Partyflock

Forumonderwerp · 953732
1 volger · 10863x bekeken

Werkzaam bij District South Rave
Artiest Technoholic
Waarschuw beheerder
Officiële symptomen van borderline:

• Stemmingswisselingen
• Woede uitbarstingen
• Suïcidaal gedrag
• Zelfbeschadiging
• Altijd van het ene uiterste naar het andere uiterste
• Gevoeligheid voor verslaving
• Impulsiviteit
• Laag zelfbeeld
• Gevoel van leegte
• Onzeker over eigen identiteit
• Moeilijk contact kunnen leggen
• Moeilijk alleen kunnen zijn
• Angst om in de steek gelaten te worden
• Zwart-wit denken
• Dissociatieve en psychotische verschijnselen

Dit zijn even simpel uitgelegd en de belangrijkste punten van borderline.
Van deze punten heb ik alleen geen psychotische verschijnselen.
En contact leggen kan ik wel makkelijk maar het contact behouden is moeilijker.
Verder heb ik dus van alle andere dingen last.
Zit op dagtherapie (in een deeltijdbehandeling).

Kennen jullie mensen met borderline en/of hebben jullie het zelf, dan hoor ik graag hoe jullie ermee omgaan. :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 maart 2008 om 18:59:
voor relaties van borderliners?

Klopt, die zijn er zeker. Mijn partner gaat zo'n cursus volgen. Hij heeft ook al een intake gehad. Maandag de 17e mag die mee doen. Als zijn 1e dag is geweest kan ik je wel info geven oven hoe 't gaat enzo...

De curus heet trouwen "Partners van Borderliners". Je kan de foldertjes halen bij een GGZ / Riagg -of hoe dat tegenwoordig overal heet- bij je in de buurt. Of in 't ziekenhuis op de PAAZ afdeling (hebben wij m ook vandaan).

Waarschuw beheerder
klopt!
mijn vriend gaat die cursus ook doen moet 25 maart beginnen dr mee. ik zit nu in de 5e week van de vERs.
Waarschuw beheerder
ik begin de 17de met de vers traning ben benieuwd

Waarschuw beheerder
not easy at all :\
Waarschuw beheerder
Ik ben er mee klaar :)
Ga geen VERS2 meer doen maar de module "trauma verwerking" (Y).
Suc6 de 17e

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Debbie :woopwoop: op donderdag 13 maart 2008 om 15:16:
Ga geen VERS2 meer doen maar de module "trauma verwerking

ik denk dat je dr goed aan doet traumaverwerking(Y)
want ik denk en dat is mijn persoonlijke mening o:) dat borderline een koosnaampje is voor onverwerkte trauma s :yes:
dat je iets meemaakt wat je hebt weggestopt/niet verwerkt/etc
komt altijd terug.....en dat uit zich op verschillende manieren;p
Waarschuw beheerder
De reden dat ik voor TV kies en niet voor Vers2 is dat ik geen zin heb in de tijd die verloren gaat aan zinloze discussie's over in welke pan je nou wel of niet zit. Ook is de groep te groot en zijn het niet je eigen groeps genoten dus je mag niet alles zeggen ivm pricacy.

Ach Relke, ieder z'n mening toch?! (Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Debbie :woopwoop: op donderdag 13 maart 2008 om 16:52:
De reden dat ik voor TV kies en niet voor Vers2 is dat ik geen zin heb in de tijd die verloren gaat aan zinloze discussie's over in welke pan je nou wel of niet zit.

dus dan heb je een trauma denk ik...
inderdaaad domme pannetjes ze doen net als of je een klein kind bent joh:s
Uitspraak van Debbie :woopwoop: op donderdag 13 maart 2008 om 16:52:
Ach Relke, ieder z'n mening toch?!

haha ;p ik veroordeel jullie niet,ik heb zo mn mening over de overheid/psygiaters en pillen die werken gewoon samen...
en uiteindelijk gaat t niet om jullie,maar om het geld(Y)
vind t goed dat je die stap heb genomen:flower:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 13 maart 2008 om 17:31:
dus dan heb je een trauma denk ik...

