Partyflock
 
Forumonderwerp · 962870
Rabobank haalt Deen uit de Ronde van Frankrijk wegens het liegen over zijn verblijfplaats.
Klassementsleider Michael Rasmussen is woensdagavond door de directie van de Rabo-wielerploeg uit de Ronde van Frankrijk gehaald. De Deen heeft de interne regels van de Nederlandse wielerformatie overtreden.

Rasmussen heeft gelogen over zijn verblijf in Mexico. De Deen had bij de ploeg en de UCI in de aanloop naar de Tour de France aangegeven dat hij daar op training was. Hij verbleef echter op dat moment in Italië. Daar is hij herkend door oud-renner Davide Cassani, die dat woensdag op de Deense televisie verklaarde.

,,Geconfronteerd met die informatie heeft Michael Rasmussen aan directeur Theo de Rooij bevestigd dat hij op het door hem aangegeven tijdstip inderdaad in Italië verbleef. Dat was voor De Rooij de druppel en de reden hem uit koers te nemen'', aldus woordvoerder Bergsma in een verklaring.

Rabobank heeft Rasmussen ook op staande voet ontslagen. De sponsor beschouwt het ontslag van de Deen als een zwarte bladzijde uit de historie van het Rabowielerplan. Rabobank is echter niet van plan om zich als geldschieter uit de wielersport terug te trekken.

Het is niet bekend of de rest van de ploeg donderdag in de zeventiende etappe van start gaat. De renners overleggen momenteel in het hotel of ze in Pau aan het vertrek staan.

Directie

De directie van de bank staat volledig achter de beslissing van de leiding van de wielerploeg om de Deen uit koers te nemen en te ontslaan. ,,Ik dacht dat we het ergste gehad hadden met die waarschuwing, want dat was al niet fraai. Wat er is gebeurd, maakt me sprakeloos. Een nachtmerrie'', verklaarde Piet van Schijndel, lid van de raad van bestuur en portefeuillehouder van het wielerplan van de bank.

Inval

De Franse politie is woensdagavond het hotel van de Rabowielerploeg in Pau binnengevallen. Een handvol gendarmes doorzoekt momenteel het onderkomen. Eén van de agenten behoort tot de Franse anti-drugsbrigade.

Waarschuwingen

Rasmussen raakte ruim een week geleden al in opspraak. Hij ontving in de aanloop naar de Tour vier waarschuwingen van de internationale wielrenunie UCI en de Deense wielerbond omdat hij diverse malen had verzuimd zijn verblijfplaats door te geven aan de dopingautoriteiten. De Rabo-ploegleiding gaf hem daarvoor een boete van 10.000 euro. Omdat Rasmussen formeel niet betrokken was bij een dopingzaak, liet de Rabobank hem van start gaan in de Tour. De zaak kwam in de Tour ineens naar buiten.

In de Alpen trok hij in de achtste etappe, met ritwinst, de gele leiderstrui naar zich toe. Die verdedigde hij de afgelopen dagen met verve in de Pyreneeën. Rasmussen won woensdag de zestiende etappe van de Ronde van Frankrijk, met aankomst op de Col d'Aubisque en verstevigde zijn leidende positie in het algemeen klassement. De eindzege lonkte voor de 33-jarige Deen.


Bron: http://www.dag.nl/Nieuws/Artikelpagina-Nieuws.htm?contentid=23748
laatste aanpassing
Uitspraak van kunga op donderdag 26 juli 2007 om 18:40:
Dat heeft hij wel en daarom is hij ontslagen
op RTLZ en in het NOS nieuws wordt benadrukt dat hij helemaal niet toegegeven heeft.

teletekst maakt vaker fouten.


Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 26 juli 2007 om 18:37:
Als ik lieg tegen mijn baas word ik ook ontslagen

en jij, droopy, moet even gaan lezen. hij heeft niet gelogen
 
De boete was voor het niet op tijd aangeven van de verblijfplaats. Dat de verblijfplaats niet blijkt te kloppen is een tweede punt. Waar heeft ie misschien nog meer over gelogen?
Het vertrouwen is weg.
Verstandig besluit van de ploegleiding.
Het zou grotere gevolgen/weerslag hebben indien de ploeg(en indirect de sponsor) zich er niet van distantieert, en later zou blijken dat meneer (tijdens de voorbereiding) doping heeft gebruikt.
Waar moet het naar toe met de rennersport?
Tour de la facade!
 
Niet positief testen, betekend geen doping gebruik. Zolang niet bewezen, ben je geen dopingzondaar, heel simpel.
 
:/
laatste aanpassing
"Rasmussen heeft gelogen over zijn verblijf in Mexico. De Deen had bij de ploeg en de UCI in de aanloop naar de Tour de France aangegeven dat hij daar op training was. Hij verbleef echter op dat moment in Italië. Daar is hij herkend door oud-renner Davide Cassani, die dat woensdag op de Deense televisie verklaarde.

,,Geconfronteerd met die informatie heeft Michael Rasmussen aan directeur Theo de Rooij bevestigd dat hij op het door hem aangegeven tijdstip inderdaad in Italië verbleef. Dat was voor De Rooij de druppel en de reden hem uit koers te nemen'', aldus woordvoerder Bergsma in een verklaring."

In de Deense krant van vanochtend was een interview te lezen met Rasmussen en daarin zegt hij dat hij nooit bevestigd heeft aan de Rooij dat hij in Italië verbleef. Hij blijft erbij dat hij in Mexico was en zegt dat Cassani liegt. Cassani heeft goede banden met een aantal Franse ploegen dus het zou zomaar kunnen. Hoop niet voor de Rooij dat hij nu een fout begaat anders boort hij de tourwinst voor de Rabobank door de neus en wordt hij ook op staande voet ontslagen lijkt mij!
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 26 juli 2007 om 18:49:
Niet positief testen, betekend geen doping gebruik. Zolang niet bewezen, ben je geen dopingzondaar, heel simpel.

:lol::roflol: Hoezo naief:rot:
 
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 26 juli 2007 om 18:50:

Ik ben zelf topsporter, ik heb ook mijn bedenkingen bij sommige sporters maar:


Uitspraak van verwijderd op donderdag 26 juli 2007 om 18:49:
Niet positief testen, betekend geen doping gebruik.

Of wel??? Hoe kun je iemand van doping beschuldigen terwijl hij NOOIT een positieve plas heeft afgeleverd, verklaar jij dat maar dan...
 
Kijk eens naar de Tour.
Daar worden ze ook schuldig bevonden en direct uit de competitie gehaald.
En hoe zit het met een examen op school?
Als je daar een spiekbriefje hebt en je wordt gepakt, heb je direct een 1.
Ongeacht wat er op het briefje stond en of je het gebruikt hebt. Gepakt is gepakt.
 
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 26 juli 2007 om 18:56:
Gepakt is gepakt.

We hebben het hier over Rasmussen, die heeft NOOIT positief getest...
 
Ik snap nu hoe de linkse partijen hier zo groot kunnen worden in Nederland...
Wat een naieve reacties hier allemaal.
Mensen die geloven in de onschuld van Rasmussen moeten zich echt laten nakijken.
Nee tijdens de Tour heeft hij geen doping gebruikt maar daarvoor wel degelijk.
Waarom anders liegen over dit soort dingen:no:
 
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 26 juli 2007 om 19:02:
Nee tijdens de Tour heeft hij geen doping gebruikt maar daarvoor wel degelijk.

Zucht....


Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 26 juli 2007 om 19:02:
linkse partijen

Haat ik...


Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 26 juli 2007 om 19:02:
Wat een naieve reacties hier allemaal.

Holleeder wordt misschien ook vrij gesproken, zelfde idee...
 
