Partyflock

Forumonderwerp · 953732

Werkzaam bij District South Rave
Artiest Technoholic
Officiële symptomen van borderline:

• Stemmingswisselingen
• Woede uitbarstingen
• Suïcidaal gedrag
• Zelfbeschadiging
• Altijd van het ene uiterste naar het andere uiterste
• Gevoeligheid voor verslaving
• Impulsiviteit
• Laag zelfbeeld
• Gevoel van leegte
• Onzeker over eigen identiteit
• Moeilijk contact kunnen leggen
• Moeilijk alleen kunnen zijn
• Angst om in de steek gelaten te worden
• Zwart-wit denken
• Dissociatieve en psychotische verschijnselen

Dit zijn even simpel uitgelegd en de belangrijkste punten van borderline.
Van deze punten heb ik alleen geen psychotische verschijnselen.
En contact leggen kan ik wel makkelijk maar het contact behouden is moeilijker.
Verder heb ik dus van alle andere dingen last.
Zit op dagtherapie (in een deeltijdbehandeling).

Kennen jullie mensen met borderline en/of hebben jullie het zelf, dan hoor ik graag hoe jullie ermee omgaan. :)
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op zondag 17 juni 2007 om 14:16:
ik heb ook last van een lichamelijke ziekte maar loop daar niet te koop mee.

En wie zegt dat mensen met borderline er wel te koop mee lopen? :\
Daar ga je vanuit omdat er een topic over geopend is ? :s wat een onzin!!!

En na dit hele verhaal over dat je iedere maand na t ziekenhuis moet loop je er volgends mij wel behoorlijk mee te koop :yes:
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op woensdag 20 juni 2007 om 22:47:
En na dit hele verhaal over dat je iedere maand na t ziekenhuis moet loop je er volgends mij wel behoorlijk mee te koop

duss

:)

Uitspraak van actief op woensdag 20 juni 2007 om 21:13:
jeetje wat mooi

Dankjewel....komt ook diep vanuit mn hart en gevoel :$
Uitspraak van verwijderd op woensdag 20 juni 2007 om 22:47:
En wie zegt dat mensen met borderline er wel te koop mee lopen?
Daar ga je vanuit omdat er een topic over geopend is ? wat een onzin!!!

En na dit hele verhaal over dat je iedere maand na t ziekenhuis moet loop je er volgends mij wel behoorlijk mee te koop laatste aanpassing 20 juni 2007 22:48

Mee eens (y)
Wel goed dat jullie hier een toppic over geopend hebben! Daarentegen wel minder dat er altijd van die mensen zijn die hier raar en zielig op gaan reageren... maar verder niks van aantrekken denk ik maar! :)

Dan kan ik hier een heel verhaal gaan ophangen,, maar aangezien ik zo niet in elkaar zit doe ik dat maar niet... toch sterkte ermee! (F)

Niemand loopt er te koop mee! is soms alleen voor vrienden moeilijk om er mee om te gaan.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 19 juni 2007 om 22:40:
borderline is een ziekte die niet lichamelijk is en blijkbaar kunnen mensen dit nog steeds niet snappen dat als mensen niet lichamelijk ziek zijn, geestelijk wel iets kunnen hebben. het is niet tastbaar genoeg ofzo?!.. en nee ik heb geen borderline!

je kan beter een been breken blijkbaar, dan begrijpen mensen je wel en dan hebben ze wel begrip voor je gedrag.. maar ik heb naar mijn mening al veel gezegd hier, ik heb geen zin om het te herhalen.

ik heb het opgegeven om mensen te blijven uitleggen hoe dingen zitten of whatever..

succes voor degene die het nog wel willen proberen, maar sommige mensen zullen het nooit begrijpen en borderline o.i.d. altijd als aandachttrekkerij blijven zien.

Ik riep ook weleens; wou dat ik in een rolstoel zat of iets dergelijks, dan zagen mensen tenminste dat je iets mankeerde en hadden ze er begrip voor.
Maar ja, nu kan ik alleen maar voor mezelf en mijn dochter vechten (door middel van therapie wat veel helpt) en ook zodat de omgeving weinig tot geen last van mijn borderline zal hebben.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 juni 2007 om 16:12:
succes voor degene die het nog wel willen proberen, maar sommige mensen zullen het nooit begrijpen en borderline o.i.d. altijd als aandachttrekkerij blijven zien.

