Partyflock

Forumonderwerp · 978663

AMSTERDAM - Sinterklaas en zijn trouwe knechten zijn dit jaar niet meer welkom bij het Amerikaanse bedrijf ADM in Koog aan de Zaan. Het cacaoverwerkingsbedrijf heeft van het Amerikaanse moederbedrijf de opdracht gekregen om Sinterklaas de toegang te ontzeggen en werknemers te adviseren om niet aan het festiviteit deel te nemen omdat Sinterklaas in Amerika van discriminatie wordt beschuldigd.

Sinterklaas verbannen in Amerika

Jaarlijks zong de personeelsvereniging voor de kinderen van de medewerkers een sinterklaaslied in de kantine van ADM. Het bestuur heeft echter besloten om het zingen niet toe te staan waardoor werknemers die toch willen zingen niet worden toegelaten op het terrein van ADM.

Werknemers vermoeden dat de sinterklaasboycot het gevolg is van een aantal rechtszaken in Amerika waarbij het moederbedrijf in het ongelijk is gesteld omdat ze een blanke man verkleed als roodhuid als levende reclamezuil hadden ingezet.

De medewerkers snappen enerzijds niet dat de leiding van de vestiging in Zaanstreek zich zonder enig verzet bij de beslissing van het moederbedrijf heeft neergelegd en anderzijds dat men in Amerika geen respect toont voor Sinterklaas.

De leiding van de vestiging in Koog aan de Zaan wilde geen commentaar geven. „De woordvoering gaat via Amerika. We hebben contact opgenomen met onze zegsman aldaar in de hoop toch toestemming te krijgen om Sinterklaasliederen te mogen zingen op het bedrijfsterrein van ADM.”
laatste aanpassing
marokko.nl staat op de 5e plek. keurig hoor
Uitspraak van FC Lacoste op zaterdag 27 oktober 2007 om 17:44:
nope wij deden er nooit aan. bij ons kwam de kerstman. die gaf altijd wat. ook als je het hele jaar een pleuris ettertje was geweest

Hahaha :D ik probeerde alleen in november wat aardiger te doen tegen me ouwe en op school B)

PF wil de grootste worden op Big-Boards.com

ahaa :D lukt wel zo dan

Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 24 oktober 2007 om 15:27:
Sinterklaas verbannen in Amerika

wat weer een gezeik zeg.
De zwarte pieten zijn helemaal niet gebaseerd op de slaven.

Het sinterklaasfeest is een gekerstende vorm van het Germaanse feest Wodans wilde jacht.
etc..

Er zijn parallellen met Wodan's mythe, maar dat is toch niet het enige waarvan sinterklaas een afgeleide is?

Maar goed, OT. Amerika: *zucht*
laatste aanpassing
En ik maar denken dat de pietjes zwart waren vanwege de roet in de schoorstenen...

Uitspraak van Swaffelstaaf op zondag 28 oktober 2007 om 13:52:
Er zijn parallellen met Wodan's mythe, maar dat is toch niet het enige waarvan sinterklaas een afgeleide is?

Maar goed, OT. Amerika: *zucht*

Dit is het gemaanse verhaal: De volgelingen van Wondan zijn gestorven Germaanse strijders. Deze waren zwart geworden door dat de dood intrede had gedaan in hun lichaam. Wodan raasde op zijn 6 benige paard Sleipnir gevolgd door zijn volgelingen (tja wie anders) over de daken in de koude decembernachten. Zij waren op jacht naar de wolf Fenrir. Deze wolf heeft het op de zon gemunt waardoor er een eeuwige duisternis over de aarde zal vallen. Maar Wondan krijgt Fenrir te pakken en de zon zal terug keren!

Ook heeft Sinterklaas Gristenlijke invloeden, de goed heiligman, het uiterlijk als een bisschop. Maar dat is er later bijverzonnen om de Heidenen deels hun tradities te laten behouden.

Uitspraak van verwijderd op zondag 28 oktober 2007 om 16:04:
Dit is het gemaanse verhaal: De volgelingen van Wondan zijn gestorven Germaanse strijders. Deze waren zwart geworden door dat de dood intrede had gedaan in hun lichaam. Wodan raasde op zijn 6 benige paard Sleipnir gevolgd door zijn volgelingen (tja wie anders) over de daken in de koude decembernachten. Zij waren op jacht naar de wolf Fenrir. Deze wolf heeft het op de zon gemunt waardoor er een eeuwige duisternis over de aarde zal vallen. Maar Wondan krijgt Fenrir te pakken en de zon zal terug keren!

Ook heeft Sinterklaas Gristenlijke invloeden, de goed heiligman, het uiterlijk als een bisschop. Maar dat is er later bijverzonnen om de Heidenen deels hun tradities te laten behouden.

Er zijn vele parallelen te trekken met heidense goden rondom het Sinterklaas feest. Ik hou het lekker bij de Bisschop uit Myra.. (Y)

Gezellige Nederlandse traditie, Amerikanen moeten lekker oprotten met hun politiek correcte geneuzel.. (N)

Uitspraak van verwijderd op zondag 28 oktober 2007 om 16:21:
Er zijn vele parallelen te trekken met heidense goden rondom het Sinterklaas feest. Ik hou het lekker bij de Bisschop uit Myra.. (Y)

Gezellige Nederlandse traditie, Amerikanen moeten lekker oprotten met hun politiek correcte geneuzel.. (N)

Ik ga er nu vanuit dat je het wel best vind, niet dat je bewust een eeuwenoude cultuur ontloopt!

Verder ben ik het geheel met je eens!!

