Partyflock

Forumonderwerp · 952911
wie heeft hier allemaal autisme? En wil hier over praten? Ik zelf heb ook autisme en bevind daar soms tot vaak veel problemen mee. En wil meer te leren komen.
laatste aanpassing

Uitspraak van Beauty op woensdag 6 juni 2007 om 14:05:
mensen met autisme denken heel zwart wit

NIET allemaal!!
een autist: Ja
iemand met een autisme spectrum stoornis: Niet persé

Uitspraak van Beauty op zondag 19 augustus 2007 om 17:55:
Zo had ik er nog niet naar gekeken. Maar weet u ook wat het is en tegen wat voor dingen je oploopt?

Door diverse mensen in haar omgeving....denk ik wel dat ze weet wat het inhoudt (F)

Uitspraak van Beauty op woensdag 6 juni 2007 om 13:50:
Ik zelf heb ook autisme

oftewel, je bent een ASS-er.
Maar watvoor soort van ASS heb je als ik vragen mag?

Add, Adhd, Pdd-nos, Odd, Nld, Asperger, Pos-Nao, Mcdd, Atypisch autisme, Klassiek autisme (en zo kan ik nog wel even doorgaan aangezien ert ong 500 verschillende vormen van ASS zijn.
heb samengewoond met iemand die pdd-nos heeft was best zwaar soms:yes:
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 augustus 2007 om 02:09:
een autist ja

Een echte autist bestaat niet want je hebt een spectrum ik heb pdd-nos met epilepsie 35% heeft dat zo gecombineerd

Uitspraak van Beauty op dinsdag 21 augustus 2007 om 15:22:
Een echte autist bestaat niet

onder een echte autist verstaat men in de zorg een "klassiek autist"

wat jij hebt is een ASS oftewel een Aan Autisme VERWANTE Contactstoornis.

veel mensen horen alleen het woord Autist en verbinden daar hun conclusies aan. (En dat is dan meestal de verkeerde conclusie)
toen ik vertelde wat mijn kinderen en ik hebben werd er ook gezegd: Ja maar jij bent helemaal niet Autistisch.

nee klopt, ik ben niet Autsitisch nee, maar heb wel moeite met contacten tussen mensen.

bij de nva heb je een mailgroep met mensen met autisme. en er zijn op internet heel veel groepen te vinden over autisme.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 6 juni 2007 om 15:41:
Ikke,Syndroom van Asperger. Het neemt inderdaad het nodige gelazer met zich mee.Vooral omdat er maar weinig mensen zijn die het daadwerkelijk begrijpen en het niet als onzin afdoen.

ik heb nld en had als kind redelijk veel symptomen van asperger. dus de kindertijd is niet echt van een leien dakje gegaan. en je komt ook veel onbegrip tegen omdat het redelijk onbekend is en omdat "je toch normaal overkomt" bij de mensen
Uitspraak van Gabber_Oreste op dinsdag 21 augustus 2007 om 20:23:
je komt veel onbegrip tegen omdat het redelijk onbekend is en omdat je toch normaal overkomt bij de mensen

Zelf bevind ik dit probleem zeer vaak je merkt niks aan het praten of lopen uiterlijk ook niet dus vaak onbegrip

Uitspraak van Beauty op woensdag 22 augustus 2007 om 12:22:
Zelf bevind ik dit probleem zeer vaak je merkt niks aan het praten of lopen uiterlijk ook niet dus vaak onbegrip

Vandaag heb ik in mn klas verteld dat ik autisme heb, vond ik best spannend en eng. maar ze hebben geen grapjes gemaakt of me uitgelachen. wat ze er mee doen weet ik niet maar ik hoop wel dat ze een beetje begrip tonen.
knap hoor meis (y)!

wat ze ook zeggen positief blijven denken hou je het het langst vol. (l) tijgertje
hee mensen,

ik heb een probleem,ik durf niet meer naar mijn werk te gaan te veel stress word niet begrepen en ze verwachten te veel want je merkt het bijna niet maar mijn epilepsie wel en daar lopen ze tegen aan wat zouden jullie doen?
Ik meld me dus vaak ziek

(k) tijgertje
mijn broertje van 7 heeft autisme, afentoe is het heel erg moeilijk om goed er mee om te gaan, want afentoe word k helemaal gek dr van

Uitspraak van Beauty op maandag 27 augustus 2007 om 11:27:
ik heb een probleem,ik durf niet meer naar mijn werk te gaan te veel stress word niet begrepen en ze verwachten te veel want je merkt het bijna niet maar mijn epilepsie wel en daar lopen ze tegen aan wat zouden jullie doen?
Ik meld me dus vaak ziek

Geef aan dat je het niet trekt
misschien dat een gesprek wat meer begrip met zich meebrengt.
en als het gewoonweg niet gaat, heb je het iig wel geprobeerd!
hee ben laatst naar de dokter geweest ben doorgewezen maar een avg arts.
De dokter had eigenlijk al gezegt dat ik depressief ben
Uitspraak van Beauty op vrijdag 17 augustus 2007 om 17:09:
Zijn er groepen waar je terecht kan?

Genoeg adressen, zoek alleen al op het internet, in de buurt zal er vast wel iets zijn. Waar je met je vragen ect. terecht kan!
Succes iig, postitief blijven! 'T is niet niks ;)

(K) aan tijgertje