probeer eens je hardstyle kick niet als 1 sample te maken maar de attack van je kick (een lekkere pok tonk bam kickje basje nemen) en daarnaast met een softsynth de decay van je kick te maken (de waaah
)
als je een kort geluidje maakt door 2 oscillatoren te stapelen en ze op verschillende manieren in toonhoogte op elkaar af te stellen en die allemaal dan een beetje distorsion geeft om ze ff wat dikker te maken ben je er meestal al.
laatste stap is dan om in je sampler zoals kontakt een paar korte basjes en een aantal samples die je met je softsynts gemaakt heb bij elkaar gooit en dan de bas op de 1e tel neerzetten en je "waah" geluidje dus offbeat en dan die 2 in volume op elkaar afstellen en eventueel de een wat langer of juist korter maken totdat ze ineens 1 geheel gaan vormen
en dan als je weet hoe je compressors kan gebruiken beide geluiden samen door een compressor jagen om ze lekker tegen elkaar aan te drukken en dat dan samplen 
dit geeft vind ik meestal de beste resultaten
zal binnenkort wel een voorbeeldje plaatsen
als je een kort geluidje maakt door 2 oscillatoren te stapelen en ze op verschillende manieren in toonhoogte op elkaar af te stellen en die allemaal dan een beetje distorsion geeft om ze ff wat dikker te maken ben je er meestal al.
laatste stap is dan om in je sampler zoals kontakt een paar korte basjes en een aantal samples die je met je softsynts gemaakt heb bij elkaar gooit en dan de bas op de 1e tel neerzetten en je "waah" geluidje dus offbeat en dan die 2 in volume op elkaar afstellen en eventueel de een wat langer of juist korter maken totdat ze ineens 1 geheel gaan vormen
dit geeft vind ik meestal de beste resultaten
zal binnenkort wel een voorbeeldje plaatsen
laatste aanpassing
Uitspraak van Q-bix aka Bushdoctor op zondag 22 juli 2007 om 12:53:STOMPER ULTRA!!!
klein stand alone proggie, bruutste kicks komen d'ruit...
Idd, kan je echt wel goede dingen uit trekken ja.
Uitspraak van Q-bix aka Bushdoctor op zondag 22 juli 2007 om 12:53:STOMPER ULTRA!!!
ik wilde het net neerzetten
en anders de oude, stomper hyperion.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 oktober 2007 om 20:30:de bass die meespeelt met je kick
ja zoiets ja
Uitspraak van Noel Garner op donderdag 18 oktober 2007 om 20:39:ja zoiets ja
nee niet zoiets ja, gewoon wat ik zeg
Uitspraak van Noel Garner op donderdag 18 oktober 2007 om 20:24:Enige probleem wat ik altijd heb is dat ik nooit een kick krijg die van toonhoogte verandert
hoe bedoel je dat precies?
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 oktober 2007 om 22:31:hoe bedoel je dat precies?
Wat je behoorlijk veel in de hardstyle van tegenwoordig hoort. Vooral bij DB&STF en headhunterz, en Her Voice is hier een schoolvoorbeeld van. De bass die meeloopt met de melodie, dus wanneer de melodietonen lager gaan hoor (voel
Via VST krijg ik al helemaal geen goeie kicks gebouwd anders was het een kwestie van de lijntjes verschuiven op de piano roll. Via samples krijg ik wel kicks en bass, vandaar dat ik eens nieuwsgierig was naar hoe je dat via deze methode kunt krijgen
Als het nog duidelijk is
kweet nie wat voor sampler je gebruikt maar die kan je toch instellen op welke noten die de sample afspeeld...
een paar noten hoger of lager en hij speelt die kick dus hoger of lager af...
zany is daar mee begonnen idd.
mee eens maar doe het eens ff... valt nie mee tegenwoordig om met iets echts nieuws te komen denk ik....
een paar noten hoger of lager en hij speelt die kick dus hoger of lager af...
zany is daar mee begonnen idd.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 oktober 2007 om 00:15:verzin je eigen ding
mee eens maar doe het eens ff... valt nie mee tegenwoordig om met iets echts nieuws te komen denk ik....
laatste aanpassing
dat weet hij ook wel denk ik als ie zegt:
maar ik wist dat nie eens eigenlijk... maar hij zei dat zelf in dat intervieuw van em hier op flock pas.
ik zal t em is vragen in welke track ie dat voor t eerst gedaan heeft
. kzal ook is ff int archief duiken 
maar niet onder zany of wel?
maar ik wist dat nie eens eigenlijk... maar hij zei dat zelf in dat intervieuw van em hier op flock pas.
ik zal t em is vragen in welke track ie dat voor t eerst gedaan heeft
dit komt uit dat intervieuw:
In het huidige Hardstyle aanbod gaan de meeste tracks “los” na de break met de kicks die meegaan met de melodie. Het lijkt alsof men niet durft met een nieuwe sound te komen, hoe zit dat met Zany?De kicks die met de melodie meegaan werd door ons als een van de eerste gedaan onder het Donkey Rollers alias.
dus het zal no one can stop us wel zijn denk ik idd
In het huidige Hardstyle aanbod gaan de meeste tracks “los” na de break met de kicks die meegaan met de melodie. Het lijkt alsof men niet durft met een nieuwe sound te komen, hoe zit dat met Zany?De kicks die met de melodie meegaan werd door ons als een van de eerste gedaan onder het Donkey Rollers alias.
dus het zal no one can stop us wel zijn denk ik idd
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 oktober 2007 om 12:36:dus het zal no one can stop us wel zijn denk ik idd
het zijn in ieder geval die tracks met die octaafverspringende melodieen en dan die kick erbij
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 oktober 2007 om 12:36:dus het zal no one can stop us wel zijn denk ik idd
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 oktober 2007 om 01:40:zany is toch ook donkeyrollers
ja maar niet alleen
ja zoiets idd, michel pollen zit ook bij donkey rollers en werkt ook mee met zany/the pitcher/raine. en walt is ook 1 helft van showtek en dat is ook weer duro en werkt ook mee aan dutch master...
niet he?
Uitspraak van Noel Garner op vrijdag 19 oktober 2007 om 15:43:Nog niet eens zo moeilijk
niet he?
Uitspraak van actief op zondag 24 juni 2007 om 22:50:huh er bestaat toch maar 1 hardstyle kick? of ligt het aan mij dat het altijd hetzelfde klinkt
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 oktober 2007 om 16:37:Microtonic
Kan je idd leuke dingen uit halen
FF on topic, het is dus de bedoeling dat je die kicks(die met de melo meegaan) reversed.. Maar als ik dat doe krijg ik zo'n rare klank aan het einde.. Wat kan hier aan gedaan worden, het eerste stukje van de kick afknippen?
het stukje waar die rare klank (een plop?) klinkt weghalen...
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 30 oktober 2007 om 16:23:idd, begin eraf knippen, reversen en met je envelope stoeien.
iemand al bekend met drumazon? is een software 909 plug-inis er ook van de 808 en 303....
Moet inderdaad redelijk goed zijn...Ik heb m echter nog niet gebruikt.
laatste aanpassing