Partyflock

Forumonderwerp · 945879

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Bron: Meat & Meal
Gepubliceerd: woensdag 2 mei 2007 @ 19:40
McDonald's opent in het Londense Southall een halalrestaurant. In de vestigingen wordt drie maanden op proef halalkip- en rundvlees geserveerd. Later volgen mogelijk nog meer restaurants. Na Detroit en Melbourne is Londen de derde stad waar de fastfoodketen halal verkoopt.

In Engeland vragen de moslims al jaren om halalvlees bij McDonald's. Om dat voor elkaar te krijgen haalden ze zelfs handtekeningen op. Toen McDonald’s in 2006 in Melbourne een halalrestaurant opende protesteerden niet-moslims hevig. Zij waren kwaad omdat ze zonder waarschuwing halalvlees voorgeschoteld kregen. Ondanks hun protesten bleek de halalvestiging een gat in de markt. De verkoopcijfers verdubbelden zich in korte tijd.

Waarschuw beheerder
er bestaan toch al genoeg shoarmatenten e.d. :S
Waarschuw beheerder
tja als de inkomsten zich verdubbelden..
laat ze maar lekker doen;)

Waarschuw beheerder
Detroit :s lal
Waarschuw beheerder
Kevin:bier:

Stoer, mama! kijk eens, ik drink bier met een rietje, en wel een hele grote!
Zet je het teiltje alvast klaar, ik denk dat ik wel moet kotsen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
laten ze om het vlees te krijgen maar een koeieslachterij in india openen ^^

ik heb dan wel een beetje de pest aan het vette eten daarzo, maar ga nu alsjeblieft niet de islamitische kant op.. bah
Waarschuw beheerder
dit meen je niet:S
Waarschuw beheerder
Uitspraak van [050 'T hoge Noorden 050](l)moontjuh(k) op donderdag 3 mei 2007 om 09:26:
als ze zelfs halal verkopen dan verdwijnt dat toch

Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 2 mei 2007 om 19:47:
Ondanks hun protesten bleek de halalvestiging een gat in de markt. De verkoopcijfers verdubbelden zich in korte tijd.

Gat in de markt en dan je moeder er zelfs voor verkopen... Dat is Amerika :D

Welkom
Waarschuw beheerder
Uitspraak van T-W op donderdag 3 mei 2007 om 23:58:
halal is kut, die manier van halal slachten is veel wreeder dan de normale slacht. ik zou nooit halal vlees eten.

De halal methode bestaat eruit dat het dier met een scherp mes in 1 keer de keel helemaal wordt doorgesneden, waarna men het bloed eruit laat lopen. Ik zou niet weten waarom dat dieronvriendelijker of barbaarser is dan een beest via de lopende band electrocuteren

Waarschuw beheerder
:loser: Dat zijn het

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van No-nonsens op dinsdag 24 juli 2007 om 21:22:
De halal methode bestaat eruit dat het dier met een scherp mes in 1 keer de keel helemaal wordt doorgesneden, waarna men het bloed eruit laat lopen

Doen ze dat dan "live" in de keuken van McHalal? :[
Waarschuw beheerder
donateur
halalrestaurant

pff rot toch op.
Artiest {SHOWLIST artist 69600, 57719}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van MarkB op dinsdag 24 juli 2007 om 22:07:
pff rot toch op.

Inderdaad man.. We zitten hier in Europa... en niet in het Midden-Oosten.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van No-nonsens op dinsdag 24 juli 2007 om 21:22:
De halal methode bestaat eruit dat het dier met een scherp mes in 1 keer de keel helemaal wordt doorgesneden, waarna men het bloed eruit laat lopen. Ik zou niet weten waarom dat dieronvriendelijker of barbaarser is dan een beest via de lopende band electrocuteren

Omdat dat beest dan nog 20-30 seconden leeft? In tegenstelling tot electrocuteren, schieten of in slaap sussen dmv. CO2. Kijk, de Moslims hebben hun slachtmethode ooit in het leven geroepen om het slachtdier zo min mogelijk te laten lijden (ja, en om Allah te plezieren natuurlijk, maar dat hoef ik er eigenlijk niet meer bij te zeggen).

