Partyflock

Forumonderwerp · 974707

Waarom willen mannen een groot deel van hun hersenen,
en hun leven wijden aan feitjes?
Waarom kijken ze naar sport- en muziekprogramma's
waarin constant feitjes worden verteld, op lijstjes
gezet, in rangordes ingedeeld?

Tuurlijk, we kunnen het gooien op het aloude adagium
"alle mannen zijn eigenlijk autisten".
Maar dat vind ik flauw.

Wat vinden jullie nou van mannetjes & feitjes ?
laatste aanpassing
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 1 oktober 2007 om 21:13:
Wie is plato? :d

Idd wie is dat toch? :o :vaag:

Uitspraak van Deekore. op woensdag 3 oktober 2007 om 23:53:
Euhm ja.. overigens is het zeer typerend voor zowel tyharo's bijdrage als voor de komische openingspost, dat sommige mensen het grappige van dit topic niet inzien.

Tuurlijk, we kunnen het gooien op het aloude adagium
"alle mannen zijn eigenlijk autisten". :lol:
Uitspraak van verwijderd op maandag 1 oktober 2007 om 13:44:
waarom blijven vrouwen vragen stellen aan ander vrouwen terwijl geen enkele vrouw dat antwoord heeft?

Dan weet je ook meteen waarom de meeste goede wetenschappers MANNEN zijn.laatste aanpassing 1 oktober 2007 13:44

:D

hier een nieuw feitje,,,,, buuuuuuuuurpp,,!!!!! :no: :no: :no:

Uitspraak van permanent verbannen op maandag 1 oktober 2007 om 21:13:
Wie is plato?

Doos.
Plato was een griekse filosoof net zoals socrates en Aristoteles.

Euh ja ik hou ook van feitjes.
en vooral onzinnige....

Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 oktober 2007 om 00:37:
waarom zijn bananen krom

Anders passen ze nie in het schilletje en Omdat ze naar de zon groeien.
De string was van oudsher voor mannen. (ja kerels)
En het is niet mogelijk je elleboog te likken.
enzzzz

omdat ze niet recht zijn o:)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 5 oktober 2007 om 12:05:

:s

dat is het wel

alleen niet voor iedereen (y)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 5 oktober 2007 om 12:16:
En het is niet mogelijk je elleboog te likken

het is maar net" waar je zin in heb ,,,:lijn: :no:

nou ik kom toch wel redelijk ver hoor B)
Uitspraak van -Ellen op vrijdag 5 oktober 2007 om 12:48:
nou ik kom toch wel redelijk ver hoor

ik mis toch echt een paar centimeter tong... :(
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 1 oktober 2007 om 19:04:
Veel mannen doen me denken aan een grote letter Q: een grote nul met een klein staartje.

gelukkig denken de meesten dat ook over jou mrs Plato...

Uitspraak van Kimmy May o:) op maandag 1 oktober 2007 om 21:13:
Wie is plato?

Doos.

:jaja:
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 1 oktober 2007 om 13:42:
Waarom willen mannen een groot deel van hun hersenen,
en hun leven wijden aan feitjes?

zouden vrouwen meer moeten doen

Anders passen ze nie in het schilletje en Omdat ze naar de zon groeien.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 oktober 2007 om 00:46:
Door de zwaartekracht gaat de bloemtros naar beneden hangen. De vruchten willen naar boven blijven groeien (negatieve geotropie). Als de trossteel ondersteund wordt zodat de trossteel toch recht overeind blijft, blijven de vruchten gewoon recht. Er zijn diverse kleinere bananensoorten (waarvan de trossteel niet doorbuigt onder het gewicht van de vruchten) die zo van nature recht blijven. Het is dus niet genetisch bepaald en heeft ook niets met het 'groeien naar het licht' (positieve fototropie) te maken.

Moet je wel de juiste antwoorden weten he;)

Feiten = Kennis, Kennis = Macht, Macht = Geld, Geld = Vrouwen, Macht en Geld en Vrouwen = De Gouden Driehoek voor elke vent. Volstrekt onhaalbaar, maar gelukkig zijn wij mannen naast compleet pragmatisch ook eeuwige optimisten.

