Partyflock

Forumonderwerp · 958836

De game is al een een tijdje bekend, maar ik wou um toch even posten!

http://www.2kgames.com/bioshock/
Link.

http://media.pc.ign.com/media/707/707640/vids_1.html
IGN-trailers.

Een blik in de geschiedenisboeken leert ons dat de game System Shock 2 te vinden is onder het kopje ‘klassiekers’. Irrational’s spookachtige horrorgame met RPG-elementen en een ongekende vrijheid wordt nu van een soort van opvolger voorzien. Geen System Shock 3, maar BioShock, een game met dezelfde gedachte, maar dan net in een andere wereld. Ditmaal verkennen we namelijk geen ruimteschip, maar een onderwaterwereld genaamd Rapture, waar op z’n zachtst gezegd niet alles pluis is.

De onderwaterwereld Rapture dient als speelplaats voor een experimentele gemeenschap, bestaande uit de elite van de elite van de wereld, genetisch gezien dan. Wanneer blijkt dat het genetische materiaal dat in Rapture te vinden is, in de game Adam genoemd, gebruikt kan worden om de inwoners nog verder te verrijken, breekt de hel uit. Gierig als de mens is, probeert iedereen zijn beetje Adam bij elkaar te veroveren en mislukt het experiment gigantisch. Tevens zorgt de overdaad aan Adam ervoor dat de normale mensen kunnen veranderen in vreemde wezens met paranormale krachten. Als speler treed je binnen in een wereld die uit elkaar gevallen is en is het aan jou de taak om uit te zoeken wat er precies allemaal gebeurd is en vooral ook: hoe je er weg komt.

De wereld van BioShock is geheel naar Irrational’s System Shock ervaringen ingericht. Dit betekent dat je als speler kunt doen en laten waar je zin in hebt en het verhaal zich langzamerhand ontpopt. Tevens is het RPG-systeem voor een groot deel overgeheveld. Anders dan in de meeste RPG’s van de afgelopen tijd, maak je in BioShock niet steeds de keuze tussen goed en slecht, waarbij de game uiteindelijk de balans opmaakt of je ‘goed’ of ‘slecht’ bent. Je acties in de game worden namelijk per moment gewogen. Als je één van de Little Sisters (kleine meisjes die op zoek zijn naar Adam en overal in de wereld aanwezig zijn) omlegt en geen sporen achterlaat van haar dood, zal niemand je als slechterik gaan zien. Dit in tegenstelling tot veel andere games, waarbij mensen die straten verderop lopen ook al zouden weten dat je een ultieme bad-ass bent.

Een ander aspect wat binnen het RPG-idee valt, zijn de krachten die je op basis van Adam kunt omarmen. In totaal heb je drie plekken vrij om een speciale kracht in te plaatsen. Het indelen van je krachten gebeurt op vaste plekken in het spel en zet de krachten tot het volgende ‘wisselpunt’ vast. Er is dus niet zomaar te wisselen van kracht, wat ervoor zorgt dat je goed moet nadenken over welke krachten je voor de komende tijd wil gaan gebruiken. De krachten, Plasmids genoemd in BioShock, variëren van de mogelijkheid om sneller te lopen tot het afvuren van kogels die ervoor zorgen dat het ecosysteem op z’n kop gaat staan. Creaturen die elkaar normaal gesproken mogen, veranderen met het afvuren van zo’n kogel tot agressieve beesten die elkaar de nek omdraaien. Mooi voor jou, kun jij er gewoon lekker langs sluipen zonder opgemerkt te worden.

Het ecosysteem in BioShock is de basis van het gehele spel. Je komt binnen in een wereld die na complete chaos vergaan is tot een creapy geheel van semi-mensen en verdedigers van Adam. De Little Sisters worden namelijk bewaakt tijdens het delven van Adam door Big Daddies, de in antiek duikpak rondlopende vetkwabben die je al eerder zag op veel screenshots. Wanneer je door hebt dat de Big Daddies de Little Sisters beschermen tegen de gemuteerde mensen, kun je aan de haal gaan met de dynamiek van de omgeving. Ieder figuur in Rapture heeft zijn eigen mede- en tegenstanders en de slimme gamer speelt hier uiteraard op in.