Dankje! Ik zal het ook zeker wel blijven proberen al zullen helaas de meeste mensen het idd nooit begrijpen hoe het is om te hebben en wat het precies is en dan het zeker geen aandachttrekkerij is maar iets dat serieus genomen dient te worden.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 20 juni 2007 om 22:38:
dus je kropt ke zelf met je eigenziekte op is ook niet echt verstandig

heeft niets met opkroppen te maken, je leest niet goed.
ik val er niemand mee lastig.
IK HEB HET ZELF AL HEEEEEL lang geleden geaccepteerd.
blijft soms lastig maar even goed ik ben ziek niet mijn omgeving.

rare reacties hier...zo makkelijk is het niet :nee:
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 23 juni 2007 om 11:09:
rare reacties hier...zo makkelijk is het niet

nee idd is het cker niet
elke dag heb je dr last van
ik kan nooit gewoon vrolijk zijn
altyd ubervrolijk
of uberdown..en lang depressief

moeilijke aandoending :S
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 23 juni 2007 om 11:09:
rare reacties hier...zo makkelijk is het niet

sluit ik mij bij aan...
heb zelf geen borderline...
maar mijn zus wel...in een extreme mate...
en voor haar is t erg moeilijk...dat heeft niks met aandacht te maken...dat zie ik aan dr...
ik wou dat ik wat voor dr kon doen echt...maar in therapie wil ze niet...
t gaat af en toe zoooo goed en dan ineens....
slaat ze om....

vind t echt veschrikkelijk moeilijk om met dr om te gaan...
we verchillen zoveel van elkaar....
ook al weet ik dat ze maar al te graag net zoals ieder ander zou willen zijn..
ik hou van dr met mn hele hart en dat weet ze...
maar t is niet alleen moeilijk voor haar...

Uitspraak van (L)SiSsY(L) op zondag 24 juni 2007 om 19:04:
maar in therapie wil ze niet...

dat is echt zo jammer ook niet als ze in een wat betere periode zit?? Want het kan haar echt enorm helpen!

Uitspraak van verwijderd op maandag 25 juni 2007 om 08:38:
dat is echt zo jammer ook niet als ze in een wat betere periode zit?? Want het kan haar echt enorm helpen!

Als men niet wil heeft het geen enkele zin (F)
Uitspraak van (L)SiSsY(L) op zondag 24 juni 2007 om 19:04:
maar mijn zus wel...in een extreme mate...
en voor haar is t erg moeilijk...dat heeft niks met aandacht te maken...dat zie ik aan dr...
ik wou dat ik wat voor dr kon doen echt...maar in therapie wil ze niet...

Mijn moeder heeft het al haar hele leven, maar ze weet het pas een jaar of vijf. Toen is ze in therapie gegaan en sindsdien gaat ze als een speer en ze geniet nu van elke minuut van haar leven (Y)

Et ergo; als iemand écht wilt en ook kan rekenen op de onvoorwaardelijke steun van zijn/haar naaste omgeving dan kan therapie dus echt goed helpen.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 22 juni 2007 om 15:01:
ik val er niemand mee lastig.

nogmaals je weet niet waarover je praat
Uitspraak van Yups! op maandag 25 juni 2007 om 11:51:
Toen is ze in therapie gegaan en sindsdien gaat ze als een speer en ze geniet nu van elke minuut van haar leven

netjes doet ze goed !

Uitspraak van actief op maandag 25 juni 2007 om 12:22:
nogmaals je weet niet waarover je praat

dat denk je maar

Uitspraak van verwijderd op maandag 25 juni 2007 om 14:46:
dat denk je maar

pfffft :S :gaap:

Heb je nou niet genoeg de mensen lastig gevallen en gekwetst die werkelijk wat hebben aan dit topic? :\ (terwijl ze jou niks hebben aangedaan?)

Ga jij met je weet ik wat voor ziekte je ook maar heb( I dont care)...lekker een eigen topic openen ofzo?....kom ik dan wel zeggen dat niet WIJ, maar JIJ de gene bent die duidelijk een aandachts tekort heeft!!
Uitspraak van verwijderd op maandag 25 juni 2007 om 08:38:
dat is echt zo jammer ook niet als ze in een wat betere periode zit??

neej t nadeel is dat er een half jaar wacht tijd is en nou ja daar wil ze gewoon niet op wachten...
wat ik ook wel begrijp...maar ja tis niet anders....

en ze moet t inderdaad wel zelf willen...
Uitspraak van Yups! op maandag 25 juni 2007 om 11:51:
Et ergo; als iemand écht wilt en ook kan rekenen op de onvoorwaardelijke steun van zijn/haar naaste omgeving dan kan therapie dus echt goed helpen.

steun krijgt ze echt wel....
niet alleen van mij maar van iedereen...
maar ze ziet zelf niet in dat t wel eens goed voor dr kan zijn

Uitspraak van verwijderd op maandag 25 juni 2007 om 18:28:
Heb je nou niet genoeg de mensen lastig gevallen en gekwetst die werkelijk wat hebben aan dit topic? (terwijl ze jou niks hebben aangedaan?)

Ga jij met je weet ik wat voor ziekte je ook maar heb( I dont care)...lekker een eigen topic openen ofzo?....kom ik dan wel zeggen dat niet WIJ, maar JIJ de gene bent die duidelijk een aandachts tekort heeft!!

hatseee :lol: (y)

pfffft

Heb je nou niet genoeg de mensen lastig gevallen en gekwetst die werkelijk wat hebben aan dit topic? (terwijl ze jou niks hebben aangedaan?)

dat wou ik nou net zegge :respect:

Wat ik in geen enkele reactie tegenkom is dit: n borderliner kan ook heel erg leuk, spontaan, grappig en gezellig zijn!! Je emotionele reacties/gevoelens zijn sterker dan bij n niet-borderliner, dus ook de positieve emoties!! Ik zie t zo, borderliner zijn heeft zeker ook z'n voordelen, mijn leven bestaat uit hoge pieken en helaas af en toe ook diepe dalen, maar t is in ieder geval never nooit niet saai!! Die dalen kan ik missen als kiespijn, maar zolang die hoge pieken ertegenover staan, dan hou ik van het leven, borderliner of niet. Borderline = living on the edge (vrij vertaald) and I like it!! ;D

Uitspraak van verwijderd op maandag 25 juni 2007 om 22:58:
maar zolang die hoge pieken ertegenover staan, dan hou ik van het leven, borderliner of niet. Borderline = living on the edge (vrij vertaald) and I like it!!

:D ja die pieken zijn :9

Uitspraak van verwijderd op maandag 25 juni 2007 om 22:58:
Wat ik in geen enkele reactie tegenkom is dit: n borderliner kan ook heel erg leuk, spontaan, grappig en gezellig zijn!! Je emotionele reacties/gevoelens zijn sterker dan bij n niet-borderliner, dus ook de positieve emoties!! Ik zie t zo, borderliner zijn heeft zeker ook z'n voordelen, mijn leven bestaat uit hoge pieken en helaas af en toe ook diepe dalen, maar t is in ieder geval never nooit niet saai!! Die dalen kan ik missen als kiespijn, maar zolang die hoge pieken ertegenover staan, dan hou ik van het leven, borderliner of niet. Borderline = living on the edge (vrij vertaald) and I like it!!

inderdaad eindelijk iemand die het zegt! (Y)

ik hoef geen eigen topic te openen geen aandacht nodig.
maar lees even verder voor je zo reageerd.

wat ik heb is ook niet belangrijk want van mij hoeft niemand het te weten ....ik ben een mens geen ziekte....
wat ik probeerd duidelijk te maken is dat je niet constant met je ziekte bezig moet zijn maar een mens moet zijn ipv een borderliner of hoe je het ook noemt

have fun! (k)
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op woensdag 20 juni 2007 om 20:24:
Er leeft een meisje in mijn spiegel

Er leeft een meisje in mijn spiegel.
Ze schreeuwt geluidloos om hulp.
Alleen ik kan haar verstaan.
Verdwaasd staar ik haar aan.
Het spiegelmeisje lijkt wel verlamd.
Langzaam laat ik me door mijn knieën zakken.
De verse wonden huilen vele tranen van bloed.
En het spiegelmeisje kijkt…
Ze kijk dwars door me heen.
En ik… ik kan haar niet helpen.
En dan barst de spiegel langzaam.
Duizenden stukjes omringen me.
Wenend neem ik een aantal stukjes spiegel in mijn hand.
De scherven in mijn hand laten me wenende ogen zien.
En ik raak in paniek.
Dat spiegelmeisje, die ogen, dat ben ik!

