Partyflock
 
Forumonderwerp · 952993
'Alle horeca rookvrij in 2008'


AMSTERDAM - Minister Ab Klink van Volksgezondheid heeft woensdag laten weten dat hij een rookverbod gaat invoeren in alle horeca. Het verbod zal op 1 juli 2008 ingaan, zo meldt RTL Nieuws. Klink schreef dat in een brief aan de Tweede Kamer.
ANP

Volgens de minister mogen er wel aparte rookruimtes bestaan, maar daar mag niet in worden bediend. Het rookverbod geldt voor alle horeca. Ook coffeshops en sportkantines vallen hieronder.

Voor café's en restaurants wil Klink geen uitzondering maken. Onlangs werd voor deze horecagelegenheden nog uitstel gevraagd door Koninklijk Horeca Nederland.

Het plan wordt vrijdag door de ministerraad besproken.
ben blij dat ik vorig jaar al ben gestopt alleen vind ik het wel raar dat het niet meer mag in coffeeshops
laatste aanpassing
idioten :@ :@ :frusty:


Uitspraak van B@RTJUHHH op woensdag 6 juni 2007 om 20:13:
ik het wel raar dat het niet meer mag in coffeeshops

ach wa denkte in kroegen?! :@ :no:
terecht :cheer: eindelijk :cheer:

btje andere mensen dwingen om mee te roken :looser:
 
de kroegen zullen minder mensen krijgen dan ze normaal hebben, dus dit betekend minder omzet voor ze.. dus gaan ze klagen bij ministerie en dan wordt het rookverbod opgeheven... zo zal het denk ik gaan..
in de shop?
lekker gezelig dan daar :roflol:

Uitspraak van B@RTJUHHH op woensdag 6 juni 2007 om 20:12:
daar mag niet in worden bediend

valt dan weinig meer te bedienen denk ik:)

staat iedereen straks buiten de shop te blowen, daar weer overlast!
gaan ze nog spijt van krijgen :jaja:
Ach ja... in café's kom ik bijna niet meer en niet kunnen roken in een restaurant vind ik niet zo erg :nee:

Het wordt erger als ze roken gaan verbieden op feesten :devil:
Uitspraak van Dutch Flamma op woensdag 6 juni 2007 om 20:23:
Het wordt erger als ze roken gaan verbieden op feesten

dat gaat dus ook gebeuren
Uitspraak van verwijderd op woensdag 6 juni 2007 om 20:20:
de kroegen zullen minder mensen krijgen dan ze normaal hebben, dus dit betekend minder omzet voor ze.. dus gaan ze klagen bij ministerie en dan wordt het rookverbod opgeheven... zo zal het denk ik gaan..

precies:jaja: en er komt al geen kip meer omdat de prijzen zó hoog zijn, straks is het helemaaaaal uitgestorven of je staat met z'n allen in de rookruimte omdat je van je vrienden toch wel éen (of een paar hebt) die roken :/

kansloos plan :bye:
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op woensdag 6 juni 2007 om 20:20:
de kroegen zullen minder mensen krijgen dan ze normaal hebben, dus dit betekend minder omzet voor ze.. dus gaan ze klagen bij ministerie en dan wordt het rookverbod opgeheven... zo zal het denk ik gaan..

in andere landen waar dit ook niet meer mocht was het nog gewoon druk in kroegen...
 
eindelijk!!!
Uitspraak van Knaller :bier: op woensdag 6 juni 2007 om 20:24:
Het wordt erger als ze roken gaan verbieden op feesten

dat gaat dus ook gebeuren

Halelujah...!!! :-P
Liever gister dan vandaag
Uitspraak van Dutch Flamma op woensdag 6 juni 2007 om 20:23:
Het wordt erger als ze roken gaan verbieden op feesten

Dat is toch ook horeca? Hoe zou dat dan gaan?
Uitspraak van MarkB op woensdag 6 juni 2007 om 20:32:
Liever gister dan vandaag

ex roker zeker?
 