Goed gedacht

ik veroordeel jullie niet,ik heb zo mn mening over de overheid/psygiaters en pillen die werken gewoon samen...

De film Prozac Nation als eens gezien? Dat is typisch Amerikaans "Geef het kind een pil en alle problemen zijn weg. Happy end" blablabla.

Girl interrupted (Y) ook een aanrader.

vind t goed dat je die stap heb genomen

Ikzelf en m'n omgeving ook :)

ik veroordeel jullie niet

Dat doen andere al voor je ;) *lol*
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Debbie :woopwoop: op donderdag 13 maart 2008 om 19:36:
De film Prozac Nation als eens gezien? Dat is typisch Amerikaans "Geef het kind een pil en alle problemen zijn weg. Happy end" blablabla.

Girl interrupted ook een aanrader.

nee nog nooit gezien:d ga misschien welles opzoeken die films :p
Dat doen andere al voor je *lol*laatste aanpassing 13 maart 2008 19:37

njaaa jwt :lol:
Ikzelf en m'n omgeving ook

succes :kusje2:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 13 maart 2008 om 19:42:
ga misschien welles opzoeken die films

youtube.com ;)

en anders voor een prikkie @ Bol.com of met wat speurwerk bij de videotheek (Y)

Waarschuw beheerder
Ja, anderzijds ben JIJ bij hen in behandeling en niet je vriendin.

Ik (d'r vriendin dus) had een afspraak met d'r behandelaar dat ik altijd kon bellen als er wat was.

En die training.. Tja, ik heb m niet echt nodig, ik ben ervaringsdeskundige :P
Waarschuw beheerder
Ja, anderzijds ben JIJ bij hen in behandeling en niet je vriendin.

Je hebt ook cursussen en trainingen toch , voor relaties van borderliners?
Schijnt ( en ik zeg schijnt, want ik beschik nog niet over voldoende informatie hierover) zeer educatief te zijn.

Ik hoop voor je dat je een goede (andere) behandperiode tegemoed gaat indien je dat nog wenst en dat je eruit komt met psyQ óf een andere instelling :bah:

Ja, maar het was de druppel die de emmer deed overlopen, heb veel meer problemen met ze gehad. Maar ik kón ze echt niet bellen, durfde niet eens meer een telefoon beet te houden uit angst. En je mag toch wel hopen dat iemand in crisis zit en zelf niet in staat is om te bellen en iemand anders belt voor die persoon dat ze dan normale hulp bieden? Maar nee, zelfs geen gesprekje, gewoon weer hetzelfde oude liedje: ga maar naar de huisarts. Voor de zoveelste keer.

Zoals mijn vriendin zelf al zei heeft ze geen curus nodig. Ze heeft zelf Borderline ;)

Ik begin binnenkort met deeltijd! Ik werd afgelopen woensdag gebeld dat ik a.s. maandag kon beginnen. Maar heb nee gezegd. Dat flikken ze me namelijk al voor de 2e keer daar. Eerst toen ik daar in opname ging belden ze vrijdag dat ik die maandag erop moest beginnen en nu weer pas een paar dagen van te voren. Ik had tijdens mijn intake aangegeven dat ze me nu niet weer een paar dagen van te voren moesten bellen, want dan word ik zo overvallen. Dus ze zouden me bellen als ik eerste zou staan, hebben ze niet gedaan. Dus ik heb nu de persoon achter me voor laten gaan en als ze nu bellen ben ik dus voorbereid dat het ieder moment kan gebeuren, dus dan ga ik wel :) En bovendien heb ik er nu vervoer heen :P

Waarschuw beheerder
Ze zijn mij nu ook op verschillende dingen aan het testen momenteel op adhd/add maar ze vermoeden ook dat er bordeline trekken tussen zitten!

