Partyflock

Forumonderwerp · 952934
3 volgers · 51701x bekeken
Waarschuw beheerder
+1
[img width=450 cacheid=000e09070028239b92a9229d1a01e90ad1]http://img516.imageshack.us/img516/4171/f1647bz2.jpg[/img]
De F-16..

[img width=450 cacheid=000e0913002823ad203b49711a01e90ad1]http://img266.imageshack.us/img266/7906/apache1za7.jpg[/img]
Of Apache..

Zijn er hier nog meer mensen die dit een prachtig stuk techniek vinden? (L)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op dinsdag 15 maart 2011 om 19:29:
zit er ook aan te denken dit jaar eens een opendagje mee te pikken

Ah heel goed voornemen :D Er vliegt ook vaak 'jouw' spul, vraag maar aan Gijs... C17 vorig jaar he? :D
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
Uitspraak van WM op dinsdag 15 maart 2011 om 19:59:
Er vliegt ook vaak 'jouw' spul, vraag maar aan Gijs... C17 vorig jaar he? :D

Civil is wel ok, heb eigenlijk geen keus hiero, maar de interesse is ooit geboren uit correspondentie met de zoon van een piloot gestationeerd op Edwards AFB, denk dat ik 8 of 9 was...contact gelegd via mijn vader die toendertijd in de States zat voor de Marine ivm een berg P3C Orions en een colourchange @ SPL.... [ eind '80-er jaren ].
Voor mij is het verzamelen van AFB-books toen begonnen, een soort gebonden informatieboek over de fasciliteiten op de AFB, info vooral gericht op media, met oog op bewoners aldaar....bergen had ik ervan, vrijwel alle AFB's in Amerika stuurde mij die toe...:p
In die tijd was ik ook met veel regelmaat op en rond MVK Valkenburg bij Den-Haag te vinden, de P3C's stonden daar gestationeerd en heb een aantal keer een oefening boven de Noordzee mogen meemaken [ paar meter boven de golven, full throttle...:D ]
Anyway....military aviaton blijft toch wel het vetste....:D heel af en toe komt er hier wel eens wat over of langs....ik kan helaas geen voorbeeldje geven :lol:
Waarschuw beheerder
Ik zal eens gaan spitten, heb nog ergens een album met fotos van de officiele overhandiging van de laatste P3C Orion op SPL-oost....de vloot heeft hier een colourchange gehad toendertijd, mijn pa heeft daar aan bijgedragen.....vandaar de fotos.....als ik ze vindt zal ik ze eens inscannen (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op dinsdag 15 maart 2011 om 20:43:
Voor mij is het verzamelen van AFB-books toen begonnen, een soort gebonden informatieboek over de fasciliteiten op de AFB, info vooral gericht op media, met oog op bewoners aldaar....bergen had ik ervan, vrijwel alle AFB's in Amerika stuurde mij die toe...

Interesting :O Hoe zien die eruit?

Uitspraak van DanM op dinsdag 15 maart 2011 om 20:43:
denk dat ik 8 of 9 was...

Grappig, bij mij begon m'n raketten-fascinatie ook op m'n 9e :D Eerste keer op KSC!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van WM op dinsdag 15 maart 2011 om 20:46:
Interesting :O Hoe zien die eruit?

Heb er helaas geen 1 meer....:P
Iig A4 formaat, full colour, gebonden en boordevol info over alles op en rond de AFB, zoals de community die je daar hebt....
Tegenwoordig is al die info gewoon op internet te vinden, hetzij dichtgetimmerd, hetzij publiekelijk, al heb ik daar mijn twijfels over in deze tijd...:p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op dinsdag 15 maart 2011 om 20:48:
Heb er helaas geen 1 meer....

Aah nee :O Daar had ik best eens in willen kijken!
Welk lettertype? Of weet je dat niet? :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van WM op dinsdag 15 maart 2011 om 20:46:
Grappig, bij mij begon m'n raketten-fascinatie ook op m'n 9e :D Eerste keer op KSC!