Uitspraak van bonaparte op woensdag 6 juni 2007 om 20:32:
Dat is toch ook horeca? Hoe zou dat dan gaan?

worden je peuken afgepakt bij fouilleren 8)
 
:'( :'( :'( :'( :'( :'(
 
Eindelijk (y) :D
Uitspraak van verwijderd op woensdag 6 juni 2007 om 20:42:
worden je peuken afgepakt bij fouilleren

hahaha ja gaat straks wel heel erg ver.
Uitspraak van sportfriek op woensdag 6 juni 2007 om 20:28:
roken gaan verbieden op feesten

Uitspraak van verwijderd op woensdag 6 juni 2007 om 20:42:
worden je peuken afgepakt bij fouilleren 8)

hahah ja mooie grap, moet je ook je peuken verstoppen! wat een kut verhaal zeg! en op een festival?! buiten, dan ook nie roken
wordt het toch maar shag roken.

De 1 smokkelt de vloeitjes mee en de ander de shag.:)
Wordt het nog drukker op de wc :D
 
Uitspraak van T!M op woensdag 6 juni 2007 om 20:24:
kansloos plan :bye:

typerend voor onze regering :yes:
 
Uitspraak van bonaparte op woensdag 6 juni 2007 om 20:37:
ex roker zeker?

Ja dat zal wel, dat zijn meestel de grootste zeikerds:O
 
:smoke:
laatste aanpassing
Uitspraak van Italo Ferrero op woensdag 6 juni 2007 om 20:59:
wordt het toch maar shag roken.

De 1 smokkelt de vloeitjes mee en de ander de shag.:)
Wordt het nog drukker op de wc

daar gaan ze rookmelders plaatsen net als in vliegtuigen :[

Uitspraak van verwijderd op woensdag 6 juni 2007 om 21:05:
Ja dat zal wel, dat zijn meestel de grootste zeikerds:O

van mij mag er gewoon gerookt worden ik ben zelf na 10 jaar ook gestopt en mn vrienden mogen roken bij mij thuis dus niet alle ex rokers over een kam scheren ik ben iig niet zo hypocriet als andere ex rokers
 
Uitspraak van B@RTJUHHH op woensdag 6 juni 2007 om 21:09:
van mij mag er gewoon gerookt worden ik ben zelf na 10 jaar ook gestopt en mn vrienden mogen roken bij mij thuis dus niet alle ex rokers over een kam scheren ik ben iig niet zo hypocriet als andere ex rokers

Dat zeg ik ook niet, daarom zei ik meestal(Y)
Ik rook niet.
Maar toch vindt ik dit weer een typisch voorbeeld van de vertrutting waarmee we de laatste tijud steeds meer te maken krijgen. Nog effe en de staat bepaald wanneer je wel of niet mag schijten :s
laatste aanpassing
 
Uitspraak van Vliegje op woensdag 6 juni 2007 om 20:57:
hahah ja mooie grap, moet je ook je peuken verstoppen! wat een kut verhaal zeg! en op een festival?! buiten, dan ook nie roken

stiekem roken

anders word je der uit gezet 8)
kan die minister niet gewoon de K****r krijgen?
Uitspraak van B@RTJUHHH op woensdag 6 juni 2007 om 20:12:
Minister Ab Klink van Volksgezondheid heeft woensdag laten weten dat hij een rookverbod gaat invoeren
gaat toch niet door :no:

onmogelijk en anders worden heel veel cafe's en clubs gewoon besloten verenigingen waar je lid van moet worden en dan kan er gewoon gerookt worden want is het geen openbare gelegenheid meer :D
Uitspraak van Ome R*nnie op woensdag 6 juni 2007 om 21:37:
onmogelijk en anders worden heel veel cafe's en clubs gewoon besloten verenigingen waar je lid van moet worden en dan kan er gewoon gerookt worden want is het geen openbare gelegenheid meer

ik denk het wel ja, maar hoe wil je een discotheek of nog beter, een groot feest met 10.000 man waarvan zeker zi'n 8.000 roken gaan verbieden om te roken?
Uitspraak van [050 'T hoge Noorden 050](l)moontjuh(k) op woensdag 6 juni 2007 om 21:39:
ik denk het wel ja, maar hoe wil je een discotheek of nog beter, een groot feest met 10.000 man waarvan zeker zi'n 8.000 roken gaan verbieden om te roken?

daar zal vast wel iets voor te regelen zijn je moet er een kaartje voor kopen en daar zou je op kunnen zetten dat roken toegestaan is op dat feest of je moet lid worden van de organisatie en dat je alleen via hun kaarten kunt kopen ook een soort van vereniging is het dan..

die kenkerhond moet het nog voorleggen bij de regering dus niks is nog besloten en met een beetje verstand weten zij ook wel dat het niet zo makelijk gaat er zijn overal oplossingen voor te vinden dus hier ook wel voor..