Dus ben voorlopig nog even zoet met al die testen!

Ben wel benieuwt wat het nu mag wezen, aangezien is soms geen raad meer weet!

X
Artiest {SHOWLIST artist 77375, 66834, 69534, 111682}
Waarschuw beheerder
Niet bepaald sterke zieltjes, alleen de term al Border Line.

Mensen ga is wat doen met jullie leven !!! Maak is lol bijvoorbeeld :cheer:

Zoek een hobby :bounce:

en trek je niet alles aan!!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
nouw ik ken wel iemand
en het is neit leuk
om daar mee te leven
je meot echt mee op passen met die mensen
en het is ook best wel eng :(:(:(:((:(
en heel veel mensen denken er makkelijk over
maar het is echt niet makkelijk
je zla het zelf maar hebben :@:@:@:@:@
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Debbie :woopwoop: op zondag 16 maart 2008 om 20:17:
Welke locatie ?

In Spijkenisse! Ben benieuwd hoe het daar zal zijn.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van NW_DJW op maandag 17 maart 2008 om 14:27:

Mensen ga is wat doen met jullie leven !!! Maak is lol bijvoorbeeld :cheer:

Zoek een hobby :bounce:

en trek je niet alles aan!!

En jij hebt er verstand van, omdat.....?

Waarschuw beheerder

Mensen ga is wat doen met jullie leven !!! Maak is lol bijvoorbeeld

Zoek een hobby

en trek je niet alles aan!!!laatste aanpassing 17 maart 2008 14:27

Kennelijk weet je niks van het probleem af..,ik heb ook iets dat je van de buiten kant niet kan zien maar wel sterk in mijn hoofd zit!

En ben veel dingen aan het doen ook waar ik plezier in heb, maar dit verhelpt mijn problemen er niet mee!

En als je problemen zoals jij omschijft kunt uitschakelen, dan zijn dat niet te problemen waar hierover word gepraat!

Waarschuw beheerder
Maak is lol bijvoorbeeld

en trek je niet alles aan!!!laatste aanpassing 17 maart 2008 14:27

hij heeft wel een punt! (Y)
je moet je ziekte niet de overhand laten nemen want uiteindelijk zit alles tussen de oren! ;p
want wat leer je op therapie??????:flower:

Waarschuw beheerder
en een slechte dag is nog geen slechte week!!!!!(Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 maart 2008 om 19:11:
en een slechte dag is nog geen slechte week!!!!!

Dat klopt, hier ben ik het mee eens!

Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 maart 2008 om 19:10:
uiteindelijk zit alles tussen de oren!

Het is dat er een smiley achterstaat, dat maakt het al 'minder' aanvallerig voor mij :)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 maart 2008 om 19:10:
want wat leer je op therapie??????

Genoeg! Maar dat ga ik hier niet vertellen if you don't mind.
Als je er écht interesse in hebt dan wil ik je een PB sturen :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Debbie :woopwoop: op woensdag 19 maart 2008 om 20:20:
Het is dat er een smiley achterstaat, dat maakt het al 'minder' aanvallerig voor mij

tis geen aanval hoor!!!:knuffel: absoluut niet!!maar ik bedoel dat je ook op therapie leert beter te bemiddelen tussen je hoofd en je lichaam...positiever leert denken,zodat je lichamelijk ook beter voelt(Y)
Uitspraak van Debbie :woopwoop: op woensdag 19 maart 2008 om 20:20:

snap ik! ;p maar ik bedoelde t over t algemeen...;p jij bent de baas over je leven en je geluk! t leven is zo kort;p niemand kan jou gelukkig maken ,geluk bepaal je zelf! (Y) als je heel negatief denkt moet je s proberen jezelf uittelachen;p en denken haha wat doe ik mezelf toch weer aan....drijf de spot met jezelf..dat helpt denk niet wat ben ik ongelukkig en verdrietig ,denk gewoon wat doe ik mezelf aan stommert(dit bedoel ik niet verkeerd! )
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 maart 2008 om 19:11:
en een slechte dag is nog geen slechte week!!!!!

