Partyflock

Forumonderwerp · 947906
Waarschuw beheerder
ik ben een beetje rond aan het kijken naar speakers voor bij mijn booth, (Thuis)

ik zoek speakers die goed hard kunnen, en een lekker bass kunnen leveren
(versterker heb ik al 2x 100Watt)

tips zijn welkom ;)

en laat eens zien wat jullie hebben staan!
(pics)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik zit er trouwens ook aan te denken om een nieuwe versterker te kopen.
deze oude Rotel heeft wel eens kuuren: (alleen linker kanaal)

- speaker valt uit.
- speaker ruist (nog steeds als ik mijn mixer uitzet)

het zit niet in de speakers,(denk ik) als ik de speakers verwisseld maakt niks uit, het is nog steeds het linker kanaal.

maar goed, ik moet wel iets hebben van de zelfde kwaliteit.

deze vind ik wel mooi:

[img width=640 height=177]http://www.hifi-profis24.de/Media/Shop/hk970.jpg[/img]

zijn er mensen met ervaring met deze versterker?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik zou die versterker niet zomaar kopen.
Als je de binnenkant ziet moet je lachen.
Een trafo-tje zo klein als 2 pakjes cigaretten...
Ielige condensatoren, en vééél te veel electronica.
Dit is echt een leuk versterkertje voor onder de TV.
Hij is trouwens gemaakt door Sony.

Beter ga je op marktplaats zoeken naar een oude Inkel, Yamaha, Denon of mss een Bose 1801 eindtrap...
Waarschuw beheerder
ik moet wel iets nieuws hebben,
ik heb hier nu oude shit staan..
en met iets nieuws heb je minder snel problemen

Waarschuw beheerder
Ben ik absoluut niet met je eens.
Ik weet zeker dat een Denon ES van 10 jaar oud langer mee gaat dan zo'n mosfet bakje van tegenwoordig.

Ook qua vermogen, die Harman Kardon doet echt niet meer dan 50W per kanaal.

Mijn Akai van 10 jaar oud stuurt 2 bose's 901 aan met bijna 90W per kanaal, en zo'n ding koop je voor niks.

Maar als je echt voor nieuw gaat zou ik voor iets van NAD kiezen.
Geen poespas, wel vermogen, en je bent voor minder dan 400 euro klaar.

Bijvoorbeeld de c320, doet 90W per kanaal bij 8 Ohm.
320http://www.audiostrefa.pl/images/hifi/wzmacniacze/c320bee.jpg
Waarschuw beheerder
ja kies dan voor nad of denon of yamaha

Welke versterker ik echt heel erg goed vond klinken (en dat was met hele goeie speakers) dat was Onkyo. Zijn uiteraard vele types van maar over het algemeen goed.

Echt zeeer gedetaileerd en heel warm. Is gewoon echt oke(Y)
Waarschuw beheerder
Ik heb mn speaker inmiddels al besteld. Ze gaan hem met de hand maken en is over 3 a 4 weken klaar. Mijn boxen worden 1,25m hoog. Met de eerder gemelde Usher woofers. Per speaker komt een woofer boven en een onder met daar tussenin eerst de mid-dometweeter en dan de zijde tweeter. Krijg twee bassreflexpoorten aan de voor en achterkant. Van 7 a 8 cm doorsnee. Ik krijg geen aparte klankkamer voor de middome omdat dit type geluidsdicht is aan de achterzijde. Er komt een goed filter in te zitten die instelbaar is naar smaak. Je kunt er bijvoorbeeld de hoeveelheid ''hoog'' mee reguleren. en verder nog heel wat andere dingen.

Ik verheug me dr echt op want dit worden behorlijk zware jongens met een heel mooi geluid.:) Natuurlijk neem ik ze niet meteen mee naar huis ik ga ze eerst op de zaak luisteren en dan kan ik nog wat dingen verandeen naar smaak.
Waarschuw beheerder
[img width=750 height=351]http://www.advance-acoustic.com/images/prod/m/2007/04/9/MAA406_750px.gif[/img]

dit is ook een hele mooie:) Advance acoustic. Is een frans merk. Klinkt bheel mooi.