Partyflock

Forumonderwerp · 952813
1 volger · 1890x bekeken
Waarschuw beheerder
in dubai worden dromen werkelijkheid er is al een eiland in de vorm van een palmboom er worden ook eilanden van landen gemaakt dus stel je voor je gaat naar t eiland nederland ben je toch nog een beetje in je eigen land maar dan mooier en er is ook nog een 7sterren hotel voor 1000 per nacht en ze willen zelfs een hotel onder water bouwen helaas moet je wel rijk zijn om hier op vakantie te gaan maar denk wel dat t een van de mooiste landen ter wereld is
WIE IS HIER WEL IS GEWEEST OF WIL HIER OOIT HEEN GAAN ZET HIER AL JE ERVARINGEN FEITEN VERHALEN OVER DROOMPARADIJS DUBAI
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 30 oktober 2007 om 20:49:
Hier wil ik zeker te weten nog is naar toe!

ja, ik ook... ooit! :)
Waarschuw beheerder
je kan wel van media berichten uitgaan die vertellen over de arbeiders daar.

maar ik denk dat dit verhaal opgeblazen is uit jalousie.
Die arbeiders werken nog steeds allemaal even hard. En na een anderhalf jaar later terug te komen heb ik gezien dat alles toch flink opgeschoten is.

Bij ons hotel keken ze allemaal nog even vrolijk, kan me niet voorstellen dat die mensen zware problemen hebben.

En let maar op, als het eenmaal zover is lachen ze ons straks allemaal uit. Zoals ik de prins van kuwait al eens heb horen zeggen op een Duitse documentaire: Bij jullie in europa is het ouderwets, de moderne wereld begind hier tot met azie.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van - - Anthony - - op donderdag 1 november 2007 om 14:51:
Die arbeiders werken nog steeds allemaal even hard. En na een anderhalf jaar later terug te komen heb ik gezien dat alles toch flink opgeschoten is.

Ja duhh
Waarschuw beheerder
Uitspraak van - - Anthony - - op donderdag 1 november 2007 om 14:51:
En let maar op, als het eenmaal zover is lachen ze ons straks allemaal uit. Zoals ik de prins van kuwait al eens heb horen zeggen op een Duitse documentaire: Bij jullie in europa is het ouderwets, de moderne wereld begind hier tot met azie.

Ach onzin. Natuurlijk ontwikkelen deze landen zich super snel. Maar het zijn korte termijnsdenkers of ze denken hooguit alleen aan geld en macht. dat zal ze op de kaart zetten jazeker. Maar de ophef is buitengewoon duidelijk en niet vaag.
Waarschuw beheerder
de kracht van dubai is juist de kunst om het goede gezicht te laten zien dat lijkt me wel heel erg logisch. Het is logisch dat jij dat niet ziet. En dat zal je nooit te zien krijgen. Maar Dubai gaat hier in de toekomst wel problemen mee krijgen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jantje trammelantje op donderdag 1 november 2007 om 15:05:
Maar het zijn korte termijnsdenkers of ze denken hooguit alleen aan geld en macht.

Het zijn juist geen korte termijn denkers. Als zulke visionairs als de sjeiks er niet hadden geweest dan had Dubai over 10 jaar (olie op) weer een hoop zand, stof en nomaden geweest.

Uitspraak van Jantje trammelantje op donderdag 1 november 2007 om 15:06:
de kracht van dubai is juist de kunst om het goede gezicht te laten zien dat lijkt me wel heel erg logisch. Het is logisch dat jij dat niet ziet. En dat zal je nooit te zien krijgen. Maar Dubai gaat hier in de toekomst wel problemen mee krijgen.