:respect:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 maart 2008 om 06:54:
tis geen aanval hoor!!

Pfieuwwww :D

snap ik!

Pfieuwwww :D :D

jij bent de baas over je leven en je geluk! t leven is zo kort;p niemand kan jou gelukkig maken ,geluk bepaal je zelf! (Y) als je heel negatief denkt moet je s proberen jezelf uittelachen;p en denken haha wat doe ik mezelf toch weer aan....drijf de spot met jezelf..dat helpt denk niet wat ben ik ongelukkig en verdrietig ,denk gewoon wat doe ik mezelf aan stommert(dit bedoel ik niet verkeerd! )

Effe een vraagje;
Heb jij Borderline ja of nee?
Dan is t voor mij ook allemaal ff wat duidelijker (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 13 maart 2008 om 16:42:
dat borderline een koosnaampje is voor onverwerkte trauma s

dat krijgt volgens mij iedereen naar zijn kop geslingerd door de artsen tegenwoordig,
Of je hebt anorexia of adhd...

Waarschuw beheerder
nee ben geen borderliner....
maar heb net zo goed gevoelens en emoties net als jullie(Y)
de 1 is wat sterker dan de ander,ik ben geen zwart/wit denker ;p
heb in mn omgeving bv 1 van mn beste vriendinnen een borderliner..
ik begrijp t maar al te goed! ik sta ook altijd klaar voor haar;p
soms belt ze me op om te zeggen dat ik een kutwijf ben en dat ik weet dat ze gek is,en ik daarom niet langskom...op dat moment ga ik naar haar toe zonder dat ze dr om vraagt ,doet ze open en zegt ze dat ik mot oprotten anders stompt ze me van de deur;p dan pak ik haar vast geef haar een dikke knuffel,ik stel haar gerust....praat ff al die waanideeen uit dr hoofdje,dan komt ze weer helemaal bij,ik vertel haar hoeveel ik van dr hou en dat ze toch niet van me afkomt:devil: want dat wil ze ook stiekum niet.....dan lachen we fftjes hard om die gedachtes van dr:lol: ze schaamt zich dan,maar is ook weer opgelucht...:lief: ik hou van haar ondanks dr gedoe soms..
Uitspraak van Debbie :woopwoop: op donderdag 20 maart 2008 om 17:39:
Heb jij Borderline ja of nee?

niet zwart/wit gaan denken he!!!!;p (K) zo van Relke =geen borderliner dus snapt ze t niet ...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op zondag 10 juni 2007 om 18:11:
Officiële symptomen van borderline:

• Stemmingswisselingen
• Woede uitbarstingen
• Suïcidaal gedrag
• Zelfbeschadiging
• Impulsiviteit
• Laag zelfbeeld
• Gevoel van leegte
• Zwart-wit denken

Moet je aan alle of aan een bepaalde hoeveelheid van deze symptomen voldoen btw?
ik kan mezelf herkennen in een paar :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ---KILLERQUEEN--- op donderdag 20 maart 2008 om 18:04:
Moet je aan alle of aan een bepaalde hoeveelheid van deze symptomen voldoen btw?
ik kan mezelf herkennen in een paar

mn daghoroscoop slaaat meestal ook op mij :lol: klopt meestal
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 maart 2008 om 18:11:
mn daghoroscoop slaaat meestal ook op mij klopt meestal

:lol:
Ja dit is ook zoooooo breeed, en in wat van mate moet je het hebben en kan jezelf beoordelen of je deze ziekte hebt of niet?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ---KILLERQUEEN--- op donderdag 20 maart 2008 om 18:14:
Ja dit is ook zoooooo breeed, en in wat van mate moet je het hebben en kan jezelf beoordelen of je deze ziekte hebt of niet?

