Partyflock

Forumonderwerp · 972138
1 volger · 1974x bekeken
Waarschuw beheerder
Ben jij weleens geweigerd bij een uitgaansgelegeheid?
Zo ja, welke rede gaven ze op.
Vind je het terrecht dat bepaalde bevolkingsgroepen (Noord-Afrikanen) vaker worden geweigerd dan anderen?
Waarom zouden ze vaker geweigerd worden? Is dat door hun haarkleur? de kleding die ze dragen? of heeft het een andere rede?
Ik probeer politiek correct te zijn, maar het gaat dus om Marokkanen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 16 september 2007 om 17:27:
:nocheer: Laat ik nou een x nuchter naar huis gekeerd zijn:'(

Moge Allah je zegenen. :)

Uitspraak van verwijderd op zondag 16 september 2007 om 17:15:
mijn uitmaakt voor weet ik veel wat met een gebekkig accent en een gouden tand in mijn uhmm mond, dan niet8)

Ik wordt helaas nooit nagefloten door Marokanen. :cry:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 16 september 2007 om 17:28:
Alleen paar tenten omdat je daar schijnbaar niet in mag met air max onder verder normale casual kleding (spijkerbroek, shirtje)

Ik vind air max ook niet echt kunnen, sowieso vind ik zulke sportschoenen niet staan onder normale kleding, maar het is wel al jaren een trend in Nederland, en als zoiets al zo lang een trend is, dan zou het wel geaccepteerd mogen worden, maar het is dus een kwestie van smaak. Air max, onder sport kleren, en in sport kleding sowieso geen toegang.
Uitspraak van verwijderd op zondag 16 september 2007 om 17:19:
Uitspraak van Dalgliesh op zondag 16 september 2007 om 17:17:
Dat was een stukje humor...

dat snap ik ook nog wel maar het is wel zo..

Ik wil helemaal niet politiek correct zijn, daarom kaart ik het ook op deze manier aan. Ik ben die hypocriete onzin helemaal zat, ongezouten mening geven is veel beter, als je maar netjes blijft (ivm de mods)

Waarschuw beheerder
Word nooit geweigerd. Ja een keer toen blijkbaar een avond voor genodigden was in mn stamkroeg.

Gewoon relaxed doen, niet kk zat aan komen zetten bij de kroeg, de uitsmijter goeiedag zeggen en niet zuur kijken. Dan kom je overal binnen lijkt me, leeftijdsgrens voorbehouden uiteraard.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dalgliesh op zondag 16 september 2007 om 17:38:
Ik wil helemaal niet politiek correct zijn, daarom kaart ik het ook op deze manier aan. Ik ben die hypocriete onzin helemaal zat, ongezouten mening geven is veel beter, als je maar netjes blijft (ivm de mods)

precies;)

Uitspraak van Je bent ingelogd als: WJTN op zondag 16 september 2007 om 17:36:
Uitspraak van Dnies© op zondag 16 september 2007 om 17:27:
Laat ik nou een x nuchter naar huis gekeerd zijn

Moge Allah je zegenen.

Nou daar wordt ik blij van:nocheer:

Uitspraak van Je bent ingelogd als: WJTN op zondag 16 september 2007 om 17:36:
Ik wordt helaas nooit nagefloten door Marokanen.

ahhh arme jij! Je mist echt wat!!!! Vooral die hangjongerne in de stad, je weet niet wat je mist! :aai:

Uitspraak van Dalgliesh op zondag 16 september 2007 om 17:38:
Ik vind air max ook niet echt kunnen, sowieso vind ik zulke sportschoenen niet staan onder normale kleding, maar het is wel al jaren een trend in Nederland, en als zoiets al zo lang een trend is, dan zou het wel geaccepteerd mogen worden, maar het is dus een kwestie van smaak. Air max, onder sport kleren, en in sport kleding sowieso geen toegang.

helemaal mee eens, ben blij dat er in mijn vaste tent een streng deurbeleid is, daardoor is iedereen netjes gekleed:) heel andere sfeer!