Moet ook wel om met alle 'post-Sex and the City'-vrouwen om te gaan, die mannen nog steeds niet snappen, overal aan twijfelen en dan met dit soort kreten aankomen:

Zo, genoeg gegeneraliseerd voor vandaag...
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 5 oktober 2007 om 16:31:
'post-Sex and the City'-vrouwen

:lol:
Uitspraak van Onitsuka op vrijdag 5 oktober 2007 om 13:25:
ik mis toch echt een paar centimeter tong...

Ik zeg ook redelijk ver :P
net niet helemaal

Ik vind mannetjes leuk & feitjes ook :9 :lol:
Uitspraak van TYHARO op woensdag 3 oktober 2007 om 21:15:
Hij doet het rationele natuurlijk niet af als onnodig...die heb je ook nodig...maar het is creativeit...fantasie...imaginatie...wat het verschil maakt...

Het komt eerder over dat 'imagination' duidt op het vrouwelijke, het kunnen ervaren, het erop los slaan met fantasie en creativiteit.

Maar imagination duidt ook op op verbeelding en illusie, en daarin ligt het gevaar. Juist omdat er bij imagination geen grenzen zijn, kun je er makkelijk in verdwalen.

Daarom bestaat er zoiets als kennis. Dat jij kennis vergelijkt met het hedendaagse onderwijssysteem is overbodig. Kennis is er niet om jezelf ermee vol te stampen, dat is logisch. Kennis is er om het toe te passen, om die verbeeldingen en illusie's door te breken en door te gronden. Al heb je met kennis te maken waar je weinig van begrijpt, alsnog kan het zinvol zijn om het als referentiekader te gebruiken en dit samen te voegen met het vrouwelijke, ter bevestiging.

Dus het is niet alleen het vrouwelijke die je verder kan brengen, het mannelijke speelt een net zo gelijke rol erin. Het is altijd geven en nemen, en beiden zijn nodig voor ontwikkeling en groei. Daarom ben ik het overduidelijk niet eens met de quote's van Einstein omdat hij het één boven het andere plaatst. Als dat niet het geval was, dan zou zijn manier van bekijken bij de quote hebben toegevoegd. Maar dat ontbreekt.

Jij prijst de quote's van Einstein omdat zowel hij als jij het vrouwelijke vergelijkt met het mannelijke die hedendaags binnen het systeem wordt toegepast. Maar dan gaat het mis, daar ben ik het mee eens. Maar als je deze twee polen met elkaar wilt vergelijken dan zul je het in tijdloze context moeten bekijken, en niet in de zin van hoe het hedendaags in de maatschappij aan toe gaat, want dan beperk je jezelf in meerdere visie's.
laatste aanpassing
Uitspraak van TYHARO op woensdag 3 oktober 2007 om 21:15:
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Éen van de weinige quote's waar ik het wel mee eens ben. Met deze gedachte schiet de kabbalah in mijn hoofd.

De kabbalah kent verschillende soorten sferen die met elkaar in verbinding staan. Ieder sfeer kent een oneindigheid aan ervaringen.

Wil je tot bepaalde sferen komen, dan zul je ook anderen moeten bewandelen. Wil je sfeer C ervaren (zo ook begrijpen) dan heb je daar A en B voor nodig.

Misschien leg ik het onlogisch uit, maar de kabbalah is een doolhof opzich. Wil je deze kunnen bewandelen dan heb je naast het imagination ongetwijfeld kennis nodig om te kunnen refereren.

Om weer terug te komen tot het onderwerp zelf; imagination kan zeer ver gaan, maar kennis moet er recht tegenover staan, als een balans. Beide hoeveelheden zullen hetzelfde moeten zijn, áls je verder wilt komen.

Binnen bepaalde traditie's wilt men ook daadwerkelijk zeer ver gaan. Het is mogelijk, maar als je deze paden wilt bewandelen dan zul je ongetwijfeld een studie moeten doen waarbij een universitaire opleiding niks mee vergeleken is. En het gaat hierbij niet om boeken lezen, maar letterlijk studeren.
laatste aanpassing
Uitspraak van Hermes Trismegistus op vrijdag 5 oktober 2007 om 22:57:
Kennis is er om het toe te passen, om die verbeeldingen en illusie's door te breken en door te gronden.