Een leugentje is niet prima in de huidige wielrennerij!
En Rasmussen heeft niet alleen een boete gekregen maar zelfs daarna blijft hij liegen!
Hij gebruikt NU misschien geen doping, maar waarom liegen?
En blijven liegen.
Zelfs eergisteren nog???
Dan klopt er echt iets niet.
Heel vervelend, maar Theo de Rooij heeft de enige goeie (en moeilijke) beslissing genomen.
 
hij heeft toch een contract ondertekend waarin stond dsat hij daarover niet mocht liegen, deed die dat wel dan ontslag, dus contract wordt simpelweg nageleegfd.
 
Als er iemand is die denkt dat deze sport clean is dan is hij niet goed bij zijn hoofd.
Ze gebruiken allemaal, alleen zijn ze nog niet gepakt.
En zo overdreven hoeven we nu ook weer niet te doen over de sport wordt kapot gemaakt, want doping is al jaren bekent binnen de sport en nu doet iedereen opeens heiliger dan heilig.
ik vind persoonlijk dat het erbij hoort. maar goed daar kan over gediscussierd worden. maar zoals het er nu aan toe gaat is niet normaal. die 2 dopinggevallen zijn goed aangepakt. zo hoort t. maar bij rasmussen loopt iedereen nu al te vertellen dat hij doping heeft gehad terwijl hij steeds weer opnieuw goed door de testen heenkomt. en dus is hij onschuldig. punt.
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 26 juli 2007 om 18:50:
Hij zou toch in Mexico zitten?
Waarom roep je dat terwijl je in Italie zit?

hij zegt helemaal niet dat hij in italie was.

eerst bewijzen en dan beschuldigen.(moeilijk he)
 
Uitspraak van Busty. op donderdag 26 juli 2007 om 19:16:
ik vind persoonlijk dat het erbij hoort. maar goed daar kan over gediscussierd worden. maar zoals het er nu aan toe gaat is niet normaal. die 2 dopinggevallen zijn goed aangepakt. zo hoort t. maar bij rasmussen loopt iedereen nu al te vertellen dat hij doping heeft gehad terwijl hij steeds weer opnieuw goed door de testen heenkomt. en dus is hij onschuldig. punt.

wat heeft hij die zogenaamde 3 weken in mexico gedaan? echt geen tequila gaan drinken hoor:D
Uitspraak van verwijderd op donderdag 26 juli 2007 om 19:20:
wat heeft hij die zogenaamde 3 weken in mexico gedaan?

dat weet niemand.
dus niemand weet of hij doping heeft gebruikt.


Uitspraak van onderkoffer. op donderdag 26 juli 2007 om 19:19:
eerst bewijzen en dan beschuldigen.(moeilijk he)

8)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 26 juli 2007 om 19:20:
wat heeft hij die zogenaamde 3 weken in mexico gedaan? echt geen tequila gaan drinken hoor

al heeft hij kinderlijkjes op zitten vreten, zolang hij door de controles komt is hij onschuldig.
 
En die Fransen zijn zelf ook niet heilig hoor:S
Het is weer zoals altijd.
Komt de commercie in de sport... de gehele sport wordt geknecht ten gunste van 'het grote geld'.
Het gehele gezeik over doping of geen doping overstemd de sport. Die 'kut' Fransosen maken elke renner die niet uit Frankrijk komst verdacht.
Het wordt eens tijd dat alle tv-kijkers evenementen als de Tour de France gaan boycotten.
Ook hier zitten die geile fransosen achter!!
Weg met de Tour de France!!

Kut Fransosen:@

laatste aanpassing
 
Uitspraak van Busty. op donderdag 26 juli 2007 om 19:22:
al heeft hij kinderlijkjes op zitten vreten, zolang hij door de controles komt is hij onschuldig.

nee hoor dikke onzin hij moet zich aan de afspraken houden zo niet, ontslag, dus nu moet iedereen niet zo huilen, hij is er zelf schuld aan. wielrenners zijn geen kleine kinderen meer die aan het handje meegenomen dienen te worden he.


de regels volgen en er gebeurd niets, doe je dit niet dan is dit wat nu gebeurd het risico.
eerst was er helemaal geen probleem meer :lol: het mocht zelfs volgens reglementen ;)
het was allemaal opgelost. dat is ook uitgelegd in een persconferentie. dus jouw verhaal gaat niet op. vervolgens zegt een journalist dat hij rasmussen heeft gezien in italië en rasmussen wordt ontslagen. en dat terwijl Rasmussen het nooit heeft toegegeven. hij zegt nog steeds in Mexico te zijn geweest. dus bewijs maar dat hij daar niet was.
 