3 euro van een pakje sigaretten is btw dus dat gaat naar het rijk dus wat denk je wat een geld ze dan mis gaan lopen!?

stel dat we allemaal 3 maanden stoppen met roken nu dan ligt nederland in een crisis :yes:
 
schijnt in andere landen wel goed te gaan?
dus denk toch ergens dat hier de kroegen toch niet echt op hun gat gaan hier mee :)
laatste aanpassing
ik werk in coffeeshop en wij verkopen apart softdrugs en hebben eraan een bar waar sterke drank verkocht wordt en geblowd mag worden.
Als dat rookverbod komt dan zullen we de alcohol moeten afschaffen en staan we dus als 'gwone' coffeeshop. Dan mag er echter wel geblowd worden. Dat is ons dan verteld....
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 6 juni 2007 om 21:58:
schijnt in andere landen wel goed te gaan?

Ja idd, in meerdere landen hebben ze t al een tijdje en dat schijnt goed te gaan:O

Uitspraak van Ome R*nnie op woensdag 6 juni 2007 om 21:48:
stel dat we allemaal 3 maanden stoppen met roken nu dan ligt nederland in een crisis

Volgens mij is t de bedoeling van de btw dat mensen gaan stoppen.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 6 juni 2007 om 21:58:
schijnt in andere landen wel goed te gaan?
dus denk toch ergens dat hier de kroegen toch niet echt op hun gat gaan hier mee laatste aanpassing 6 juni 2007 21:58

dat heeft daar ook bijna een jaar geduurd voor ze weer wat verdiende en de horeca in nederland is na de euro al niet zo super meer dus als ze dit eroverheen krijgen gaan er heel veel kroegen kapot en ik kan het weten thir ;)

en hij wil het ook in coffeeshops dus die kunnen helemaal opdoeken daar of ze moeten wiet poeder verkopen om op te snuiven :)


Uitspraak van [050 'T hoge Noorden 050](l)moontjuh(k) op woensdag 6 juni 2007 om 21:59:
mooi, meteen regering dus afzetten een hervormingen invoeren dan!

helemaal mee eens :D
Uitspraak van verwijderd op woensdag 6 juni 2007 om 22:03:
Volgens mij is t de bedoeling van de btw dat mensen gaan stoppen

en waar gaat dat geld heen denk je ???
 
Uitspraak van Ome R*nnie op woensdag 6 juni 2007 om 22:03:
dat heeft daar ook bijna een jaar geduurd voor ze weer wat verdiende en de horeca in nederland is na de euro al niet zo super meer dus als ze dit eroverheen krijgen gaan er heel veel kroegen kapot en ik kan het weten thir

hoop dat je gelijk heb :D
want ik vind t nix :D
wil roken gvd :[

:9
Uitspraak van verwijderd op woensdag 6 juni 2007 om 21:58:
dus denk toch ergens dat hier de kroegen toch niet echt op hun gat gaan hier mee

als het daadwerkelijk ook zo gaat worden dat mijn baas in zijn cafe naast verkooppunt een blow/rookverbod krijgt dan gooid die de tent dicht en maakt die er 3 grote verkooppunten van met alle extras die je bij blowen kunt verzinnen.

Maar zoals ik al zei is ons verteld dat als we van de sterke drank afstappen we dan niet meer als café te boek staan en we dus gwoon mogen roken in de zaak.
Uitspraak van Ome R*nnie op woensdag 6 juni 2007 om 22:03:
dat heeft daar ook bijna een jaar geduurd voor ze weer wat verdiende en de horeca

nou en de laatste jaren zijn de prijzen verdubbelt :[
mensen blijven heus nie tweg hoor uit de kroegen.
waar moete nze ander heen gaan?
 
thuis party's :woep: