Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 september 2007 om 09:27:
Ik zeg, dat je haar gevoel, hoe vreemd of raar het voor jou is... serieus moet nemen
dat doe ik ook, als ik dat niet deed had ze jaren geleden al naar de maan kunnen lopen
aan de andere kant frustreert het enorm dat je niet kunt helpen...
wat mij frutreert is als er maar steeds van je verwacht wordt dat je hulp biedt terwijl de ander het niet nodig vindt zelf hulp te zoeken bij iemand die daarvoor is opgeleid
Lullen tegen de muur heeft idd geen enkele zin, soms is het zelfs beter om helemaal niets te zeggen... laat haar maar praten
ik zeg al een tijd niks meer omdat ik er moe van wordt, en haar laten praten begint onderhand ook aardig te vervelen als je maar steeds hetzelfde aan moet horen, en het steeds over problemen gaat.
bedoel bezoek je therapeut eens een keer en kots je daar uit

vertel dan bij mij een keer de leuke dingen
Het is niet de bedoeling dat je er zelf ook aan onderdoor gaat.
dat zal zeker niet gebeuren daar ben ik qua persoon veel te sterk voor, en komen een ander zijn problemen bij mij maar tot op zekere hoogte, in ieder geval zullen ze niet mijn leven beheersen, ik ga gewoon vrolijk verder met mijn eigen dingen en leven
Veel meer als er 'zijn', kun je niet als vriend/vriendin
ik ben er wel, maar aangezien ik haar al wat jaren ken, weet ik ook dat het aan haar is om een stap verder te gaan met haar problemen, en dat moet ze zelf doen

ik kan haar depressies niet voor haar weg halen, ze zal aan zich zelf moeten werken met een geschikte therapie
en als zij dat niet nodig vindt so be it
maar dan vind ik het ook niet nodig om me steeds het geklaag van het leven aan te moeten horen
klinkt hard misschien, maar ik hoor ook graag eens leuke dingen van iemand, ipv steeds een hoop gezwart kijk en negatieve.