Waarschuw beheerder
Nooit geweigerd, maar vind het niet meer dan normaal dat mensen die niet netjes gekleed komen of al straalbezopen aankomen geweigerd worden.

Enne... nette Marokkanen worden toch nog wel toegelaten? Dat die knulletjes met hun pet op hun hoofd als Calimero, capuchon met bontrand er langs over hun hoofd, leren jackie en een joggingbroek met het liefst de sokken er over heen niet binnen komen vind ik nou ook niet echt heel erg vreemd!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 16 september 2007 om 17:56:
ahhh arme jij! Je mist echt wat!!!! Vooral die hangjongerne in de stad, je weet niet wat je mist! :aai:

Hangjongeren zijn cool. :D Was ik zelf ook.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Je bent ingelogd als: WJTN op zondag 16 september 2007 om 18:06:
Hangjongeren zijn cool. Was ik zelf ook.

precies, was;) sommige blijven dat eeuwig
Uitspraak van verwijderd op zondag 16 september 2007 om 18:06:
Enne... nette Marokkanen worden toch nog wel toegelaten?

Ja worden gewoon toegelaten:)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 16 september 2007 om 18:09:
precies, was;) sommige blijven dat eeuwig

Hangouderen zijn wel weer kicken; half dementerend, rolator, fietsen met zijwieltjes erbij, dikke sigaren roken en kwijlend naar veel te jonge meisjes kijken!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Je bent ingelogd als: WJTN op zondag 16 september 2007 om 18:14:
Hangouderen zijn wel weer kicken; half dementerend, rolator, fietsen met zijwieltjes erbij, dikke sigaren roken en kwijlend naar veel te jonge meisjes kijken!

ja die zijn geen ramp, voor ze beseffen dat er een meisje langsliep zijn ze al te laat met reageren!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 16 september 2007 om 18:15:
ja die zijn geen ramp, voor ze beseffen dat er een meisje langsliep zijn ze al te laat met reageren!

Het gaat natuurlijk ook om het gebaar.

Waarschuw beheerder
donateur
geweigerd ja waarom omdat ik niet de kleding aan mocht die ik zelf het liefst draag.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 16 september 2007 om 18:28:
geweigerd ja waarom omdat ik niet de kleding aan mocht die ik zelf het liefst draag.

jah....stom he :aai:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 16 september 2007 om 18:48:
stom gewoon triest

jep :cry:
Ik ken het gevoel......mocht niet naar binnen met mijn mooie adidasjes waar ik echt trots b) op was :(

Feestjes/tenten waar ze daar niet moeilijk over doen vind ik persoonlijk een stuk relaxter dan een tent waar iedereen opgedoft is en waar het alleen om uiterlijkheden gaat :rot:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Rampestampertje :sadrose: op zondag 16 september 2007 om 18:54:
Feestjes/tenten waar ze daar niet moeilijk over doen vind ik persoonlijk een stuk relaxter

ja ddl als je niet je zelf mag zijn op een feest is het echt een waardelose kut tent. en hoef ik er zeker niet naartoe
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 16 september 2007 om 19:03:
ja ddl als je niet je zelf mag zijn op een feest is het echt een waardelose kut tent. en hoef ik er zeker niet naartoe

Is ook mijn instelling ;)......al kom je er heel soms gewoon niet onderuit :(

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Rampestampertje :sadrose: op zondag 16 september 2007 om 19:07:
al kom je er heel soms gewoon niet onderuit

helaas niet maar dan ga ik liever ergens anders heen

Waarschuw beheerder
Ja zo vaak want ik ben blank.
Waarschuw beheerder
ja ik ben vaak niet urban genoeg
Waarschuw beheerder
Veel text, ik weet het, dit is het verslag van een Marokkaan, die toevallig in de tweede kamer zit, namens Groen Links. Hij is in het centrum van Amsterdam, omgeving Leidseplein, bij 4 kroegen/disco's geweigerd. Volgens hem omdat hij Marokkaan is, en de betreffende discos discrimineren.
Wat vinden jullie, als je enkel het verslag leest.