Hoewel ik je geen ongelijk kan geven in het feit dat er een hoop mensenrechten geschonden worden in het land van de woestijnen en wolkenkrabbers, kan ik wel concluderen dat dit geen verschikkelijk vreemd verschijnsel is voor een wereldmacht(VAE) in ontwikkeling. Dubai was 30 jaar geleden nog een zandbak met een stel nomaden. Sinds er olie gevonden is, is de economie van de golfstaat met debiel hoge procenten gestegen, en nu deze fossiele brandstof op begint te raken wordt er alles aan gedaan om de golfstaat niet weer op het punt te bregen waar het 30 jaar geleden was.
Een typisch verschijnsel van een wereldmacht in spe is de uitbuiting van een hoop arbeiders. Ik wil je geen lesje geschiedenis geven maar de grond waarop jij je je nu elke dag begeeft, is met meer bloed zweet en ellende bewerkt dan heel Dubai ooit zal worden.Dus becritiseren wat daar gaande is zowel hypocriet als schijnheilig.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sebastian Maduro op donderdag 1 november 2007 om 20:31:
Het zijn juist geen korte termijn denkers. Als zulke visionairs als de sjeiks er niet hadden geweest dan had Dubai over 10 jaar (olie op) weer een hoop zand, stof en nomaden geweest.

Juist dfaarom zei ik ook ''OF'' ze denken alleen ana macht en geld etc.

Hoewel ik je geen ongelijk kan geven in het feit dat er een hoop mensenrechten geschonden worden in het land van de woestijnen en wolkenkrabbers,

Nee dat dacht ik ook niet. Maar je hebt zeker geen idee op welke schaal dat gebeurd. Of heb je dat wel en zo ja vertel me dat maar eens dan. Als je zin en tijd hebt.

Een typisch verschijnsel van een wereldmacht in spe is de uitbuiting van een hoop arbeiders. Ik wil je geen lesje geschiedenis geven maar de grond waarop jij je je nu elke dag begeeft, is met meer bloed zweet en ellende bewerkt dan heel Dubai ooit zal worden.Dus becritiseren wat daar gaande is zowel hypocriet als schijnheilig.

Wereldmacht? :/ Man het is hoogstens een superrijk staatje van hoogstens twe miljoen inwoners ofzo. waarvan het over grote deel bestaat uit arbeiders CQ slaven/bouwvakkers en de rest zijn de rijkere inheemse mensen. Een paar honderdduizend geloof ik. Met heel veel geld ben je nog geen wereldmacht. Dat zijn de VS, europa en india en china. dat zijn wereldmachten. Alleen zijn ze niet het rijkst. Dubai doet zich wel zo voor ja. Met zijn wolkenkrabbers. Iedereen trapt erin. Zelf zodanig dat als de negatioeve dingen aan het licht komen, deze simpelweg worden weggedrukt. ja maar dit en ja maar dat en zelfs totale ontkenning. Vreemd trekje is dat.

en hypocriet? Beste kerel idd ik weet heel erg goed hoe de geschiedenis van Nederland was en is en ik kan je zeggen dat dat iets was van een paar honderd jaar geleden. En mede daardoor is het hier in zo'n sneltreintempo gegaan. Maar het is niet zo dat per definitie de economie hier zo goed is door slavendrijverij. Niet per definitie. Dat heeft evengoed met onze ligging te maken. Alleen stak onze maatschappij heel anders in elkaar dan nu. Nu weten we wel beter zou je zeggen. En het leuke is dat het ei van columbus steeds opnieuw uitgevonden moet worden. Zo ook in Dubai. Maar zoals het in Dubai gaat zo gaat het nergens in de wereld. Niet in zo'n kapitalistische omgeving waar alle voorzieningen al zo voor de hand liggen. Waar al zo veel geld is. en zeker niet in een wereld die al zo veel geleden heeft in het verleden. wat jij daar pretendeerd dat is dat we dus eigenlijk elk land maar heenm moeten laten doen. Dat het geen fuck uitmaakt.

Ik zal er niet wakker van liggen. Ik erger me alleen ziek aan mensen die dingen zeggen, dit is fantastisch en dat is helemaal super, terwijl ze geen enkel idee hebben van hoe de werelijkheid is daaro. Of uitspraken doen die a-logisch zijn.

de wereld van vandaag is te klein om zulke dingen uit te vreten. Men weet wat er met mensen kan gebeuren als je ze uitbuit en zeker ene paar miljoen. als het een beetje tegen zit heeft Nederland er o0ver n paar jaar ook last van. Ook dat is globalisering. '''WE''' moeten beter weten.

De macht ligt in handen van dat ene handjevol mensen en ik snap niet dat als dat ene handjevol mensen zo te werk gaat dat ze ook zoveel steun krijgen. Ze zijn erg goed in dat wat ze willen doen. Niet erg hoopvol dus.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Jan Human heeft zeker wel een punt.

Ik heb gisteren nog een documentaire gezien over Dubai en die arbeiders leven echt in embarmelijke omstandigheden. Waar overal leegstaande luxe appartementen en huizen oprijzen..leven zij in krakmikkige betonnen bouwsels met slechte voorzieningen waarin zij met een hele groep moeten leven. Die mensen daar werken 14 tot 16 uur per dag zonder fatsoenlijk loon.

zoals die documentaire maker al zei: in Dubai draait het om wie de grootste en duurste auto en het meeste geld heeft. De rest is niet belangrijk. Die rijkelui lui daar kijken ook zwaar neer op al die hardwerkende arbeiders terwijl zij toch uiteindelijk de klus klaren. Neo-kapitalisme in haar extreme vorm :/
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Allereerst bedankt voor een normaal antwoord, zeldzaam op PF...;)

Uitspraak van Jantje trammelantje op zaterdag 3 november 2007 om 13:40:
Wereldmacht?

Met wereldmacht bedoel ik de VAE Verenigde Arabische Emiraten(veel verschil tussen Dubai, Kuwait enz is er namelijk niet), deze zijn zelfs in zo'n grote mate een wereldmacht, dat als ze daar zouden stoppen met het leveren van olie de wereld een gigantisch energieprobleem zou hebben.

. Met heel veel geld ben je nog geen wereldmacht. Dat zijn de VS, europa en india en china. dat zijn wereldmachten. Alleen zijn ze niet het rijkst.

Nou valt dat ook wel mee. Dubai is niet extreem rijk, met een BBP van rond de 160 miljard dollar.. Als je de top 3 rijkste mensen ter wereld neemt(allen woonachtig in de US) zit je al aan dat aantal. Dus de conclusie dat Dubai geweldig rijk is is niet waar. Het enige wat hieraan waar is, is dat Dubai door alle mooie verhalen en de snelgroeiende economie aantrekkelijk is voor beleggers en investeerders en deze massaal investeren in deze staat.

dat dat iets was van een paar honderd jaar geleden.

Jaren '60? Marrokaanse gastarbeiders die hier totaal verkeerd voorgelicht naartoe kwamen met zn allen in barrakken sliepen.. De uitwassen daarvan zijn nu nog steeds zichtbaar vandaag de dag.

Ik zal er niet wakker van liggen. Ik erger me alleen ziek aan mensen die dingen zeggen, dit is fantastisch en dat is helemaal super, terwijl ze geen enkel idee hebben van hoe de werelijkheid is daaro.

Maargoed als ik zo je eigen bronnen bekijk, heb je het ook alleen van documentaires en artikelen.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 3 november 2007 om 14:43:
Ik heb gisteren nog een documentaire gezien over Dubai en die arbeiders leven echt in embarmelijke omstandigheden.

Ja goed, ik vind documentaires altijd vreselijk subjectief. Als ik je gister een documentaire had laten zien waarin alles geweldig mooi beschreven werd, had je Dubai te gek gevonden en had je er graag een keer willen gaan kijken. Dat is hetzelfde als mensen die massaal naar de docu van Al Gore kijken, en dan verschikkelijk beinvloed zijn daardoor. Terwijl als je ze een dag erna een documentaire laat zien met de mening van een professor die zegt dat alles een normale natuurlijke tendens is zijn ze daardoor weer beinvloed. Maargoed dat is een andere discussie.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sebastian Maduro op zaterdag 3 november 2007 om 17:28:
waarin alles geweldig mooi beschreven werd, had je Dubai te gek gevonden en had je er graag een keer willen gaan kijken.

Lieten ze ook zien, maar ook de schaduwzijde van al die pracht en praal.
ik vind documentaires altijd vreselijk subjectief

Niet alle documentaires zijn dat. Deze was juist objectief. Dubai werd vanuit diverse hoeken bekeken en doorgelicht waarbij zowel de voor als nadelen van Dubai werden benoemd.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Jaren '60? Marrokaanse gastarbeiders die hier totaal verkeerd voorgelicht naartoe kwamen met zn allen in barrakken sliepen.. De uitwassen daarvan zijn nu nog steeds zichtbaar vandaag de dag.

De jaren 80 en de immigratie kan je amper vergelijken met de omvang van de problematiek van de arbeiders in Dubai. Laat dat wel ff duidelijk zijn. Op het moment worden in Dubai de meeste zelfmoorden gepleegd van de wereld en zijn de mensen identiteitsloos. Ze zijn aangewezen op de voorzieningen en wetten van de plaatselijke werkgever. Zowat alles is geoorloofd om te zorgen dat ze zo goedkoop kunne bouwen. Slechte zaak.

En hoezo docu's erg subjectief. Ik weet niet naar wat voor docu's jij kijkt. waarschijnlijk discovery en national geographic ofzo;). De betere zie je op belgie Canvas en ned 1. En op Duitsland.

Subjectieve docu's dat zijn docu's die met name voor sensatie moeten zorgen. Maar als ze undercover gaan met heeeel erg veel risico omdat je zowat de hele wereld op je dak krijgt en ze heel diep graven in het systeem van Dubai en de mensen daar hoe kan je dat nou subjectief noemen.

Ja goed, ik vind documentaires altijd vreselijk subjectief. Als ik je gister een documentaire had laten zien waarin alles geweldig mooi beschreven werd, had je Dubai te gek gevonden en had je er graag een keer willen gaan kijken. Dat is hetzelfde als mensen die massaal naar de docu van Al Gore kijken, en dan verschikkelijk beinvloed zijn daardoor.

Juist. En dat gebeurd dus ook met Dubai maar dan in het positieve en dat probeer ik al de jhele tijd te zeggen. Het is echt ongelofelijk hoe de mensen erin tuimelen.

Maargoed als ik zo je eigen bronnen bekijk, heb je het ook alleen van documentaires en artikelen.

Ja duhhh. Maar wat wil je daarmee zeggen? Er zijn bepaalde bronnen die wat beter betrouwbara zijn dan andere. Je moet een beetje weten waar je het moet zoeken. Maar Belgie Canvas is een van de beste. Eerlijke docu's niet al te erg gekleurd en zonder geschreeuw. En ik struin heel het internet af naar dit soort zaken.

Maar als jij het niet wilt geloven moet je het vooral niet doen.:)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 3 november 2007 om 18:12:
Niet alle documentaires zijn dat. Deze was juist objectief. Dubai werd vanuit diverse hoeken bekeken en doorgelicht waarbij zowel de voor als nadelen van Dubai werden benoemd.

idd
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Wat een verhalen allemaal, het is in ieder geval wel veruit het meest tolerante moslimland van allemaal:D
Waarschuw beheerder
En ik struin heel het internet af naar dit soort zaken?? meneer is er nog nooit geweest en haalt alles van internet? get a life!

mischien moet je er zelfs eens gaan kijken? en dan oordelen?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ben net terug uit Dubai! en heb me goed bezig gehouden, en veel verwonderd over allerlei dingen! soms echt onvoorstelbaar wat ze daar allemaal uit de grond stampen!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van -xxx-rowella-xxx- op woensdag 7 november 2007 om 18:31:
mischien moet je er zelfs eens gaan kijken? en dan oordelen?laatste aanpassing 7 november 2007 18:32

Erg kortzichtige reactie van je, terwijl jij beter zou moeten weten (omdat je er woont) Maar misschien weet je niet beter/of wil je het juist niet zien omdat je het zelf goed hebt?

Neem eens een kijkje in de plaatelijke arbeiderswijken en kom dan weer met een reactie (Y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
succes verder..
laatste aanpassing