Partyflock

Forumonderwerp · 939637
5 volgers · 27753x bekeken

Artiest Faz
Waarschuw beheerder
Het valt me op dat er hier op PF weinig tot niks over Dub besproken wordt. Er zullen toch wel mensen warm worden van vette Dub-beats.

Helemaal tegek vind ik:

Basic Channel
Convextion
Deepchord

Op dit moment is mijn favo plaat: Marko Fürstenberg - Surphased EP

Sample

Zijn er hier nog meer liefhebbers te vinden?
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 44392, 12465}
Waarschuw beheerder
Ik zou graag een derde draaitafel erbij willen halen om het nog geleidelijker te kunnen mixen. Ik ben in ieder geval blij dat je de intentie van de mix hoort. :)

Afgelopen vrijdag heb ik eenzelfde soort mix gedraaid in Manchester. Niet in de club maar na stopzetting van de avond (omdat er bijna niemand kwam opdagen) bij de organisator thuis. Zonder meer een interessante ervaring.. :)

Waarschuw beheerder
Dat doe je goed Stalon. Heb je ook veel boekingen voortkomend uit je releases?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Stalcon op zondag 22 maart 2009 om 18:22:
Ik zou graag een derde draaitafel erbij willen halen

Dat is precies wat ik 2 weken geleden heb gedaan. Ben daar zonder meer blij mee.

bij de organisator thuis.

Oewww, dat klinkt wel ontzettend gaaf. Dat zijn eigenlijk de mooiste dingen. Maarreh, buiten dat zonde dat er weinig volk op de been was maar ach. Dat kennen we hier ook denk ik dan maar ;) Maar je hebt daar ook 'n dj-set gedraaid dus?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 22 maart 2009 om 20:52:
Heb je ook veel boekingen voortkomend uit je releases?

Toch betreur ik het wel dat het releasen van producties zo'n grote toegevoegde waarde heeft op je boekingen als dj. Het staat in principe los van elkaar en natuurlijk zijn er gasten zoals onze vriend Arjen die dat vreselijk goed combineren. Toch zou ik zelf graag lekker dj'en en daarmee verder komen.

Er is trouwens ook ene Sven Weisemann die dat ontzettend goed doet. Die gast is trouwens sowieso een artiest pur sang. Van techno-dj-sets tot piano-solo's. Ik krijg overal kippenvel van.

Vond een leuk filmpje op YouTube:

http://www.youtube.com/watch?v=mbNKSSuIfi4

Daar staat 'ie gewoon disco te draaien en daar ik er normaal niet zoveel om geef brengt 'ie 't weer subliem.
Waarschuw beheerder
bvdub op echospace, via beatport te downloaden. komt een album aan las ik.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rivo Music op maandag 23 maart 2009 om 09:37:
Toch betreur ik het wel dat het releasen van producties zo'n grote toegevoegde waarde heeft op je boekingen als dj. Het staat in principe los van elkaar en natuurlijk zijn er gasten zoals onze vriend Arjen die dat vreselijk goed combineren. Toch zou ik zelf graag lekker dj'en en daarmee verder komen.

Tja, zonder produceren blijft het lastig om door te breken. Of je moet meer mainstream draaien zodat je sneller wordt opgepikt. Maar dat zie ik en de rest van dit topic niet zo zitten neem ik aan.

Vet trouwens, dat filmpje van Weisseman, ik draai zelf ook disco namelijk!

Je kan er zeker wel achter komen welke track hij draait Rik?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 23 maart 2009 om 21:20:

dance, dance, dance... Hahaha, dat hoef ik 'em niet te vragen.

http://www.discogs.com/Nick-Holder-Presents-Fruit-Loops-Dance-Dance-Dance/release/4606
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 23 maart 2009 om 21:20:

En hij mixt daar trouwens Kenny Dopes 'What A Sensation beats'

http://www.discogs.com/KenLou-3-What-A-Sensation/release/519698

Die gast heeft me aardig wat bijgebracht in een kort weekend vorige keer hehe.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Leuk is dat he! Dank je wel ouwe!
Waarschuw beheerder
De boeking in Manchester kwam voort uit de release op MOM, die kerel had mij in eerste instantie gevraagd om een live set te doen maar dat is niet echt haalbaar met mijn setup. Daarom heb ik besloten om een 3-deck set te doen.. :)
Ik kan in ieder geval wel zeggen dat ik in Manchester heb gedraaid.. :P

Ik moet trouwens zeggen dat m'n releases niet echt invloed hebben op m'n boekingen, de gig in Manchester en vorig jaar in Utrecht zijn de enige boekingen geweest door m'n release..
Waarschuw beheerder
Dub is vet, als het space't is het geniaal! Wat wij ook opvalt is dat de meeste dub-versies van platen in 90% van de gevallen beter zijn dan het origineel. maar goed ik hou helemaal niet van hokjesdenken en daar distantieer ik me ook liever van. Want wat kun je wel en wat kun je niet dub noemen? het begint allemaal met een aanname van iemand...Want dub vind ik eigenlijk een soort kruising tussen deephouse en techhouse en een kleine neiging naar detroit, maar ja je ziet het, daar ga je alweer met etiketten plakken op een bepaalde stijl.

Dikke shit:

http://www.discogs.com/Timewriter-Deep-Train-5-Sensual-Dawn/release/1114762

Een van de betere (zo niet de beste) deephouse producer:

http://www.discogs.com/artist/Timewriter%2C+The
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 17364, 50778, 33453}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rivo Music op donderdag 2 april 2009 om 21:01:
https://partyflock.nl/party/150462:12.html

:bounce:
Waarschuw beheerder
hm was al benieuwd wanneer er weer iets ging gebeuren, ziet er wel leuk uit gasten.
bootleg is nou niet echt de place waar ik een hele nacht wil hangen maar wie weet!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bling2522 op dinsdag 7 april 2009 om 17:07:
bootleg is nou niet echt de place waar ik een hele nacht wil hangen maar wie weet!

Het is volledig verbouwd. Ziet er fris en tof uit en ze schijnen 't geluid ook eindelijk eens aangepakt te hebben. Het is voor mij ook nieuw en ik ben benieuwd. Bovendien had ik daarvoor niets tegen Bootleg. Ik vind 't een toffe tent met lekker anti-hippe uitstraling.
Waarschuw beheerder
ga het ook wel een kans geven denk ik! weet dat de muziek goed gaat zijn ;) ben ook nog niet in de verbouwde bootleg geweest..
Waarschuw beheerder
arnhem-westcoast dub consortium
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
In loving memory 4:4 is uit!!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 april 2009 om 11:05:

Hij ligt hier al. Ik kocht 'em oorspronkelijk voor die Deep Passion remix van Sven maar nu kom ik er pas achter dat 'Birds' van John Daly er ook op staat. Wat een machtige track is dat en wat baalde ik al een tijd dat Feel001 gewoon niet te krijgen was.

Van mij hadden dan alle 3 die tracks er op mogen staan maar dan vraag ik wel weer heel veel hehehe.
Waarschuw beheerder
Ohwert - Control EP (beatport o.a.) is ook al een tijdje uit kwam ik achter. Review, iemand?

Die Styraxplaat zal ik wel downloaden, benieuwdheid
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Neu: http://www.archive.org/details/Ninth_Reduct :D
Waarschuw beheerder
Ik zou graag een derde draaitafel erbij willen halen om het nog geleidelijker te kunnen mixen. Ik ben in ieder geval blij dat je de intentie van de mix hoort.

Uiteraard is het moeilijk te vergelijken met het mixen middels draaitafels, maar heb je wel eens Ableton live geprobeerd Stalcon? Daarmee heb je nog veel meer vrijheid lijkt me. Ik denk aan Ritchie Hawtins DE9 en Joris Voorns Balance014.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van MDI op maandag 13 april 2009 om 11:20:
Uiteraard is het moeilijk te vergelijken met het mixen middels draaitafels, maar heb je wel eens Ableton live geprobeerd Stalcon? Daarmee heb je nog veel meer vrijheid lijkt me. Ik denk aan Ritchie Hawtins DE9 en Joris Voorns Balance014.

Ik ben van mening dat dat onderdoet aan de kwaliteit van vinyl, bovendien vind ik het leuker om fisiek contact te hebben met de geluidsdrager. Het oog wil natuurlijk ook wat. ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van MDI op maandag 13 april 2009 om 11:20:
Joris Voorns

Ik heb die gast zegge 2002 (toen 'ie de crap nog links liet liggen) een paar keer horen draaien. Maar mixen met vinyl is voor hem sowieso geen optie. Scheef! Niet te zuinig. Maar ach, hij draaide hele vette platen en dat gaat voor mij ook zeker boven een ableton set.
Waarschuw beheerder
Het gaat mij erom dat met die software zoveel mogelijk is. Uiteraard wordt het ook wel gebruikt voor het traditionele aan elkaar breien van platen. Maar het kan ook verder. Het analyseren tot in de kleinste geluiden, nieuwe dingen maken uit oneindige combinaties. Voorn creert sferen uit soms wel 8 tracks. En kijk eens naar de tracklist
Overigens is dit geen betoog voor de absolute kwaliteit van Dhr. Voorn op mixgebied. Dat lijkt me meer voor julie om te beoordelen. Moet er bij zeggen dat het dus eigenlijk een mix-CD betreft, maar het lijkt me dat met de juiste voorbereiding een benadering ook wel live te doen is.

Stalcon: Soft Focus!!! :D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik heb overwogen om een laptop set te doen in Manchester, de mogelijkheden in Renoise zijn ook nagenoeg onbeperkt maar de kwaliteit komt niet eens in de buurt van m'n hardware sets. Voor iemand met een analoge studio is Ableton of iets dergelijks gewoon geen optie.

Ik heb wel een ander project genaamd Sonoloop en daar gebruik ik alleen maar Renoise en een MIDI-controller, dat zijn prefab loops van 3 seconden en daar kan ik eindeloos mee variëren. Ditzelfde heb ik ook geprobeerd voor m'n Ohrwert tracks maar dat werkt niet zo goed als hippe minimal. ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van MDI op dinsdag 14 april 2009 om 10:13:
tracklist

Die had ik inderdaad ook al eerder gezien en daar zitten zeker wat pareltjes tussen. Het is alleen jammer dat hij dermate veel geboekt werd en zodoende ook veel crap is gaan draaien.

Ableton is inderdaad een handige tool om meer te doen dan alleen mixen. Ik ben alleen zo gek op vinyl dat ik er voor geen goud aan begin.
Waarschuw beheerder
veel plezier morgenavond!
Waarschuw beheerder
Bedankt, ik heb er zin in! :D
Waarschuw beheerder
Rik ook!

Als het goed is hebben we drie tafels staan, helemaal tof. Maar dat weet ik pas zeker als ik er ben.
Waarschuw beheerder
Oké, dat zou wel erg tof zijn! :D
Waarschuw beheerder
En tof was het inderdaad.. :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rivo Music op zondag 19 april 2009 om 19:29:
Hey, was jij al wakker...

jij bent er ook op tijd bij anders... ;)
Waarschuw beheerder
owja.. dát was er dit weekend.. :$
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bling2522 op zondag 19 april 2009 om 23:24:
owja.. dát was er dit weekend..

:P

Uitspraak van Rivo Music op zondag 19 april 2009 om 19:29:
Hey, was jij al wakker...

Ja, ik was toen aan het parasiteren op het netwerk van je buren. :D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Brendon Moeller - Safari EP Label /3rd Ear Records

http://www.third-ear.net/flashplayer/brendon_moeller/safari_ep/

Waarschuw beheerder
Klinkt lekker zo op het eerste oor....

Deze is trouwens ook helemaal de bomb:

http://www.discogs.com/Beat-Pharmacy-Here-To-Go-Floating/release/667176

Track A
Waarschuw beheerder
Gisteren met m'n meisje naar Mojuba label nacht geweest in Hotel Shanghai, Essen (D) op uitnodiging van Sven Weisemann.

Superdikke locatie met een heel erg goed geluidssysteem. Toffe mensen. Een heel dik pak gay-people maar daar heb ik verder weinig moeite mee zolang ze niet voor m'n neus gaan kussen ;)

Maar vette avond gehad! Don Williams gehoord. Paar vette platen. Marko Furstenberg weer live gehoord voor de 3e keer. Unnnnnd, Sven Weisemann's dj-set is gewoon superbijzonder. Zonder meer de beste dj die ik ooit heb horen draaien. Wat die gozer ook oplegd. Alles klopt, het klapt, het vibed en is gewoon 100% pure klasse. Hij komt zeker nog eens naar Nederland. Doet iemand het anders niet doe ik 't zelf wel ;)

Waarschuw beheerder
Een hele tijd geleden heb ik een mix van Marko Furstenberg gedownload, maar ik ben em kwijtgeraakt. Ik weet niet meer of ik hem hier vandaan heb of een andere site. Het was volgens mij een live set en hij duurde iets van 2 uur. Heeft iemand misschien een idee? Ben weer even in een dubtechno stemming, dus als iemand mij verder nog mixies heeft aan te raden... graag :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 april 2009 om 11:05:

Vind er echt, op zn goed-nederlands, geen drol aan! Komt er niet zo veel meer uit eigenlijk, forum is rustig, ook op discogs?

Waarschuw beheerder
Ja, ik denk het. 2007/2008 waren goede jaren en er kwam super veel uit. Nu is het rustig rond labels als echospace [detroit], Fortune8 ect...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 1 mei 2009 om 17:05:
Ja, ik denk het. 2007/2008 waren goede jaren en er kwam super veel uit. Nu is het rustig rond labels als echospace [detroit], Fortune8 ect...

Denk dat het helemaal niet zo erg is zo'n windstilte. Ben ook wel een pak kieskeuriger geworden in wat ik koop. Bovendien heb ik veel nieuw spul laten liggen waardoor ik budget heb gecreërd om m'n DC/DCV en Octal collectie te complementeren.

Tenslotte, die 4:4 staan twee ontzettend dikke tracks op. Ik ben gek op John Daly's 'Birds' en Sven's remix op z'n eigen 'Deep Passion' mag er ook zijn!
Waarschuw beheerder
Arne Weinberg - Alpha & Omega
Quantec - Subliminal State EP
Bvdub - To Live
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rivo Music op vrijdag 1 mei 2009 om 18:29:
Denk dat het helemaal niet zo erg is zo'n windstilte. Ben ook wel een pak kieskeuriger geworden in wat ik koop. Bovendien heb ik veel nieuw spul laten liggen waardoor ik budget heb gecreërd om m'n DC/DCV en Octal collectie te complementeren.

Klopt, op een gegeven moment is er ook een overkill. En nu is het extra spannend als er weer iets gebeurd!
Waarschuw beheerder
Toch gaat er niets boven Rhythm & Sound.

Ik luister nu kanonhard nog eens naar 'Trace' en ik kan met geen woorden beschrijven wat ik hoor. Zooooo subliem.