaat.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Regionaal Gezondheidscentrum (RGC) gebruikt isoleercel als straf

ZEVENAAR - Strak, groot en onder architectuur gebouwd. Dat is het nieuwe Regionaal Gezondheidscentrum (RGC) voor mensen met een psychische of psychiatrische stoornis op het ziekenhuisterrein in Zevenaar.

Zaterdag mocht het publiek er een kijkje nemen en daar maakten 826 mensen gebruik van. "De kliniek behandelt drie groepen: ouderen, volwassenen van de gesloten afdeling en volwassenen van de open afdeling", zegt Annelies Gerhardus, psychiatrisch verpleegkundige op de ouderenafdeling.

Als je hier terechtkomt, kom je er dan nooit meer uit? "Dat geldt niet voor alle patiënten. Dit is een afdeling van het ziekenhuis. Het gaat om de eerste opvang en is er op de eerste plaats op gericht mensen terug te laten keren naar hun oude situatie: hetzij naar huis hetzij naar een zorgcentrum. Bij ouderen duurt dat terugkeren vaak iets langer. De nazorg is ook belangrijk. Is iemand depressief door vereenzaming, dan kijken wij hoe we daar iets aan kunnen doen."

Op de open afdeling slapen patiënten, maar ze kunnen vertrekken wanneer ze willen. Op de gesloten afdeling zitten patiënten gevangen en worden gedurende de nacht de deuren niet meer geopend. Patiënten die door goed gedrag vrijheden hebben verworven mogen overdag onder begeleiding van psychiatrisch verpleegkundigen naar buiten. Bezoek is uitsluitend tussen zeven en negen uur 's avonds en in het weekend toegestaan.

Absoluut verboden? "Drugs en alcohol", zegt een psychiatrisch medewerker. "Sommige patiënten zijn depressief vanwege alcohol. De doelstelling hier is de crisis van een depressie of verwarring zo snel mogelijk op te heffen."

Op de eerste etage van het RGC zit de ambulante zorg voor mensen die voor een therapie of gesprek komen en daarna weer naar huis gaan. Hier bevinden zich ook het Bureau Jeugdzorg en de afdeling Jeugd en Jongeren. Van de ambulante zorg maken 1600 mensen gebruik, in de psychiatrische kliniek is plaats voor 29 patiënten. Qua werkgelegenheid biedt het RGC 120 FTE (fulltime arbeidsplaatsen).

Isoleercel en straf

In de psychiatrische inrichting is ook een isoleercel. De kamer ziet er nog steeds uit als een grouwe cel. "We willen mensen niet isoleren, maar soms moet het", zo verklaart een psychiatrisch verpleegkundige. "Dan moeten we iemand separeren van de 'prikkels rondom hem'. Het is een nuance, maar isoleren betekent: 'wij willen je even niet zien' en dient als straf en discipline maatregel. We proberen de isoleercel niet te gebruiken, door tijdig in te spelen op eventuele emoties en conflicten middels het toedienen van rustmakende medicatie en alternatieve maatregelen."

http://informatie.psychiatrie.nu/instellingen/88-regionaal-gezondheidscentrum-rgc-gebruikt-isoleercel-als-straf.html

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

En maar blijven roepen, jullie snappen niet hoe het echt is! :loser:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van zomerli op zondag 16 december 2007 om 15:29:
Tropicana, ben jij dezelfde gast die hier al eerder zoveel topics over de psychiatrie opende en toen verwijderd werd?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 16 december 2007 om 19:13:
Gewoon kale betonnen muren, een toilet en een bed.

In de psychiatrie is er in de isoleercel vaak geeneens een toilet! De patiënten krijgen een kartonnen po en moeten daar in poepen wat vaak misgaat.

Als het misgaat moeten ze het zelf opruimen! :dood:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van zomerli op zondag 16 december 2007 om 20:26:
Tropicana, ben jij dezelfde gast die hier al eerder zoveel topics over de psychiatrie opende en toen verwijderd werd?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 16 december 2007 om 19:16:
Dus: TV achter pantserglas, of achter pyrex (flexibele slagvaste kunststof) computerkast en scherm ook, draadloos tiptoetsenbord, draadloze muis, loopband, relaxte stoel en schuimrubber tegen de muren.

jij snapt totaal niet wat een prikkel is. anders deed je dit soort onnozele opmerkingen niet. let goed op.
Prikkels is alles, alleen als iemand in een kale kamer geplaatst wordt, waat geen verandering is komt, niet in geluid, niet in licht. Je praat over een prikkel al als je praat over dag en nacht worden. een klok die tikt, een andere verpleger die de cliënt de volgende dag komt helpen douchen.
Veel Cliënten kunnen daar gewoon niet goed mee om gaan. Maar je he bt extremen die dan helemaal door het lint kunnen gaan. Sommigen worden dan gewoon onrustig, maar er zijn er ook die worden agressief. En het kijken van TV is een bombardement van prikkels voor sommiggen. Dat jij dat niet snap, ja dat zou kunnen, men heeft het mij ook uit moeten leggen. Maar dat jij gewoon, als mensen die er wel verstand van hebben, of meer verstand er van als jij, het gewoon loopt te struisvogelen, dat slaat totaal nergens op.
Wil je nu gewoon een confrontatie aan gaan, lekker dwars liggen, mensen op fokken. Of meen je echt dat je gelijk hebt en de wereld wilt verbeteren. In dien het laatste er zijn nog wat vacatures open bij GGZ Noord en Midden Limburg.