'IK BEN EEN GOEIE JONGEN...
28 mei, 13:15, 7386 x bekeken

…wil voor iedereen het beste
Maar toch ben ik de dupe omdat anderen het verpesten
Ik vraag me zelf af of ik eruit zie als een slechte
Ben gekomen om te dansen niet gekomen om te vechten
Maar toch word ik geweigerd ook al is het onrechtvaardig
Durf te wedden als ze me kenden dan vonden ze me aardig’

Normaal gesproken wanneer ik een citaat gebruik, verwijs ik naar één of andere politicus, historisch figuur of wetenschapper. In dit geval maak ik een uitzondering. Bovenstaande tekst is afkomstig uit het liedje geweigerd.nl van onze Nationale Troetel-Marokkaan Ali B.

De eerste keer dat ik geweigerd ben bij een discotheek was op mijn 16e. Ik ben inmiddels 26 jaar en de laatste keer dat ik geweigerd ben was afgelopen zaterdag. Ik ben met mijn broertje het centrum van Amsterdam ingegaan om de werk- en schoolweek af te sluiten met een drankje, muziek en vrolijke mensen.

Het mocht niet zo zijn. De eerste discotheek die wij binnen wilden gaan, La Rumba, liet ons in weinig charmant taalgebruik weten alleen vaste klanten toe te laten. De volgende discotheek, The News, liet via een Marokkaanse kleerkast van 4 bij 4 ook weten alleen vaste klanten binnen te laten. Vol goede moed bereikten we een derde bekende uitgaansgelegenheid genaamd de Royalty. Driemaal was helaas geen scheepsrecht. Ook hier werd ons de toegang ontzegd, maar verassend genoeg om een andere reden. Alleen klanten met een speciaal pasje mochten naar binnen. Aangezien wij geen pasje hadden, was verdere discussie zinloos.

Laat dit verhaal nou een addertje onder het gras hebben. Mijn broertje en ik waren niet alleen. Er waren ook twee ‘echte’ Hollandse jongens mee. Zij gingen na ons naar precies dezelfde discotheken. De resultaten waren op zijn minst gezegd opvallend. Beide jongens waren noch vaste klanten noch waren zij in het bezit van een pasje. Toch kwamen zij moeiteloos binnen. Je zou denken dat het volgende citaat uit hetzelfde liedje van Ali B toepasselijk zou zijn voor onze gemoedstoestand:

‘En nou bedankt, jullie hebben weer m’n avond verneukt
En dan maar zeggen dat die jeugd van vandaag niet deugt’

Niets is minder waar. Dit verhaal heeft namelijk niet alleen een addertje onder het gras, maar een anaconda. De twee ‘echte’ Hollandse jongens zijn verslaggevers van Editie NL. Ik had ze uitgenodigd om samen met mij de hort op te gaan. Zij hadden nog drie collega’s bij zich. Elk met hele stoute speeltjes. Twee hele sneaky verborgen camera’s en één grote camera die van héél ver kan filmen.

Ter afsluiting zijn we nog naar een andere discotheek gegaan. De Surprise Bar. Dit keer veranderden we de volgorde, want je weet maar nooit. Misschien ligt het daar wel aan? Allereerst gingen de verslaggevers. Eenmaal bij de deur aangekomen verwelkomde de portier hen en opende hij de deur vriendelijk. Vol verwachting stapten ook mijn broertje en ik op de portier af. Ogenblikkelijk blokkeerde een zuur en vierkant hoofd de ingang en zei: ‘zeg ’t is?’

Het antwoord op die vraag krijgen alle vier de discotheken snel genoeg in de brievenbus.

Waarschuw beheerder
zoals ik al eerder zei, ze gaan erheen al met het idee dat ze geweigerd worden, denk ik, dat straal je uit, ik weet niet hoe ze eruit hebben gezien en hoe ze voor de deur stonden, maar dat is mijn idee.. Anders, heel lullig en fout van die tenten als het gewone jongens zijn!
Ik maak dit nooit mee, in mijn vaste tent (cinema in Rotterdam, stijlvolle tent) lopen genoeg marokaanse mannen en vrouwen..

