Het zijn juist geen korte termijn denkers. Als zulke visionairs als de sjeiks er niet hadden geweest dan had Dubai over 10 jaar (olie op) weer een hoop zand, stof en nomaden geweest.
Juist dfaarom zei ik ook ''OF'' ze denken alleen ana macht en geld etc.
Hoewel ik je geen ongelijk kan geven in het feit dat er een hoop mensenrechten geschonden worden in het land van de woestijnen en wolkenkrabbers,
Nee dat dacht ik ook niet. Maar je hebt zeker geen idee op welke schaal dat gebeurd. Of heb je dat wel en zo ja vertel me dat maar eens dan. Als je zin en tijd hebt.
Een typisch verschijnsel van een wereldmacht in spe is de uitbuiting van een hoop arbeiders. Ik wil je geen lesje geschiedenis geven maar de grond waarop jij je je nu elke dag begeeft, is met meer bloed zweet en ellende bewerkt dan heel Dubai ooit zal worden.Dus becritiseren wat daar gaande is zowel hypocriet als schijnheilig.
Wereldmacht?

Man het is hoogstens een superrijk staatje van hoogstens twe miljoen inwoners ofzo. waarvan het over grote deel bestaat uit arbeiders CQ slaven/bouwvakkers en de rest zijn de rijkere inheemse mensen. Een paar honderdduizend geloof ik. Met heel veel geld ben je nog geen wereldmacht. Dat zijn de VS, europa en india en china. dat zijn wereldmachten. Alleen zijn ze niet het rijkst. Dubai doet zich wel zo voor ja. Met zijn wolkenkrabbers. Iedereen trapt erin. Zelf zodanig dat als de negatioeve dingen aan het licht komen, deze simpelweg worden weggedrukt. ja maar dit en ja maar dat en zelfs totale ontkenning. Vreemd trekje is dat.
en hypocriet? Beste kerel idd ik weet heel erg goed hoe de geschiedenis van Nederland was en is en ik kan je zeggen dat dat iets was van een paar honderd jaar geleden. En mede daardoor is het hier in zo'n sneltreintempo gegaan. Maar het is niet zo dat per definitie de economie hier zo goed is door slavendrijverij. Niet per definitie. Dat heeft evengoed met onze ligging te maken. Alleen stak onze maatschappij heel anders in elkaar dan nu. Nu weten we wel beter zou je zeggen. En het leuke is dat het ei van columbus steeds opnieuw uitgevonden moet worden. Zo ook in Dubai. Maar zoals het in Dubai gaat zo gaat het nergens in de wereld. Niet in zo'n kapitalistische omgeving waar alle voorzieningen al zo voor de hand liggen. Waar al zo veel geld is. en zeker niet in een wereld die al zo veel geleden heeft in het verleden. wat jij daar pretendeerd dat is dat we dus eigenlijk elk land maar heenm moeten laten doen. Dat het geen fuck uitmaakt.
Ik zal er niet wakker van liggen. Ik erger me alleen ziek aan mensen die dingen zeggen, dit is fantastisch en dat is helemaal super, terwijl ze geen enkel idee hebben van hoe de werelijkheid is daaro. Of uitspraken doen die a-logisch zijn.
de wereld van vandaag is te klein om zulke dingen uit te vreten. Men weet wat er met mensen kan gebeuren als je ze uitbuit en zeker ene paar miljoen. als het een beetje tegen zit heeft Nederland er o0ver n paar jaar ook last van. Ook dat is globalisering. '''WE''' moeten beter weten.
De macht ligt in handen van dat ene handjevol mensen en ik snap niet dat als dat ene handjevol mensen zo te werk gaat dat ze ook zoveel steun krijgen. Ze zijn erg goed in dat wat ze willen doen. Niet erg hoopvol dus.