:D ben je 9, sta je op Cape Kennedy....:| kan me enigzins indenken hoe je je gevoeld moet hebben met die grote devices om je heen.....ik kwam als kind vaak bij pa op kantoor en dus ook in de hangars op Oost....hele zomervakanties doorgebracht...meetaxieen naar centrum, rondjes vliegen in een Friendship, enzenz.....véél verandert in korte tijd...;) nu kan en mag niks meer...:o
Waarschuw beheerder
Weet je. Ik heb eigenlijk wel eens zin in een dagje EHAM. Ik ben er nooit geweest, maar ja als ik die foto's zie en de beelden ervan, dan ben ik wel eens benieuwd.
Waarschuw beheerder
Laat maar weten wanneer je zin hebt, misschien kunnen we eens meeten met z'n allen :D lijkt me gezellig....bakkie doen op Plaza....
Waarschuw beheerder
Als het goed weer is en de wind gunstig staat.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Goed weer...(Y) gunstige wind....voor wat? ;p
Waarschuw beheerder
qua spotten? als er een zuid wind stat komen ze op de polderbaan. Maar als de wind anders staat en ze komen via een andere baan en daar is misschien de spottersplek kut? ;P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ][ Tim ][ op dinsdag 15 maart 2011 om 22:13:
qua spotten? als er een zuid wind stat komen ze op de polderbaan. Maar als de wind anders staat en ze komen via een andere baan en daar is misschien de spottersplek kut? ;P

Ja ok.....nu is de Polderbaan de 'main' afhankelijk van wind, dus vrijwel dagelijks in beide richtingen in gebruik...enige uitzondering was met de sneeuw, dit ivm prioriteit van sneeuwruimen....
Ik weet zat plekken op en rond de Polderbaan, maar ook daarbuiten zijn er zat mogelijkheden..;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op dinsdag 15 maart 2011 om 22:19:
maar ook daarbuiten zijn er zat mogelijkheden..

Ook goede mogelijkheden?
Waarschuw beheerder
Nu is er wel sinds 1 maart eea veranderd in vliegroutes richting Noorden, dit ivm Zburg en Bdorp die men nu wilt gaan ontzien ofzo....
Waarschuw beheerder
Maandag is het voor zover goed weer. ZW wind kracht 3, veel zon en geen neerslag.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op dinsdag 15 maart 2011 om 22:06:
bakkie doen op Plaza....

Gezellig! :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ][ Tim ][ op dinsdag 15 maart 2011 om 22:25:
Maandag is het voor zover goed weer. ZW wind kracht 3, veel zon en geen neerslag.

Helaas werk ik voorlopig alleen maar door de weeks, al kan je bij mijn werk ook perfect spotten, kan ze zowat aanraken...:p
Zal wel eens een HD filmpje maken van de situatie van de week met goed weer...:p
Mijn voorkeur gaat uit naar aankomsten op de Polderbaan, ik fiets letterlijk 10 minuten naAr de beste plek, begin van de 3-merenweg.....als je mazzel hebt kan je daar makkelijk 1 of 2 wagens kwijt op een oude oprit..;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op dinsdag 15 maart 2011 om 22:49:
Helaas werk ik voorlopig alleen maar door de weeks, al kan je bij mijn werk ook perfect spotten, kan ze zowat aanraken...

Ok. Komend weekend is het niet geweldig weer. Zondag valt mee maar dan ben ik zelf al weg.
Waarschuw beheerder
Temperatuur is goed, wat mij betreft is het spotseizoen geopend...:D
Waarschuw beheerder
Temparatuur maakt me niet zoveel uit, maar wel de regen en bewolking ook wel.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Mwah, laatste serie foto's is gemaakt op een redelijk bewolkte dag, weinig zon gezien zondag, ja laat op de middag, maar die fotos staan nog niet online...;) dus kwa foto-weer is het te doen....regen is juist vet, geeft het totaalplaatje wat extra's omdat je nu 'snelheid' goed kan waarnemen...;)
Nee, wat mij betreft zoals de laatste paar dagen, perfect...misschien iets meer zonnetje in beeld....:D
Waarschuw beheerder
Zoals het vandaag was en misschien ook morgen is het goed genoeg voor mij. Maar absoluut geen regen bleh.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van WM op dinsdag 15 maart 2011 om 20:49:
Welk lettertype? Of weet je dat niet? :P

:P
Waarschuw beheerder
Cool, eham meeting :P Zullen we die fighter troep eens uit jullie hoofden spoelen ;)

Nee grapje, military is zeker ook vet :)

Uitspraak van WM op dinsdag 15 maart 2011 om 19:59:
C17 vorig jaar he?