Lijkt me logisch dat Einstein dat wel MOET toepassen aangezien hij een wetenschapper is...
Beetje tussen de regels doorlezen kan geen kwaad... ;)
Het is onder andere een "realiteitscheck" om het zo maar even te noemen idd...
Hij praat dan ook als wetenschapper...lijkt me logisch...en hij was iemand die nieuwe wetenschappelijke ontdekkingen heeft gedaan...lang niet alle wetenschappers vallen in die categorie...

Hij heeft het gewoon over de rol van het "gedachte-experiment" in de wetenschap...het creatieve proces...
Wat het grootste gedeelte inneemt bij het tot stand komen van nieuwe wetenschappelijke ontdekkingen...daarna doe je een check om te zien of het ook wel reeel is...natuurlijk...
Een goed begin is minimaal het halve werk...en je merkt bij veel dingen dat het creatieve proces eigenlijk gewoon veruit het grootste gedeelte inneemt...en word daarmee als het belangrijkste (deel) van het gehele proces gezien...
Bij het tot stand komen van een nieuw product is het creatieve proces ook veruit de belangrijkste fase bijvoorbeeld...dan ben je al voor 90% klaar ofzo...
Het ligt er maar net aan waar je mee bezig bent...k geloof dan ook echt niet dat in alle situaties de boel zo 50/50 verdeeld hoeft te zijn/worden hoor...
Het gaat om balans idd...zelfs al neemt het creatieve proces het grootste en belangrijkste deel in van het proces dan hoeft dat geen gevaar voor de balans te zijn...de balans ontstaat doordat je het tegen de realiteit afzet...

Hij heeft het ook over knowledge...als in dingen die we op dit moment weten...NU weten...en dat is iets wat daardoor dus al idd beperkt is...
Je kan zoveel knowledge bezitten als je wil...dat maakt je nog geen goede wetenschapper...om een goed wetenschapper te zijn heb je een creatief vermogen nodig...geen knowledge...
Hij heeft het niet over het rationele vermogen wat je ook moet beschikken om het tegen de realiteit af te zetten...hij heeft het over de kennis (feitjes) die iemand op dat moment bezit...bijvoorbeeld over een bepaald onderwerp...
Dat betekend nog niet dat je een goed wetenschapper bent...dat je in staat bent om enige bijdrage te leveren aan de wetenschap...
Nee...daarvoor is een creatief vermogen belangrijker...hij zegt het correct hoor... :)
Ik denk ook dat zelfs iemand die geen enkele knowledge over een bepaald onderwerp bezit in staat is om een baanbrekende ontdekking te doen op dat gebied...gewoon omdat die persoon iets als fantasie bezit...
Een rationeel vermogen om te kunnen checken of het logisch is dat is wel een must om te hebben maar knowledge...kennis van feitjes...niet per definitie... :)
laatste aanpassing
Als iemand bijvoorbeeld tegen je zegt:
Onze "blabla" weet zoveel...misschien word hij wel een goede wetenschapper later...
Dan kan jij dus zeggen:
Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited to all we now know and understand, while imagination embraces the entire world, and all there ever will be to know and understand.

In die zin... ;)

Het vermogen om het toe te kunnen passen noem ik dan ook liever wisdom...wijsheid...niet knowledge...kennis... :)
laatste aanpassing
Uitspraak van TYHARO op zaterdag 6 oktober 2007 om 02:31:
Het gaat om balans idd...zelfs al neemt het creatieve proces het grootste en belangrijkste deel in van het proces dan hoeft dat geen gevaar voor de balans te zijn...de balans ontstaat doordat je het tegen de realiteit afzet...

Ik begrijp je gehele verhaal opzich wel, maar vergeet niet dat het meeste falen qua wetenschap e.d. zit in illusie's en verbeelding. Al heb je zoveel ideeen, je zult alsnog een (goede) rationale vermogen moeten bezitten om de ideeen toe te kunnen passen, anders zet je je tegen de realiteit af en dan is de poging al mislukt.

Uitspraak van TYHARO op zaterdag 6 oktober 2007 om 02:31:
Bij het tot stand komen van een nieuw product is het creatieve proces ook veruit de belangrijkste fase bijvoorbeeld...dan ben je al voor 90% klaar ofzo...
Het ligt er maar net aan waar je mee bezig bent...k geloof dan ook echt niet dat in alle situaties de boel zo 50/50 verdeeld hoeft te zijn/worden hoor...

Het bedenken van een idee kan misschien lang duren en daarmee lijkt misschien de 90% al voltooid te zijn. Maar het toepassen van dat idee kan daarintegen veel moeilijker zijn, en vaak genoeg blijkt dan al dat het toepassen ervan onmogelijk is.

Daarom bedoel ik met het in balans zijn dat je ideeen ook net zo goed in stappen moet gaan uitvoeren. Jij zegt zelf al dat een goed begin het halve werk is en daarom blijft het belangrijk dat men weet waar het zich mee bezig houdt. Anders ontstaan al snel botsingen en de risico dat je na die 90% erachter komt dat het een mislukking is. En let op, ik leg de nadruk op een risico. Het hoeft niet persé zo te gaan, maar de riscio tot mislukking is wel verhoogd.

Daarom blijven de meeste huidige wetenschappers ook liever vastgeplakt aan de rationele vermogens, omdat ze weten dat als je je gevoel erop los slaat dat je dan snel de grip op de realiteit kunt verliezen en hierbij dus niet meer controle over de situatie hebt. Dat je niet weet waar je mee bezig bent en het vergeet dat het belangrijk is om ideeen ook in stappen uit moet voeren. Niet dat ik met hun gedachtegangen eens ben, want door hun onzekerheid negeren ze het volledige vrouwelijke. Hierdoor blijven ze zeer beperkt in hun vermogens.

Ik geef toe dat het ook succesvol kan uitpakken als iemand er volledig op los slaat, dan kunnen zeer mooie dingen uit bestaan. Maar hetzelfde geldt voor de rationele kant. Als je iets voorzichtig in stappen laat ontwikkelen dan kan ook iets succesvols uit ontstaan.

Het ligt er maar net aan hoe de persoon zelf met de situatie omgaat, want dat verschilt per keer natuurlijk.

Zoals je zelf al zei zijn beide polen ongetwijfeld met elkaar verbonden en het kan ook niet anders. Soms lijkt het vrouwelijke alleen maar nodig te zijn voor succes, soms alleen het mannelijke. Maar in het algemeen, in tijdloze context, ligt het succes op de middenweg, waarbij beiden polen zoveel mogelijk gelijk zijn. Des te dieper je wilt gaan, des te belangrijker de samenspel tussen beiden polen is.

Daarom zeg ik ook dat je deze belangrijke 'wetten' in tijdloze context moet bekijken, en niet in de context zoals hoe men in het algemeen met deze 'wetten' om gaat. Want zoals je zelf al zegt wordt de quote vergeleken met het huidige maatschappijbeeld;

Uitspraak van TYHARO op zaterdag 6 oktober 2007 om 03:03:
Onze "blabla" weet zoveel...misschien word hij wel een goede wetenschapper later...
Dan kan jij dus zeggen:
Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited to all we now know and understand, while imagination embraces the entire world, and all there ever will be to know and understand.

In de voorbeeld die jij noemt wordt een persoon met de gedachte geconfronteerd dat pure rationaliteit zeer goed is. De persoon is daar niet mee eens, en switched gelijk naar de andere pool; het vrouwelijke, en plaatst het ook gelijk boven het mannelijke. Dit is een vorm van dualisme, omdat beiden polen tegen elkaar opbotsen. In plaats daarvan, zul je juist beide visie's moet gebruiken voor een gulden middenweg, een balans. Dit klinkt logisch, maar zit alsnog zeer complex in elkaar.

Ik zelf zou het dan niet dan niet voren brengen in een quote dat imagination belangrijker is dan kennis, maar dat beiden polen even belangrijk zijn en dat de samenspel tussen deze twee polen de sleutel tot succes en ontwikkeling is.
laatste aanpassing

Dat is een van de redenen waarom de wereld nu in deze staat is, de balans is weg, iedereen denkt in hokjes en is de binding met elkaar kwijt...