Maarja, dat er SP boven staat, wekt alweer mijn twijfels..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Dit is zijn Hyves http://tofikdibi.hyves.nl/ , en hij is van Groen Links, niet van de SP.
Ik vind het vreemd dat je bij 4 tenten geweigerd wordt, dat ligt echt aan jezelf.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
o mijn excuus, Groen links.. maar voor mij hetzelfde verhaal..
Heb die jongen vaker gezien, ook in discussies gehoord:)

Uitspraak van Dalgliesh op maandag 17 september 2007 om 00:35:
Ik vind het vreemd dat je bij 4 tenten geweigerd wordt, dat ligt echt aan jezelf.laatste aanpassing 17 september 2007 00:35

sarcastisch of niet?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 17 september 2007 om 00:37:
sarcastisch of niet?

Nee, is toch vreemd. Je gaat uit, in het centrum van Amsterdam, je gaat met je broertje je spreekt Nederlands en je wordt in 4 tenten geweigerd. Dan ligt het echt aan wie je bent, er komen namelijk wel Marokkanen binnen, zeer zeker in The News en Royaltys.

Hij komt bovendien ook met stigmatiserende beelden over portiers van 4bij 4, alleen die kerel bij the News is groot.
Ik vind Tofik geen toffe gast en geen zuivere koffie.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dalgliesh op maandag 17 september 2007 om 00:49:
Nee, is toch vreemd. Je gaat uit, in het centrum van Amsterdam, je gaat met je broertje je spreekt Nederlands en je wordt in 4 tenten geweigerd. Dan ligt het echt aan wie je bent, er komen namelijk wel Marokkanen binnen, zeer zeker in The News en Royaltys.

Ja vind ik ook al, komt gewoon omdat hij er al staat met een vooroordeel.. en zich bij voorbaat aangevallen voelt (denk ik)

Uitspraak van Dalgliesh op maandag 17 september 2007 om 00:49:
Hij komt bovendien ook met stigmatiserende beelden over portiers van 4bij 4, alleen die kerel bij the News is groot.
Ik vind Tofik geen toffe gast en geen zuivere koffie.

klopt inderdaad niet..
Vind ik ook! Vond hem ook zeker niet goed in de discussies!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zondag 16 september 2007 om 18:15:

Bij jou zeker! :lol:
Waarschuw beheerder
wel vaker vroeger geen ID geen 18 geen 21 geen 25 :S

ik ben wel eens gewijgerd omdat ik de week ervoor in dzelfde tent ruzie had met de barman en eruit geflikkerd was :/
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van :lijn: HcHooliGirl :lijn: op zondag 16 september 2007 om 11:36:
Ja omdat ik lonsdale jas en pit bull shirtje en trui aan had

Ze waren vast bang dat jij met je pogo-moves en gestrekte rechterarm alle glazen van de bar af zou rossen :[
Waarschuw beheerder
Uitspraak van M0L op maandag 17 september 2007 om 09:54:
ik ben wel eens gewijgerd omdat ik de week ervoor in dzelfde tent ruzie had met de barman en eruit geflikkerd was

Vind ik niet zo heel vreemd dat je niet meer binnen mag :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dalgliesh op zondag 16 september 2007 om 11:24:
Ben jij weleens geweigerd bij een uitgaansgelegeheid?

jij wel ?
ik ook 1 keer, stond er toevallig een marokkaan als portier ;)
Uitspraak van Dalgliesh op zondag 16 september 2007 om 11:24:
Ik probeer politiek correct te zijn, maar het gaat dus om Marokkanen.