En dat was dus heel goed van de Moslims, want het is uiteraard beter dat een dier door een bedreven iemand de keel wordt doorgesneden, dan dat er een mongool een kwartier staat aan te kloten. Maar tegenwoordig hebben we dus betere en snellere slachtmethoden die inderdaad veel minder dieronvriendelijk en barbaars zijn dan halal slachten. Alleen jammer dat Allah nog steeds geplezierd moet worden.

Waarschuw beheerder
Lekker gezellig hier :lol:.

Ik vind het eigenlijk te gek voor woorden.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van M. :') op woensdag 2 mei 2007 om 20:52:
Whahah denk het ook ja Mac is voor sloebers vandaar dat wij het hier in het gooi nouja in mijn dorp geen mac hebben

Stoeipoes: ± 1295700 · pagina's bekeken

OMG. Jij zit echt hele dagen op partyflock.

Get a life :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
[img right width=16 height=16 cacheid=0012c6260009f87b9e47ace91a01f6e1d0]http://dosclassics.com/duke/dn1/misc/camera.gif[/img]:D
Artiest {SHOWLIST artist 62016, 34383}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verre neef op woensdag 25 juli 2007 om 00:26:
Omdat dat beest dan nog 20-30 seconden leeft? In tegenstelling tot electrocuteren, schieten of in slaap sussen dmv. CO2. Kijk, de Moslims hebben hun slachtmethode ooit in het leven geroepen om het slachtdier zo min mogelijk te laten lijden (ja, en om Allah te plezieren natuurlijk, maar dat hoef ik er eigenlijk niet meer bij te zeggen).

En dat was dus heel goed van de Moslims, want het is uiteraard beter dat een dier door een bedreven iemand de keel wordt doorgesneden, dan dat er een mongool een kwartier staat aan te kloten. Maar tegenwoordig hebben we dus betere en snellere slachtmethoden die inderdaad veel minder dieronvriendelijk en barbaars zijn dan halal slachten. Alleen jammer dat Allah nog steeds geplezierd moet worden.

Jaarlijks worden in Nederland zeven miljoen biggen vlak na de geboorte gecastreerd. Onverdoofd, om een paar cent te besparen! De castratie is zeer pijnlijk: biggen trillen op hun pootjes en geven over van de pijn, die dagen aanblijft. De castreur draagt gehoorbeschermers tegen het harde gegil.

Foie gras, oftewel de vervette lever van van een gedwangvoederde eend of gans. Dwangvoederen gaat gepaard met veel dierenleed. Via een lange buis in de keel wordt driemaal daags een vette maïspap in de voormaag gepompt. In drie weken tijd ontstaat een zieke lever die is opgezwollen tot tienmaal haar gezonde omvang.

Jaarlijks ondergaan 20 miljoen eenden en 5 miljoen ganzen deze marteling met angst, pijn en ernstige ademhalingsproblemen. Veel eenden en ganzen raken gewond aan hals en strot en lopen infecties en botbreuken op. Meer dan eens raakt de slokdarm van het dier geperforeerd door de stalen buis. Bij de slacht blijkt dat 30 tot 70% van de dieren botbreuken, ernstige verwondingen of infecties heeft.

Zijn maar 2 actuele voorbeelden van mens-en dieronterende situaties die momenteel die recentelijk in het nieuws kwamen.
Waar ben je nou met je diervriendelijke en ecologisch-bewuste westerse man??
Misschien moet je "het fastfoodparadijs" van eric schlosser maar eens lezen, en er zijn nog -tig andere voorbeelden van hoe diervriendelijk men in het westen met z'n slachtvee omspringt ten opzichte van andere delen van de wereld...

Overigens zie ik het probleem niet echt.
Er wordt meer afgegeven op het feit dat halalvlees een islamitische aangelegenheid is, dan over de daadwerkelijke kwaliteit van het vlees, of de globalisatisatiepolitiek van multinationals als deze.

Maar dat laatste zal de rechtspopulisten natuurlijk worst wezen. (!)
Ze keuren enkel en alleen dingen af omdat ze islamitisch zijn, over al de andere factoren die daarbij komen kijken, wordt natuurlijk niet meer nagedacht.
De objectiviteit is dan ook ver te zoeken, 't enige wat ze willen doen is kunnen afgeven op zaken enkel en alleen omdat ze tot een bepaalde geloofsstrekking of levenswijze behoren, of vanuit een bepaalde cultuur afkomstig zijn.

Als er dan al gauw parallellen getrokken worden met het extreem-rechts populisme van pakweg 70 jaar geleden, wordt dat natuurlijk algauw afgewimpeld met "jamaar ik heb niks tegen joden hoor", maar dat doet in feite ook helemaal niets ter zake.
Tgaat hem erom dat je systematisch een bevolkingsgroep gaat stigmatiseren, dingen gaat oproepen die er niet zijn, en dingen al op voorhand gaat afschrijven, enkel en alleen omdat ze uit een bepaalde hoek komen, zonder er inhoudelijk op in te gaan of er een objectieve kijk proberen op te hebben.

En of dat nu tegen joden gericht is of niet, feit is, dat dat 70 jaar geleden net zo gebeurde.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Deekore. op woensdag 25 juli 2007 om 09:58:
Zijn maar 2 actuele voorbeelden van mens-en dieronterende situaties die momenteel die recentelijk in het nieuws kwamen.
Misschien moet je "het fastfoodparadijs" van eric schlosser maar eens lezen, en er zijn nog -tig andere voorbeelden van hoe diervriendelijk men in het westen met z'n slachtvee omspringt ten opzichte van andere delen van de wereld...

Overigens zie ik het probleem niet echt.
Er wordt meer afgegeven op het feit dat halalvlees een islamitische aangelegenheid is, dan over de daadwerkelijke kwaliteit van het vlees, of de globalisatisatiepolitiek van multinationals als deze.

Maar dat laatste zal de rechtspopulisten natuurlijk worst wezen. (!)
Ze keuren enkel en alleen dingen af omdat ze islamitisch zijn, over al de andere factoren die daarbij komen kijken, wordt natuurlijk niet meer nagedacht.
De objectiviteit is dan ook ver te zoeken, 't enige wat ze willen doen is kunnen afgeven op zaken enkel en alleen omdat ze tot een bepaalde geloofsstrekking of levenswijze behoren, of vanuit een bepaalde cultuur afkomstig zijn.

Als er dan al gauw parallellen getrokken worden met het extreem-rechts populisme van pakweg 70 jaar geleden, wordt dat natuurlijk algauw afgewimpeld met "jamaar ik heb niks tegen joden hoor", maar dat doet in feite ook helemaal niets ter zake.
Tgaat hem erom dat je systematisch een bevolkingsgroep gaat stigmatiseren, dingen gaat oproepen die er niet zijn, en dingen al op voorhand gaat afschrijven, enkel en alleen omdat ze uit een bepaalde hoek komen, zonder er inhoudelijk op in te gaan of er een objectieve kijk proberen op te hebben.

En of dat nu tegen joden gericht is of niet, feit is, dat dat 70 jaar geleden net zo gebeurde.

Goede post (y) Alleen jammer dat geen van die (extreem?) rechtse blaters de tekst begrijpt :P
Waarschuw beheerder

Dus omdat er meer misstanden zijn in de voedingsindustrie mag ik niet zeggen dat halal slachten wreed is? Dan ben ik meteen een rechtspopulist? Owkeejj.. En waar heb ik het over 'de diervriendelijke en ecologisch-bewuste westerse man' ( :D waar haal je het vandaan man)? En wat de rest van je bevooroordeelde en logica-arme bijdrage betreft, het maakt me geen reet uit uit welke hoek deze slachtmethode komt, ik stel alleen dat hij onnodig wreed en achterhaald is. Of het nou moslims, christenen, joden of hindoes zijn. En dat het gebeurt uit naam van niet bestaande goden is sowieso belachelijk.

En of dat nu tegen joden gericht is of niet, feit is, dat dat 70 jaar geleden net zo gebeurde

Ja ja, de nazi's bla bla etcetera. Kijk, voor jou [img width=15 height=15]http://home.orange.nl/chambone/item/emoticons/rolleyes.gif[/img]
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
1 McTaliBurger met extra semtex-saus Alstoebliefte
Waarschuw beheerder

Gast, de hele wereld doet het zo. En dat is echt niet omdat Allah het wil. Kom es met wat beters, en als je dat niet lukt mag je mijn familie op het Groningse platteland wijsmaken dat zij hun schapen en varkens de keel doorsnijden omdat Allah het wil.

