Uitspraak van verwijderd op maandag 7 april 2008 om 22:18:
de laatste berichten die ik gelezen heb, gingen over het feit dat deze nieuwe tv's al klaar stonden voor de markt
Uiteraard. Alleen nog niet voor de consumenten markt. LCD's en plasma televisies waren ook al enkele jaren vóór zij in de consumenten electronica detailhandel te koop waren, te verkrijgen. Alleen werden zij alleen nog gebruikt voor business to business.
Het heeft voor fabrikanten totaal nog geen zin om de nieuwere techniek op de consumentenmarkt te brengen terwijl lcd nog steeds niet op de top van zijn productlifecycle zit.
Uitspraak van verwijderd op maandag 7 april 2008 om 21:08:
Ik heb zelf ook een full hd omdat ik een mooie ps3 eraan heb hangen maar als ik dat niet had dan zou ik een hd-ready toestel nemen
Precies! Full hd is absoluut geen must. Het lijkt een enorm verschil (ongeveer 1 miljoen pixels hd ready, tegen 2 miljoen pixels full hd), maar is het zeker niet.
Vergelijk het met een digitale fotocamera. Pak je een compacte camera met fucking 10 megapixels (sjeesus wat veel), of een Nikon spiegelreflex met 6 megapixels (sjeesus wat weinig). Geloof me, de Nikon gaat veel mooiere foto's geven. Waarom? Omdat het niet gaat om de pixels, maar de techniek erachter. Bij camera's is dat de lens, bij televisies de chiptechniek/panelen erachter.
Daarom lach ik me vaak kapot om sommig specs. neukers, die blind een scherm kiezen zonder hem in het echt gezien te hebben.