Partyflock

Forumonderwerp · 943724

ZWOLLE - Een lerares heeft een leerling van een kleuterschool in Zwolle voor straf korte tijd vastgebonden om de jongen in de klas rustig te krijgen. De school betreurt het incident, meldde de instelling vrijdag.

Het incident vond ongeveer drie weken geleden plaats op basisschool De Wendakker. De leerling rende door de klas. Om de kleuter tot kalmte te manen, bond de lerares een touwtje om zijn benen.

"Hij kon zich nog wel door de klas bewegen, maar niet meer rennend", zei Wubbo Wever, bestuursvoorzitter van Vivente, stichting christelijk primair onderwijs Zwolle.

"Dit is onacceptabel gedrag. De lerares heeft meteen bij de moeder van de leerling excuses aangeboden."

(c) ANP

http://www.nu.nl/news/1049867/122/Lerares_bindt_benen_leerling_vast.html

of keer op zo'n hoofdje tikken met een zegelring, a la vroegah B)

Uitspraak van Michael__ op vrijdag 20 april 2007 om 14:42:
Paar tikken op je handen met zo'n bordliniaal

(y) Vind ik beter en effectiever dan vastbinden.
Is wel conservatief Engels maar vroeger was dan ook alles beter.

Door het raam tiefen dat joch
Whaha en zo hoort het! :D

Uitspraak van M. :') op vrijdag 20 april 2007 om 17:19:
Whaha en zo hoort het!

indd
zit....zitzitzitzit :)
Is eigenlijk wel een vreedzame oplossing.. (y)
en terecht .. gewoon bekkies ook meteen dichtplakken ...
Debiel wijf
Uitspraak van Cks op vrijdag 20 april 2007 om 18:52:
Debiel wijf

waarom :S .. ooit wel eens een hok vol kleuters gehad ???
moet ze maar geen lerares worden ;)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 april 2007 om 11:45:
Uitspraak van (Cinderella) op vrijdag 20 april 2007 om 11:42:
Dat moet ook niet nodig zijn, je kind hoort toch te luisteren dus al hij goed is opgevoed hoeft niemand hem vast te binden

Precies!

Het is een Kleuter..?:|
Speelsheid zit er dan gewoon in..:/
Laat ik het zo zeggen die lerares mag blij zijn dat het geen kind van mij was, want dan haalde ik dat stuk touw even over haar heen.
Of als je met praten al zo'n klein kind niet aankan, moet je je opknopen met dat stuk touw, wat een gek zeg :S
Uitspraak van SanNie :cheer: op vrijdag 20 april 2007 om 23:15:
Laat ik het zo zeggen die lerares mag blij zijn dat het geen kind van mij was, want dan haalde ik dat stuk touw even over haar heen.
Of als je met praten al zo'n klein kind niet aankan, moet je je opknopen met dat stuk touw, wat een gek zeg

Favoriete muziekgenres: disco, lounge, r&b

tja zegt al genoeg he
laatste aanpassing

Bij ons gaat het anders..

Lerares gaat voorraad hok in, sleutel laat ze aan de buitenkant zitten. En de rest van de dag word vrijgenomen 8)
Uitspraak van :xDennis:x op vrijdag 20 april 2007 om 23:22:
tja zegt al genoeg he

Nou dit is een intelligent antwoord zeg :S, alleen omdat ik aangeef dat als ik kinderen zou hebben dat ik ze niet liet vastbinden voor de klas omdat ze rennen??

Wacht maar tot jij straks papa bent, en 1 van je kinderen komt thuis en verteld je dit. Ik denk niet dat jij de juf even lief bedankt voor dit stukje opvoeding hoor.....

Uitspraak van SanNie :cheer: op vrijdag 20 april 2007 om 23:47:
k denk niet dat jij de juf even lief bedankt voor dit stukje opvoeding hoor.....

Je kunt wel boos worden maar wat bereik je er mee?

Beter een goed gesprek, praten over de aanpak.
Het begint bij de opvoeding thuis.

Dat de lerares dit niet had moeten doen is een FEIT.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 21 april 2007 om 00:10:
Je kunt wel boos worden maar wat bereik je er mee?

Heb je helemaal gelijk in, maar ik denk dat het een hele logische reactie is dat de ouder echt woest word.

Beter een goed gesprek, praten over de aanpak.
Het begint bij de opvoeding thuis.

Ja natuurlijk begint het bij de opvoeding thuis, en ik weet ook dat de kinderen van tegenwoordig echte etters kunnen zijn. En dan wil je ze ook met alle liefde de nek omdraaien, maar dat doe je gewoon niet :S En een kindje van 5 jaar oud vastbinden op zijn stoeltje, nou dan heb je lef. Dan denk ik als je een kind van 5 al niet aankan, wat kan je dan wel aan in je leven.
Dat de lerares dit niet had moeten doen is een FEIT

Dat bedoel ik.
Ik had er trouwens gelijk nog een stuk ducktape overheen geplakt! Blagen :[

wat een ouderwetse mannier om dat probleem aan te pakken, wie bind tegenwoordig nog kinderen vast?

laatste aanpassing

kutkinderen 2 keer met de karwats dat zal ze leren