dat kan alleen een psychiater beoordelen
en iedereen zal zich wel wat in deze kenmerken herkennen
dit zijn ook niet de echte zijn er 9 en daar van moet je er minstens 5 hebben en dat langere tijd last van hebben of hebben gehad maar dan nog kan alleen een psychiater dat vast stellen of je wel of niet last er van hebt

bordeline heet tegen woordig ook ERS

EMOTIE REGULATIE STOORNIS

DE TERM BORDERLINE

De term borderline is dan ook eigenlijk een verzamelnaam die een aantal psychiatrische ziektebeelden vertegenwoordigt. Het ontstaan van de naam 'borderline' (ofwel grens) ligt in het feit dat borderline in eerste instantie werd gebruikt voor mensen die tussen een neurose en psychose in zaten en in geen van deze beide categorieën in te delen waren voor de psychiatrische wereld. De borderline-patiënt heeft vaak symptomen van beiden en was daarom moeilijk in een hokje te plaatsen.

DE NEGEN SYMPTOMEN

Inmiddels is de omschrijving van de stoornis een stuk nauwkeuriger geworden en is er een hele beschrijving in de DSM IV over wat borderline inhoudt. Er zijn ook een negental symptomen benoemd, die kenmerkend zijn voor borderline:

Verlatingsangst

Extreme angst om verlaten te worden door partner, familie en vrienden. Deze angst kan zo beklemmend zijn dat zij hierdoor juist afwisselend mensen naar zich toe halen en weer afstoten uit angst om gekwetst te worden

Impulsiviteit

De borderliner is zeer impulsief in zijn/haar reacties op gebeurtenissen en handelen daar ook naar. Achteraf gaan ze pas nadenken over hun reactie. 'Eerst doen en dan nadenken' is een veel gehoorde uitspraak over hun handelen. Probeer niet het gedrag van een borderliner hierin te veranderen, want het ligt vast in zijn/haar psyche en deze poging tot hulp zal al snel worden ervaren als onbegrip omdat het simpele idee van knoop in de zakdoek nu eenmaal niet werkt.

Stemmingswisselingen

Het humeur kan binnen een seconde omslaan van heel vrolijk naar diep verdriet (al zal deze emotie verborgen worden waar mogelijk). Vaak liggen flashbacks of herinneringen hieraan ten grondslag die door kleine dingen in het dagelijkse leven naar boven komen. In de depressieve stemming zijn alcohol en verslavende middelen een gevaar omdat deze de emoties verveelvoudigen en dan automutilatie (zelfbeschadiging) en suïcidale neigingen ten gevolg kunnen hebben.

Gevoel van leegte

Het gevoel leeg te zijn, alleen in de wereld te staan is heel herkenbaar voor patiënten met borderline, zij voelen zich immers niet begrepen omdat de omgeving vaak heel anders reageert dan zijzelf. Zij beschrijven af en toe een diep gevoel van totale leegte.

Instabiele relaties

Vaak zijn de relaties (zowel op vriendschaps- als liefdesgebied) kortstondig en hevig. Reden hiervoor is het aanhalen en afstoten en de angst wéér iemand te verliezen. Daarnaast is het voor de borderliner vaak moeilijk om liefde te tonen, doordat zij hun emoties achter een muur hebben gestopt. Vertrouwen en eerlijkheid zijn zeer belangrijke gegevens voor een borderliner en een goed bedoeld leugentje om bestwil wordt dan ook opgevat als het schaden van vertrouwen en zorgt voor direct afstoten.

Identiteitsstoornis

Alhoewel de vraag 'wie ben ik nu eigenlijk' voor niemand ooit beantwoord zal worden, weegt deze bij de borderliner extreem zwaar, omdat zij van mensen steeds te horen krijgen dat ze 'raar' reageren. Hierdoor gaan zij zichzelf al snel als een buitenstaander beschouwen en de vraag onderzoeken waarom zij reageren zoals zij reageren. Alhoewel is aangetoond dat dit waarschijnlijk meer met de hoeveelheid serotonine in de hersenen te maken heeft dan met hun persoonlijkheid, geeft dit toch een diep gevoel van onzekerheid over de eigen identiteit.