En die beesten die op onze o-zo-vriendelijke manier worden geslacht mochten willen dat ze halal werden geslacht.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verre neef op woensdag 25 juli 2007 om 10:39:
En dat het gebeurt uit naam van niet bestaande goden is sowieso belachelijk.

En alweer :gaap:

Dus als je het uit traditie, onwetendheid of respect voor het dier zo doet dan is het goed, maar als je het als gelovige zo doet is het een heel ander verhaal?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op woensdag 25 juli 2007 om 10:44:
Gast, de hele wereld doet het zo. En dat is echt niet omdat Allah het wil. Kom es met wat beters, en als je dat niet lukt mag je mijn familie op het Groningse platteland wijsmaken dat zij hun schapen en varkens de keel doorsnijden omdat Allah het wil

"Ja, maar hun.." "En zij dan..?" "Maar daar doen ze..." :no: En dan wordt mij het vingertjewijzen verweten..

Niks 'de hele wereld doet het zo'. Dat is bullshit en je weet het.

Uitspraak van Knoalster op woensdag 25 juli 2007 om 10:44:
En die beesten die op onze o-zo-vriendelijke manier worden geslacht mochten willen dat ze halal werden geslacht.

Ja, tuurlijk. Wat zou je zelf willen? Eerst je lichtjes uit dmv kooldioxide? Of gelijk het mes door je keel? Dieren hier en in vrijwel alle westerse landen worden inderdaad op een zo vriendelijk mogelijke manier gedood. Het is vervelend voor je dat je dat jammer vindt, maar dat maakt het niet onwaar. Of misschien weet je niet beter.

En dan ga ik er nog van uit dat jij niet tot de idioten behoort die denken dat men in niet westerse landen dieren verdooft voor castratie.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op woensdag 25 juli 2007 om 10:46:
Dus als je het uit traditie, onwetendheid of respect voor het dier zo doet dan is het goed, maar als je het als gelovige zo doet is het een heel ander verhaa

Sorry dat ik niet duidelijk was. Ik bedoel dat het hoe dan ook fout is, maar om religieuze redenen is het fout EN belachelijk.

Dat het uit traditie, onwetendheid of respect voor het dier wel goed is zul je mij nooit horen zeggen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verre neef op woensdag 25 juli 2007 om 11:02:
Sorry dat ik niet duidelijk was. Ik bedoel dat het hoe dan ook fout is, maar om religieuze redenen is het fout EN belachelijk.

Dat het uit traditie, onwetendheid of respect voor het dier wel goed is zul je mij nooit horen zeggen.

Waarom betrek je Allah er dan steeds bij terwijl het je eigenlijk om de manier van slachten gaat?

Een rituele slachting is aangenamer om te zien en aangenamer voor het dier dan de martelgang die men vleesindustrie noemt. En dat heeft geen fuck met Islam te maken, want iedereen zonder vleesfabriek en geld om je varken naar zo'n fabriek te brengen doet het zo. Gelukkig voor het dier.
Waarschuw beheerder
Islamic method of Slaughtering animals is better
...scientific reason...

Al Shaddad Bin Aous has quoted this tradition of the Holy Prophet (P.B.U.H.) "God calls for mercy in everything, so be merciful when you kill and when you slaughter, sharpen your blade to relieve its pain".
Many allegations have been made that Islamic slaughter is not humane to animals. However, Professor Schultz and his colleague Dr. Hazim of the Hanover University, Germany, proved through an experiment, using an electroencephalograph (EEG) and electrocardiogram (ECG) that *Islamic slaughter is THE humane method of slaughter* and captive bolt stunning, practiced by the Western method, causes severe pain to the animal. The results surprised many.

Experimental Details:

1. Several electrodes were surgically implanted at various points of the skull of all animals, touching the surface of thebrain.

2. The animals were allowed to recover for several weeks.

3. Some animals were slaughtered by making a swift, deep incision with a sharp knife on the neck cutting the jugular veins and carotid Arteries of both sides; as also the trachea and esophagusHalal Method.

4. Some animals were stunned using a captive bolt pistol humane slaughter by the western method.

5. During the experiment, EEG and ECG were recorded on all animals to record the condition of the brain and heart during the course of slaughter and stunning.

Results and Discussion:

I - Halal Method

1. The first three seconds from the time of Islamic slaughter as recorded on the EEG did not show any change from the graph before slaughter, thus indicating that the animal did not feel any pain during or immediately after the incision.

2. For the following 3 seconds, the EEG recorded a condition of deep sleep - unconsciousness. This is due to a large quantity of blood gushing out from the body.

3. After the above mentioned 6 seconds, the EEG recorded zero level, showing no feeling of pain at all.

4. As the brain message (EEG) dropped to zero level, the heart was still pounding and the body convulsing vigorously (a reflex action of the spinal cord) driving maximum blood from the body: resulting in hygienic meat for the consumer.

II - Western method by C.B.P. Stunning

1. The animals were apparently unconscious soon after stunning.

2. EEG showed severe pain immediately after stunning.

3. The hearts of the animal stunned by C.B.P. stopped beating earlier as compared to those of the animals slaughtered according to the Halal method resulting in the retention of more blood inthe meat. This in turn is unhygienic for the consumer.

En ook dit heeft geen fuck met Islam te maken (Christelijke wereldbewoners doen het net zo) maar dat terzijde.
Waarschuw beheerder
donateur
please laat ze maar naar de big dana,s gaan !
Waarschuw beheerder
donateur
geen id maar ze krijgen overal alles voor mekaar !

als ik in irak een cristelijke kerk wil neerzetten maken ze me dood

hier eisen ze van alles naja londen dan

maar alsjeblieft zeg

iedereen roept dat de veramerikaniseering (of hoe je het ook typt)
hier heen komt

maar ik denk eerder de verislamitisering

nou ik doe er niet aan mee

!!

laat ze in hun eigen land maar weer gaan zeuren !

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Zij waren kwaad omdat ze zonder waarschuwing halalvlees voorgeschoteld kregen.

:loser: :loser: :loser: :loser: :loser: :loser: :loser: :loser:
:loser: :loser:

alsof dat wat uitmaakt!!!

Goed initiatief van de mensen en mc donalds
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Warjan de Viking op woensdag 25 juli 2007 om 12:30:
geen id maar ze krijgen overal alles voor mekaar !

Wie krijgt wat voor elkaar en wat heeft Big Dana's ermee te maken? :vaag:

als ik in irak een cristelijke kerk wil neerzetten maken ze me dood

Nee hoor, staan er genoeg.

hier heen komt

Bijna goed getyped. (Y)

Zoiets heet een westerse vrije markt economie. Vraag en Aanbod. Daar is onze economie op gebouwd. Wat lul je nou over islamisering? Als er een markt is voor roze badlsippers dan worden die dingen gemaakt of je het nou leuk vindt of niet.

nou ik doe er niet aan mee

Wie zegt dat je die rotzooi moet eten dan? :vaag:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Knoalster op woensdag 25 juli 2007 om 12:42:
Nee hoor, staan er genoeg

klopt

[img width=144 height=178]http://www.fotokollektief-parkstad.nl/blinders.jpg[/img]

oogkleppen

Wie zegt dat je die rotzooi moet eten dan?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Halallemachtig, wat een zinloze discussie...dan ga je toch niet naar Londen. Als het hier om de hoek is, lullen we wel verder :gaap:

Waarschuw beheerder
Wie zegt dat je die rotzooi moet eten dan?

IDD eigen keuze.

Wat veel mensen niet blijven snappen is dat het puur gaat over een andere slachtmethode die door vele culturen wordt toegepast, waaronder de Islam. Islamieten zijn er voor, omdat het dier vriedenlijker zou zijn en met meer waardering voor de natuur.
Maar ook veel ongelovigen zouden dit een meer humanere manier vinden.

Het uiteindelijke product verandert er echter niks door en je zult dan ook geen verschil proeven..
Waarschuw beheerder
Dus omdat er meer misstanden zijn in de voedingsindustrie mag ik niet zeggen dat halal slachten wreed is?

Halal-slachten gebeurt minder wreed dan de westerse-industriële manieren.

Dan ben ik meteen een rechtspopulist? Owkeejj

Dat heb ik nergens gezegd, als jij je daarmee aangesproken voelt, is dat jouw zaak.

En waar heb ik het over 'de diervriendelijke en ecologisch-bewuste westerse man'

Je dramt er nogal op door dat men er in het westen iets beschaafdere methodes op nahoudt wat betreft vleeswverwerking...

tegenwoordig hebben we dus betere en snellere slachtmethoden die inderdaad veel minder dieronvriendelijk en barbaars zijn dan halal slachten

In tegenstelling tot electrocuteren, schieten of in slaap sussen dmv. CO2

Uitspraak van verre neef op woensdag 25 juli 2007 om 10:59:
Dieren hier en in vrijwel alle westerse landen worden inderdaad op een zo vriendelijk mogelijke manier gedood.

En wat de rest van je bevooroordeelde en logica-arme bijdrage betreft,

Waaruit blijkt volgens jou dan dat ik bevooroordeelt ben???
Ik denk namelijk net hetzelfde van jou, alles wat naar islam ruikt is slecht, wat ook maar enigzins westers is, moet wel democratisch en goed zijn. Dat blijkt telkens weer uit jouw posts.
Jij bent ook de persoon die dikwijls de woorden "achterlijk" "barbaars" en "middeleeuws" in de mond neemt. Echt onbevooroordeelt kan je je posts dan niet echt meer noemen...

En dat het gebeurt uit naam van niet bestaande goden is sowieso belachelijk.

Wie ben jij om te bepalen wat wel of niet "belachelijk" is??
IK denk dat je dat evengoed aan de mensen zelf kan overlaten, niet?

bla bla etcetera. Kijk, voor jou

(y)

Uitspraak van verre neef op woensdag 25 juli 2007 om 10:59:
"Ja, maar hun.." "En zij dan..?" "Maar daar doen ze..." En dan wordt mij het vingertjewijzen verweten..

Niks 'de hele wereld doet het zo'. Dat is bullshit en je weet het.

Sinds wanneer dan??? Zulke gebruiken komen ook voor in azië of in traditioneel Engelse gemeenschappen, op bretoense eilanden etc...
Mocht dat bullshit zijn, mag je je standpunt wel even onderbouwen. :-)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Dus omdat er meer misstanden zijn in de voedingsindustrie mag ik niet zeggen dat halal slachten wreed is?

Nee je mag het niet zeggen omdat je duidelijk niet weet waar je het over hebt
Waarschuw beheerder
hier heen komt

De veramerikanisering is hier al aanwezig sinds 45....
coca-cola, nike, mcdonald's(sic.), kellog's, microsoft, hollywood,....

laat ze in hun eigen land maar weer gaan zeuren !

gefrustreerd? :aai:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Deekore. op woensdag 25 juli 2007 om 14:02:
Ik denk namelijk net hetzelfde van jou, alles wat naar islam ruikt is slecht, wat ook maar enigzins westers is, moet wel democratisch en goed zijn. Dat blijkt telkens weer uit jouw posts.

klopt, die man zoekt dit soort topics op om zijn mening te ventileren omdat in het echt niemand naar hem wil luisteren
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 25 juli 2007 om 14:06:
Nee je mag het niet zeggen omdat je duidelijk niet weet waar je het over hebt

Hij mag het wel zeggen, maar dan mag hij zich verwachten aan de tegenspraak van mensen die wel weten wat "halal" betekent.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 juli 2007 om 12:56:
Wat veel mensen niet blijven snappen is dat het puur gaat over een andere slachtmethode [...]dier vriedenlijker en met meer waardering voor de natuur.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 25 juli 2007 om 14:07:
klopt, die man zoekt dit soort topics op om zijn mening te ventileren omdat in het echt niemand naar hem wil luisteren

Dat weet ik niet, ik hoop voor hem van wel. :-)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van RYAN_EE {BVE} op woensdag 25 juli 2007 om 10:42:
1 McTaliBurger met extra semtex-saus Alstoebliefte

:lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op woensdag 25 juli 2007 om 11:51:
Waarom betrek je Allah er dan steeds bij terwijl het je eigenlijk om de manier van slachten gaat?