Ik moet zeggen dat ik weinig snap van de reacties hier.
Wat velen blijkbaar vergeten dat het geneuzel rond zijn "verdwijning" natuurlijk uitvoerig is besproken met de leiding van de ploeg voor de persconferentie van afgelopen dinsdag.
Daarin heeft hij blijkbaar niet aangegeven dat hij in Italie zat.
Op de persconferentie is Theo de Rooij (natuurlijk) voor zijn renner opgekomen.
Om dan een dag later erachter te komen dat deze tegen hem heeft gelogen.
Wat kan hij dan anders doen dan Rasmussen ontslaan?
ja maar dat is het hem nou juist:
Rasmussen zegt dat hij helemaal niet heeft toegegeven dat hij in Italië is geweest. hij zegt dat de Rabobanktop dat heeft verzonnen.
de journalist heeft verder ook geen bewijs dat hij Rasmussen heeft gezien.

dus moeten we nou maar klakkeloos iemand aan de schandpaal hangen omdat anderen iets beweren en hij het ontkent? over alle andere dingen is hij toch ook eerlijk geweest?
 
Uitspraak van Busty. op donderdag 26 juli 2007 om 19:42:
Rasmussen zegt dat hij helemaal niet heeft toegegeven dat hij in Italië is geweest. hij zegt dat de Rabobanktop dat heeft verzonnen.

Nu beschuldigd hij zijn (ex)werkgever ook nog eens:S
Echt een typisch gevalletje van verstoorde arbeidsverhoudingen:no:
Die komt echt niet meer terug hoor....
En Als Rasmussen iets hoort wat volgens hem heel anders inmekaar steekt, waarom trok hij op dat moment dan niet zijn scheur open??????
Ja, men verzind iets over je en dan ook gewoon je bek houwen op dat moment:S
Zeeeeeeeeeeeeeeeeer ongeloofwaardig:rot:
laatste aanpassing
 
Ik vind dat die farce zichzelf overleefd heeft, je wordt belazerd als je zit te kijken.
Het lijkt leuk maar het is een drama, mensen spelen met hun gezondheid voor geld.
Van mij mag die comedie stoppen, of aanvaard anders dat ze drugs gebruiken dan is het voor iedereen hetzelfde, dat ze later jong dood gaan dat is hun eigen pakkie aan dan.
Een schone tour schijnt onmogelijk te zijn, dus kiezen, stoppen of drugs toestaan, dat is minder hypocriet, het volk wil brood en spelen nietwaar?
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 26 juli 2007 om 19:45:
Ja, men verzind iets over je en dan ook gewoon je bek houwen op dat moment

heb je de momenten eigenlijk wel gezien??

ik zou als ik hem was niet eens terug willen. tour de france winst door de neus geboort. door je eigen team ook nog. dankzij een journalist die de kogel moet krijgen
 
Gewoon vrijgeven die handel of echt helemaal clean zijn en accepteren dat etappes langer duren (1,5 dag per 200 k/m) en minder herorisch worden:cry:
zijn we nou een discussie aan het voeren of heb je zin om steeds nieuwe stellingen aan te dragen :Roflol:
onderbouw die meningen eens van je
 
Ik denk dat velen, de tour achter zich gaan laten...:/
Het is niet schoon te houden en inderdaad zulke afstanden kan een normaal mens niet afleggen en dan nog prestaties ook nog leveren.
Het is net of ze allemaal in dezelfde auto rijden, want er zijn veel massasprints, vroeger liep er wel eens een een half uur uit, dan praat ik over de jaren tachtig:D
Toen was het nog leuk, misschien was er toen ook doping, dat weet ik niet, maar vroeger zat je aan de radio gekluisterd met mannen als Coppi en Bartali enzo:p.
vroeger namen wielrenners stiekem de trein om zo te kunnen winnen :yes:
 
Volgend jaar twee Tourtjes:
- Tour de Pure
- Tour de Stimulant
Benieuwd waar de Rabopoeg zich voor gaat inschrijven:D.
 
