Partyflock

Forumonderwerp · 980107

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Maar liefst 66,6 procent van de lokale voorzitters van de Christen Unie haten homo's tot op het bot. De christenen vinden homo's niet geschikt als bestuurder of als volksvertegenwoordiger. De Evangelische Omroep kwam na onderzoek tot deze conclusie. Precies tweederde, de overgrote meerderheid van de ChristenUnie staat dus als één blok achter het weren van homo's. Dat u even weet wat de bestuurdersachterban van een regeringspartij vindt van het eerste en belangrijkste artikel uit onze grondwet. Een paar jaar geleden was homohaat nog ondenkbaar, maar wat wil je: Balkendende himself heeft het klimaat geschapen waarin het normaal is om homodiscriminatie toe te laten. De holle bijbelstem van de radicaliserende christenheld wordt met de dag sterker. Je zou maar homo zijn en boodschappen doen op koopzondag...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op vrijdag 2 november 2007 om 12:19:
ik ken genoeg christenen die totaal geen problemen hebben met homos, dus zo vanzelfsprekend is dat niet,

Die strikt volgens de Bijbel proberen te leven? Je kan onmogelijk sommige passages negeren.
De CDA is wel een christelijke partij maar de leden zijn liberaler dan dat ze Christelijk zijn. Denk dat er weinig cda'ers tegen voorbehoedsmiddelen oid zijn.

Uitspraak van Sjaak Klapkaak op vrijdag 2 november 2007 om 12:19:
noem is wat voorbeelden? de vs ok, maar dat is aan t veranderen.... maar ik denk dat dit meer en op ernstigere schaal speelt in islamitische landen dan in christelijke landen...

Ook al was het zo zou het niks af doen. Verenigde Staten, Roemenië, Kaap Verdie.. half Centraal Amerika en Zwart Afrika..http://www.iglhrc.org/site/iglhrc/content.php?type=1&id=77#AZCountry
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Petey! op vrijdag 2 november 2007 om 12:45:
Onder het mom van: Als meneer Balkenende het mag, mogen wij het allemaal.

Je bent toch volwassen, zou wel heel bekrompen zijn om het daarop af te schuiven. Ieder is toch verantwoordelijk voor zichzelf. Ik begrijp je punt wel, maar denk dat homo's in Nederland toch al niet echt te klagen hebben ivm het buitenland. Neemt niet weg dat het misschien niet verstandig is om dit zo te zeggen, dat terzijde.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op vrijdag 2 november 2007 om 12:49:
Die strikt volgens de Bijbel proberen te leven? Je kan onmogelijk sommige passages negeren.

tsja als dat jou definitie van christelijk is, ben ik blij dat de meeste christenen in nederland niet alles letterlijk nemen, en dan helemaal als t gaat om passages die in t oude testament staan, (stenigen bij overspel etc..)

bovendien moet je niet vergeten dat de bijbel vol met tegenstrijdigheden staat, met name het verschil tussen het oude en nieuwe testament is erg groot, op die manier zijn bepaalde geboden dus voor meerdere interpretaties vatbaar...

De CDA is wel een christelijke partij maar de leden zijn liberaler dan dat ze Christelijk zijn.

dat is jouw opvatting, het cda heeft wel degelijk een christelijke achterban, het zijn misschien christenen die zich wat meer hebben aangepast en die inzien dat sommige inzichten achterhaald zijn....
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Vlaco op vrijdag 2 november 2007 om 12:54:
Je bent toch volwassen, zou wel heel bekrompen zijn om het daarop af te schuiven. Ieder is toch verantwoordelijk voor zichzelf.

:no: Hij is verantwoordelijk om de Nederlandse standpunten te vertegenwoordigen, ook al zijn deze niet geheel naar zijn mening gevormd.
Je kan niet in het buitenland een beleid goedkeuren dat tegen de Nederlandse princiepes in druist.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op vrijdag 2 november 2007 om 13:01:
met name het verschil tussen het oude en nieuwe testament is erg groot

Jezus was altijd voor vreedzame oplossing en gaf mensen vergiffenis voor hun zonden.

Waarschuw beheerder
Die strikt volgens de Bijbel proberen te leven?

Strikt volgens de leer van Jezus (christus), die had er voorzover ik het gelezen heb er geen problemen mee.

Waarschuw beheerder
donateur
Homo's :respect:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 november 2007 om 13:13:
Jezus was een homo

Waarschuw beheerder
Uitspraak van saus op vrijdag 2 november 2007 om 13:32:
Jezus was getrouwd met een prostitue die ook Maria heette

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 november 2007 om 13:34:
Jezus was getrouwd met een prostitue die ook Maria heette, om zijn liefde voor mannen verbergen

Waarschuw beheerder
Peace mensen(f)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van saus op vrijdag 2 november 2007 om 13:44:
Jezus was getrouwd met een prostitue die ook Maria heette, om zijn liefde voor mannen verbergen en dus biseksualiteit te verbergen, maar Jezus zei openlijk dat hij van ieder mens hield.

Waarschuw beheerder
IK ben totaal niet gelovig! het is gewoon een mooi verzinsel net als de lord of the ring!! Als niemand meer een geloof zou hebben zou het er een stuk beter aan toegaan in de wereld denk ik!!
Ik vind het echt verschrikkelijk dat onze regering zo christelijk is! is het niet zo dat de regering zich niet mag laten lijden door geloofsovertuiging???
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 november 2007 om 15:28:
is het niet zo dat de regering zich niet mag laten lijden door geloofsovertuiging

Laat ze maar lijden

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 november 2007 om 15:28:
Ik vind het echt verschrikkelijk dat onze regering zo christelijk is!

als de regering niet christelijk volgens jou moest zijn,
moet je wel heeeeel wat veranderen.

onze wet is gebaseerd op de 10 geboden uit de bijbel
dan zou je die ook moeten veranderen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 november 2007 om 19:30:
als de regering niet christelijk volgens jou moest zijn,
moet je wel heeeeel wat veranderen.

onze wet is gebaseerd op de 10 geboden uit de bijbel
dan zou je die ook moeten veranderen

Je hebt de klok horen luiden, maar je weet niet waar de klepel hangt?

Een regering hoeft niet per definitie christelijk te zijn om onze huidige christelijke wet te handhaven. Ik denk dat iedereen in Nederland het wel eens is met de fundamenten van onze huidige wet. Dus als we een atheistische regering krijgen dan wil dat niet zeggen dat de wet meteen wordt veranderd.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 november 2007 om 19:41:
dan wil dat niet zeggen dat de wet meteen wordt veranderd.

Nee niet METEEN, schrijf dat woordje er zeker tussen ja.....

Wel op de lange termijn dan?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
MARIJE maakt gewoon een steengoed doelpunt.

Klaar uit, andere lijn.

Een treffende en heldere analyse van haar.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Als de Christen Unie 🇨🇺 of Staatkundig Gereformeerde Partij (SGP) zich schuldig zouden maken aan 'homohaat'
(waar helemaal geen sprake van is, anders BEWIJZEN graag...!)

dan maken de mensen die daar tegen ageren, zich dikwijls schuldig aan Christenhaat.
Dus anti-Christelijke uitingen in ons overwegend Christelijke thuisland.

Waarschuw beheerder
Mensen snappen het onderscheid dat christenen maken tussen een man met homosexuele geaardheid en een man die dat praktiseert gewoon niet, en vanuit die beperkte visie kunnen ze christenen homo-haters noemen, oneindige discussies blijven dit zolang atheïsten zich maar niet willen verdiepen in de (achtergrond van de-) christelijke standpunten rond homosexualiteit.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 november 2007 om 19:49:
Mensen snappen het onderscheid dat christenen maken tussen een man met homosexuele geaardheid en een man die dat praktiseert gewoon niet, en vanuit die beperkte visie kunnen ze christenen homo-haters noemen, oneindige discussies blijven dit zolang atheïsten zich maar niet willen verdiepen in de (achtergrond van de-) christelijke standpunten rond homosexualiteit.

JUIST:

Een homoFIEL schijnt iemand met een dergelijke geaardheid /voorkeur te zijn, en hoeft daar nog geen uiting aan gegeven te hebben,
een homoSEXUEEL heeft dat dus wel.

Als een man of vrouw met een voorkeur voor de liefde met hetzelfde geslacht nog niet toegegeven heeft aan die voorkeur, zijn ze .....FIEL, anders ......SEXUEEL
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 2 november 2007 om 19:57:
Een homoFIEL schijnt iemand met een dergelijke geaardheid /voorkeur te zijn, en hoeft daar nog geen uiting aan gegeven te hebben, een homoSEXUEEL heeft dat dus wel.

En als die homo's dat lekker met elkaar doen, moeten ze vooral doen wat ze willen en zolang ze niemand lastig vallen, maakt het mij geen ene moer uit.

Het wordt trouwens een heel ander verhaal als je in bovenstaande tekst van "Ome Ben" het woordje "pedo" invult waar "homo" staat...daar mag de hakbijl erin van mij...maar dit terzijde.

En verder:

(Novum) - Premier Jan Peter Balkenende (CDA) is gerustgesteld door de uitspraken van de partijtop van de ChristenUnie over homoseksualiteit. ChristenUnie-partijleider André Rouvoet liet vrijdag weten dat zijn partij geen onderscheid maakt tussen homo's en hetero's en hun gedragingen.

Rouvoet reageerde daarmee op de ophef die is ontstaan door een voorstel om praktiserende homoseksuelen uit de partijorganisatie te weren. Een dergelijk voorstel wil het Amsterdamse deelraadslid Yvette Lont doen op het congres van de partij op 17 november.

"Iedere suggestie dat homo's niet zouden functioneren in de ChristenUnie werp ik verre van mij", zei Rouvoet. "Het weren van homo's is een non-issue binnen mijn partij." Hij wilde vrijdag niet ingaan op de vraag of een homoseksueel Kamerlid of gemeenteraadslid zou kunnen worden voor de ChristenUnie. "We gaan het op 17 november hebben over een gedragscode en ik weiger me nu te focussen op één aspect daarvan."

ChristenUnie-partijvoorzitter Peter Blokhuis zei vrijdag dat homo's niet worden uitgesloten van partijfuncties.

Overigens is het onzeker of Lont haar motie op het congres daadwerkelijk kan indienen. Daarvoor is de steun vereist van haar eigen afdeling plus twee zogeheten kiesverenigingen. Vooralsnog heeft Lont die steun niet.

----------------------------------------------------------------------

...loopt dus vast met een sisser af en Lont zal vertrekken? Of heeft ze een lang lontje? :rot:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
En van wie komt die "anti"-homomotie?

Juist:

Van die zwarte Yvette Lont sdale
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 november 2007 om 19:49:

Noem nog eens wat meer standpunten op dan.

Een man met homosexuele gevoelens wordt wel geaccepteerd, hij mag dit niet omzetten in fysieke daden? Hij mag de meest ranzige fantasieen hebben maar ze niet uitvoeren? Deze niet-praktiserende homo zal dus nooit optimaal gelukkig zijn. En wie ben jij om dat voor hem te bepalen? Christelijk of niet, het is en blijft iemand beperken in zijn zijn. Iets waar hij niks aan kan veranderen en het waarschijnlijk ook liever anders had gezien.

Voor mij is het echt hetzelfde als zeggen dat mensen die Ben heten vanaf morgen alleen nog maar mogen fantaseren over sex maar er geen uiting meer aan mogen geven.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Petey! op vrijdag 2 november 2007 om 20:58:
Voor mij is het echt hetzelfde als zeggen dat mensen die Ben heten vanaf morgen alleen nog maar mogen fantaseren over sex maar er geen uiting meer aan mogen geven.

Dat zou heel fijn zijn voor alle 15-jarige minder weerbare meisjes in dit land :x

Uitspraak van Petey! op vrijdag 2 november 2007 om 20:58:
Een man met homosexuele gevoelens wordt wel geaccepteerd, hij mag dit niet omzetten in fysieke daden?

Klopt. Homosexualiteit wordt gezien als een afwijking en die mag je niet praktiseren. Ik zeg ook niet dat dat moet, of dat ze daar gelukkig van worden, maar mijn punt is; een homo kan christen zijn en christenen zijn geen homo-haters. Alleen sodomie wordt als zonde gezien.
In dergelijke discussies wordt vaak gedaan alsof alle christenen homo's haten, terwijl die er niks aan kunnen doen, maar dat kunnen ze wél, celibatair leven is een optie, en homosexualiteit an sichis iets waar je niet veroordeeld om zult worden.
Ten tweede; homosexualiteit is een zonde, maar jaloezie ook. Elke zonde is gelijk, dus hoe groot het probleem is dat een christen ermee heeft verschilt per kerkstroming of zelfs per persoon.
laatste aanpassing