Partyflock

Forumonderwerp · 954549

Artiest Proxiron
hey!! ik zit nogal vaak te kloten met t maken van goeie hardstyle kicks. iemand nog tips en/of ervaringen om die te delen hier?
grtz
Werkzaam bij Dynamo GBBR
Artiest {SHOWLIST artist 3658, 81459, 1576}
probeer eens je hardstyle kick niet als 1 sample te maken maar de attack van je kick (een lekkere pok tonk bam kickje basje nemen) en daarnaast met een softsynth de decay van je kick te maken (de waaah 8) )

als je een kort geluidje maakt door 2 oscillatoren te stapelen en ze op verschillende manieren in toonhoogte op elkaar af te stellen en die allemaal dan een beetje distorsion geeft om ze ff wat dikker te maken ben je er meestal al.

laatste stap is dan om in je sampler zoals kontakt een paar korte basjes en een aantal samples die je met je softsynts gemaakt heb bij elkaar gooit en dan de bas op de 1e tel neerzetten en je "waah" geluidje dus offbeat en dan die 2 in volume op elkaar afstellen en eventueel de een wat langer of juist korter maken totdat ze ineens 1 geheel gaan vormen :) en dan als je weet hoe je compressors kan gebruiken beide geluiden samen door een compressor jagen om ze lekker tegen elkaar aan te drukken en dat dan samplen :cheer:

dit geeft vind ik meestal de beste resultaten :)

zal binnenkort wel een voorbeeldje plaatsen
laatste aanpassing

ok, cool! een kick maken vanuit een softsynth heb ik nog nooit geprobeerd. dus das de volgende stap... :)
Artiest {SHOWLIST artist 31027, 16404, 58027}
STOMPER ULTRA!!!

klein stand alone proggie, bruutste kicks komen d'ruit...
pak een kick met een dist er op en clone hem en zet die andere in reverse
en die zet je ff wat tonen lager en laat maar loopuh die handel

Werkzaam bij KraakPiep
Uitspraak van Q-bix aka Bushdoctor op zondag 22 juli 2007 om 12:53:
STOMPER ULTRA!!!

klein stand alone proggie, bruutste kicks komen d'ruit...

Idd, kan je echt wel goede dingen uit trekken ja.
Vaker haal je uit die sample packs ook vette kicks als je ze een paar keer goed layert enzo...
Er zijn meerder wegen die naar een kick leiden zeg maar!
Enige probleem wat ik altijd heb is dat ik nooit een kick krijg die van toonhoogte verandert, wat moet ik daar voor aanpassen?

de bass die meespeelt met je kick

Uitspraak van Q-bix aka Bushdoctor op zondag 22 juli 2007 om 12:53:
STOMPER ULTRA!!!

ik wilde het net neerzetten:)
en anders de oude, stomper hyperion.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 oktober 2007 om 20:30:
de bass die meespeelt met je kick

ja zoiets ja :p

Uitspraak van Noel Garner op donderdag 18 oktober 2007 om 20:39:
ja zoiets ja

nee niet zoiets ja, gewoon wat ik zeg ;p, bass achter je kick plaatsen en die van toonhoogte veranderen

Uitspraak van Noel Garner op donderdag 18 oktober 2007 om 20:24:
Enige probleem wat ik altijd heb is dat ik nooit een kick krijg die van toonhoogte verandert

hoe bedoel je dat precies?
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 oktober 2007 om 22:31:
hoe bedoel je dat precies?

Wat je behoorlijk veel in de hardstyle van tegenwoordig hoort. Vooral bij DB&STF en headhunterz, en Her Voice is hier een schoolvoorbeeld van. De bass die meeloopt met de melodie, dus wanneer de melodietonen lager gaan hoor (voel ;)) je de "sub" zeg maar eens zo goed en als de tonen hoger gaan valt ie ietsjes weg. Van die echt strakke kicks zitten er ook vaker bij.

Via VST krijg ik al helemaal geen goeie kicks gebouwd anders was het een kwestie van de lijntjes verschuiven op de piano roll. Via samples krijg ik wel kicks en bass, vandaar dat ik eens nieuwsgierig was naar hoe je dat via deze methode kunt krijgen

Als het nog duidelijk is :p

een lage bass uit een VSTi of wat je wil trekken en die tegelijkertijd met de kick af spelen en van toonhoogte veranderen.