Suïcidale gedragingen

In periodes van depressie of psychose (vaak na gebruik van alcohol of andere verslavende middelen) kunnen periodes optreden waarin de borderliner geen zin meer heeft in het leven, de angst om anderen pijn te doen (met name mensen in de directe omgeving) legt een zware last op de schouders van de patiënt en kan af en toe teveel worden. Alhoewel ook vaak een schreeuw om aandacht aanwezig is (die wel serieus genomen moet worden!), pleegt naar schatting 9% van de borderliners uiteindelijk zelfmoord.

Intense woede

De borderliner kan extreem kwaad reageren op onrecht (in hun ogen) en is op deze momenten niet aanspreekbaar. Het beste is hem/haar op deze momenten rust te gunnen, want alles wat op dat moment gezegd wordt is in zijn/haar ogen onredelijk en er zal een manier gevonden om het negatief op te vatten.

Dissociatie

De borderliner heeft vaak het gevoel buiten zichzelf te staan. Doordat zij de lijn naar hun emoties door hebben gesneden kunnen zij over zichzelf praten en ondertussen het gevoel hebben dat ze het over iemand anders hebben. Het bestaan van verschillende persoonlijkheden komt voor en zo kan het ook gebeuren dat ze dingen doen waar ze de volgende dag totaal geen benul van hebben.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van **TeKnoKuTTeKop** op donderdag 20 maart 2008 om 20:04:
Het bestaan van verschillende persoonlijkheden komt voor en zo kan het ook gebeuren dat ze dingen doen waar ze de volgende dag totaal geen benul van hebben.

Dat heeft geen betrekking op Borderline. Het hebben van meerdere persoonlijkheden is een stoornis op zich.
Waarschuw beheerder
kan alleen een kenmerk zijn meer heb ik ook niet gezegd

Diagnostische criteria van de DSM-IV
Borderline persoonlijkheidsstoornis Een diepgaand patroon van instabiliteit in intermenselijke relaties, zelfbeeld en affecten een van duidelijke impulsiviteit, beginnend in de vroege volwassenheid en tot uiting komend in diverse situaties zoals blijkt uit vijf (of meer) van de volgende:

1. Krampachtig proberen te voorkomen om feitelijk of vermeend in de steek gelaten te worden. N.B. Reken hier niet het suïcidale of automutilerende gedrag toe aangegeven in criterium 5.
2. Een patroon van instabiele en intense intermenselijke relaties gekenmerkt door wisselingen tussen overmatig idealiseren en kleineren.
3. Identiteitsstoornis: duidelijk en aanhoudend instabiel zelfbeeld of zelfgevoel.
4. Impulsiviteit op ten minste twee gebieden die in potentie betrokkene zelf kunnen schaden (bijv. geld verkwisten, seks, misbruik van middelen, roekeloos autorijden, vreetbuien). N.B. Reken hier niet het suïcidale of automutilerende gedrag toe, aangegeven in criterium 5.
5. Recidiverende suïcidale gedragingen, gestes of dreigingen, of automutilatie.
6. Affectlabiliteit als gevolg van duidelijke reactiviteit van de stemming (bijv. periodes van intense somberheid, prikkelbaarheid of angst meestal enkele uren durend en slechts zelden langer dan een paar dagen).
7. Chronisch gevoel van leegte.
8. Inadequate, intense woede of moeite kwaadheid te beheersen (bijvoorbeeld frequente driftbuien, aanhoudende woede of herhaaldelijke vechtpartijen).
9. Voorbijgaande, aan stress gebonden paranoïde ideeën of ernstige dissociatieve verschijnselen.

andere dan

overgenomen van internet
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 maart 2008 om 17:59:
zo van Relke =geen borderliner dus snapt ze t niet ..

:$ kuch kuch...