Een kennis van mij heeft een camping.
Elke dag vele mensen die naar de Tour keken.
De zaal is nu leeg.....:S behoorlijke omzetderving dus:(
Uitspraak van verwijderd op donderdag 26 juli 2007 om 17:46:
als mensen nu nog denken dat er niets is ben je gewoon dom lol.

Ik ga gewoon op feiten af,en als het doping gebruikt zou hebben was dat wel aangetoond.Als ze via dna maanden erna nog kunnen aantonen tot je coke hebt gebruik,moet dit toch ook aan te tonen zijn,lijkt mij!!!
Ik snap het hele probleem niet als die in mexico was moet ie dat toch kunnen aantonen zo simpel is het, als die dat eenmaal heeft aangetoond is er niks aan de hand. Het is een kwestie van een paar uur werk om dat effe na te trekken, ik neem aan dat ie niet zwemmend naar mexico is gegaan met ze fiets op ze rug maar gewoon het vliegtuig heeft genomen. Als je zegt dat je in mexico was bewijs dat dan ook.:S
laatste aanpassing
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 26 juli 2007 om 19:56:
Toen was het nog leuk, misschien was er toen ook doping, dat weet ik niet, maar vroeger zat je aan de radio gekluisterd met mannen als Coppi en Bartali enzo:p.

Fausto Coppi?

Jaren 80 ..:/
Uitspraak van Psychisch op donderdag 26 juli 2007 om 20:38:
Ik snap het hele probleem niet als die in mexico was moet ie dat toch kunnen aantonen zo simpel is het, als die dat eenmaal heeft aangetoond is er niks aan de hand. Het is een kwestie van een paar uur werk om dat effe na te trekken, ik neem aan dat ie niet zwemmend naar mexico is gegaan met ze fiets op ze rug maar gewoon het vliegtuig heeft genomen. Als je zegt dat je in mexico was bewijs dat dan ook.

De Rooy heeft het toch op de man af gevraagd, aan Rasmussen dus, of ie in Italie zat en niet in Mexico. En die heeft dit toegegeven...
Uitspraak van verwijderd op donderdag 26 juli 2007 om 18:55:
Ik ben zelf topsporter, ik heb ook mijn bedenkingen bij sommige sporters maar:

Als ik jou was zou ik dus echt geen uitlatingen over doen want het kan jou zeker de kop kosten.]


Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 26 juli 2007 om 18:41:
Gewoon stoppen met die Tour de Farce:rot:.
Het is een achterhaald fenomeen dat kennelijk onder zijn eigen gewicht aan het bezwijken is.
Advies aan de omroepen: Gewoon niet meer uitzenden(y)!

Jij moet eens minder copy pasten want die de reactie hierboven heb ik eerder voorbij zien gaan op een column volgens mij.


Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 26 juli 2007 om 18:37:
Als ik lieg tegen mijn baas word ik ook ontslagen.
Klaar.
Volledig terechte beslissing en had hij maar eerlijk moeten zijn.(Rasmussen :bye: )
Berouw komt na de zonde...

Er is niks bewezen slimpie ;)
Uitspraak van "Riziko" op donderdag 26 juli 2007 om 20:53:
De Rooy heeft het toch op de man af gevraagd, aan Rasmussen dus, of ie in Italie zat en niet in Mexico. En die heeft dit toegegeven...