Uitspraak van verwijderd op zondag 28 oktober 2007 om 16:26:
Ik ga er nu vanuit dat je het wel best vind, niet dat je bewust een eeuwenoude cultuur ontloopt!

Nee, geloof best dat het betrekking heeft op heidense goden. Vindt het altijd wel mooi de oorsprong van gebruiken.. :)

Maar ik vindt het gewoon best zoals het nu is, een oud Christelijke traditie met een gezellige oude man. :)

Docu Zeitgeist al is gezien? Misschien wel een aanrader voor je.

Uitspraak van verwijderd op zondag 28 oktober 2007 om 16:33:
Docu Zeitgeist al is gezien? Misschien wel een aanrader voor je.

Nee heb ik niet..ken het ook niet. Wat is het of heb je een link?
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op zondag 28 oktober 2007 om 16:41:
Nee heb ik niet.. Ik neem aan dat het over Kamp Zeist gaat?

:lol:

Nee, het is een documentaire in drieluik, eerste deel gaat over de leugen van het Christendom, tweede over de leugen van 9/11, derde over de leugen van de VS.

Vooral deel één kan ik je aanraden. Verklaart het Christendom aan de hand van tientallen andere religies en astronomie. Geeft je een heel andere kijk op de het geloof in het algemeen.
Ik heb altijd gellerd dat zwarte pieten door de schoorsteen komen, en daar wordt je zwart van.

Politiek correcte klotezooi ook altijd

Uitspraak van verwijderd op zondag 28 oktober 2007 om 16:44:
:lol:

Nee, het is een documentaire in drieluik, eerste deel gaat over de leugen van het Christendom, tweede over de leugen van 9/11, derde over de leugen van de VS.

Vooral deel één kan ik je aanraden. Verklaart het Christendom aan de hand van tientallen andere religies en astronomie. Geeft je een heel andere kijk op de het geloof in het algemeen.

Ik had het al veranderd ;) Lezen is een kunst.

Ok lijkt me zeer interesant. Bij alle 3 heb ik grote vraagtekens. Maar op een gegeven moment raak je in de slinger van complottheoriën en weet je niet mer wat wel en niet waar is. Maar waar kan ik dat krijgen?

Uitspraak van verwijderd op zondag 28 oktober 2007 om 17:01:
Ok lijkt me zeer interesant. Bij alle 3 heb ik grote vraagtekens. Maar op een gegeven moment raak je in de slinger van complottheoriën en weet je niet mer wat wel en niet waar is. Maar waar kan ik dat krijgen?

Downloaden via torrents of andere vormen van illigale handelprogramma's. Je kan em volgens mij ook terugzien op Google Video.

En het is niet zozeer een complot docu, maar meer een uitleg-van-zakendocu.

Het is sowieso een eye opener.
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op zondag 28 oktober 2007 om 17:17:
Downloaden via torrents of andere vormen van illigale handelprogramma's. Je kan em volgens mij ook terugzien op Google Video.

En het is niet zozeer een complot docu, maar meer een uitleg-van-zakendocu.

Het is sowieso een eye opener.

Ik ga eens kijken! Bedankt!

amerikanen zijn mongolen!
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 oktober 2007 om 17:01:
Bij alle 3 heb ik grote vraagtekens. Maar op een gegeven moment raak je in de slinger van complottheoriën en weet je niet mer wat wel en niet waar is

Precies, die complot theorien zijn zo vermakelijk en ideaal dat we soms vergeten dat dingen nou eenmaal zijn zoals ze zijn.

Maar dat wil niet zeggen dat het altijd uiterst intressant is (Y)
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 oktober 2007 om 18:01:
Downloaden via torrents of andere vormen van illigale handelprogramma's

downloaden en torrent zijn NIET illigaal

Uitspraak van S.F.X. op zondag 28 oktober 2007 om 23:15:
downloaden en torrent zijn NIET illigaal

Aha, ach hij snapt het punt.. (Y)

Zeitgeist is idd een interessante complottheorien docu. Vooral het eerste deel vond ik interessant:) Deel van 9-11 kende ik grotendeels al.
Nadeel van complottheorien is dat je er vaak niet te veel waarde aan moet hechten. Als je zoekt naar verwijzingen naar complotten dan vind je er altijd wel wat. Dat maakt ze echter niet minder interessant:D Het zet je in ieder geval aan het denken.

Anyway. op http://zeitgeistmovie.com/ kun je de docu ook kijken.

Nog een leuke docu:

http://www.jesuscampthemovie.com/

Check de trailers of download de docu om te zien dat niet alleen moslim extremisten 'eng' zijn.

quote: "It's no wonder, with that kind of intense training and discipling, that those young people are ready to kill themselves for the cause of Islam. I wanna see young people who are as committed to the cause of Jesus Christ as the young people are to the cause of Islam. I wanna see them as radically laying down their lives for the Gospel as they are over in Pakistan and Israel and Palestine and all those different places, you know, because we have... excuse me, but we have the truth!"
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 oktober 2007 om 23:40:
interessante complottheorien

wat heeft dit met sinterklaas temaken?

Uitspraak van S.F.X. op zondag 28 oktober 2007 om 23:42:
wat heeft dit met sinterklaas temaken?

geen ene fuck:) Of je moet het ver gaan zoeken. Het was een reactie op wat hier eerder werd gezegd over zeitgeist.
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 oktober 2007 om 23:51:
Het was een reactie op wat hier eerder werd gezegd over zeitgeist.

was het weer zover?

Uitspraak van S.F.X. op zondag 28 oktober 2007 om 23:53:
was het weer zover?

Jep. Is jouw levensdoel toevallig zo veel mogelijk forumberichten hebben?

Weer lekker moeilijk doen om niks.
¬¬
laatste aanpassing