Waarschuw beheerder
:lol: hatsjoeeeooeoeoe...,oke ik begrijp niet altijd alles,maar probeer me te verplaatsen in de ander...dr zijn zat mensen die denken poepoeh wat heb ik nou aan zo iemand?jullie zijn ook normale mensen hoor!alleeen soms een beetje te hard voor jezelf o:)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 maart 2008 om 07:29:
alleeen soms een beetje te hard voor jezelf

klopt, we zijn teminstte geen mietjes / watjes / sissi's :D

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 maart 2008 om 07:29:
probeer me te verplaatsen in de ander

der zijn een hele hoop mensen die dat niet doen (Y)
Mijn moeder heeft het.

Erg lastig om mee om te gaan.
voornamelijk omdat meeste mensen niet weten hoe ze ermee om moeten gaan.

ik weet niet hoe het bij andere mensen zit.
maar ik ben nu 23 jaar.
en ik heb mijn moeder meer opgevoed dan zij mij.

maar mag niet klagen.
merk er laatste tijd wel minder van.
misschien komt dat omdat ik lekker op mezelf ben gaan wonen.
Waarschuw beheerder
lijkt me heel moeijlk als ouder dat heeft ja

laatst jongen leren kennen zijn moeder heeft t ook heeft zelf adhd
schijnt voor hem ook heel moeijlijk te zijn

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ---KILLERQUEEN--- op donderdag 20 maart 2008 om 18:04:

Allemaal, want van elk probleem is er wel wat wat je zal kunnen hebben, maar dat wilt dan niet zeggen dat je meteen dat probleem is!
Waarschuw beheerder
Naar mijn weten als je 5 van de 9 heb heb je borderline ofzo.
Anyway.. lekker boeiend ook :rof: maar goed.

:D

Waarschuw beheerder
5 is wel erg weinig..,das nog niet de helft van hierboven!

Dan zou denk ik heel veel mensen dit hebben ik dan iig wel!

Waarschuw beheerder
Deze symtomen heb ik ervan dan!

• Stemmingswisselingen
• Woede uitbarstingen
• Impulsiviteit
• Laag zelfbeeld
• Gevoel van leegte
• Zwart-wit denken

Welke ik niet heb gehad

• Suïcidaal gedrag
• Zelfbeschadiging

Kan wel zeggen dat ik aan heel veel punten alwel verandering zie! Maar dit kan ook goed te maken hebben dat ik nu in een andere situatie zit, meer afleiding in dingen en niet zo deprie meer op de bank zal gaan hangen, Voel me alwel een stuk beter!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 27 maart 2008 om 21:37:
5 is wel erg weinig..,das nog niet de helft van hierboven!

Sja, dit schijnt toch echt de criteria te zijn.
Maar volgens mij speelt ook een deel mee van de opvoeding en t sociaal ontwikkelen. Ook een biologisch iets...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Debbie :woopwoop: op vrijdag 28 maart 2008 om 14:04:
Maar volgens mij speelt ook een deel mee van de opvoeding en t sociaal ontwikkelen

Daar ben ik het zeker mee eens, mja deze dingen krijg je zwz niet uit het niets! Daar moet zwz wat bij vooraf zijn gegaan!
Waarschuw beheerder
That's true :)
Ook hebben 'veel' meiden een eetstoornis maar moeten eerst de borderline aanpakken...

Achja, verder zijn we nog gewoon 'MENS' haha.
Waarschuw beheerder
heb ik gelukkig niet eetstoornis alhoewel ik weer te licht ben maar licht aan me bouw kom gewoon moeilijk aan maar eet gewoon en genoeg;-)

maandag 2de deel van de VERS ben benieuwd
Waarschuw beheerder
Prima toch (Y)

Nou, ik ben niet door gegaan met de vers, ik volg trauma verwerking (Y).
Waarschuw beheerder
ik hoop dat ik t volhoud geen idee weet beetje wat er komt maar hoeveel impact het gaat hebben pff we zien t wel