Waarom zegt rasmussen dan tegen de pers dat ie daar nooit is geweest? Die de rooy kan wel van alles zeggen maar dat geld trouwens ook voor rasmussen. Is het niet gewoon handig als er nou is keihard bewijs op tafel word gegooid in plaats van al dat gelul in de ruimte van beide zijde.
laatste aanpassing
 
Uitspraak van Rafa op donderdag 26 juli 2007 om 20:57:
Als ik jou was zou ik dus echt geen uitlatingen over doen want het kan jou zeker de kop kosten.]

Doe ik ook niet. Er is doping gebruik in elke sport maar:


Uitspraak van verwijderd op donderdag 26 juli 2007 om 19:00:
We hebben het hier over Rasmussen, die heeft NOOIT positief getest...

Uitspraak van verwijderd op donderdag 26 juli 2007 om 18:49:
Niet positief testen, betekend geen doping gebruik. Zolang niet bewezen, ben je geen dopingzondaar, heel simpel.
 
Ach, al die wielrenners gebruiken.
Het is alleen nog een wedstrijd tussen het wel of niet vinden ervan.
Uitspraak van Psychisch op donderdag 26 juli 2007 om 21:00:
Waarom zegt rasmussen dan tegen de pers dat ie daar nooit is geweest? Die de rooy kan wel van alles zeggen maar dat geld trouwens ook voor rasmussen. Is het niet gewoon handig als er nou is keihard bewijs op tafel word gegooid in plaats van al dat gelul in de ruimte van beide zijde

Indd! (y)


Uitspraak van verwijderd op donderdag 26 juli 2007 om 21:14:
Doe ik ook niet. Er is doping gebruik in elke sport maar:

Ik denk dat wij hetzelfde standpunt hebben hierin ;)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 26 juli 2007 om 18:55:
Hoe kun je iemand van doping beschuldigen terwijl hij NOOIT een positieve plas heeft afgeleverd, verklaar jij dat maar dan

Pcies (y)
 
Ik vind het allemaal gezwets...al weken lopen die schijnheilige franse media muskieten te fokken dat Rasmussen niet Tour de France waardig zou zijn...duh hij heeft gelogen niet in Mexico maar hij zat in ITalie ...Trouwens vind dat die Italiaan die hem erbij heeft gelapt (met zijn giechel staat te vertellen Rasmussen is een voorbeeld in weer en wind aan het trainen voor de Tour ) zich aan moet melden bij dat groepje verraders van heel lang geleden...ik vind het om het ff grof te zeggen knap KUT dat als je negatief getest bent maar een leugentje heb verteld je uit de Tour word gezet ...En Breuk en Dekker hadden zich er wel iets meer voor mogen inzetten..maar nogmaals mijn mening vanaf de kant ...
 
Rasmussen weet wat er op het spel staat?
Waarom lieg je dan over waar je bent?
Waarom eerst heel schimmig over het te laat op de post doen in Mexico van je brief.
Vervolgens blijkt dat hij daar niet was terwijl hij dat de gehele tijd beweert?
Waarom?
Misschien om out of competition controle te vermijden?
Helaas, de enig mogelijke beslissing voor Rabo op dit moment.
Gele trui had zo toch geen waarde.
 
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 26 juli 2007 om 21:38:
Rasmussen weet wat er op het spel staat?
Waarom lieg je dan over waar je bent?
Waarom eerst heel schimmig over het te laat op de post doen in Mexico van je brief.
Vervolgens blijkt dat hij daar niet was terwijl hij dat de gehele tijd beweert?
Waarom?
Misschien om out of competition controle te vermijden?
Helaas, de enig mogelijke beslissing voor Rabo op dit moment.
Gele trui had zo toch geen waarde.

idd.. waarom lieg je er over?
jezus, heeft hij net toegegeven dat hij heeft gelogen?!
voor zover ik weet niet dus wat kletsen jullie dan
Uitspraak van Busty. op donderdag 26 juli 2007 om 22:21:
jezus, heeft hij net toegegeven dat hij heeft gelogen?!
voor zover ik weet niet dus wat kletsen jullie dan

Vermoeiend he :p
haha ja. echt sommige mensen lezen niet maar proberen zo hard mogelijk te schreeuwen om hun gelijk te halen
:lol: