Partyflock

Forumonderwerp · 958245
Waarschuw beheerder
Abdelsalam A. is parlementariër in Marokko, maar ontving jarenlang ten onrechte een bijstandsuitkering in Utrecht.
In totaal ontving hij 86.000 euro !!!!!!!!!!

Hij woont gewoon in Marokko alwaar hij nu OOK maandelijks een AOW-uitkering beurt OVER die ontvangen bijstand.

Jalala en wij maar lekker werken en hij (en duizenden anderen) lachen zich helemaal kapot om die domme Hollanders :/

De politiek doet hier uiteraard geen reet aan want die vullen hun eigen zakken wel.

Ik zeg er komt GEEN 1 cent meer de grens over godverd.. zijn wij dan echt volslagen gek geworden???

bron:http://www.eenvandaag.nl/index.php?module=PX_Story&func=view&cid=2&nav=32204,32203,32202,32199,0

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 2 juli 2007 om 18:03:
maar mijn vriendin krijgt ook minimaal en zij moet haar studie zelf betalen, zij werkt zich hiervoor vierkant in het rond..

de brochure 'problemen met ouders' leert dat dit niet hoeft. Ik zou als ik jou was je vriendin als de wiedeweerga vertellen dat ze het bedrag dat je als aanvullende beurs kan krijgen als je ouders niet draagkrachtig zijn, als lening met 3% rente kan krijgen, bovenop normale stufi en eventueel extra lening en collegegeldkrediet.

Want het principe van aanvullende beurs is dat men ervan uit gaat dat goed verdienende ouders hun kinderen financieel steunenn met hun studie. Doen ze dit niet dan zijn er regelingen voor. Daarom snap ik echt niet dat studenten allemaal werken. Basisbeurs + normale lening + collegegeldkrediet + eventuele aanvullende beurs of lening is meer dan het minimumloon. Plus dat je meer vrije tijd over houdt.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 2 juli 2007 om 18:01:
Niet met een BV. Of er moet wel heel grof mismanagement zijn gevoerd, dan is de directeur wel hoofdelijk aansprakelijk.

Niet iedereen kan gelijk een BV beginnen vak begin je toch als Firma, dan ben je persoonlijk aansprakelijk en binnen de 1e 3 jaar gaan zoveel mensen tegenwoordig failliet..

Uitspraak van Roel63 op maandag 2 juli 2007 om 18:05:
Uitspraak van Dnies© op maandag 2 juli 2007 om 17:48:
Wordt ik straks ook beloont als ik mijn eigen bedrijf heb? Ja met zo'n mooie blauwe envelop zeker
Dit noem ik toch onderscheid maken.

Beste Dnies ik heb mijn eigen bedrijf en krijg ook van die leuke blauwe enveloppen. En geloof mij nu maar, als het goed gaat met de zaken betaal je GRAAG die belasting!

o ja, natuurlijk:) Het zou ook onrealistisch zijn als je het niet hoeft te betalen.. (leuk trouwens, eigen bedrijf:))

Uitspraak van Roel63 op maandag 2 juli 2007 om 18:05:
Uitspraak van Dnies© op maandag 2 juli 2007 om 17:58:
Maar stel dat je falliet gaat en je bent persoonlijk aansprakelijk (heel vervelend), dan kan je zeggen tegen hulp

Klopt, dan krijg je in eerste instantie nog niet eens bijstand!

Nee inderdaad, heb dit van dichtbij meegemaakt, die kan je gelijk bizar naar beneden halen..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 2 juli 2007 om 18:08:
Uitspraak van Dnies© op maandag 2 juli 2007 om 18:03:
maar mijn vriendin krijgt ook minimaal en zij moet haar studie zelf betalen, zij werkt zich hiervoor vierkant in het rond..

de brochure 'problemen met ouders' leert dat dit niet hoeft. Ik zou als ik jou was je vriendin als de wiedeweerga vertellen dat ze het bedrag dat je als aanvullende beurs kan krijgen als je ouders niet draagkrachtig zijn, als lening met 3% rente kan krijgen.

Want het principe van aanvullende beurs is dat men ervan uit gaat dat goed verdienende ouders hun kinderen financieel steunenn met hun studie. Doen ze dit niet dan zijn er regelingen voor. Daarom snap ik echt niet dat studenten allemaal werken. Basisbeurs + normale lening + collegegeldkrediet + eventuele aanvullende beurs of lening is meer dan het minimumloon. Plus dat je meer vrije tijd over houdt.

Ja klopt, maar ze wilt niet lenen:) Het blijft toch een vorm van lenen he, ik wordt ook niet blij als ik een brief van de IB zie;)

Waarschuw beheerder
Ja maar bekijk deze (vereenvoudigde) rekensom eens:

300 euro per maand extra bijlenen ivm 'problemen met ouders'

4 jaar studieduur

48x 300 euro is 14.400 euro. Doe je op je 21e, met een uurloon van 8 euro bruto (als je een goed baantje hebt bij callcentre of fondswerving oid) echt langer over om zoveel geld bij elkaar te krijgen dan met een uurloon van 20 euro op je 30e, terwijl je dan zelfs 10 jaar hebt om het terug te betalen. En zelfs met rente erbij kom je natuurlijk nooit op het dubbele bedrag uit, vanwege je flink hogere uurloon kost het je minder tijd als je je studie achteraf financiert.

Gaan werken ipv bij lenen is alleen handig als je bijv. zwart in een familiebedrijf bij je ouders ofzo kan werken, en dan ook nog eens flink veel betaald krijgt.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Disobedience op zaterdag 30 juni 2007 om 19:03:
Abdelsalam

Hocus Pocus Simsalabim

Waarschuw beheerder
Klopt ook, ik leen wel bij (ben ik eerlijk in) ik wil genieten van mijn studententijd:) Ik heb straks ook geen probleem met terug betalen, hoewel leuk anders is, maar mijn toekomstcariere staat dan ook al vast..

Ik kan mij best voorstellen als je toekomst/cariere onzeker is dat je dit niet wilt. Maar dan nog kan de IB een dele kwijtschelden als aangetoont wordt dat je neit voldoende verdiend, maar verwacht neit dat dat bij haar van toepassing is..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 2 juli 2007 om 18:03:
Raar dat het afhangt van het inkomen van je ouders.. Dit zegt nog niets over wat er wel of neit voor jou betaald wordt door je ouders.

GOED PUNT! ik ben zo'n dwaas.
ik woon in een pleeggezin en cash daarom elke maand 540 euro, of ik het nou wil of niet...zonder dat ik vaste kosten heb. (dat is natuurlijk idioot en zou afgeschaft moeten worden)

MAAR die vriendin moet eens ff de IBGroep opbellen en 300e extra eisen, doen ze verder niet moeilijk over, formuliertje...klaar (geen lening).

'formulier geen eigen bijdrage ouders' (beide)...heette dat dingie geloof ik.
laatste aanpassing