Dat is die shiiiittttt :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Gice op woensdag 16 maart 2011 om 08:42:
Zullen we die fighter troep eens uit jullie hoofden spoelen

:respect: Die logge beestjes in de lucht zijn ook veel leuker8)
Waarschuw beheerder

Nee grapje, military is zeker ook vet

Oh! :P
Waarschuw beheerder

SlijmbalO:)
Waarschuw beheerder

Ik wou al zeggen, anders zou ik je!!! :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fortuna op woensdag 16 maart 2011 om 18:15:
Slijmbal

Nee hoor. Heb vorig jaar tijdens de open dag van de luchtmacht bijzonder goed vermaakt. Of liep ik erbij als een zak hooi Wendy? :P
Waarschuw beheerder
Ik lees net dat er een A-10 naar de RIAT komt met een solo display:P Eindelijk zie ik het eens een demo vliegen:D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ][ Tim ][ op donderdag 17 maart 2011 om 19:57:
A-10

:p Vet....geluid dat mij bijstaat van een oefening @ Vliehorst......: RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR.......rrrrrrrrrrrrrrrrrr.....
Waarschuw beheerder
:respect:
Waarschuw beheerder
Was ook mijn favo kist met Hawks [ ps3 ] je maaide iedereen uit de lucht at close range :lol:
Waarschuw beheerder
Vet, bij ong 50 sec :D
Waarschuw beheerder
Heeft hij nou dat target gemist :LOL:?
Waarschuw beheerder
Trouwens op Nat Geo nu de A380. Alleen dan met Richard Hammonds Engineering Connections. Over de wingtips, landingsstel, de romp en de enorme vleugels.
Waarschuw beheerder
Z'n docu heb ik al eens gezien. Ook hoe ze met de vleugels op een lange wagen door de straten moeten manoeuvreren.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Dat stuk moet nog komen denk ik dan 8)
Waarschuw beheerder
Engineering Connections, ben er bekend mee :yes: interesting aflevering......
Waarschuw beheerder
Dit is een aflevering met Hammond en is niet de docu die ik bedoel.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ][ Tim ][ op donderdag 17 maart 2011 om 22:16:
Ook hoe ze met de vleugels op een lange wagen door de straten moeten manoeuvreren.

Deze?:

Ondanks dat het een scarebus is lijkt het me toch fantastisch om op dit apparaat te vliegen...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Zou enigzins toch de kroon op je carriere als civiel piloot zijn denk ik toch?
Overigens wordt er op SkyscraperCity gespeculeerd dat Singapore Airlines in de toekomst met A380s van EHAM gaat vliegen. Dit omdat ze schijnbaar none-stop vluchten van EHAM naar Australie gaan uitvoeren.
Ik kan alleen hier niets van terug vinden op het net. Iemand hier wat erover vernomen?
Waarschuw beheerder
Kwam vandaag ergens achter, voor de mensen die regelmatig op SPL komen.....
Tik deze coordinaten in op Google maps en je ziet mijn toekomstige spotplek....:D

52.326951,4.745897

Ben er nog niet geweest, dat gaat morgen gebeuren, maar volgens 1 van mijn bronnen, een survaillerende copper, mág je daar gewoon komen.....let wel, ik ben op de fiets, met de auto is het een ander verhaal ben ik bang, maar op de Sloterweg [ ff terug dus ] heb je vast wel mogelijkheid om te parkeren (Y)

Vandaag weer ff Polderbaantje gedaan, aparte kist van Southern Air gespot, geheel wit, ipv de usual zwart/gele livery....was wel een oudje, en hij had amper een kwart van de baan nodig voor take-off, kist was leeg....[ zonde eigenlijk! ]
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op zaterdag 19 maart 2011 om 18:12:
52.326951

Weet je dat wel zeker? Dan zou ik maar een zwembroek meenemen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ja, 100% zeker.....vanaf 2000-el de sloterweg op, bij het hek ga ik normaal rechtsaf de schipholtunnel onderdoor....;)
Ga je rechtdoor kom je op het oefencentrum van de Brandweer, met die oefenkist die daar staat.....ff daarvoor kan je rechtsaf, dat is gewoon openbaar terrein...;) alleen niet bereikbaar met de auto :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op zaterdag 19 maart 2011 om 18:33:
alleen niet bereikbaar met de auto

Toch zou ik je zwembroek meenemen met die coordinaten 8)