Er valt overigens wel veel te zeggen dat minimal uit Detroit (Robbie H.) komt, naast alle producties van de Duitse heren Mark Ernestus & Moritz von Oswald
Er valt overigens wel veel te zeggen dat minimal uit Detroit (Robbie H.) komt, naast alle producties van de Duitse heren Mark Ernestus & Moritz von Oswald
Die minimal uit Detroit zoals die robert hood shit zat vaak boven de 130 bmp en was gewoon subtiele techno, niet vergelijkbaar met wat nu ze in de randstad minimal noemen, dat is vaak uitgeklede loopjes-house Minimal als genre bestaat niet echt volgens mij, alleen als subgenres als minimal-techno, of minimal-house, etc...
We hebben met Vier 17 April ook weer een leuke boeking:
Tama Sumo komt naar Nijmegen voor een diepe set in Merleyn ( klein poppodium van Doornroosje) voor max 200 man.
afgelopen zondag bij Omar S geweest in trouw.
ongekend dikke set van de beste man:
filmpje:
MAAR
iedereen heeft hier vast weleens gehoord van Serge ( de man achter clone)
iedereen wist vast en zeker ook dat deze man een zeer fijne muziekale smaak had
maar wist ook iedereen dat deze beste man 1 van 's lands beste djs IS!!
omar S was vet hoor, maar Serge moest dus na hem draaien.
er stonden toen ongeveer nog 150 man voor de dj booth.
als je dan vervolgens het complete publiek inclusief shinedoe/ brent rozendaal/ bart skils/ anton pieete/(to name a few) tot aan het einde dansend op de vloer houd dan doe je volgens mij iets heel erg goed!!
Mensen, als u ooit de kans krijgt om Serge ergens te zien draaien, doe er vooral veel moeite voor want het is het dubbel en dwars waard.
Ik durf te beweren dat zijn set de beste "dj set" is die ik ooit in trouw heb gehoord.
(henrik was harder maar die was live)
mensen die hem kunnen gaan zien in eindhoven april dit jaar, GA er vooral naartoe!!!
Serge kan erg cool draaien, enige wat ik wel altijd vind is dat er weinig verassingen zijn qua muziek. Dat is voornamelijk omdat hij natuurlijk vrijwel alles ook verkoopt wat hij draait en dat je dat, als je een trouwe Clone ganger bent, meestal al eens hebt gehoord.
Serge kan erg cool draaien, enige wat ik wel altijd vind is dat er weinig verassingen zijn qua muziek. Dat is voornamelijk omdat hij natuurlijk vrijwel alles ook verkoopt wat hij draait en dat je dat, als je een trouwe Clone ganger bent, meestal al eens hebt gehoord.
ben ik het niet echt mee eens. natuurlijk draaide hij een paar platen die op frontpage van clone hebben gestaan, maar dat was zo'n 10-15% van alle tracks. plus die platen mag je dan al wel kennen, het zijn grotendeels alsnog wel moddervette tracks. hij draaide veel nieuwe promo's ( whitelabel vinyls) en draaide naar het einde toe zlf heel soulvol, vocals warme ritmische platen met veel melodie. zijn platen keus is ongekend goed, en hij heeft een hele soepele manier van mixen. hij snapt precies welke platen goed in elkaar passen ( qua melodielijnen en tonen) waardoor het echt retestrak klinkt. Als je 2 platen niet kent dan is het moelijk te zeggen waar ze nu precies in elkaar overlopen.
hij snapt precies welke platen goed in elkaar passen ( qua melodielijnen en tonen) waardoor het echt retestrak klinkt. Als je 2 platen niet kent dan is het moelijk te zeggen waar ze nu precies in elkaar overlopen.
ze moeten zeker gedacht hebben: laten we het lekker underground houden. sowieso heb ik het idee dat die kabouters echt helemaal niets voorstellen. website is echt gaar, ze organiseren een avondje in de paradiso en klaar is kees. wat zijn eigenlijk de criteria waar deze zelfbedachte awards op worden toegewezen?
klopt, hun website was echt vreselijk, en met awards zoals beste dj in 3d moet je er niet teveel waarde aan die dingen gaan hechten..
Hopelijk is het niet te snel afgelopen met de bunker, binnenkort zijn het mijn buren en ik wil wel af en toe naar een feesie!
helaas is het vinyl verhaal nog niet zeker, Greg wil wel weer vinyl gaan doen, maar er is nog steeds geen zekerheid wat dat betreft.
ben erg blij dat ie nu ook eindelijk komt,(heeft na het tekenen echt lang geduurd nl)
een selectie van de feedback:
Dubfire: Downloading!!
Ben Sims: good stuff, subconscious soul is my fav, will def be dropping that
Mateo Murphy: Beautiful stuff! Another great slice of Detroit syled techno from Restructured
Laurent Garnier: yessss , this grooves and shakes..... will play of course - Great stuf!
Shinedoe: Wow Maarten, I;m impressed! Well done! My fav Concept two point five!
Dave Ellesmere: really well produced ep of cool detroit flavours ...subconcious and lifeforce are my favs here
Claude Young: PGreat EP! Subconscious Soul & Concept Two Point Five are definitely HOT!!!
Paul Mac: Subconcious Soul for me, nice stuff all around though.
Jaska Pavicevic: Thanks for this. 4 amazing songs by Maarten who's sound I started to like a lot
Mark Quail: "Subconscious Soul" is an amazinlgy rich piece of electronic music. This is going to sound great on a large sound system.
Brian Kage: Subconscious Soul = THE SHIT, and lifeforce = the deepness.. Nice work