Tijdens de E3 presentatie die we van BioShock bijwoonden werd tevens een deel van de actie getoond. We moesten een kamer doorkruizen die vol met vijanden zat. De game kent verschillende mogelijkheden om dit klusje te klaren. Aangezien ammunitie niet rijkelijk aanwezig is in BioShock en de vijanden ook behoorlijk sterk waren, leek schietend naar binnen gaan geen optie. We kozen een andere aanpak: onrust vooroorzaken. Met één van onze krachten schoten we op een vijand, waarna de andere vijanden in de chaos die ontstond zich op het beschoten beest richtten. Terwijl de vijanden ruzie maakten, slopen wij stiekem naar het andere eind van de kamer.

De graphics van BioShock zijn top notch. Men gebruikt de Unreal Engine 3.0 en voegt hier nog een reeks eigenschappen aan toe om de onderwaterwereld weer te geven. Waar je bij een onderwaterwereld al snel denkt aan futuristische technieken en allemaal blitsheid, speelt BioShock zich juist in het verleden af, in de jaren ’50. De bouwstijl is een combinatie van Art Deco en Jugendstil en zorgt voor een ongekende sfeer. Sowieso is het onderbuikgevoel in BioShock continu aanwezig, met de claustrofobische onderwaterwereld en de manier waarop Irrational alle elementen uit Rapture een mystiek sfeertje heeft gegeven.
Unreal engine 3 :respect:

De preview die je zojuist gelezen hebt bevat slechts het topje van de ijsberg van wat BioShock allemaal in zich heeft. We hebben het nog niet eens gehad over de verschillende eindes, de soorten tegenstanders, de wapens, de kunstmatige intelligentie en de kleine mini-quests die in de game verwerkt zitten. Irrational lijkt met BioShock weer een pareltje in handen te hebben, zowel voor System Shock-fans als liefhebbers van onwijs goede games. En hey, tot die laatste groep behoren we allemaal.

<embed src='http://videomedia.ign.com/ev/ev.swf' flashvars='object_ID=707640&downloadURL=http://xbox360movies.ign.com/xbox360/video/article/797/797350/bioshock_InsectSwarm_20070618_flvlowwide.flv&allownetworking="all"' type='application/x-shockwave-flash' width='433' height='360' ></embed>

De game wordt echt kickAss !

Bron: http://www.gamer.nl/doc/32856
laatste aanpassing
Vanacht begonnen aan me revies :) exemplaar voor de Xbox 360, wat een ongelovelijk vette game. De sfeer druipt er echt van het moment dat je die soort van vuurtoren in stapt vanaf. En ik heb me eerste little sister al genekt voor haar Adam, en ik heb al een aanvaring met een Big Daddy gehad wat ik niet overleefde. Ik had vanacht/ochtend echt de grootste moeite om me console uit te zetten.
http://life.tweakers.net/nieuws/49077/Ophef-over-rootkit-in-BioShock.html
Na de demo dacht ik. Yep dit is weer zo'n spel waar ik wel een briefje of 5 aan wil weggeven tot ik erachter kwam dat ze weer 1 of ander vorm van DRM gebruiken. Goed ik begrijp dat ze hun zooi willen beschermen maar DRM of dergelijke... dat is niet het antwoord!!!!!!
Kijk maar naar Oblivion's verkoopresultaten.

Max 5pc's en 5x dus 25x
rot lekker op joh.
ik wil gewoon out of the box spelen zonder gebruik te maken van de CD, ja ik speel games jaren later nog.. dat gaat niet door die shit krassen dus een NODVD is de norm bij mij..

ik wacht lekker op een Crack, dan koop ik het spel. Zoniet wacht ik op een GotY editie zonder al dat bullshit en anders helaas pindakaas ik speel niet..

DRM en dergelijke ... pfff we worden al te vaak in onze reet genaait.. DRM is helemaal grappig...

-einde zeik-

Leuk spel, draait lekker stabiel
Uitspraak van S.F.X. op zondag 26 augustus 2007 om 20:43:
http://life.tweakers.net/nieuws/49077/Ophef-over-r­ootkit-in-BioShock.html

Krijg hem nog niet aan de praat.

K*t Serials.. komt nog wel ;)
Uitspraak van Mind over Matter :nosmile: op maandag 27 augustus 2007 om 00:36:
Krijg hem nog niet aan de praat

omdat je het moet kopen, de versie op torrent is nuked
op de PC spelen (N)

ook al is een ketbord en muis sneller.
Op een console spelen blijf ik het leukst vinden.
Lekker op de bank met groot scherm en veeeeeeel beter geluid.
Uitspraak van S.F.X. op maandag 27 augustus 2007 om 02:07:
torrent

Werk ik niet mee, maar klopt wel wat je zegt.
laatste aanpassing

Uitspraak van Tha_RaveBeast op maandag 27 augustus 2007 om 09:08:
Lekker op de bank met groot scherm en veeeeeeel beter geluid.

Dat ligt eraan.
Mensen met een goeie PC ;) speeld dus beter dan op een console.
Heb laatst op een 106cm plasma gespeeld, NOG leuker dus :)
Dus het ligt er helemaal aan wat de mensen thuis hebben.
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 augustus 2007 om 11:01:
Heb laatst op een 106cm plasma gespeeld, NOG leuker dus
Dus het ligt er helemaal aan wat de mensen thuis hebben.

mjah om je PC op je TV aan te sluiten vind ik ook geen doen.

Ik moet me PC niet in me huiskamer hebben staan (N)
En ik vraag me af of je voro de PC beter geluid hebt dan wat ik in de huiskamer hebt staan :)
Uitspraak van Tha_RaveBeast op maandag 27 augustus 2007 om 09:08:
Op een console spelen blijf ik het leukst vinden.
Lekker op de bank met groot scherm en veeeeeeel beter geluid

nooit van tvout gehoord?
en het geluid sluit je aan op je home cinema set
laatste aanpassing
Uitspraak van Tha_RaveBeast op maandag 27 augustus 2007 om 11:06:
mjah om je PC op je TV aan te sluiten vind ik ook geen doen

1 kabel aansluiten en je bent klaar, nou das moelijk...
Uitspraak van S.F.X. op maandag 27 augustus 2007 om 12:33:
nooit van tvout gehoord?
en het geluid sluit je aan op je home cinema setlaatste aanpassing 27 augustus 2007 12:34

joh echt waar :O

mjahh dan moet je vanaf de PC kamer of een kabel trekken :/ en netejs weg werken.
of de PC in de huiskamer.

aangezien je ook de keybord en muis gaat gebruiken.
En waar zet je de keybord en muis dan op?
op de grond zitten en dan de spullen op de salontafel.

En het geluid via je PC naar je eigen home cinema set is ook niet bevordelijk als je beter geluid wilt ;)

Uitspraak van S.F.X. op maandag 27 augustus 2007 om 12:36:
1 kabel aansluiten en je bent klaar, nou das moelijk...

heeft niks met moeilijk te maken.

ik game ff wat fijner op een console (Y)
Uitspraak van Tha_RaveBeast op maandag 27 augustus 2007 om 12:54:
ik game ff wat fijner op een console

xbox is n nep pc waar tvout al erin zit :D
Uitspraak van Tha_RaveBeast op maandag 27 augustus 2007 om 12:54:
En het geluid via je PC naar je eigen home cinema set is ook niet bevordelijk als je beter geluid wilt

onzin

en de pc versie kun je ook n xbox controller meegebruiken...
laatste aanpassing

Geweldige game!! :D
Uitspraak van S.F.X. op maandag 27 augustus 2007 om 13:15:
xbox is n nep pc waar tvout al erin zit

ga jij maar lkkr op de PC gamen en laat mij maar ECHT gamen op een mooie scherm zonder kabels door me huiskamer en met lkkr geluid ipv dat blikkerige geluid van je PC ;)

Uitspraak van S.F.X. op maandag 27 augustus 2007 om 13:15:
en de pc versie kun je ook n xbox controller meegebruiken...laatste aanpassing 27 augustus 2007 13:18

Wannbi xbox eigenaar :looser:

8)

Uitspraak van S.F.X. op maandag 27 augustus 2007 om 12:33:
nooit van tvout gehoord?

