Partyflock

Forumonderwerp · 974115
Waarschuw beheerder
+55-8
Ik probeer via deze weg verzamelaars op het gebied van Thunderdome en Verdere hardcore gerelateerde verzamel items onder / tot elkander te brengen.
Vaak zijn er discussies over verzamel objecten in een topic van mensen die wat zoeken of verkopen. Kan me voorstellen dat het soms hinderlijk is, of dat iemand het vervelend vind.
Oa, gaat het vaak over een Vinyl, een Thunderdome cd, Posters en Flyers.
Een cd die wel of niet bestaat. Bijv. Thunderdome 13 the megamix.

Misschien kan ik via deze weg, met eventuele medewerking van PartyFlock een topic creëren waar lekker over deze dingen gesproken kan worden.
Als Bijvoorbeeld:
- Iemand wat nieuws heeft, zeldzaam of niet!
- Iemand wat nieuws heeft ontdekt. Bijv. een ID&T promo cd.
- Of je een vraag heb, waar een andere verzamelaar misschien antwoord op weet.
- Gewoon even iets kwijt wil.
- Iemand wat te ruilen heeft.
- Mooie dubbele items te ruil of te koop heeft.
- Enz Enz.

Ik weet dat er veel verzamelaars zijn op het gebied van Hardcore.
Maar er is nog geen gezamelijke topic. Waar het 1 en ander ongestoord besproken kan worden. En je mening kan uiten.
De 1 vind het kinderachtig. Voor de ander een passie.
De een heeft eindelijk die Laatste of zeldzame flyer gevonden de andere een vinyl die hij/zij al jaren zoekt.
Misschien dat dit niet werkt?
Kan ik altijd zeggen: Niet geschoten is altijd mis.
Ik doe dit dan ook, om eventueel andere topics te ontlasten, En omdat ik heb rondgevraagd en heb begrepen dat er wel animo voor is.
Iedereen is welkom, en zeg ik kom maar op met jullie dingen.

For International collectors:

I creat this topic for collectors to debate about all kind of items Hardcore related you can collect.
Such as: cds, Vinyls, fyers, posters Etc Etc.
And to get collectors insite en outside of holland togetter in one big topic. "Sofar they don't know each other already"
To trade, buy or sell items you have in double.
And because some conversations are continue in topics of persons who like to buy or sell their items on PartyFlock, and dont like the conversations in their topic.
So when you got anything you like to share with another collector,
please enjoy this topic.
And perhaps it wil be a success.

Maybe it dont work out, then the only i can say "i have try to make something like this possible, also when it dont work out".

Übersetzung Deutsche Sprache, senden privat Bericht nach mir.
traduire au milie de français, envoyer je un privé faire-part.
traducir dentro de portugués/español origen yo no de . "blague"

:respect: HARDCORE WILL NEVER DIE :respect: THUNDERDOME :respect:
Waarschuw beheerder
Olav van harte gefeliciteerd man! Ik wens jou en je familie veel geluk de komende tijd. Wel een mooie utreg tenue kopen he voor je kleine!
Waarschuw beheerder
Some Shirts from the good old times:

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=170211457211&ssPageName=STRK:MESE:IT&ih=007

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=170211465749&ssPageName=STRK:MESE:IT&ih=007

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=170212239042&ssPageName=STRK:MESE:IT&ih=007

Waarschuw beheerder
Gefeliciteerd Olav met de kleine!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Gelache woar op maandag 21 april 2008 om 20:41:
Ik wens jou en je familie veel geluk de komende tijd.

Ja dank je.

Uitspraak van Gelache woar op maandag 21 april 2008 om 20:41:
Wel een mooie utreg tenue kopen he voor je kleine!

Wat denk je zelf haha. Gaat zeker helemaal goed komen.
Me andere jochie ook toch :d

[img width=500 height=374]http://www.mijnalbum.nl/Foto-NLO4W6HO.jpg[/img]
Me jochie in de kleed kamer van >.>.>.>.>.>. UTREG
Waarschuw beheerder
feli olav ;)

hehe jou kids voetballen gewoon in huis :lol:

Waarschuw beheerder
Gefeliciteerd Olav!
Felicidades Olav!
Congratulations Olav!
Waarschuw beheerder
good job olav.... congrats and all the best ;)
Uitspraak van verwijderd op maandag 21 april 2008 om 17:50:
ebaynaam is --------> deringo

hmm ik een andere :S Hij laat ook niks horen van mijn geschillenpaneel actie :( Totaal helemaal niets op mijne mails, flip ik echt van dat soort apen.

inderdaad olav ouwe, gefeliciteerd! :P
Waarschuw beheerder
donateur
olav gefeliciteerd !!

weer een nieue thunderbaby :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ThunderdomeUtreg op maandag 21 april 2008 om 19:04:
Zo, daar is ie dan.
Vers van de pers.

En op naar de vierde :cheer:
gefeliciteerd!
en daar moet op gegeten worden :)
[img width=182 height=130]http://cache.virtualtourist.com/1/948221-NETHERLANDS_BESCHUIT_MET_MUISJES-Netherlands.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
Uitspraak van GeitenBreier op dinsdag 22 april 2008 om 08:25:
en daar moet op gegeten worden

en gedronken (B)

olav.. congratz man :) ik wens je een gelukkige tijd!

Waarschuw beheerder
donateur
als er nog mensen van hier zin hebben aan een G.I.T. uitje
heb je nu de mogelijkheid om te stemmen op mijn profiel:)
als de uitslag enzo bekent is zal ik het hier ook wel ef doorgeven enzo(y)
Waarschuw beheerder
Gefeliciteerd Olav

Waarschuw beheerder
Verschillende oude hardcore cd's te koop.

Geen beschadigingen en de meeste zit het originele boekje nog erbij.

Echt iets voor verzamelaar:

Rave the city 2 - Back to the Roman Empire (dubbel cd)
Rave guardian 3 (dubbel cd)
Terror Clan - Master killers
Rotterdam Records - The 1st Anniversary Megamix

Ravers Night II (alleen cd 1)
Ravers Night III (dubbel cd)
Ruffneck - Fear of A Ruff planet
Ruffneck - Da true Core (dubbel cd)

Hellraiser - The final connection between heaven and earth
Hellraiser - The night of hellraisers
Earthquake III (dubbel cd)
Earthquake IV (dubbel cd)

Als je belangstelling hebt PM me even. Ook voor foto's!

Waarschuw beheerder
Gefeliciteerd olav nu maar een mini psv shirt kopen :p kampioenuh :cheer:
Waarschuw beheerder
zoek ook die ene van i.s. 50 met die gast met z'n gun

iemand???
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Nice shirt...
ik wil nog wel een charly en theo shirt met "kiss your fuckin ears goodbye" :D!

Eindelijk is mijn rave massacre cd pakket binnen gekomen na al die tijd. Duurde lang, maar de cd's zijn in nieuwstaat en kostte practisch niets :)
________

Tevens is de thunderdome megamixes 6 single gereserveerd.

De pavo on the mix cd laat ik tot zondag avond op marktplaats staan. Daarop is het huidige bod 20,-

Waarschuw beheerder
Uitspraak van :yes: HardeKlappe-SnelThuis :yes: op woensdag 23 april 2008 om 18:03:
ik wil nog wel een charly en theo shirt met "kiss your fuckin ears goodbye"

Als we dan toch bezig zijn:

Ik wil heel graag 1 bepaald shirt en dat is die oude blauwe van Genlog, met die bloemetjes erop. Dat vind ik 1 van de vetste longsleeves betreffende housemuziek.
Waarschuw beheerder
http://kleding.marktplaats.nl/herenkleding-overige/164976322-id-t-longsleeve-zwart-xl.html?return=eJwFwcEJwCAMAMBdHMDYRz9xmkAFRaMhSQtSunvvCA98G6ZseCYMvHN1FwR4ivYlZUYm7S6DyC3OAbcVpYvbBN5RqoT8%2FRn2GBc%3D&df=1#photo

te koop :id&t longsleeve zwart nieuwstaat

voor de liefhebber
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Da Tomba !! op woensdag 23 april 2008 om 19:51:
te koop :id&t longsleeve zwart nieuwstaat

voor de liefhebber

u heeft een bod :)
Waarschuw beheerder
voor 20 euro steek ik m nog liever in de fik :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Da Tomba !! op donderdag 24 april 2008 om 12:12:
voor 20 euro steek ik m nog liever in de fik

ga gerust je gang 8)