ik vind marokkanen die niet binnenkomen door hun afkomst niet kunnen, maar ze hebben zelf voor die status gezorgd dus dan vind ik ht wel weer terrecht (y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van M0L op maandag 17 september 2007 om 09:54:
ik ben wel eens gewijgerd omdat ik de week ervoor in dzelfde tent ruzie had met de barman en eruit geflikkerd was :/

ik ook :D
kreeg ruzie, werd gewoon vriendelijk gevraagd om weg te gaan dan zou ik de week erop weer binnen mogen.
ik de week erop trug, stond er iemand de hele tijd te zeiken dat ik niet binnen mocht, toen trok hij aan mn arm,
foutje van em, ik grijp em naar zn keel wil net slaan, de portiers op mn nek bleek het de eigenaar te zijn :roflol:
foutje van mij dus 8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 17 september 2007 om 13:06:
jij wel ?

Nee, ik ben nog nooit geweigerd.
Uitspraak van verwijderd op maandag 17 september 2007 om 13:06:
ik vind marokkanen die niet binnenkomen door hun afkomst niet kunnen, maar ze hebben zelf voor die status gezorgd dus dan vind ik ht wel weer terrecht

Dus eerst vind je je het niet kunnen, maar na enig overleg met je andere persoonlijkheid besloten jullie dat het wel terrecht was ;)
Uitspraak van verwijderd op maandag 17 september 2007 om 13:08:
toen trok hij aan mn arm,
foutje van em, ik grijp em naar zn keel wil net slaan

Hieruit maak ik op dat je terrecht geweigerd bent. Je komt in dat stukje erg agressief over. Ik zou je daarom voor min. 6 maanden weigeren.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dalgliesh op maandag 17 september 2007 om 13:15:
Nee, ik ben nog nooit geweigerd.

doe je zelf portierswerk ?
Dus eerst vind je je het niet kunnen, maar na enig overleg met je andere persoonlijkheid besloten jullie dat het wel terrecht was ;)

er zijn zat allochtonen die moeten boeten voor wat hun medegenoten doen, meestal beslist de eigenaar wat voor personen/volk hij in zn tent wilt, de portier moet dat opvolgen dus meestal ligt het aan de eigenaar, de portiers worden er voor op gekeken.
Hieruit maak ik op dat je terrecht geweigerd bent

in principe wel maar ik bleef vriendelijk tot dat hij aan mn arm trok ;)
daar hou ik niet van, ik denk jij ook niet.
Je komt in dat stukje erg agressief over. Ik zou je daarom voor min. 6 maanden weigeren.

pas nadat hij mij vastpakte werd ik boos, ook dat moet ik vermijden
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 17 september 2007 om 13:38:
doe je zelf portierswerk ?

Ja, maar ook in andere clubs word ik niet geweigerd.

in principe wel maar ik bleef vriendelijk tot dat hij aan mn arm trok
daar hou ik niet van, ik denk jij ook niet.

Ohw, ik vind het niet erg als iemand mijn arm pakt, eerlijk waar niet, ik zie dat niet als geweld of dreigend, alleen spugen en geweld vind ik vervelend.

pas nadat hij mij vastpakte werd ik boos, ook dat moet ik vermijden

Ja, ik snap het wel hoor, dat je boos bent, maar dan zou je die man ook kunnen schreeuwen. Bij de keel pakken en een houding aan nemen m te slaan gaat net iets te ver :lol:
Ik reken je er niet op af hoor, ik zie het vaak gebeuren :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dalgliesh op maandag 17 september 2007 om 13:49:
Ja, maar ook in andere clubs word ik niet geweigerd.

beter toch.
ben zelf ook portier maar ik weiger geen allochtonen of mn baas moet het zeggen :)
Ohw, ik vind het niet erg als iemand mijn arm pakt, eerlijk waar niet, ik zie dat niet als geweld of dreigend, alleen spugen en geweld vind ik vervelend.

lig aan hoe hij je arm pakt toch, dat was niet zachtzinnig.
maakt niet uit het is ook al 8 jaar geleden :D
Ja, ik snap het wel hoor, dat je boos bent, maar dan zou je die man ook kunnen schreeuwen. Bij de keel pakken en een houding aan nemen m te slaan gaat net iets te ver :lol:
Ik reken je er niet op af hoor, ik zie het vaak gebeuren :)

tuurlijk ik snap jou wel.
het is al lang geleden toen was ik nog wat opvliegender als nu.

Waarschuw beheerder
donateur
Mm raar dat mensen het normaal vinden om op je air max geweigerd te worden :dood:

Dan mogen bv adidas sportschoenen ook niet, maar daar kom je wel mee naar binnen :looser: achja gun die lijers toch geen euro binnen, ga wel naar een tent waar je wel binnen komt zonder dat je kleren op hun moet afstemmen :)
laatste aanpassing
Artiest Mannie
Waarschuw beheerder
donateur
vind het echt belachelijk alleen op air maxjes geweigerd te worden..als je er verder gewoon netjes uit ziet.. snap het probleem niet.

weigeren op air max is zooo 2006
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 17 september 2007 om 14:10:
Mm raar dat mensen het normaal vinden om op je air max geweigerd te worden

Dan mogen bv adidas sportschoenen ook niet, maar daar kom je wel mee naar binnen achja gun die lijers toch geen euro binnen, ga wel naar een tent waar je wel binnen komt zonder dat je kleren op hun moet afstemmen

Het heeft allemaal te maken met kledingvoorschriften, als jij gaat solliciteren naar een functie, anders dan vakkenvullen, dan ga jij je ook anders kleden, en dat puur omdat je anders overkomt als je netjes gekleed gaat.
Je he sportschoenen, gympen en sneakers. En als je dat verschil niet weet, dan word je denk ik wel vaker geweigerd dan alleen op je schoenen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mannie op maandag 17 september 2007 om 14:11:
vind het echt belachelijk alleen op air maxjes geweigerd te worden..als je er verder gewoon netjes uit ziet.. snap het probleem niet.

weigeren op air max is zooo 2006

ik heb sowieso altijd die regel raar gevonden.....maar 90% van de mensen vind dat tegenwoordig normaal:p maarja ga sowieso niet naar tenten waar ze daarop letten.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 16 september 2007 om 18:06:
Dat die knulletjes met hun pet op hun hoofd als Calimero, capuchon met bontrand er langs over hun hoofd, leren jackie en een joggingbroek met het liefst de sokken er over heen niet binnen komen vind ik nou ook niet echt heel erg vreemd!

:lol: erg goed omschreve:P
Waarschuw beheerder
mijn neef werd een keer gewijgerd omdat hij zwart is :yes: was in Oostenrijk, voorschrift van de baas!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van M0L op maandag 17 september 2007 om 15:31:
mijn neef werd een keer gewijgerd omdat hij zwart is was in Oostenrijk, voorschrift van de baas!!

Wat ik zo lees, zijn de meeste geweigerd met opgaaf van een rede, of die nu gegrond is of niet, maar ze krijgen wel een rede.

Stel je bent portier, laat je deze jongeman binnen?
[img width=232 height=350]http://volkskrantbanen.volkskrant.nl/multimedia/archive/00171/dibistaand_171049a.jpg[/img]
[img width=150 height=225]http://www.xa4a.net/images/td.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dalgliesh op maandag 17 september 2007 om 16:33:
Stel je bent portier, laat je deze jongeman binnen?

nee zijn oren zijn te groot

B)
Waarschuw beheerder
Ja waarom niet?

Ligt er ook eigenlijk aan of ie met een groep is of niet.
En hoe ze zich gedragen.

Hoi peter :bye:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~**Es**~ op maandag 17 september 2007 om 17:48:
Hoi peter :bye:

hoi es :)
hoe is t ?
Waarschuw beheerder
Zo zn gangetje...
En met jou dan? Das alweer een tijdje geleden :-)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~**Es**~ op maandag 17 september 2007 om 17:53:
Zo zn gangetje...
En met jou dan? Das alweer een tijdje geleden :-)

ja goed hoor :)
ja is indd tijd geleden.

:flower: