Dat is niet waar!! Door drukken gaat het littekenweefsel juist minder goed hechten. Erop drukken is alleen een laatste redmiddel, als de micro niet helemaal goed is gezet, en nog iets boven je huid zit, en er nog niet mooi op. Heen en weer bewegen moet je al helemaal niet doen!! Zo krijgt de micro nooit de tijd om te hechten aan je weefsel!!
Het is echt niet waar dat als je m niet aandrukt, hij gaat ontsteken. Je moet juist zo veel mogelijk ervan af blijven, en het met rust laten. Dan heb je het meeste kans op een goede genezing!!
Ook eronder schoonmaken hoeft niet. Het spoelen (en een zoutoplossing natuurlijk!) is afdoende. Evt kan je dat doen als ie eenmaal genezen is. Is ie net gezet, en wil je bv gedroogd bloed erafhalen, NIET DOEN want dan haal je het wondje weer open! En kunnen er weer meer bacterien in komen.
Veel piercers denken hier ook weer anders over hoor, meningen zijn verdeeld. Maar ik heb dit ook uit verschillende hoeken gehoord, en spreek ook uit eigen ervaring!
Unicura zeep (ook de antibacteriele!!) is trouwens ook te agressief! Kan je beter niet gebruiken. Dettol heeft een hele goede zeep voor de gevoelige huid, in een blauwe fles!! Dettol wordt ook overal in de zorg gebruikt, en is beter dan Unicura.
Mijn piercer heeft het me zo uitgelegd. Blijkt idd maar weer dat meningen verdeeld zijn. Voor al mijn piercings gebruik ik unicura anti-bacteriële zeep, altijd aangeraden door verschillende piercers.
En ik spreek ook uit mijn eigen ervaring dat het heel goed werkt.
En je schuift trouwens je huid gewoon wat heen en weer zodat de zeep overal kan komen. Tis niet zo dat ik de piercing zelf beet pak. En het trouwens ook niet meer gaan bloeden, irriteren, verschuiven etc.
Naja, de meningen zijn verdeeld en da's prima. Voor mij werkte alles wat ik eerder typte, en dat is voor mij het enige dat telt.