Uitspraak van verwijderd op zondag 2 december 2007 om 21:10:Ben na 1 1/2 jaar weer vrijgezel. Mijn ex heeft het uitgemaakt met de reden dat ik te lief was en dat ik teveel voor hem over had en dat vond hij benauwend
Ik snap dat niet
Voor mij toch redelijk herkenbare situatie - maar dan andersom.
Het klinkt misschien raar, maar wanneer je dezelfde situatie bedoelt die ik ook ooit meegemaakt heb, snap ik jou ex goed. In een relatie is het heel belangrijk dat je je eigen zelfstandigheid als mens kunt bewaren. Wanneer je iemand hebt die altijd alles voor je wil doen en alles persé wil betalen en veel te veel voor je koopt enzo (ofwel: veel te lief is) dan líjkt dat in het begin misschien leuk, maar uiteindelijk geeft het inderdaad een zeer benauwend gevoel; Het doet merken alsof je zelf als eigen persoonlijkheid niets meer voorstelt, volledig onder de hoede bent van iemand anders en zegmaar zélf niemand meer bent en niets kunt betekenen, terwijl je dat niet (of juist wél, ligt eraan hoe je het bekijkt) wilt. In een goede relatie is het belangrijk dat alles van 2 kanten komt; dat de één niet alles doet voor de ander en die ander niets meer laat doen (onder motto 'dat is toch lief?'), maar dat beide 'partijen' altijd iets voor elkáár kunnen betekenen en zeker ook elkaar vrij kunnen laten.
Btw het is in mijn geval om een totaal andere reden uit gegaan...
Alhoewel ik jou reactie heel goed begrijp, hoop ik dat je nu je ex ook een beetje snapt. Zelf zou ik dit enige tijd geleden ook totaal niet hebben begrepen. Dat iemand, een 'potentiële relatie kanidaat' bedoel ik, lief is, is mijn eerste prioriteit. Uiterlijkheden interesseren mij niet zo. Toch ben ik er, zoals ik net beschreef, achter gekomen dat 'oneindige lief-heid' dus juist averechts werkt.
laatste aanpassing