Waarschuw beheerder

Ik volg het topic hier nu een tijdje en sta af en toe echt verbaasd. 20 euro voor een shirt van 15 jaar oud is toch geen slechte prijs? Mensen denken hier echt dat ze goud in handen hebben. De groep 'Thunderdome verzamelaars' is relatief klein wanneer je dit vergelijkt met andere verzamelaars (van postzegels tot poppetjes tot oude consoles tot weet ik veel wat). Dit betekent dus dat objecten geen cataloguswaarde hebben of iets soortgelijks en dat je genoegen 'moet' nemen met wat de-gek-er-voor-geeft. Een uitspraak als voor 20 euro is dus echt onzin. Wat verwacht je er dan voor te krijgen? 40 euro? 60 euro? Als je zo rijk denkt te worden.. :S

Net als diegene die al een paar weken een ID&T trui aanbiedt op Marktplaatst en waarbij het bod al enige tijd is gestopt bij 70 euro. Wat verwacht zo iemand?
laatste aanpassing

Artiest {SHOWLIST artist 45024, 37674}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 24 april 2008 om 15:27:
Ik volg het topic hier nu een tijdje en sta af en toe echt verbaasd. 20 euro voor een shirt van 15 jaar oud is toch geen slechte prijs? Mensen denken hier echt dat ze goud in handen hebben. De groep 'Thunderdome verzamelaars' is relatief klein wanneer je dit vergelijkt met andere verzamelaars (van postzegels tot poppetjes tot oude consoles tot weet ik veel wat). Dit betekent dus dat objecten geen cataloguswaarde hebben of iets soortgelijks en dat je genoegen 'moet' nemen met wat de-gek-er-voor-geeft. Een uitspraak als voor 20 euro is dus echt onzin. Wat verwacht je er dan voor te krijgen? 40 euro? 60 euro? Als je zo rijk denkt te worden..

Net als diegene die al een paar weken een ID&T trui aanbiedt op Marktplaatst en waarbij het bod al enige tijd is gestopt bij 70 euro. Wat verwacht zo iemand?

AMEN ;) :respect:
Waarschuw beheerder
Ik volg het topic hier nu een tijdje en sta af en toe echt verbaasd. 20 euro voor een shirt van 15 jaar oud is toch geen slechte prijs? Mensen denken hier echt dat ze goud in handen hebben. De groep 'Thunderdome verzamelaars' is relatief klein wanneer je dit vergelijkt met andere verzamelaars (van postzegels tot poppetjes tot oude consoles tot weet ik veel wat). Dit betekent dus dat objecten geen cataloguswaarde hebben of iets soortgelijks en dat je genoegen 'moet' nemen met wat de-gek-er-voor-geeft. Een uitspraak als voor 20 euro is dus echt onzin. Wat verwacht je er dan voor te krijgen? 40 euro? 60 euro? Als je zo rijk denkt te worden..

amen :)
kijk, ik snap best dat je er wat leuks mee wilt verdienen. maar om nou steeds te verwachten dat je volle pond ervoor wilt krijgen is gewoon niet normaal meer.

maarja.. in een aantal van jullie ogen zal dat wel complete onzin zijn.

props voor olav en javaro(jasper) bijvoorbeeld, die melkt niet elk cd'tje of watdan ook uit :)
Artiest Floater
Waarschuw beheerder
daar heb je wel een punt dennis82

het is wat de gek er voor geeft en je kunt niet van elk shirt verwachten dat hij 100 euro opleverd

sorry maar opmerkingen als deze

snap ik dan niet helemaal

zet dan een vaste prijs neer en kraam niet dit soort onzin uit
als iemand een laag bod doet

voor iedereen ligt de waarde van een product anders

niets tegen mister datomba (goeie serieuse verkoper)zelf maar ik hoor dit soort dingen
wel vaker

dit is ook zo een appart geval
staat er volgens mij al bijna een maand op
kan me voorstellen dat die bieders nou wel eens willen weten waar ze aan toe zijn

er zijn mensen die denken dat elke cd/vinyl/thunderdome item minimaal 100 euro op moet leveren
Waarschuw beheerder
GEFELICITEERD OLAV

is een mooi ajax shirt niks ;)
Waarschuw beheerder
zo het en echt shirt zijn ?
heb het zelf nog nooit gezien
http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//kleding.marktplaats.nl/merkkleding-heren-t-shirts/164718458-thunderdome-6-t-shirt.html%3Freturn%3DeJwtjMsKwjAQRf%252Bl0C7TxroxoUj9k9BEEvIaMlMUxX93iq7uuQ%252BuUVK9g5o0Knm%252BqA6daZvXngjUOMYKrohsWiRIxhCKksbfRICH6zMtcrC4UO3nVfbzzQYG1kSsrwCMeLf4b%252BFIJ4bMxVr27FrY2MYHW%252FJ7sa7Zmh1HFY%252Bn0wCwL1OnP1%252F7cTW0%26df%3D1%26fta%3DeNpNkltOwzAQRffiD75nxu%252BxugW2UEVNgIi0jeIEKqruHduh2D9VdeR5nMnt2PE9ph%252BxLdPxq5uiCJGtZHGbDvjSx8N6ZQz9yGFa%252BWecQ3zrYyLzyhDOM1%252B287CMp%252FD5zevHdumHpb%252Beh3CNI9PLPG8HyA0Vi7l7H0QYU2nk1H7s06SOJfB9TJ0iexZolEWntHu%252BK0wjKYM%252BM%252FpnAKg0ZCb%252Fa70nD5SZapklnZluGdkyw7QMwWRmG4aOVGauZX%252B1vmVgyy4IDQTnZYHYQqXKFKQWktyVGxfnNGKBjYyT1hZBrDY2FcuyJVYdZ7WX%252B6Dq44yUsO9ZhZzyVu09q5GD3KFcHBqYzMsgqkZWa4lleaIGotmPRLL5sta7Mp2qkXHa%252BP3l00grSurSFliNjKE0v8BqZBTa%252FZ7kGgjeFCOqRloZyFd6pOym9K3XuevjcRou7%252BtHfpo1EVictmU5jinGtydN9efudszxTYnt99sRi%252B5bhNe%252Fv185yinJj8cvdwbVRg%253D%253D%26fta_ind%3D1%26fs%3D1

Waarschuw beheerder
Hellraiser, that one is not official for sure. :)

Dennis: you bet, by that way, people will soon start paying 300€ for a Thunderdome CD! Or 350€ for a vinyl! Imagine that! eehhehe...
Waarschuw beheerder
Deze id&t kom je niet zo snel tegen en hij is amper gedragen . had hem toen dertijd zelf gekocht of zat in een box maar hij was eigenlijk te groot dus ik had hem bijna nooit aan .
1 keer naar mysteryland 98 lingebos en daarmee sta ik tot aan mn kin met dat shirt op een poster uit de thundermagazine :o :yes:

je weet wel , die poster van mysteryland met al die fotos erop .

20 euro is gewoon te weinig . heb al meer thunderdome longsleeves verkocht voor een heel leuk bedrag .

ik hoef heus geen hoofdprijzen elke keer maar voor 20 of 25 euro houd ik m liever zelf snap je .
zit te denken aan tussen de 40 en 50 euro .
wie dat bied mag hem wel hebben .

vergeet niet hij is puntgaaf

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Da Tomba !! op donderdag 24 april 2008 om 19:01:
zit te denken aan tussen de 40 en 50 euro .
wie dat bied mag hem wel hebben .