Snap trouwens niet waarom iedereen dat zo graag wil, verzin je eigen ding (headhunterz heeft het idee trouwens van Zany gejat)

kweet nie wat voor sampler je gebruikt maar die kan je toch instellen op welke noten die de sample afspeeld...
een paar noten hoger of lager en hij speelt die kick dus hoger of lager af... :)
zany is daar mee begonnen idd.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 oktober 2007 om 00:15:
verzin je eigen ding

mee eens maar doe het eens ff... valt nie mee tegenwoordig om met iets echts nieuws te komen denk ik....
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 oktober 2007 om 00:15:
(headhunterz heeft het idee trouwens van Zany gejat)

en zany was de 1e? lol als je t over ideeen jatten hebt ben je nog lang bzig want in elk hs nr van dze tijd hoor je dat ongeveer :\
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 oktober 2007 om 00:38:
zany is daar mee begonnen idd.

maar niet onder zany of wel? Donkey Rollers - No One Can Stop Us.. net ff in me hardstyle shit zitten kijken en dit is denk ik ongeveer de oudste waar het in zit.. kan t mis hebben :P

Uitspraak van D21 op vrijdag 19 oktober 2007 om 00:52:
Donkey Rollers - No One Can Stop Us.

zany is toch ook donkeyrollers ;)

dat weet hij ook wel denk ik als ie zegt:
Uitspraak van D21 op vrijdag 19 oktober 2007 om 00:52:
maar niet onder zany of wel?

maar ik wist dat nie eens eigenlijk... maar hij zei dat zelf in dat intervieuw van em hier op flock pas.
ik zal t em is vragen in welke track ie dat voor t eerst gedaan heeft :). kzal ook is ff int archief duiken :P

dit komt uit dat intervieuw:

In het huidige Hardstyle aanbod gaan de meeste tracks “los” na de break met de kicks die meegaan met de melodie. Het lijkt alsof men niet durft met een nieuwe sound te komen, hoe zit dat met Zany?De kicks die met de melodie meegaan werd door ons als een van de eerste gedaan onder het Donkey Rollers alias.

dus het zal no one can stop us wel zijn denk ik idd

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 oktober 2007 om 12:36:

het zijn in ieder geval die tracks met die octaafverspringende melodieen en dan die kick erbij
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 oktober 2007 om 12:36:

:)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 oktober 2007 om 01:40:
zany is toch ook donkeyrollers

ja maar niet alleen :D is dat niet met Walt? of was het met Duro? hehe of was dat weer Southstylerz :P iig miss heeft 1 van hun het wel bedacht haha wie weet Zany niet O:)

Uitspraak van D21 op vrijdag 19 oktober 2007 om 13:41:
a maar niet alleen :D is dat niet met Walt? of was het met Duro? hehe of was dat weer Southstylerz :P iig miss heeft 1 van hun het wel bedacht haha wie weet Zany niet

nee met 2 gasten met wie ie ook fusion recordings runt geloof ik (mc en nog iemand)

Uitspraak van D21 op vrijdag 19 oktober 2007 om 13:41:
iig miss heeft 1 van hun het wel bedacht haha wie weet Zany niet

haha ja idd, zou zomaar kunnen. al die aliassen... :)
Jaa heb het al grotendeels gevonden hoe het moet. Nog niet eens zo moeilijk :p moet net de goeie kick en bass bij elkaar hebben

Donkey Rollers = Zany, Jowan en mc DV8
Southstylers = Zany, Walt en dacht dat DV8 daar ook bij zat

ja zoiets idd, michel pollen zit ook bij donkey rollers en werkt ook mee met zany/the pitcher/raine. en walt is ook 1 helft van showtek en dat is ook weer duro en werkt ook mee aan dutch master...

Uitspraak van Noel Garner op vrijdag 19 oktober 2007 om 15:43:
Nog niet eens zo moeilijk

niet he? ;)

Uitspraak van actief op zondag 24 juni 2007 om 22:50:
huh er bestaat toch maar 1 hardstyle kick? of ligt het aan mij dat het altijd hetzelfde klinkt

:lol:

tja... maar nou moet ik wel zeggen dat ik van sommige labels best vaak de zelfde soort kicks hoor... die ook weer vaak gejat word of door anderen word gebruikt. beetje jammer
Donkey Rollers = Zany, Jowan en mc DV8 en the pitcher!:P

yep
FF on topic, het is dus de bedoeling dat je die kicks(die met de melo meegaan) reversed.. Maar als ik dat doe krijg ik zo'n rare klank aan het einde.. Wat kan hier aan gedaan worden, het eerste stukje van de kick afknippen?

probeer het is... ;)

Microtonic (Y)

Uitspraak van verwijderd op zondag 28 oktober 2007 om 16:37:
Microtonic

Kan je idd leuke dingen uit halen

Artiest SinSuline
Uitspraak van EcHoEs!!! op vrijdag 26 oktober 2007 om 14:17:
FF on topic, het is dus de bedoeling dat je die kicks(die met de melo meegaan) reversed.. Maar als ik dat doe krijg ik zo'n rare klank aan het einde.. Wat kan hier aan gedaan worden, het eerste stukje van de kick afknippen?

het stukje waar die rare klank (een plop?) klinkt weghalen... ;)

idd, begin eraf knippen, reversen en met je envelope stoeien.

iemand al bekend met drumazon? is een software 909 plug-in :) is er ook van de 808 en 303....
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 30 oktober 2007 om 16:23:
idd, begin eraf knippen, reversen en met je envelope stoeien.

iemand al bekend met drumazon? is een software 909 plug-in :) is er ook van de 808 en 303....

Moet inderdaad redelijk goed zijn...Ik heb m echter nog niet gebruikt.
laatste aanpassing