"mix die shit! alles in de mix, en kleur je eigen palet want hokjes vind ik nix....."

:D
Ik snap helemaal wat je bedoeld Lex en ik ben het er mee eens... :)
Maar met knowledge word in die quote gewoon simpelweg kennis/feitjes bedoeld...niet het complete rationele vermogen ansich wat nodig is voor de balans...

Zelfs met veel kennis van feitjes hoef je niet eens een goed rationeel vermogen te bezitten...dat staat niet gelijk aan elkaar...
Ik heb meer dan genoeg mensen meegemaakt die goed waren in het feitjes stampen...en die hadden dus veel knowledge...
Maar een goed rationeel vermogen? Zelf na kunnen denken? :no:
Het vermogen om te kunnen fantaseren is al meer waard dan puur alleen het vermogen om feitjes te kunnen stampen...
Je denkt dan namelijk al zelf na...en je ratio dient ingezet te worden om mee te denken...
Feitjes stampen is zelfs al een verkeerd gebruik van het rationele vermogen...ratio is de harde werker...ratio is actief...hij ondersteund het creatieve vermogen...
Dat is geen hierarchisch verband tussen de 2 maar een causaal verband...niet verticaal maar horizontaal...
Ratio is niet het (passieve) lievelingetje wat volgepropt dient te worden met losse feiten en hoe meer er in zit hoe meer hij geprezen word...terwijl hij zelf eigenlijk bar weinig heeft gedaan in zo'n geval... :vaag:
laatste aanpassing
FF makkelijker uitgelegd... 8)

Hij prijst mensen die een creatief vermogen hebben boven mensen die gewoon veel feitenkennis hebben...een vermogen om feitjes te absorberen...wat een passief iets...
Alleen al omdat mensen die een creatief vermogen hebben een ander gebruik van de ratio hebben...hoogwaardiger...in balans met het creatieve vermogen...actief...zij denken hollistisch...
Dat is toch zo? :)

Neem een Mozart...
De reden waarom hij zulke prachtige stukken kon compenseren was omdat hij een creatief vermogen had...niet vanwege zijn theoretische kennis betreft componeren...
Doordat hij zo'n creatief vermogen had kon hij vervolgens door middel van de ratio dat uitdrukken in muziek...
laatste aanpassing
Uitspraak van TYHARO op zaterdag 6 oktober 2007 om 18:39:
Doordat hij zo'n creatief vermogen had kon hij vervolgens door middel van de ratio dat uitdrukken in muziek

creativiteit huist van nature in de mens we stammen immers af van de Holbewoner en die was een soort van 'Mc Gyver', super creatief met hout stenen oermuziek, trommels, muurschilderingen etcetcetc, dat is opgeslagen in onze genen.
Het moet alleen weer geactiveerd worden denk ik, en kan dan bijdragen aan onze levens-inzichten ed. .......
Heb je gelijk in...standaard aanwezig...zie kinderen...
Doordat hij zijn creatieve vermogen had behouden dan... ;p
Mozart was ook nog jong natuurlijk...
laatste aanpassing

Nou ik kan minder goed voor anderen spreken dan jij, maar bij mij is dat niet zo hoor. Feitjes kunnen leuk zijn soms maar zeker niet van levens belang ;)
Hou me veel liever met uitdagende en creatieve dingen bezig.
Haha je word door sommige vrouwen eerder raar aangekeken als je niet voor studio sport gaat zitten! ;) Het is altijd wel wat :P
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 5 oktober 2007 om 16:31:
Moet ook wel om met alle 'post-Sex and the City'-vrouwen om te gaan, die mannen nog steeds niet snappen, overal aan twijfelen en dan met dit soort kreten aankomen:

Held :respect:
Uitspraak van TYHARO op zaterdag 6 oktober 2007 om 20:03:
standaard aanwezig...zie kinderen...

...totdat ze verpest worden met de gedachte dat geld de drijfveer is. Zodat ze een opleiding kiezen waar ze veel geld mee kunnen verdienen, ipv een studie waarmee ze zichzelf ontplooien en hun passie/interesse in kunnen stoppen. :dood:
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 6 oktober 2007 om 20:22:
je word door sommige vrouwen eerder raar aangekeken als je niet voor studio sport gaat zitten!