Oh mag dat niet van jou? Jammer. Ik betrek de Islam erbij omdat deze discussie over de islamitische manier van slachten gaat. Of wat? Die zes boeren in Nederland die zelf hun varken slachten zijn een druppel op een gloeiende plaat. Je moet eens stoppen met dat auto-gezeik van je als het woordje moslim of islam valt.

Anyway, je kan wel aankomen met wetenschappelijke tests en shit, maar het IS EEN FEIT dat als je een dier eerst bedwelmt HET HELEMAAL NIKS VOELT van de slacht (jezus, ik wou dat ik het in je oor kon schreeuwen). Als je een rund een 10mm dikke stalen pen door zijn schedel schiet is het als het door een bekwaam iemand gedaan wordt meteen dood. Waarom zou je een springlevend dier de strot doorsnijden? Dit
Uitspraak van Knoalster op woensdag 25 juli 2007 om 11:51:
Een rituele slachting is aangenamer om te zien en aangenamer voor het dier dan de martelgang die men vleesindustrie noemt

is dus onzin. Of dacht je dat de halal slacht in Nederland geen lopendebandwerk is? Jij ziet natuurlijk visioenen voor je van boze nederlanders die dieren die over een lopende band bewegen schoppen en slaan, en van islamitische slachters die, voordat ze een met parfum besprenkeld mes door zijn keel halen, het dier eerst nog een gedichtje voorlezen.

Het verschil tussen jou en mij is dat ik al bijna 20 jaar in de vleesverwerkende industrie werkzaam ben, en jij je informatie van google en een je zelfslachtende familie haalt. Je komt met 1 pagina met tests en je denkt al dat je gelijk hebt. Tests waar nog twijfelachtige info in staat ook. Dit bijvoorbeeld
Uitspraak van Knoalster op woensdag 25 juli 2007 om 12:12:
3. The hearts of the animal stunned by C.B.P. stopped beating earlier as compared to those of the animals slaughtered according to the Halal method resulting in the retention of more blood inthe meat. This in turn is unhygienic for the consumer.

is niet waar. Wat waar is is dat het onhygienisch is als het dier niet goed uitbloed. Wat niet waar is is dar er meer bloed in het vlees achterblijft. Bloed in vlees heb je alleen bij bloeduitstortingen en botbreuken. Heeft niets te maken met uitbloeden. Dat gedeelte is dus stemmingmakerij. Daarbuiten twijfel ik er sterk aan of het uitmaakt.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 25 juli 2007 om 14:07:

Ja, ik wordt massaal genegeerd.

Trouwens ironisch dat juist jij andere mensen beticht van aandachttrekkerij.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Wel eens een slachterij van binnen gezien boys? Want het is natuurlijk makkelijk om te roepen dat ik niet weet waar ik het over heb.
Waarschuw beheerder
donateur
MC Donalds gaat Halalvlees verkopen!!?!!?!!111!111!!1!!11!

potverdomme het laatste stukje westerse cultuur gaat gebukt.
MC Donalds, het enige universele symbool dat ons, blanke westerlingen nog samenhorigheid brengt.
Want wat hebben we als moderne westerlingen nog gemeen? Juist: een vette reet en een dikke kop. En de bron van dit alles durft nu zomaar onze roots te verloochenen.

het is een schande.

het gaat te ver.

de wereld is kapot.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verre neef op woensdag 25 juli 2007 om 14:20:
Je moet eens stoppen met dat auto-gezeik van je als het woordje moslim of islam valt.

Slaat dit op jezelf terug???Klopt namelijk als een bus.

Uitspraak van verre neef op woensdag 25 juli 2007 om 14:20:
Jij ziet natuurlijk visioenen voor je van boze nederlanders die dieren die over een lopende band bewegen schoppen en slaan, en van islamitische slachters die, voordat ze een met parfum besprenkeld mes door zijn keel halen, het dier eerst nog een gedichtje voorlezen.

Objectiviteit alom...