Dit is echt mooi(y)!
Mag ik hem gebruiken voor mijn profiel???
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 juni 2007 om 11:26:
wat ik probeerd duidelijk te maken is dat je niet constant met je ziekte bezig moet zijn maar een mens moet zijn ipv een borderliner of hoe je het ook noemt

Jij snapt het echt niet hè?
Denk je dat die mensen er bewust voor kiezen om zich zo te gedragen? :frusty:

Uitspraak van Yups! op dinsdag 26 juni 2007 om 12:00:
Denk je dat die mensen er bewust voor kiezen om zich zo te gedragen?

nee maar ze kiezen er wel voor om het er constant over te hebben en er mee bezig te zijn
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 juni 2007 om 13:02:
nee maar ze kiezen er wel voor om het er constant over te hebben en er mee bezig te zijn

je moet er toch ook bezig mee zijn, om er mee leren te leven.
En het beste is om het tegen je beste vrienden te vertellen, zodat die weten wat er aan de hand is als je je even niet zo goed voelt.
Artiest P-ter
Uitspraak van verwijderd op woensdag 13 juni 2007 om 22:14:
je kan overal wel een naam aan geven.
In jezelf snijden, dat is gewoon een schreeuw om aandacht.

onzin, is meestal geen schreeuw om aandacht, heeft vaak te maken met niet om kunnen gaan met spanningen...
Uitspraak van actief op zondag 10 juni 2007 om 18:11:
Officiële symptomen van borderline:

hoe kom je aan deze symptomen eigenlijk?
Volgens mij wordt de DSM namelijk als richtlijn gebruikt voor het vastellen van een BPS

je maar je kan jezelf ook alleen maar zieker maken door er constant over te praten en mee bezig zijn, je zelf ziek praten (niet gelijk iedereen aangesproken voelen)
net als met hoofpijn hoe meer je er mee bezig bent en denk oow hoofdpijn , hoe erger het wordt, jezelf ziek praten/denken.

snap best dat mensen een uitlaat klep nodig hebben maar houd het daar ook bij, hoe meer je er mee bezig bent hoe meer last je er van krijgt. Probeer gewoon mensen te zijn!

natuurlijk 'geld het niet voor iedereen en snap echt wel dat het moeilijk kan zijn
In jezelf snijden is geen schreeuw naar aandacht want meestal schamen ze er zelf heel erg voor...
Je voelt pijn in je hart en als je je snijdt dan voel je die pijn daar en ff niet meer in je hart...
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 juni 2007 om 14:31:
je maar je kan jezelf ook alleen maar zieker maken door er constant over te praten en mee bezig zijn

dat is onzin, als een borderliner er slecht inzit beseft hij/zij dit echt niet. Door een teveel aan emoties weet je dat juist niet
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 juni 2007 om 13:02:
nee maar ze kiezen er wel voor om het er constant over te hebben en er mee bezig te zijnlaatste aanpassing 26 juni 2007 13:02

volgens mij snap je er ook echt geen fuck van...
dat is geen keuze...
de keiharde waarheid...
waarmee je moet leren leven...
maar makkelijk is t echt niet

Uitspraak van (L)SiSsY(L) op dinsdag 26 juni 2007 om 19:11:
dat is geen keuze...
de keiharde waarheid...

:respect:

have fun (k)

Uitspraak van (L)SiSsY(L) op dinsdag 26 juni 2007 om 19:11:
dat is geen keuze...
de keiharde waarheid...

(y) you go girlll :respect:

Uitspraak van Tin Tin ™ op dinsdag 26 juni 2007 om 11:33:
Dit is echt mooi!
Mag ik hem gebruiken voor mijn profiel???

"
hmmmz voel me vereerd.:$...maar liever niet. ik heb t zelf geschreven en t is erg persoonlijk.....is mijn eigen vorm van creatieve therapie.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 juni 2007 om 14:56:
hmmmz voel me vereerd....maar liever niet. ik heb t zelf geschreven en t is erg persoonlijk.....is mijn eigen vorm van creatieve therapie.

