Partyflock

Forumonderwerp · 969916

weet iemand waar je een goed voorbeeld kan vinden van een solicitatie brief en het opstellen en evt. een overzichtelijke c.v.

heb al op monsterboard en de nationale vacaturebank gekeken en die c.v. kom ik wel uit denk ik maar extra voorbeelden zijn mooi meegenomen

maar voor een solicitatiebrief zoek ik eigenlijk nog een mooi voorbeeld qua opmaak enzo :)

b.v.d.

p.s. ik heb een vaste baan nu maar ik ben eigenlijk opzoek naar wat anders b)

Uitspraak van verwijderd op maandag 3 september 2007 om 20:49:
hopelijk met iets leuks, succes ermee

zit idd. zat leuks tussen :) dat is het voordeel van wat ouder zijn , mensen met ervaring zitten ze momenteel om te springen overal :bounce:
hey laat je cv s zien :P
Uitspraak van verwijderd op maandag 3 september 2007 om 11:49:
credits gaan naar herman finkers

aha nu komt de aap uit de spreekwoordelijke mouw

;p hansje

Uitspraak van verwijderd op maandag 3 september 2007 om 10:47:
maar voor een solicitatiebrief zoek ik eigenlijk nog een mooi voorbeeld qua opmaak enzo

volgens mij heb je dat gewoon bij Nederlandse les op de middelbare school gehad............

snel vergeten dus......:)
laatste aanpassing
Twee tips als je op wilt vallen tussen alle brieven en ze werken echt:

1: Gebruik zo'n 'luchtpost-enveloppe' (die met die blauwe en rode strepen aan de zijkant). Mensen herkennen deze meteen en zijn nieuwsgierig wat erin zit en waar hij vandaan komt. Zeer orgineel en creatief, dit valt bij iedere manager voor iedere functie in de smaak.

2: Bel!! Nadat je de brief hebt gestuurd bel je het betreffende bedrijf op en vraag naar het hoofd-personeelszaken. Vraag aan deze persoon of je brief is aangekomen. Als dat het geval is zal hij na je telefoontje zeker eens je brief erbij pakken. Is deze nog niet aangekomen dan gaat er meteen weer een lampje bij hem branden op het moment dat hij je brief wél onder ogen krijgt. Als je deze persoon toch aan de lijn hebt vraag dan wat info over het bedrijf, zonder op de functie in te gaan. Toon dus interesse in de onderneming en niet alleen in de funtie!

Artiest Killerbase
Heel simpel hoor een sollicitatie brief schrijven.

adres

adres van ontvanger

datum

aanhef

eigen informatie

motivatie

afsluiting

evt. CV

Eitje toch? het is alleen aan jou hoe je het beste kunt indelen met wat je de werkgever wilt vertellen ;)