vergeet niet hij is puntgaaf

sorry dat ik het zeg he maar gelle zijt allemaal geld wolven zelf wilde minste voor en item geeven maar owe da ge zelf iets verkoopt ze moete altijd den hoofdprijs van hebben :s
Waarschuw beheerder
moet ik dan maar alles weg geven :nosmile:

ik heb ook duurdere dingen aangeschafd hoor maar voor mij hoeft dat allemaal niet om alles te hebben .
ooit verkoop je toch het grootste gedeelte weer.
cd's zullen bij mij niet snel weg gaan maar andere spullen liggen toch maar te liggen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Da Tomba !! op donderdag 24 april 2008 om 20:15:
moet ik dan maar alles weg geven

heb ik ook nie gezegt ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 24 april 2008 om 19:59:
maar gelle zijt allemaal geld wolven

Is ook zo net het zelfde met australian jasjes jasjes die ik al sins het begin zoek En dan verkopen aan mensen die ze niet kennen is lekker als ze geld boven vrienden zetten :)
Waarschuw beheerder
rry dat ik het zeg he maar gelle zijt allemaal geld wolven zelf wilde minste voor en item geeven maar owe da ge zelf iets verkoopt ze moete altijd den hoofdprijs van hebben

dat is gewoon het spelletje

je verkoopt 1 cd die je dubbel heb en het liefs er zo veel voor vangen dat je er 2 van je wantlist van kan kopen

we hebben allemaal een dure hobby en die moet ook leuk blijven

toen ik begon met cd's verkopen op discogs had ik bijna alle cd's voor 4,99 erop gezet
met het iedee laat ik de prijzen laag houden
ik heb er zelf ook niet veel voor betaald
en dan maak ik andere verzamelaars blij

maar andere vragen wel gewoon gemiddeld 20 euro voor een cd op discogs

dus moet ik eerst 4 cd's kopen voordat ik een cd kan kopen die ik leuk vind
omdat andere gewoon de volle prijs vragen

toen heb ik mijn cd prijzen ook maar omhoog gegooid

Uitspraak van Da Tomba !! op donderdag 24 april 2008 om 19:01:
20 euro is gewoon te weinig . heb al meer thunderdome longsleeves verkocht voor een heel leuk bedrag .

gaat ook niet om de prijs die je er voor hebben wil
gaat om de reaktie
die vond ik jammer en had ik van jou niet verwacht ;)

Waarschuw beheerder
sorry dat ik het zeg he maar gelle zijt allemaal geld wolven zelf wilde minste voor en item geeven maar owe da ge zelf iets verkoopt ze moete altijd den hoofdprijs van hebben

De vraag blijft of je het er ook daadwerkelijk voor krijgt. Ik verkoop dan zelf vinyl en zet dan niet een al te hoge prijs neer omdat ik er ook niet jaren mee wil zitten. Ik kan wel een jaar wachten op die ene koper die die ene plaat voor 50 euro wil kopen, maar zet hem dan liever voor 30 euro neer en dat ik hem binnen een paar maand verkoop, zodat ik weer nieuwe dingen kan toevoegen (vanwege ik van het verdiende geld weer nieuwe pakketjes kan kopen).

Waarschuw beheerder
Uitspraak van slager op vrijdag 25 april 2008 om 07:37:
dus moet ik eerst 4 cd's kopen voordat ik een cd kan kopen die ik leuk vind
omdat andere gewoon de volle prijs vragen

kopen en kopen :lol:
koop liever platen :P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik zag deze op marktplaats: een Thunderdome Dreamteam jas maat L

http://link.marktplaats.nl/164314161
Waarschuw beheerder
Uitspraak van slager op donderdag 24 april 2008 om 15:40:
GEFELICITEERD OLAV

is een mooi ajax shirt niks

Ja bedankt.

Maar ff antwoord:
UHhhhhhhhhhhh :@:@:@:@:@:@:@ . :no: doe toch maar niet.

Uitspraak van 0297 op donderdag 24 april 2008 om 15:37:
props voor olav en javaro(jasper) bijvoorbeeld, die melkt niet elk cd'tje of watdan ook uit

Uitspraak van 0297 op donderdag 24 april 2008 om 15:37:
kijk, ik snap best dat je er wat leuks mee wilt verdienen. maar om nou steeds te verwachten dat je volle pond ervoor wilt krijgen is gewoon niet normaal meer.

Ik zie het zo.
Het is voor mij hobbie, en daarbij vind ik het leuk andere er ook blij mee te maken.
(dat weet ik zeker dat zomaar de helft van de mensen in dit topic dat kunnen beamen.)
Voorbeeld:
Ik heb van Benjamin een tas flyers gekregen uit duitsland (het aantal doet er even niet toe)
Hij heeft van mij gehad:
- HEEL VEEL posters Incl. Thunderdome 2007 bushokje formaat, Happy hardcore 2 poster en nog veel meer.
- Thunderdome entreeticket cd 1993. (had er ook geld voor kunnen vragen, Maar had hem 3 keer dubbel)
- Heel veel flyers (hij mocht uitzoeken wat hij nog niet had.)
- En wat ik nu misschien nog vergeten ben.
Ik geef niet voor niets meestal alles wat ik dubbel heb gewoon weg.
Behalve als ik er ook voor heb moeten betalen, dan wil ik mijn inleg eruit hebben, of ruilen tegen andere items die ik nog niet heb.

Maar dan moet je wel bij me langs komen, ik moet weten dat je een serieus verzamelaar ben, en het niet de week erop weer verkoop.

Overdag heb ik een eigenbedrijf zoals verschillende hier misschien wel weten.
Daar geef ik nooit wat weg en wil ik altijd winst maken.
Maar dat is het verschil tussen Hobby en Zakenlijk.

we hebben allemaal een dure hobby en die moet ook leuk blijven

Is dat zo :rot: , was me nooit opgevallen :roflol:

je verkoopt 1 cd die je dubbel heb en het liefs er zo veel voor vangen dat je er 2 van je wantlist van kan kopen

Kijk als ik een dubbel item toevallig op Marktplaats heb staan en er bied er 1 €50.- tot €100.- (war meerdere malen is gebeurd)
Ja dat gaat hij toch echt voor die prijs weg.
Maar dat is wat iemand er zelf voor bied.

Uitspraak van NOOB SAIBOT (Gucciwearing MTF) op vrijdag 25 april 2008 om 14:48:
zo het en echt shirt zijn ?
heb het zelf nog nooit gezien

:no: niet echt.
Er is maar 1 Thunderdome VI shirt en dat iz niet deze.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Je kunt het ook anders zien he:

Veel hardcore materiaal is in de loop der tijd weggegooid en dus is gezien het aanbod oude flyers, merchandise, cds etc in waarde toegenomen. Alleen hoe wordt de waarde bepaald, voornamelijk door de aanbieders zelf.
Voor een oude EP van the dreamteam uit 1994 zou ik als fantieke dj ook wel 50 euro neertellen, zonder dat ik mezelf voor gek verklaar. Maar sommige mensen DENKEN dat simpelweg alles goud waard is. Net zoals flyers uit 98 en nieuwer t/m 2008, die willen voor 3 flyers 5 euro :roflol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Gelache woar op vrijdag 25 april 2008 om 17:04:
Je kunt het ook anders zien he:

Veel hardcore materiaal is in de loop der tijd weggegooid en dus is gezien het aanbod oude flyers, merchandise, cds etc in waarde toegenomen. Alleen hoe wordt de waarde bepaald, voornamelijk door de aanbieders zelf.
Voor een oude EP van the dreamteam uit 1994 zou ik als fantieke dj ook wel 50 euro neertellen, zonder dat ik mezelf voor gek verklaar. Maar sommige mensen DENKEN dat simpelweg alles goud waard is. Net zoals flyers uit 98 en nieuwer t/m 2008, die willen voor 3 flyers 5 euro

Ik heb geregeld meer dan €15,- tot €25.- voor 1 flyer neer geteld.
Het is maar net hoegraag je iets wel of niet wil hebben.

Ik ben opzoek naar oude Dance To Eden video's en of dvd gebrand.
Ik ben best berijd aardig in de buidel te tasten voor originele items.

DUS WIE HAD HIER DIE DVD VAN DANCE TO EDEN ? ? ? ? ?
Uitspraak van Gelache woar op vrijdag 25 april 2008 om 17:04:
oude flyers,

Over oude flyers gesproken!
Wij moeten binnen kort weer ff een keertje afspreken.
Heb wel weer wat moois voor je :D
laatste aanpassing