Partyflock

Forumonderwerp · 944633
1 volger · 7484x bekeken
Artiest {SHOWLIST artist 37745, 44020}
Waarschuw beheerder
veel besproken item in nederland...

de regering wil het waarschijnlijk verbieden om op openbare plaatsen een "hoofddoek" te dragen...

neem als voorbeeld het verbod op hoofddoeken in Frankrijk.

via internet onderzoekje wat ik gedaan heb...
is het NIET verplicht om een hoofddoek te dragen...

WEL staat in het "koran" dat tijdens menstruatie een hoofddoek gedragen dient te worden...

wat vinden jullie...

hoofddoeken verbieden???

houdt het aub netjes!! zodat het niet gesloten wordt
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ach nee man, niet verbieden die dingen! Het is een mooi stukje cultuur, zolang niet het hele gezicht verborgen wordt. Ik ben zelf ook gek op hoofddoekjes en dergelijke, dat zou dan ook niet meer mogen?

Waarschuw beheerder
Ik ben tegen reliegieuse toestanden...

dus ook tegen hoofdoekjes, jehovas getuigen, kepeltjes noem t maar op... vind in iedergeval dat als iemand aan het werk is ik niet aan die persoon moet kunnen zien in welke god hij/zij geloofd. Wat ze verder in hun kerk/moskee/sinagoge/rituele offerplaats er voor kledingvoorschriften cq. gewoontes op nahouden intresseert mij verder geen ene fucking moer

wil trouwes niet zeggen dat k mensen met hooddoeken of keppeltjes etc. minder vind dan mensen die dat niet doen k vind alleen hun levens wijze vreemd en achterhaald
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 10 september 2007 om 20:54:
Ik ben tegen reliegieuse toestanden...

dus ook tegen hoofdoekjes, jehovas getuigen, kepeltjes noem t maar op... vind in iedergeval dat als iemand aan het werk is ik niet aan die persoon moet kunnen zien in welke god hij/zij geloofd. Wat ze verder in hun kerk/moskee/sinagoge/rituele offerplaats er voor kledingvoorschriften cq. gewoontes op nahouden intresseert mij verder geen ene fucking moer

dus ook geen kruisje aan een ketting en dat soort dingen
Waarschuw beheerder
van mij mogen ze het verbieden!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Don Hackelaar op zaterdag 9 juni 2007 om 16:47:
valt dit ook onder hoofddoek???

[img height=250 cacheid=0000e2720001d84ae8ac6c081a020348fc]http://141.2.86.23/grafiken/nonnen/nonnen3.jpg[/img]­

[img height=250 cacheid=0000e2730001d84b23cac6b21a020348fc]http://www.willieluinge.nl/nonnen5.jpg[/img]

Ik zou zeggen, lees allemaal gezellig dit stukje uit het boek waar dit land op is gebouwd.
http://www.biblija.net/biblija.cgi?Bijbel=Bijbel&m=1+Kor+11%2C2-16&id18=1&pos=0&set=10

Uitspraak van Sincerity op zaterdag 9 juni 2007 om 16:41:
maar zo een hoofddoekje, ze vallen er niemand mee lastig

en ik ken anders genoeg marokkaanse/turkse vrouwen die zich hebben aangepast aan Nl :D

Ik stoor me aan elk geloof maar zo'n hoofddoek maakt het heus niet erger, sterker nog: ik heb meer respect voor moslims aangezien ze ECHT geloven, en niet zoals de meeste christenen alleen als het hen uitkomt. Het is een symbool waar ik van walg maar ja, het geloof zelf is geen haar slechter dan het christendom. En nog steeds heeft het christendom heel wat meer bloed aan zijn handen....dit land is er doordrenkt van.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Audionysos op woensdag 12 september 2007 om 12:04:
Ik zou zeggen, lees allemaal gezellig dit stukje uit het boek waar dit land op is gebouwd.
http://www.biblija.net/biblija.cgi?Bijbel=Bijbel&m=1+Kor+11%2C2-16&id18=1&pos=0&set=10

:lol:

staan leuke dingen in :P

4 Iedere man die met bedekt hoofd bidt of profeteert, maakt zijn hoofd te schande.
5 Maar een vrouw maakt haar hoofd te schande wanneer ze met onbedekt hoofd bidt of profeteert, want ze is in dat geval precies hetzelfde als een kaalgeschoren vrouw.
6 Een vrouw die haar hoofd niet bedekt, kan zich maar beter laten kaalknippen. Wanneer ze dat een schande vindt, moet ze haar hoofd bedekken.

Waarschuw beheerder
ik heb meer respect voor moslims aangezien ze ECHT geloven, en niet zoals de meeste christenen alleen als het hen uitkomt.

Dat is echt een domme uitspraak, er zijn net zo goed moslims die zich voordoen als échte moslims, en toch moslim zijn wanneer het hen uitkomt.
Dat is met alle geloven zo, dat er echte fanatieke en 'parttimers' zijn. Niet alle moslims geloven fanatiek, en niet alle christenen zijn christen wanneer het hen uitkomt.

En nog steeds heeft het christendom heel wat meer bloed aan zijn handen....dit land is er doordrenkt van.

Gelukkig voor jou dan dat er steeds meer moslims komen he (y)

Geen idee waar je deze onzinnige informatie vandaan haalt, maar volgens mij kun je je er beter eens in gaan verdiepen voordat je zulke domme uitspraken doet :)

Ik zelf heb helemaal nix met het geloof, laten we dat even voorop stellen. Maar om nou te gaan verkondigen dat de Islam eigenlijk beter is dan het Christendom... Kan ik niet echt bij...

De bijbel is tenminste nog redelijk met de tijd meegegaan, op sommige dingen aangepast... De Koran stamt daarentegen nog steeds uit het jaar nul...
Waarschuw beheerder
ik vind het belachelijk dat er nog steeds hoofddoekjes gedragen worden. Voor de meeste hier in Nederland is het niet vanwege hun geloof of dergelijke. De meeste willen naar mijn mening meer laten zien dat ze niet van hier komen.

Waarom wel een hoofddoekje dragen en toch hoge pumps met een ultra strakke broek dragen.......beetje raar, vind je niet?

In Turkije zijn ze bijvoorbeeld bang dat ze weer hoofddoekjes moeten dragen vanwege de misschien nieuwe president. Waarom dragen ze opeens in Nederland wel allemaal kopdoekjes?
Waarschuw beheerder
donateur
Ik vindt dat er in openbare gebouwen geen hoofddoekjes gedragen mogen worden.
Je hoort er representatief en neutraal uit te zien.

Mensen beoordelen je kunnen helaas ook op je uiterlijk.
Ik kan met mijn uiterlijk ook niet op he stadhuis werken, ik zeg niet dat het hetzelfe is aan een hoofddoek maar er zijn nu eenmaal mensen die dat afstotelijk vinden.

Boerka's moeten in zijn geheel verboden worden.
Waarschuw beheerder
hoofddoeken zijn hip jwt
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Satanica op woensdag 12 september 2007 om 15:51:
Boerka's moeten in zijn geheel verboden worden.

nou idd, als ze ergens mee moeten beginnen is het wel het afschaffen van die burka's ! walgelijk
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van -*-_-Curiosity op woensdag 12 september 2007 om 12:34:
Dat is echt een domme uitspraak

:gaap:
Je wilt ontkennen dat moslims er meer mee bezig zijn en hun geloof strenger naleven dan de meeste christenen? Het is sowieso een feit dat de Islam groeit en het christendom mindert. Daarbij zijn moslims behoorlijk wat fanatieker wat betreft het naar beneden halen van alles dat niet moslim is. Als je dat mist en hebt gemist de afgelopen jaren, ben jij degene die zich even moet gaan verdiepen. :)
Maar om nou te gaan verkondigen dat de Islam eigenlijk beter is dan het Christendom...

Gelukkig ben jij degene die niet kan lezen. :cheer:
Ik zei dat ik als ik alles relativeer meer respect heb voor moslims omdat ze hun geloof stricter naleven. Maar het liefst zie ik alle gelovigen morgen verdampen, samen met hun boeken waar nagenoeg dezelfde achterhaalde onzin in staat.

Met de tijd mee? :roflol:
Dus jij laat je onderrichten door je man later? Jij bent ondergeschikt aan de man? De man heerst over jou? Je mag niet zomaar spreken in het openbaar? Dat is anno 2007 nog steeds normaal voor jou?
Er zijn dingen veranderd ja, maar de fundamentele dingen zijn toch echt hetzelfde gebleven...
deze onzinnige informatie

haal ik gewoon uit de bijbel....aan je aantijgingen te zien heb je die net als ik gelezen maar sommige of over het hoofd gezien of je neemt er genoegen mee. Beide spijtig, aangezien de bijbel voor een groot deel verantwoordelijk is voor de verwrongen man-vrouwverhoudingen.

Maar goed, gezien de toon van je reactie praat ik bullshit dus: :bye:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
moeten ze zelf weten zou er alleen geen vrienden mee kunnen zijn of willen kennen de persoon.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Trizztan op woensdag 12 september 2007 om 16:21:
hoofddoeken zijn hip jwt

:lol:

Maar om nou te gaan verkondigen dat de Islam eigenlijk beter is dan het Christendom...

ik vint allebij niets...

doe mij maar satanisme
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ; BLONDIE :vaag: op donderdag 7 juni 2007 om 14:50:
Gwn Weg dermee hOofddoeken En alles !!
Bleh ,, Se wOrden Gewoon allemaal vOorgetrokken die berggeiten
BevOorbeeld in mijn klas ,, Die kut wijfuh mOgen Wel een hoofddoek Dragen Maah Wij Geen Pet OfsOww Naahh Dn motte se lekker die hoofddoeke ook verbiede lelijke stinkdinge ielg !!

Misschien worden ze voorgetrokken omdat ze beter Nederlands schrijven / praten.

Waarschuw beheerder
Ik laat iedereen in zijn waarde, maar ik kan het niet begrijpen dat ze heel nederland volbouwen met moskeen. Wij mogen toch ook geen kerken bouwen in hun land?
Ik heb trouwens ook nog nooit een vrouw gezien in turkije met een hoofdoek. In turkije zijn de turkse vrouwen moderner dan de turken hier in Nederland.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 september 2007 om 22:19:
Ik laat iedereen in zijn waarde, maar ik kan het niet begrijpen dat ze heel nederland volbouwen met moskeen. Wij mogen toch ook geen kerken bouwen in hun land?
Ik heb trouwens ook nog nooit een vrouw gezien in turkije met een hoofdoek. In turkije zijn de turkse vrouwen moderner dan de turken hier in Nederland.

Klopt, maar dit is het bekende verhaal. Wat voor soort mensen denk je dat er in de jaren 70 naar Nederland zijn gekomen? De gastarbeiders van toen waren niet echt de meest hoog opgeleide en slimme mensen. De hoger opgeleiden hadden een baan en kwamen niet hier naartoe.
Waarschuw beheerder
donateur

Dit gaat natuurlijk niet op want zoveel Christenen zijn er niet in Turkije ;)
Bovendien staan er echt genoeg kerken in Turkijke hoor :jaja:

Daarbij komt nog eens kijken dat in Nederland de moskeeen juit eigen donaties worden bekostigd dus het is dan alleen een kwestie van vergunning aan vragen en de gemeente verdient daar ook geld mee dus reden om nee te zeggen hebben ze niet.

Er is geen beheofte meer om in Nederland (meer) kerken te bouwen en als dat wel zo zou zijn dan zou de staat dat moeten betalen.

In turkije zijn de turkse vrouwen moderner dan de turken hier in Nederland.

Klopt, wij zitten hier dan ook met die dorpelingen opgescheept :9
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hippolytus Bergamot op woensdag 12 september 2007 om 18:19:
BevOorbeeld in mijn klas ,, Die kut wijfuh mOgen Wel een hoofddoek Dragen Maah Wij Geen Pet OfsOww Naahh Dn motte se lekker die hoofddoeke ook verbiede lelijke stinkdinge ielg !!

Misschien worden ze voorgetrokken omdat ze beter Nederlands schrijven / praten.

mee eens, praat NL.
ze heeft wel gelijk, op verschillende scholen zijn petten (hoofddeksels) verboden, maar de moslims mogen wel hun hoofddoek ophouden. En als ik dan zeg dat ik geloof in de heilige Pet moet je de klas uit.. waar gaan we naartoe mensen.

ook waar, er komen er steeds meer; zowel moskeën als moslims. Gaat nergens over, als een christen naar een of ander extreem moslim land gaat, moet ie z'n gouden kruisje afdoen, maar waar ze zelf, met (Sommige) open armen, worden ontvangen mogen hun rustig denken dat ze de baas zijn, optyfen als je't aan mijn vraagt.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van iesje. op woensdag 12 september 2007 om 22:30:
ze heeft wel gelijk, op verschillende scholen zijn petten (hoofddeksels) verboden, maar de moslims mogen wel hun hoofddoek ophouden

Een pet draag je als mode verschijnsel en heeft helemaal niets met geloofs overtuigingen te maken.
En als ik dan zeg dat ik geloof in de heilige Pet moet je de klas uit.. waar gaan we naartoe mensen.

Dan kom je 5 minuten eerder je nest uit en kam je je haar en dan heb je geen petje nodig.
Probleem opgelost (y)

als een christen naar een of ander extreem moslim land gaat, moet ie z'n gouden kruisje afdoen

Waar haal je deze wijsheid vandaan?
Als jij naar een moslimland gaat hoor jij je aan te passen aan HUN land en dan zal je dus gesluierd zijn.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik geloof in de heilige Pet

:lol: :lol:

Uitspraak van Satanica op woensdag 12 september 2007 om 22:35:
Als jij naar een moslimland gaat hoor jij je aan te passen aan HUN land en dan zal je dus gesluierd zijn.laatste aanpassing 12 september 2007 22:36

Maar als je het zo stelt zou dat dus betekenen dat moslims in onze overwegend christelijke samenleving hun doekje af moeten doen. Toch?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 10 september 2007 om 15:55:
Daar werd mij dus verplicht om een hoofddoek om te doen omdat wij een tripje naar Cairo gingen doen. Nou mooi dus geen hoofddoek om. Waarom zou ik me daar aanpassen aan hun cultuur, als ze het hier niet doen.

als ze hier allemaal de gracht inspringen,spring jij dan ook op vakantie de Nijl in?
Je mag daar best respect tonen,wat kan iemand daar aandoen als voormalige landgenoten zich hier niet aanpassen/
Dus Spanjaarden mogen hier hotels uitwonen,omdat elk jaar busladingen hollandse jeugd dat ook in de Costa`s doen/
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Hippolytus Bergamot op woensdag 12 september 2007 om 22:41:
Maar als je het zo stelt zou dat dus betekenen dat moslims in onze overwegend christelijke samenleving hun doekje af moeten doen. Toch?

Neem het ging erom dat er werdt gezegt:

als een christen naar een of ander extreem moslim land gaat, moet ie z'n gouden kruisje afdoen,

En dan zeg ik op mijn beurt:
Als jij naar een moslimland gaat hoor jij je aan te passen aan HUN land en dan zal je dus gesluierd zijn.

Niemand zegt dat dat niet mag hoor.
Waarschuw beheerder
donateur
hun land?

Er zijn best veel landen die als hoofdreligie de islam hebben...welk land bedoel je? ;)
Uitspraak van Satanica op woensdag 12 september 2007 om 22:29:
Dit gaat natuurlijk niet op want zoveel Christenen zijn er niet in Turkije ;)
Bovendien staan er echt genoeg kerken in Turkijke hoor :jaja:

Daarbij komt nog eens kijken dat in Nederland de moskeeen juit eigen donaties worden bekostigd dus het is dan alleen een kwestie van vergunning aan vragen en de gemeente verdient daar ook geld mee dus reden om nee te zeggen hebben ze niet.

Precies, u weet hoe de vork in den steel steekt. (Y)
Uitspraak van Hippolytus Bergamot op woensdag 12 september 2007 om 22:28:
Wat voor soort mensen denk je dat er in de jaren 70 naar Nederland zijn gekomen?

Je moet het iets genuanceerder zeggen, aangezien het nu erg in ons voordeel is. Nederland heeft mensen hierheen gehaald, omdat "we" sommige werkjes liever niet zelf opknapten. En ja, slecht geregeld hè, geen werkcontracten en dan er vanuit gaan dat iedereen weer teruggaat. :lol:
als een christen naar een of ander extreem moslim land

Hoeveel christenen, met een gouden kruisje om hun nek, heb jij gesproken/ondervraagd over hun vakantie in een extreem mosimland?
Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 september 2007 om 23:08:
als ze hier allemaal de gracht inspringen,spring jij dan ook op vakantie de Nijl in?

Idd.

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Audionysos op donderdag 13 september 2007 om 01:38:
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet

:yes:
Waarschuw beheerder
toevallig was het familie die dat is overkomen met dat kruisje, en ik neem aan dat als de ene christen het moet de ander het ook moet, lijkt me vrij logisch.

@santanica: je hebt wel gelijk inderdaad, maar in sommige dingen ben ik het toch niet met je eens;

een pet draag je inderdaad niet voor het geloof, maar in de koran staat ook niet dat de vrouw de gehele haar dag haar hoofd zal bedekken.

ik vind niet dat als ik naar hun land kom ik hun gewoontes moet gebruiken, hoewel ik dat wel leuk vind om te doen daar niet van; andere culturen moet je zeker niet aan je neus voorbij laten gaan. Maar dat zou dus inhouden dat ze zich hier aan onze gewoontes moeten houden en als ze hier op vakantie komen (bij wijze van) hun hoofddoek af moeten doen. doen ze toch ook niet?

:)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van iesje. op donderdag 13 september 2007 om 20:17:
maar in de islam staat ook niet dat de vrouw de gehele haar dag haar hoofd zal bedekken.

In de Islam???

In de Koran ....

Men bedekt het hoofd buitenshuis en als er mannen op bezoek komen.
Onbedekt kan alleen in eigen gezin.

Nu beetje duidelijk?

Waarschuw beheerder
T hoeft niet verboden te worden.
Maar bijvoorbeeld op school. De moslims mogen een hoofddoek dragen.
En wij geen pet of das bijvoorbeeld.
Dat vind ik dan weer niet kunnen.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van iesje. op donderdag 13 september 2007 om 20:17:
ik vind niet dat als ik naar hun land kom ik hun gewoontes moet gebruiken

Dan hoeven hun dat hier toch ook niet te doen?
Geen discussie dus.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 13 september 2007 om 22:04:
Maar bijvoorbeeld op school. De moslims mogen een hoofddoek dragen.
En wij geen pet of das bijvoorbeeld.
Dat vind ik dan weer niet kunnen.

Een pet draag je als mode verschijnsel en heeft helemaal niets met geloofs overtuigingen te maken.

Dan kom je 5 minuten eerder je nest uit en kam je je haar en dan heb je geen petje nodig.
Probleem opgelost

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Satanica op donderdag 13 september 2007 om 22:15:
ik vind niet dat als ik naar hun land kom ik hun gewoontes moet gebruiken

Dan hoeven hun dat hier toch ook niet te doen?
Geen discussie dus.

als hun zich hier hadden aangepast had ik dat zeker ook gedaan, zondermeer. Maar nu krijg je een kip-ei reactie, hadden wij ons eerder daar moeten aanpassen (Die 2 weken dat we er per jaar zijn misschien maar oke ) of hun hier, doet er verder niet toe, je kan je altijd nog aanpassen daar is het nooit te laat voor. maar als ik me daar netjes aan hun gewoontes houd, denk ik niet dat ze zich hier ineens bekeren. En andersom waarschijnlijk ook niet, dat dan weer wel.

@luister!!: hehe erg slim om neer te zetten idd, [ dankje, hebt snel verbeterd ]. Ik heb er laatst een vurige discussie over gehad met een vriendin van me die moslims is, en die vertelde juist dat het níét in de koran staat.. ook zoiets:P
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van iesje. op donderdag 13 september 2007 om 22:28:
maar als ik me daar netjes aan hun gewoontes houd, denk ik niet dat ze zich hier ineens bekeren.

Dan zeg ik; De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet (Y)

met een vriendin van me die moslims

Moslima ;)

Waarschuw beheerder
ik vind dat hoofdoekjes verboden moeten
worden.
ze moeten zich aan de regels houden
van het land waar ze wonen
en ze zijn ook nog eens superlelijk
die hoofddoeken
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
]. Ik heb er laatst een vurige discussie over gehad met een vriendin van me die moslims is, en die vertelde juist dat het níét in de koran staat.. ook zoiets

Ieder naar eigen interpretatie he....

Waar staat de kap van de non in de Bijbel?
Waar de Kerstboom?
Waar het visje op de auto?

Ik weet wel waar gesproken word over naastenliefde,geduld,vergeving en verdraagzaamheid...(dit even naar jou gericht m.b.t je reply`s.

Vind het trouwens erg kinderachtig...ja maar zij...ja maar wij....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 13 september 2007 om 22:50:
die hoofddoeken

tot aan de jaren 80 was het een normaal straatbeeld ...Hollandse vrouwen...

Waarschuw beheerder
Trouwens de schilder Vermeer heeft vele vrouwen met hoofddoek geschilderd!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
ze moeten zich aan de regels houden
van het land waar ze wonen

en welke regels heb je het nou over?

Waarschuw beheerder
ook heerlijk...deze vorm van sarcastische humor...

de hoofddoek is eenvoudig bedoeld om de vrouw te beschermen tegen de verwerpelijke seksistische blikken van de man. Vrouwen dienen geen lustobject te zijn. Ze moeten worden beoordeeld op hun competentie, intelligentie en karakter, en niet op hun uiterlijk. En daarbij helpt de hoofddoek. Kortom, de hoofddoek is eenvoudig het moslimequivalent van de aloude Hollandse tuinbroek, de standaarduitrusting van Hollandse feministes in de jaren zeventig. Dat deze feministes hun oude idealen inmiddels hebben verkwanseld en nu hun best doen om de man als lustobject te behagen – daar dienen oprechte feministische moslima’s natuurlijk geen enkele boodschap aan te hebben.
Kortom, de vrouwen die nodig uit een patriarchale onderdrukking bevrijd moeten worden, zijn niet de hoofddoekjesdraagsters, maar de seksistisch uitgedoste, mannen behagende Hirsi Ali’s en Cisca Dresselhuyzen

Waarschuw beheerder
Voor degene die voorgaand bericht moeilijk vonden....volgende:

Bij een bezoek aan een islamitische school vroeg Ayaan Hirsi Ali onlangs aan een moslimvader waarom mannen eigenlijk geen hoofddoek dragen. In plaats van het nogal voor de hand liggende antwoord te geven dat mannen nu eenmaal geen vrouwen zijn, wees de moslimvader triomfantelijk naar het petje op z’n hoofd. Hij droeg wel degelijk ook hoofdbedekking! Mannen en vrouwen zijn gelijk!

HUMOR
Waarschuw beheerder
donateur
[img width=207 height=296 cacheid=0014151800292237d1e16c3b1a0203c436]http://www.ii.uj.edu.pl/~kony/rozne/pic/maria.jpg[/img]

Onze Heilige Maagd Maria draagt ook een hoofddoek.
Niemand ooit opgevallen?

Waarschuw beheerder
[img width=1024 height=703 cacheid=000e6f16002922381f4083401a0203c466]http://www.theater-flats.nl/fotos/regenkapjes.jpg[/img]

HOOFDdoekjes? schande voor ons Nederland !
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Satanica op donderdag 13 september 2007 om 22:15:
Probleem opgelost

:respect:

Uitspraak van Satanica op donderdag 13 september 2007 om 23:25:
Niemand ooit opgevallen?

let d'r niet zo op :no:

wel goed gezien :yes:
Waarschuw beheerder
Probleem opgelost

Het gaat hier om t verschil dat gemaakt wordt. Omdat het vanuit een geloofsovertuiging is, wordt gelijk alles getollereerd. En dat terwijl de geloven flink achterhaald zijn, als je ze plaatst in de hedendaagse samenleving...
Waarschuw beheerder
Niemand ooit opgevallen?

Uitspraak van Batske op dinsdag 24 april 2007 om 22:15:
dat tijdens menstruatie een hoofddoek gedragen dient te worden...

Op dit schilderij was Maria dus ongesteld.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 13 september 2007 om 23:01:
Vermeer

[img width=417 height=480 cacheid=00000036002923184358c8de1a0203d8b4]http://i6.tinypic.com/6b36xz9.jpg[/img]
1 van de mooiste geschilderde portretten die ik ooit heb gezien. :respect:
Niemand ooit opgevallen?

Ja hèhè, komt niet uit de lucht vallen: 5 Maar een vrouw maakt haar hoofd te schande wanneer ze met onbedekt hoofd bidt of profeteert, want ze is in dat geval precies hetzelfde als een kaalgeschoren vrouw. 6 Een vrouw die haar hoofd niet bedekt, kan zich maar beter laten kaalknippen. Wanneer ze dat een schande vindt, moet ze haar hoofd bedekken.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 13 september 2007 om 23:10:
Mannen en vrouwen zijn gelijk!

Inderdaad, een petje is gelijk aan een boerka. :vaag:
Uitspraak van verwijderd op donderdag 13 september 2007 om 23:06:
de hoofddoek is eenvoudig bedoeld om de vrouw te beschermen tegen de verwerpelijke seksistische blikken van de man.

Dat is net als tegen kleine kinderen zeggen dat ze niet buiten mogen spelen omdat pedofielen dan in de verleiding komen. Ipv dat de profeet Mohammed zich richtte tot de mannen en hen enige beschaving bijbracht, koos hij voor deze "oplossing". :rot:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 13 september 2007 om 22:53:
Vind het trouwens erg kinderachtig...ja maar zij...ja maar wij....

je leest m'n bericht dus niet goed.

Uitspraak van Satanica op donderdag 13 september 2007 om 22:31:
Dan zeg ik; De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet (Y)

lees goed wat eronder staat ;):
En andersom waarschijnlijk ook niet, dat dan weer wel.

moslima, dankje weer wat geleerd (Y)

@luister; het klopt niet om een stel blanke vrouwen met een REGENdoekje op, te plaatsen. Ze hadden evengoed een paraplu kunnen vasthouden, maar aangezien de meeste echt oude mensen dat ook niet fijn vinden hele tijd met hun arm omhoog staan, een kapje om hun hoofd doen, kan je toch niet vergelijken met een hoofddoekje?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Zal eerlijk zijn en zeggen dat ik het niet altijd eens ben met de regels hier in Nederland, maar toch vind ik dat dit gewoon geaccepteerd moet worden..
In hun gelof hoort dit erbij, en is het raar als ze er geen dragen..
Waarom dan verbieden? Iedereen is toch gelijk? Althans dat je hoor je steeds terug op tv en radio.. :/
Waarschuw beheerder
donateur
die hoofddoekenlaatste aanpassing 13 september 2007 22:51

Moet jij dan ook verboden worden ofzo?
Eerst een beetje nadenken voordat je wat zegt.

Uitspraak van iesje. op vrijdag 14 september 2007 om 12:48:
lees goed wat eronder staat

Het gaat niet om bekeren, het gaat om aanpassen.

Uitspraak van iesje. op vrijdag 14 september 2007 om 12:48:
het klopt niet om een stel blanke vrouwen met een REGENdoekje op, te plaatsen

Christenen en Katholieken dragen ook nog steeds een hoofddoek of hoed in de kerk.

Hindoe's bedekken hun haar ook.

Het is een eeuwenoude traditie om je haar te bedekken, dat zie je in elk geloof terug alleen het ene geloof houdt deze traditie vast waar het andere geloof er soepeler in wordt.