Dat is idd de grap, aan de ene kant het gezeik over stereotypes, aan de andere kant ben je raar als je als man niet van voetbal houdt.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 6 oktober 2007 om 20:22:
Het is altijd wel wat :P

best wel ja. :p

Uitspraak van Hermes Trismegistus op zaterdag 6 oktober 2007 om 11:21:
Ik zelf zou het dan niet dan niet voren brengen in een quote dat imagination belangrijker is dan kennis, maar dat beiden polen even belangrijk zijn en dat de samenspel tussen deze twee polen de sleutel tot succes en ontwikkeling is.

Nikola tesla

Doordat hij zo'n creatief vermogen had kon hij vervolgens door middel van de ratio dat uitdrukken in muziek...laatste aanpassing 6 oktober 2007 18:43

Kwam er echt ratio aan te pas? Of speelde die man gewoon puur uit gevoel. Naar mijn weten is er geen ratio nodig om muziek te spelen.. het kan natuurlijk wel op die manier.. Maar vaak kun je maar al te goed horen wanneer men een muziekinstrument bespeeld vanuit het verstand of vanuit het pure gevoel, het hart.
laatste aanpassing
Uitspraak van TYHARO op zaterdag 6 oktober 2007 om 16:43:
Maar met knowledge word in die quote gewoon simpelweg kennis/feitjes bedoeld...niet het complete rationele vermogen ansich wat nodig is voor de balans...

Zo zie je hoeveel verwarring er kan ontstaan bij één simpele quote. Want als ik aan de term 'knowledge' denk, dan denk ik aan totaal iets anders dan alleen maar feiten kennen. Dat kennis in het algemeen wel zo wordt gezien in de maatschappij, daar ben ik het mee eens. Maar goed, als men in het algemeen zo graag wilt denken, dan doen ze dat maar.

Alleen al omdat mensen die een creatief vermogen hebben een ander gebruik van de ratio hebben...hoogwaardiger...in balans met het creatieve vermogen...actief...zij denken hollistisch...
Dat is toch zo

Beiden polen staan veel meer met elkaar in verbinding, en hieruit ontstaat dus een soort van 'geniale balans', of hoe je dat ook wilt noemen.

Uitspraak van TYHARO op zaterdag 6 oktober 2007 om 16:43:
Ik heb meer dan genoeg mensen meegemaakt die goed waren in het feitjes stampen...en die hadden dus veel knowledge...
Maar een goed rationeel vermogen? Zelf na kunnen denken?

Klopt, dat soort mensen kom je gauw genoeg tegen. Zo ook mensen die denken van alles te voelen en te ervaren, terwijl alleen maar het tegendeel blijkt. Dit soort mensen ben ik ook vaak genoeg al tegen gekomen, voornamelijk uit de 'new age scene'. Daarom legde ik ook de nadruk op kennis.

Maar goed, blijkbaar verschillen we dus, voor zover ik weet, niet zo veel qua mening. (Y)
Uitspraak van Hermes Trismegistus op zondag 7 oktober 2007 om 12:59:
Want als ik aan de term 'knowledge' denk, dan denk ik aan totaal iets anders dan alleen maar feiten kennen. Dat kennis in het algemeen wel zo wordt gezien in de maatschappij, daar ben ik het mee eens.

Daarom noem ik dat andere dan ook ook liever wisdom ipv knowledge... :)

aha

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 16 oktober 2007 om 00:28:
aha

Wanneer een vrouw geen woord meer kan uitbrengen, bestaan er ernstige twijfels of ze wel van het vrouwelijk geslacht is. :lol:

Van het ene domme topic in het andere of niet kimmie may.
Moet jij niet ergens jehovatje gaan spelen???

Dat stomme jehova trutje heeft niks beters te doen en zit alleen maar anderen lastig te vallen!
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 16 oktober 2007 om 01:50:
Wanneer een vrouw geen woord meer kan uitbrengen, bestaan er ernstige twijfels of ze wel van het vrouwelijk geslacht is.

Ik vind het wel grappig... :p
laatste aanpassing

Jij hebt tenminste iets in je koppie. Zal over bepaalde figuren maar zwijgen. :lol:

Eeven tussendoor een leuk testje om een indicatie op te doen van welke hersenhelft bij jou het best ontwikkeld is. Dit naar aanleiding van de post's van Tyharo (boeiende shit trouwens over dat linker- en rechterhersenhelft gedoe(Y).

http://www.123test.nl/brein/

My score: Welke hersenhelft is bij jou het best ontwikkeld?
De score duidt er op dat je qua persoonseigenschappen in balans bent tussen de rechter- en linker hersenhelft. Dit kan een aanzienlijk voordeel opleveren. Dit is echter geen reden tot zelfgenoegzaamheid. Een probleem van balans tussen de linker- en rechter hersenhelft is dat je sneller kan vervallen in twijfel dan iemand die meer uitgesproken is. Deze twijfel kan betrekking hebben op datgene wat je aan de ene kant voelt en aan de andere kant denkt. Het heeft ook betrekking op hoe je met problemen omgaat of informatie interpreteert. Soms zullen details die voor de linkerhersenhelft belangrijk zijn, worden ontkend door de rechterhersenhelft die meer oog heeft voor het grote plaatje. En andersom uiteraard. Dit kan als zeer hinderlijk worden ervaren.

Dit nadeel kan echter ook een groot voordeel zijn. Je bent in staat om aan de ene kant oog te hebben voor het groter geheel. Aan de andere kant ben je ook in staat essentiële details niet over het hoofd te zien. Waarschijnlijk beschik je ook verbale kwaliteiten om je intuïtie te uiten, te verwoorden, in een vorm die wordt begrepen door anderen. Het is een groot voordeel om over de eigenschappen van zowel de rechter- als linkerhersenhelft te beschikken. Daardoor ben je in staat zowel op de ‘goede’ eigenschappen van zowel de linker- als de rechterhersenhelft mee te liften.

De eigenschappen van iemand met een meer ontwikkelde rechter- of linkerhersenhelft zijn kernachtig samen te vatten in de volgende tabel. Iemand met een meer gebalanceerde achtergrond (beide helften ongeveer gelijk ontwikkeld) zal zich zowel in het rechter rijtje als het linker rijtje kunnen herkennen. Alleen minder uitgesproken op elk van de kenmerken.

Klopt helemaal.. ook de nadelen die vermeld worden. (Y)
laatste aanpassing

Uitspraak van TYHARO op zaterdag 6 oktober 2007 om 03:03:
et vermogen om het toe te kunnen passen noem ik dan ook liever wisdom...wijsheid...niet knowledge...kennis...

Ik denk dat wat je beschrijft wijsheid wel aardig goed definieert ja. En wijsheid is natuurlijk much more complete than intelligence... Daarbij denk ik ook waardevoller en zeker iets om naar te streven in je leven (ouder worden is niet kut, mensen!:P). Intelligentie is natuurlijk erg handig, maar je moet maar net het geluk hebben dat het in je genen zit. Want sowieso wordt een belangrijk deel uiteraard genetisch bepaald. Wijsheid is iets waarin je compleet zelf de actieve rol in speelt.

Leuke test ron.. ik heb dezelfde uitslag als jou.
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 oktober 2007 om 13:24:
Leuke test ron.. ik heb dezelfde uitslag als jou.

Wat zijn we toch weer goed bezig hè. B)

Het houdt niet op he? :D die Kimmy may bash-topics :D

Heerlijk.. :D

Onze staphorst josti. (y)
laatste aanpassing

Kimmy may is cool joh. Geile christelijke party-non. B)

Opmerkelijk feitje:

1 op de 5 mensen...........­...................................heeft 4 anderen­ om zich heen (y)
laatste aanpassing

uhmsz.. tja, in mijn ogen zien ze de meeste dingen als een feit..

Artiest {SHOWLIST artist 51895, 49404}
als vrouwen zo slimmer en beter zouden zijn, waarom zijn er dan feministen?

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 16 oktober 2007 om 01:59:
Moet jij niet ergens jehovatje gaan spelen???

letterlijk dom jullie snappen echt weinig van sommige dingen, je weet niet eens waar je over praat.

denk het niet met die domme antwoorden :/