TV-out geeft een kut geluid (Y)
Zijn wel andere methodes waar beter/echt geluid uit komt.
Gebruik sinds kort een X-Fi Elite, daar worden de geluiden echt wicked van :)
En als je ook nog eens een mooi geluids systeem hebt, vind ik dat toch mooier dan op een X-box.
Maargoed... meningen verschillen!
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 augustus 2007 om 14:06:
TV-out geeft een kut geluid

moet je het wel in je geluidskaart stoppen heh :p
kan het ej dan niet kwalijk nemen :aai:

8)

Uitspraak van Tha_RaveBeast op maandag 27 augustus 2007 om 13:59:
ga jij maar lkkr op de PC gamen en laat mij maar ECHT gamen op een mooie scherm zonder kabels door me huiskamer en met lkkr geluid ipv dat blikkerige geluid van je PC

oh zo not true :P

geluid is voor beide hetzelfde
beeld, crt,lcd, scherper dan tv schermen
zonder kabels? draadloos? haha zwaarte van de controllers én vertraging die draadloos altijd met zich meebrengt en zal blijven meebrengen
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 augustus 2007 om 17:10:
geluid is voor beide hetzelfde

:lol: hahaha

yeahh sure

wil jij je PC audio tegenoevr mijn audio wat in de huiskamer staat tegenover elkaar zetten :)
kijk maar in me album voordat je daar op in gaat :)

ik heb LCD in de huiskamer :)

vertraging die draadloos altijd met zich meebrengt en zal blijven meebrengen

dat dan weer wel ja (N)
Mjahh dan nog vind ik het leuekr spelen dan keybord +muis.
ik speel ook liever op een console
daarnaast kost 't me ook nog eens handen vol geld als ik m'n pc up to date wil houden om alle nieuwe games soepel te kunnen spelen

Uitspraak van Tha_RaveBeast op maandag 27 augustus 2007 om 16:24:
ik zie het al een brabo :lol:

beetje dimmen he ;)

Uitspraak van Tha_RaveBeast op maandag 27 augustus 2007 om 17:32:
ik heb LCD in de huiskamer

is not the same zoals ik al in de onderstaande quote laat weten

het zijn complete verschillende soort schermen

Uitspraak van Tha_RaveBeast op maandag 27 augustus 2007 om 17:32:
hahaha

yeahh sure

wil jij je PC audio tegenoevr mijn audio wat in de huiskamer staat tegenover elkaar zetten
kijk maar in me album voordat je daar op in gaat

met hezelfde bedoel ik dan ook, dat je je eigen setje ook aan je pc aan kunt sluiten, dus alles is hetzelfde
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 augustus 2007 om 18:18:
met hezelfde bedoel ik dan ook, dat je je eigen setje ook aan je pc aan kunt sluiten, dus alles is hetzelfde

ahhh je bedoelt via optische uitgang naar je versterker.
ok dat is idd hetzelfde als je xbox 360.

Maar dan zou ik een optische kabel op maat moeten laten maken van 13M lang ofzo aangezien me PC in een andere kamer staat.

Uitspraak van verwijderd op maandag 27 augustus 2007 om 18:18:
het zijn complete verschillende soort schermen

Goeie CRT is zeker mooier beeld, maar het scherm wat ik heb staan volstaat prima (Y)

Uitspraak van BASS op maandag 27 augustus 2007 om 18:11:
daarnaast kost 't me ook nog eens handen vol geld als ik m'n pc up to date wil houden om alle nieuwe games soepel te kunnen spelen

same here.

en er zijn niet veel mensen hoor die hun PC in de huiskamer op de tv+AMP hebben aangesloten om in de huiskamer op de bank kunnen zitten en gaan gamen ;)

zijn meestal PC nerds zitten liever afgesloten in een kamer met een pizza en lauw bier 8)
mijn pc is aangesloten op mn tv en home cinema set
en ik kan liggend typen op pf vanaf mn bed

Uitspraak van Tha_RaveBeast op maandag 27 augustus 2007 om 18:28:
Maar dan zou ik een optische kabel op maat moeten laten maken van 13M lang ofzo aangezien me PC in een andere kamer staat.

maargoed dat was het punt niet,

een console heeft gewoon amper meerwaarde (eerder mindrewaarde) (beeld en geluid) tegenover een pc
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 augustus 2007 om 19:40:
een console heeft gewoon amper meerwaarde (eerder mindrewaarde) (beeld en geluid) tegenover een pc

Ik vond het op een pc altijd superkut dat je moest updaten, moest je weer een nieuwe kaart kopen, of extra werkgeheugen voordat je een spel kunt spelen. Bij een xbox (of een ps) weet je gewoon zeker dat je elke game op 100% kan draaien, totdat er een nieuwe console uitkomt. Dus niet dat gekut van "ff op een iets lagere resolutie zetten, anders loopt ie bij het moeilijke stukje vast" of "wooow vette game, die moet ik hebben" en vervolgens ben je eerste een uur aan het installeren voordat je uberhaupt kan spelen.... :no:

Nee, als er 360 op staat weet ik zeker dat ie het doet, ik hoef hem niet te installeren, dus plug & play...
Uitspraak van PsyTek op maandag 27 augustus 2007 om 20:08:
Nee, als er 360 op staat weet ik zeker dat ie het doet, ik hoef hem niet te installeren, dus plug & play...

dat gaat dus veranderen want "Heavenly Sword" moet je eerst installeren op de ps3 voordat je kunt spelen en de muziek is al 10gb !
Uitspraak van S.F.X. op maandag 27 augustus 2007 om 20:23:
dat gaat dus veranderen want "Heavenly Sword" moet je eerst installeren op de ps3 voordat je kunt spelen en de muziek is al 10gb !

Das mooi irritant, ben ik ff blij dat ik een 360 heb ;)

Lijkt me wel stug trouwens, dat dat de toekomst van consolegaming wordt. Als de muziek al 10gig is, en dan heb je je ps3 schijf binnen een paar spellen vol, kan je zeker gaan deleten of een extra schijf kopen ofzo :/
omdat console's tegenwoordig gewoon mini pc's zijn geworden

Uitspraak van PsyTek op maandag 27 augustus 2007 om 20:08:
Ik vond het op een pc altijd superkut dat je moest updaten, moest je weer een nieuwe kaart kopen, of extra werkgeheugen voordat je een spel kunt spelen. Bij een xbox (of een ps) weet je gewoon zeker dat je elke game op 100% kan draaien

dit probleem heb je niet, als je een 'goeie' pc koopt

en tja, na een paar jaar leveren de x-box en de playstation niet meer een verbeterde kwaliteit want deze spellen kunnen niet beter dan het apparaat aan kan

en de tijdsduur van de ps 1 naar ps 2 en van de ps 2 naar de ps 3 is ongeveer hetzelfde als je een goeie en snelle pc koopt en die moet vervangen
ik speel nog snes
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 augustus 2007 om 20:46:
dit probleem heb je niet, als je een 'goeie' pc koopt

Blijft een feit dat de games voor consoles worden gemaakt op basis van de capaciteit van de console, bij een pc worden er games gemaakt waarbij de consument zelf maar moet zien of hij (met zijn pc) aan die eisen kan voldoen. Komt nog bij dat een 'goeie' pc aanzienlijk meer kost dan een console.

Het is toch bijvoorbeeld zonde om een game als bioshock (of welk spel dan ook)
niet op volle resolutie e.d. te kunnen spelen?
Uitspraak van PsyTek op maandag 27 augustus 2007 om 22:12:
Het is toch bijvoorbeeld zonde om een game als bioshock (of welk spel dan ook)
niet op volle resolutie e.d. te kunnen spelen

normale tv resolutie is maar 600x ofzo

en voor minder dan n ps3 kun je al n goede pc kopen
laatste aanpassing
bioshock is recommended voor 3 ghz of een dual processor en 2 gb ram

2 gb ram heb ik alleen zit nu met 2.2 ghz amd processor in me kast.... (min is 2.5 eigenlijk minimum)

kan em echt maar net draaien. moet echt alles uitzetten in me windows :P

heb geen zin om weer een nieuwe processor te kopen en lang uit gaan zoeken of me moederbord et wel aankan etc etc

dan maar wat minder mooi :P
Uitspraak van rollie op maandag 27 augustus 2007 om 22:42:
2 gb ram heb ik alleen zit nu met 2.2 ghz amd processor in me kast.... (min is 2.5 eigenlijk minimum)

kan em echt maar net draaien. moet echt alles uitzetten in me windows

heb geen zin om weer een nieuwe processor te kopen en lang uit gaan zoeken of me moederbord et wel aankan etc etc

dan maar wat minder mooi

whehe kan hem hier ook amper draaieen met me p4 3,0 ghz ht en 3 gb ram.en me oude vetrouwde 6800 xt:D whehe...

maarja heb wel alles op high staan 1024x768 en alleen als er een creapy persoon aanloopt krijgt die het moeilijk....
de demo speelde ik perfect met mn oude amd 2.2ghz en 1gb ram
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 augustus 2007 om 19:40:

Een console is ontworpen om alleen games op te spelen.
PC is multimedia ;)

kan je niet gaan vergelijken.

En als je nu een goeie up to date PC in elkaar gaat zetten ben je wel 1000E kwijt.
Zoals ik al eerder zei.
Ga jij maar op je slaapkamer op je PC spelen dan hou ik het wel bij game consoles :)

En 4 x 512 aan werkgeheugen is sneller dan 2 x 1gb.
iig voor het gamen.
Uitspraak van Tha_RaveBeast op dinsdag 28 augustus 2007 om 10:29:
Een console is ontworpen om alleen games op te spelen.
PC is multimedia

Nou daar ben ik het echt niet mee eens... kwa console is er ook internet tegenwoordig dvd's afspelen.. harde schijven erin voor programma's Dus console alleen voor gamen is van vroeger.

Daarintegen pak je wel makkelijkerder een console dan dat je je pc aanzet.
Heb de demo gedownload en 2x uitgespeeld en vind het wel leuk maar ben toch meer van de online shooters :)
Uitspraak van Neutron K op dinsdag 28 augustus 2007 om 15:24:
Nou daar ben ik het echt niet mee eens... kwa console is er ook internet tegenwoordig dvd's afspelen.. harde schijven erin voor programma's Dus console alleen voor gamen is van vroeger.

ok je hebt nu extra features op de xbox en PSX3.
Maar de core is nog steeds voor het gamen.
En ik denk juist, omdat ze nu gan afwijken van dat protocol dat de game consoles naar mijn inzien slechter worden (N)

er is nog geen gameconsole die beter is dan de super famicom (L)
Uitspraak van Realtec op dinsdag 28 augustus 2007 om 15:27:
maar ben toch meer van de online shooters

er zal heus wel n mod komen
Uitspraak van Tha_RaveBeast op dinsdag 28 augustus 2007 om 15:31:
super famicom

psx ook nog goed
laatste aanpassing
Uitspraak van S.F.X. op dinsdag 28 augustus 2007 om 15:38:
psx ook nog goed

ja die heeft ook gruwlijke RPGs (L)
En ik denk juist, omdat ze nu gan afwijken van dat protocol dat de game consoles naar mijn inzien slechter worden

Ben ik absoluut met je eens, zodra ik mijn gameconsoles moet gaan upgraden om bepaalde games te kunnen draaien dan is het uit met de pret :no:

Ik doe trouwens ook he-le-maal niets anders met mijn 360, dan gamen 8)

de super famicom

Nog nooit op gespeeld, maar de NES staat hier in huis nog steeds aangesloten :yes:
Uitspraak van PsyTek op dinsdag 28 augustus 2007 om 15:43:
Nog nooit op gespeeld, maar de NES staat hier in huis nog steeds aangesloten

je weet dat de super famicom de Japanse versie is van de SNES.

De kleuren zijn mooier en de spellen zijn sneller (Y)

Ik doe trouwens ook he-le-maal niets anders met mijn 360, dan gamen

same here.
als ik de tijd al heb om erop te spelen :x
Nog nooit op gespeeld

omfg