Partyflock

Forumonderwerp · 979603
Waarschuw beheerder
Veel Turken en Marokkanen in Den Haag vinden dat er veel te veel buitenlanders in hun buurt wonen. Zestig procent van alle Hagenaars, van welke afkomst dan ook, deelt de mening dat het aantal buitenlanders in de stad te hoog ligt.

De gemeente Den Haag hield kortgeleden een onderzoek onder haar inwoners. De stadsenquête komt dan ook ieder jaar bij de inwoners op de mat. Uit het onderzoek blijkt dat vooral Turken zich storen aan het grote aantal buitenlanders in Den Haag. Van de Nederlanders denkt ongeveer 58 procent er net zo over, net als 53 procent van de Marokkanen en Surinamers.

Tevens werd onderzocht hoe die gevoelens liggen in de eigen woonomgeving. De ondervraagde Nederlanders blijken veel minder ontevreden over het aantal allochtonen in hun directe wijk. Slechts 26 procent vindt dat aantal te hoog.

Veel minder te spreken zijn de Haagse allochtonen. Ruim 48 procent van de Marokkanen en 56 procent van de Turken in de hofstad vindt dat veel te veel mensen 'van buitenlandse komaf' in hun eigen wijk wonen.

Opvallend detail in dit onderzoek is dat het aantal Turken en Marokkanen dat zich ergert aan buitenlanders in hun woonomgeving de laatste jaren is gedaald, terwijl het aantal Nederlanders juist aangeeft meer en meer moeite te hebben met de allochtonen in hun wijk.

Gepost door Frutsel - Bron: telegraaf.nl
Gepubliceerd: dinsdag 30 oktober 2007 @ 10:46
Waarschuw beheerder
Uitspraak van M0L op dinsdag 30 oktober 2007 om 13:12:
whejoo

Swa, JWT b)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 30 oktober 2007 om 12:57:
eerst waren het buitenlanders, daarna gastarbeiders, toen etnische minderheden, vervolgens allochtonen en hoe gaan we ze nu weer noemen?

Mensen?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van snurfje op dinsdag 30 oktober 2007 om 13:05:
maar een marokkaan met de nederlandse nationaliteit wil ect geen marokaan meer genoemd worden!! die wil nederlandse marrokaan genoemd worden!!
nou dan is allochtoon toch heb mooiste woord..

Weet je uberhaupt wel wat allochtoon betekent??? o:)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van snurfje op dinsdag 30 oktober 2007 om 11:30:
net als 53 procent van de Marokkanen en Surinamers.

Eeeehhhhh even nuanceren... zijn WIJ voor de allochtonen niet juist de "buitenlanders"? en willen ze niet juist ons Nederlanders weg hebben?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Roel63 op dinsdag 30 oktober 2007 om 13:22:
Mensen?

Mensen wacht effe......

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 30 oktober 2007 om 11:40:
Zie je wel, allochtonen zijn gewoon irritant, turken, surinamers en marokkanen vinden dat ook.

:lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 30 oktober 2007 om 13:27:
Weet je uberhaupt wel wat allochtoon betekent???

Het woord allochtoon betekent letterlijk "uit een ander land" (Grieks: allos=anders, vreemd; en chton=land). Tegenover het begrip allochtoon staat de term autochtoon, dat letterlijk "uit hetzelfde land" betekent. Met betrekking tot het woord allochtoon zijn er, wanneer het om bevolkingsgroepen gaat, verschillende definities in omloop.

Het begrip werd in 1971 geïntroduceerd door de sociologe Hilda Verwey-Jonker in een rapport voor het Nederlandse ministerie van Cultuur, Recreatie en Maatschappelijk Werk (CRM), ter vervanging van het tot dan toe gangbare woord immigrant. Feitelijk was het bedoeld als eufemisme.

Inmiddels heeft het woord 'allochtoon' ook een pejoratieve lading. In 2006 werd er zelfs een voorstel werd gedaan door de fractie van de PvdA in de Amsterdamse gemeenteraad, om het gebruik van de term 'allochtoon' in officiële stukken te verbieden. Bij gebrek aan een alternatief bleek dit niet haalbaar. Dit woord is dus een voorbeeld van een eufemisme-tredmolen.

In het Vlaams Decreet Etnisch-culturele minderheden van 1998 staan de allochtonen vermeld als een van de doelgroepen, naast de vluchtelingen en de nieuwkomers. In dat decreet staan de allochtonen tegenover de nieuwkomers: ze verblijven reeds langere tijd (op een legale wijze) in Vlaanderen.

In Vlaanderen wordt sinds ongeveer 2000 ook de term nieuwe Vlaming gebruikt, mede op vraag van de organisaties van nieuwe Vlamingen die de termen 'allochtoon' en '(im)migrant' nodeloos onderscheidend vinden voor algemeen taalgebruik
Waarschuw beheerder
Veel Turken en Marokkanen in Den Haag vinden dat er veel te veel buitenlanders in hun buurt wonen.

HUH?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van [WBS] Joker.one op dinsdag 30 oktober 2007 om 13:29:
HUH?

Om het effe begrijpend voor je te maken.

De meeste Turken en Marokkanen die hier wonen, behoren al gevoelsmatig voor hen, tot de autochtone bevolkingsgroep.

Als je hier geboren bent, of al 40 jaar woont mag je (onafhankelijk van je afkomst) jezelf autochtoon noemen, ook al is jouw bevolkingsgroep binnen een land een minderheid.

Turken, Marokkanen en Surinamers zijn in Nederland geen vreemde, anders gezegd "allochtone", bevolkingsgroep meer!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
DoopEnSnees Wikipedia rules he?? :yes: (y) :lol:
Waarschuw beheerder
Dat wordt echt al jaren geroepen door de allochtoonse bevolking in Den Haag.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 30 oktober 2007 om 13:34:
DoopEnSnees Wikipedia rules he??

Idd., maar dat stukje onder HUH! zijn mijn eigen woorden.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 30 oktober 2007 om 13:33:
Als je hier geboren bent, of al 40 jaar woont mag je (onafhankelijk van je afkomst) jezelf autochtoon noemen, ook al is jouw bevolkingsgroep binnen een land een minderheid.

Turken, Marokkanen en Surinamers zijn in Nederland geen vreemde, anders gezegd "allochtone", bevolkingsgroep meer!

Artiest {SHOWLIST artist 37318, 39045}
Waarschuw beheerder
hahahaha

Veel Turken en Marokkanen in Den Haag vinden dat er veel te veel buitenlanders in hun buurt wonen

het gaat te ver _0_

Waarschuw beheerder
Uitspraak van _Q_ op dinsdag 30 oktober 2007 om 14:04:
Veel Turken en Marokkanen in Den Haag vinden dat er veel te veel buitenlanders in hun buurt wonen

gelijk hebben ze.
Waarschuw beheerder
ik woon in het westland.. en voor de mensen die dat niet kennen.. dat ligt naast den haag.
als ik de bus zou pakken naar den haag word hoe dichter ik bij den haag komt word het steeds donkerder in die bus.....
en als ik terug zou reizen (wat ik graag doe dan) word het steeds blanker in de bus...

Dus het klopt wel wat ze zeggen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van snurfje op dinsdag 30 oktober 2007 om 16:00:
hoe dichter ik bij den haag komt word het steeds donkerder in die bus.....

Smog gehalte licht daar hoog ja.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van snurfje op dinsdag 30 oktober 2007 om 16:00:
als ik de bus zou pakken naar den haag word hoe dichter ik bij den haag komt word het steeds donkerder in die bus.....

Misschien als je in de ochtend weg gaat, dat het lichter wordt in de bus als je dichter bij den haag komt.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sander op dinsdag 30 oktober 2007 om 12:21:
zo dus eindelijk gaat bij hen ook het lichtje branden

idd

weten ze ook wat ze moeten doen :lol:
Waarschuw beheerder
nou nog wat der aan doen dan!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 30 oktober 2007 om 12:41:
laten we de beestjes gewoon bij hun naam noemen

Geitenneuker
Bananenplukker
Snor ?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op dinsdag 30 oktober 2007 om 12:29:
De Antifa moet hiertegen ingrijpen, tegen het steeds meer intollrant worden van Turken Marokkanen en Surinamers jegens allochtonen.

hahahhaha

racisten zijn het!!!!!!!!!

Waarschuw beheerder
Veel Turken en Marokkanen in Den Haag vinden dat er veel te veel buitenlanders in hun buurt wonen.

begin bij jezelf zou ik zeggen

Waarschuw beheerder
donateur
als i kdat zeg krijg ik een mes kado :x
Waarschuw beheerder
Niet alleen in Den Haag

Waarschuw beheerder
Immigratiestop dan maar?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van snurfje op dinsdag 30 oktober 2007 om 13:05:
maar een marokkaan met de nederlandse nationaliteit wil ect geen marokaan meer genoemd worden!! die wil nederlandse marrokaan genoemd worden!!

Of die wil gewoon Nederlander genoemt worden? ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 30 oktober 2007 om 20:53:
Of die wil gewoon Nederlander genoemt worden?

denk ik eerder ja, of in ieder geval geen allochtoon meer genoemd worden (lijkt me net zo netjes)

even verwijzen naar een vorig antwoord van me

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 30 oktober 2007 om 13:33:
De meeste Turken en Marokkanen die hier wonen, behoren al gevoelsmatig voor hen, tot de autochtone bevolkingsgroep.

;)
Waarschuw beheerder
Als zelfs allochtonen niet meer naast allochtonen willen wonen, dan kun je toch stellen dat de integratie een feit is, en allochtonen zich net zo gedragen als autochtonen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 30 oktober 2007 om 22:24:
en nu zie je al die "linksomdraaiendeyogurtgeitewollensokkentrekjesandalenmaaraandangaanwedanseninderegen" lui die normaal het hardst schreeuwen opeens niet reageren:S

Nou hopelijk kun je straks goed slapen ondanks deze domper

Waarschuw beheerder
Uitspraak van No-nonsens op dinsdag 30 oktober 2007 om 22:41:
Als zelfs allochtonen niet meer naast allochtonen willen wonen, dan kun je toch stellen dat de integratie een feit is, en allochtonen zich net zo gedragen als autochtonen

Of de multikulturele samenleving werkt niet.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 30 oktober 2007 om 22:46:
Of de multikulturele samenleving werkt niet.

Ja zo kun je er van alles erbij verzinnen natuurlijk

Waarschuw beheerder
Uitspraak van No-nonsens op dinsdag 30 oktober 2007 om 22:50:
Ja zo kun je er van alles erbij verzinnen natuurlijk

Doet hoef ik niet te verzinnen in geheel Nederland (behalve in madurodam) is het zichtbaar dat de multikul niet werkt.
Amen.
Waarschuw beheerder
Turken en marokkanen zijn ook racisten

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tumult op dinsdag 30 oktober 2007 om 23:50:

Ik dacht Moslims :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tumult op dinsdag 30 oktober 2007 om 23:50:

Iedereen die zichzelf tot een bepaalde bevolkingsgroep rekend, ze voelen zich, omdat ze zich tot een andere bevolkingsgroep rekenen, altijd anders/beter/meer of minder dan een ander.

Waarschuw beheerder

een beter millieu start bij jezelf :[
Waarschuw beheerder
wat een grap..dit meen je niet..te veel buitenlanders in hun buurt..ze voelen zich wel thuis he..pufff. :S
Waarschuw beheerder
Er zijn gewoon teveel allochtonen die vinden dat er teveel buitenlanders zijn.. :nee:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Feest-Beestje op woensdag 31 oktober 2007 om 11:39:
ze voelen zich wel thuis he..

dat is toch een goed teken?!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van p2bw op woensdag 31 oktober 2007 om 11:42:
Er zijn gewoon teveel allochtonen die vinden dat er teveel buitenlanders zijn..

Multicultuur is daardoor ver te zoeken.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Allochtonen hebben veel meer tijd om kinderen te produceren als de autochtonen.
Vanaf 2008 gewoon rollen omdraaien, autochtonen 24/7 sexen en kinderen maken en de allochtonen castreren en een x laten werken :x
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 31 oktober 2007 om 11:49:
Multicultuur is daardoor ver te zoeken.

:yes: :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tumult op woensdag 31 oktober 2007 om 12:58:
het overleven van ons soort.

De mens?

Waarschuw beheerder
De regering moet hier ook is wat aan doen, kinderen maken aantrekkelijker maken en minder focussen op de prestatie cultuur die mensen de laatste 30 jaar is opgelegd.

Jij vindt ons land te vol en wil wel fokken als konijnen promoten ??!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Feest-Beestje op woensdag 31 oktober 2007 om 11:39:
wat een grap..dit meen je niet..te veel buitenlanders in hun buurt..ze voelen zich wel thuis he..pufff.

mijn mening, al kun je ze geen ongelijk geven..

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 30 oktober 2007 om 22:24:
en nu zie je al die "linksomdraaiendeyogu­rtgeitewollensokkentrekjesandalenmaaraandangaanwed­anseninderegen" lui die normaal het hardst schreeu­wen opeens niet reageren

true true
Waarschuw beheerder
Je doel op de aarde is het maken van kinderen, minstens twee om de plek in te nemen van jou en je vrouw.

Tis toch warempel of ik mijn overgrootvader hoor praten.