Wat loop je toch genadeloos te zwammen over zaken waar je totaal geen verstand van hebt.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 16 december 2007 om 20:28:
In de psychiatrie is vaak geeneens een toilet! De patiënten krijgen een kartonnen po en moeten daar in poepen wat vaak misgaat.

Nee ze schijten uit het raam nou goed! In de separeer of time- out is geen wc nee, daar kunnen mensen zich aan gaan verwonden, bonken met hun hoofd ofzo. En als het misgaat, er zijn wel eens patienten die de separeer onder smeren en wie mogen het opruimen, juist ja de verpleegkundigen. De patient krijgt heus niet een emmer sop in de handen hoor. Hulde aan de verpleegkundigen !!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 16 december 2007 om 20:34:
jij snapt totaal niet wat een prikkel is. anders deed je dit soort onnozele opmerkingen niet. let goed op.
Prikkels is alles, alleen als iemand in een kale kamer geplaatst wordt, waat geen verandering is komt, niet in geluid, niet in licht. Je praat over een prikkel al als je praat over dag en nacht worden. een klok die tikt, een andere verpleger die de cliënt de volgende dag komt helpen douchen.

Ja daarom kunnen ze die ook uitschakelen. Word je panisch van de tv dan kijk je toch niet? Een prikkel is een informatie spark die om een reactie vraagt of die je brein van informatie voorziet.

Wie zijn die hufters om een ander het recht te ontnemen om ff voetbal te kijken of om het nieuws op nos.nl te volgen of met hun familie contact te hebben via msn?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 16 december 2007 om 20:34:
En het kijken van TV is een bombardement van prikkels voor sommiggen. Dat jij dat niet snap, ja dat zou kunnen, men heeft het mij ook uit moeten leggen. Maar dat jij gewoon, als mensen die er wel verstand van hebben, of meer verstand er van als jij, het gewoon loopt te struisvogelen, dat slaat totaal nergens op.

Een TV die uit staat omdat de bewoner er geen prijs op stelt levert geen impulsen op. Dat is een feit. Zelfde geldt voor alle apparatuur. En je moet een afweging maken. ALs ik terugdenk aan welke impact naar je kamer gestuurd te worden (waar al je speelgoed enzo lag) had toen je 7 of 8 jaar was, dan is iemand in een isoleercel gooien nog erger dan moord.

Eenzaamheid maakt gekker dan je al bent, dat is 100% onomstreden.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 16 december 2007 om 20:39:
Ja daarom kunnen ze die ook uitschakelen. Word je panisch van de tv dan kijk je toch niet? Een prikkel is een informatie spark die om een reactie vraagt of die je brein van informatie voorziet.

ook het niet werken van een TV, internet of radio is een prikkel en vaak ook nog een negatieve prikkel :S

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jstyle op zondag 16 december 2007 om 20:36:
De patient krijgt heus niet een emmer sop in de handen hoor.

Dat is niet waar, ik weet van patiënten die een emmer met sop en een dweil in handen kregen en werden geforceerd om het op te ruimen, omdat ze het anders zouden laten liggen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
waar ken jij dat dan nu weer van?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 16 december 2007 om 20:43:
ook het niet werken van een TV, internet of radio is een prikkel en vaak ook nog een negatieve prikkel

Wat is dit voor bullshit over prikkels?

Rust is OK, maar als iemand wil roken en stennis maakt en de behandelaren sluiten hem of haar op, dan wil hij of zij mogelijk helemaal niet van de 'prikkels rondom hem' gescheiden worden. En zeker niet voor 2-3 maanden, wat ook gebeurt als een patiënt pertinent niet meewerkt, en zich blijft verzetten tegen de behandeling.

Waarschuw beheerder
donateur
Tropicana je hebt er totaal geen verstand van, ga er voor studeren, en ontwikkel een behandel methode waar bij iemand met een psychise stoornis geen gevaar zal opleveren voor zich zelf, medecliënten en zeer zeker ook niet de begeleiders. En maak de wereld dan met jouw goede bedoelingen een betere plaats.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 16 december 2007 om 21:17:
En maak de wereld dan met jouw goede bedoelingen een betere plaats.

Je kunt gevaren nooit helemaal uitbannen, desondanks dien je respect te behouden voor elkaar.

We hebben het over niet-criminele mensen!

Het is toch niet meer normaal wat jullie met mensen doen! Echt te verschrikkelijk voor woorden, die mensen hebben niets misdaan en ze zijn echt niet allemaal zo gevaarlijk als jij het nu doet overkomen.

Je hebt het over veronderstellignen over wat ze mogelijk kunnen doen.

Ik vind dat je zelf het goede voorbeeld moet geven, en mensen met respect moet blijven behandelen tenzij ze strafbare feiten begaan. Dan kun je ze "netjes" en eerlijk straffen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 16 december 2007 om 21:48:
Ik vind dat je zelf het goede voorbeeld moet geven

Uitspraak van verwijderd op zondag 16 december 2007 om 21:17:
ga er voor studeren, en ontwikkel een behandel methode

Waarschuw beheerder
Uitspraak van zomerli op zondag 16 december 2007 om 21:56:
ga er voor studeren, en ontwikkel een behandel methode

Indien de mentaliteit niet veranderd, dan heeft het weinig nut om een alternatieve behandelmethode te ontwikkelen lijkt me.

Dat gebeurt al veel, en die zijn vaak erg succesvol wat betreft de behandeling van patiënten maar worden om de een of andere reden niet geaccepteerd.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
suggesties door leken als jij ja.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 16 december 2007 om 22:25:
suggesties door leken als jij ja.

Waar heb je het over?