Partyflock

Forumonderwerp · 975080

Heb deze topic nog niet voorbij zien komen , terwijl degene die iets verder wil gaan met muziek en de overgang van Software programma's naar Hardware materiaal wil maken , zich erin wil verdiepen hier vragen kunnen stellen ....?

Zal als eerste maar beginnen !

Als je een studiomixer koopt en je hebt al 2 monitoren , en je sluit die op je mixer aan , is dan een goede geluidskaart op je computer dan nog nodig ...?
laatste aanpassing
Artiest DanM
Uitspraak van verwijderd op zondag 13 januari 2008 om 18:30:
Ik snap het grote verschil tussen de 0404 1212 en 1616 nog nie helemaal ze zien er alleen allemaal totaal anders uit en de uitgangen zijn een beetje anders maar van wat ik heb gezien exporteren ze allemaal 24 bit / 192khz en ongeveer zelde noise ratio...

www.emu.com kan je zien dat de 1 voor labtop is, en de andere hebben dezelfde pci kaartjes, met een andere erbij...( de duurdere meer opties ) zo ongeveer?

Mijn Ion doet raar!
Uitspraak van verwijderd op donderdag 31 januari 2008 om 22:55:
Mijn Ion doet raar!

Wat? usb cassetedeck?

Als ik met een programma bezig ben en ik tweak met bijv de filters of lfo springt ie telkens terug naar de begin/programma display
Sommige mensen hebben inderdaad meer van dit soort rare problemen met de ion.

Is het puur als je aan je ion zijn knoppen zelf loopt te tweaken ? ontvangt hij op dat moment geen midi clock sync signaal ?

Als ik m'n ion in een track heb lopen met automation, en z'n lfo's heb gesynct aan midi clock, dan krijg ik ook wel eens rare bugjes, zoals dat hij uit zichzelf een paar patches terug draait of naar de eerste patch gaat. Ik draai trouwens met ableton.

Nou ik het trouwens nog een keer lees, lijkt het meer dat zodra jij je knoppen loslaat hij vanuit het filter sectie edit screen terug gaat naar het home screen.

Dit kun je instellen in het menu, of het display permanent op de sectie blijft staan waar jij de knoppen draait (bijv osc edit screen, lfo edit screen, filter edit screen, amp edit screen, adrs edit etc etc) of dat hij zodra je de knoppen loslaat meteen naar het home screen terug springt. je kan geloof ik ook tussen long en short kiezen.

Succes.
laatste aanpassing

Uitspraak van JostiTosti op vrijdag 1 februari 2008 om 19:48:
Nou ik het trouwens nog een keer lees, lijkt het meer dat zodra jij je knoppen loslaat hij vanuit het filter sectie edit screen terug gaat naar het home screen.

Pcies, ik heb het namelijk nooit eerdr gehad en vond het vrij irritant

Uitspraak van JostiTosti op vrijdag 1 februari 2008 om 19:48:
Dit kun je instellen in het menu, of het display permanent op de sectie blijft staan waar jij de knoppen draait (bijv osc edit screen, lfo edit screen, filter edit screen, amp edit screen, adrs edit etc etc) of dat hij zodra je de knoppen loslaat meteen naar het home screen terug springt. je kan geloof ik ook tussen long en short kiezen.

Succes.

Thnx