(y)Prima, geen probleem! Je hebt iig talent!
de moeder van een vriendin heeft ook bordeline maar ze ziet het zelf niet in ze wil zich niet laten opnemen dan zegt ze het gaat nu toch goed na weer de enige klappen en gescheld zelfmoord poging gelieg enz. ben er blij van dat ze mijn telefoon nummer niet meer heeft.Ik wordt er zo moe van altijd het zelfde gezeur en als ze hier komt laat ik haar gewoon staan voor de dichte deur.Ik heb een paar jaar geprobeerd haar te helpen maar het houdt een keer op en ik vind het belachelijk dat ze niet gedwongen kunnen worden opgenomen.
Uitspraak van Mama van Kayne en Liam op donderdag 28 juni 2007 om 02:22:
ik vind het belachelijk dat ze niet gedwongen kunnen worden opgenomen.

als iemand zelfmoord pogingen doet, kan iemand wel gedwongen opgenomen worden.

Uitspraak van simone_1986 op donderdag 28 juni 2007 om 13:56:

Precies, wanneer iemand een gevaar voor zichzelf of een ander is kun je idd gedwongen opgenomen worden.
En ondertussen kan het te laat zijn. Geweldige logica dus weer.
Uitspraak van simone_1986 op donderdag 28 juni 2007 om 13:56:

Ja oke voor een paar dagen maar dan gaat ze weer naar huis en dan is het 10 x erger.

ik ken ook iemand die na een zelfmoord poging 2 dagen op de paas werd opgenomen en daarna gewoon weer ontslagen werd uit t ziekenhuis.
Toen ze eenmaal thuis zat ging t echt niet goed....echt de border zoeken zeg maasr...met te veel slaappillen zodat ze 2 dagen non stop sliep enzo....en te veel blowen en drinken bij dr medicijnen....aan zelf medicatie doen zeg maar....is echt niet goed....snap echt niet waarom ze dr niet gewoon op de paas houden....zelf wil ze dat ook liever.....stomme instanties eigenlijk!
Uitspraak van Mama van Kayne en Liam op vrijdag 29 juni 2007 om 01:29:
Ja oke voor een paar dagen maar dan gaat ze weer naar huis en dan is het 10 x erger.

ja als ze zich daarna goed gedragen daar, dan mogen ze al snel weer weg.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 juni 2007 om 10:46:
stomme instanties eigenlijk!

:yes: het is goed dat ze er zijn.
Maar sommige dingen en regels slaan nergens op :/
das een leuk nr...michael gray - borderline

er zijn genoeg instellingen die echt goeie therapie geven!
Uitspraak van actief op vrijdag 22 juni 2007 om 13:00:
Ik riep ook weleens; wou dat ik in een rolstoel zat of iets dergelijks, dan zagen mensen tenminste dat je iets mankeerde en hadden ze er begrip voor.

Ik herken dat wel ja...
Je kan het duizend keer tegen de mensen in je omgeving zeggen, maar als je dan een downer hebt dan begrijpen ze nog steeds niet waarom...

Op een gegeven moment ben je het zo zat om jezelf continue te verantwoorden voor je houding!
Men ma heeft al haar hele last van manische depressie...
(weet dat manische depressie niet geheel hetzelfde is maar de overeenkomsten zijn bijna identiek behalve dan op sommige vlakken)
We zijn zo onze hele familie kwijtgeraakt door onbegrip.
Ongeveer 2 jaar geleden is het met mij ook opeens bergaf beginnen gaan.
Regelmatige extreme schommelingen van humeur, woedeuitbarstingen.
Heb er zware problemen op school mee gekregen, daarbij ook nog dat ze er totaal geen idee van haden dat er iets scheelde met mij, ze bestempelden me meteen als een probleemkind...
Door men lange afwezigheden op school hebben ze dan ook centrum jeugdzorg ingeschakkeld.
Ook daar werd ik eerst gezien als probleemkind.
Pas jaar later stelden ze voor dat ik eens bij psychiater zou kunnen gaan...
Na tijd te twijfelen heb ik dat uiteindelijk toch gedaan.
En daar was het meteen duidelijk...
Heb bijna zeker die manische depressie geerfd van men ma...
Heb door men gedrag ook me vriendin waar ik al 3 jaar mee samen was kwijt geraakt omdat ze het niet meer aan kon...
Was regelmatig paranoia dat ze me zou bedriege en heel erg bang dat ik ze zou kwijtraken...
En dat heeft dan ook de oorzaak geweest dat ik ze kwijt ben geraakt :(

Ps: excuseer me voor de lange post :)