Partyflock

Forumonderwerp · 939637
5 volgers · 27515x bekeken

Artiest Faz
Waarschuw beheerder
Het valt me op dat er hier op PF weinig tot niks over Dub besproken wordt. Er zullen toch wel mensen warm worden van vette Dub-beats.

Helemaal tegek vind ik:

Basic Channel
Convextion
Deepchord

Op dit moment is mijn favo plaat: Marko Fürstenberg - Surphased EP

Sample

Zijn er hier nog meer liefhebbers te vinden?
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 17364, 50778, 33453}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Stalcon op maandag 4 augustus 2008 om 23:35:
Nieuwe dubtechcompilatie mensen: https://www.beatport.com/en-US/html/content/release/detail/127106/unterhaltungselektronik :)

Écht specifiek herkenbare sound heb je Arjen, écht dik!
Jacomijn is je muziek en mixes ook al aan het verspreiden voor de poi liefhebbers ;-)
Artiest {SHOWLIST artist 44392, 12465}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van OERWOUD_IS_TOF op maandag 4 augustus 2008 om 23:47:
Écht specifiek herkenbare sound heb je Arjen, écht dik!

Dank je wel man, tóch probeer ik het bij elke track weer subtiel aan te passen maar 'de klank' blijft er toch inzitten.. :P

Uitspraak van OERWOUD_IS_TOF op maandag 4 augustus 2008 om 23:47:
Jacomijn is je muziek en mixes ook al aan het verspreiden voor de poi liefhebbers

Ah, koel! :D
Waarschuw beheerder
nederland doet goede zaken op future dub gebied... en de nederlanders beginnen het ook te ontdekken.. potentieel publiek is er wel.. maarja moeilijk om nederlanders en masse echt enthousiast te krijgen
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Het gaat wel goed hier qua luisteraars, maar een zaal vol krijgen is andere koek.. :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Stalcon op maandag 4 augustus 2008 om 23:35:
Nieuwe dubtechcompilatie mensen: https://www.beatp ort.com/en-US/html/content/relea se/detail/127106/u nterhaltungselektronik

Rivo's vriendje Dominique staat er ook op.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bling2522 op dinsdag 5 augustus 2008 om 05:07:
nederlanders en masse echt enthousiast te krijgen

de vraag is ook wel ergens of we dat willen

het is voor mij meer dan geslaagd als zo'n zaaltje als Kultuurhuis in Arnhem vol staat met mensen die 't net zo of bijna net zo voelen als wij... meer hoeft 't van mij niet te zijn eerlijk gezegd

ik zie mezelf nog niet staan in een tent van 4.000 man op awakenings... gek worden op Arjen z'n shit ;) alle respect maar daar is de muziek denk ik niet voor bedoeld
Waarschuw beheerder
en masse bedoel ik ook niet 4000 man mee.. zon zaaltje is al moeilijk genoeg, en van mij hoeft het ook niet groter.
maar een klein gedeelte van de mensen die iets tof vinden gaat ook naar feestjes ervoor, dus moet je veel mensen bereiken en enthousiast maken om een deel daarvan ook naar feestjes te trekken.
Waarschuw beheerder
We weten hier allemaal hoe moeilijk dat is, maar dit zou toch wel haalbaar moeten zijn zou je denken. :)
Ik denk dat het toch een beetje moet groeien, gelukkig hebben we aan beide kanten van Nederland organisaties die ermee bezig zijn en het ook vaker willen doen.

Ik moet er trouwens ook niet aan denken om voor 4000 man te spelen, het overgrote deel zal het waarschijnlijk niet zo waarderen als de kleine groep mensen die er nu op afkomt. ;)

Waarschuw beheerder
Dat is absoluut waar Stalcon! Ik heb overigens wel verhalen gehoord dat toen Deepchord in de Berghain in Berlijn speelde het dak er echt afging zoals dat tijden niet gebeurd was.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 6 augustus 2008 om 12:51:
Dat is absoluut waar Stalcon! Ik heb overigens wel verhalen gehoord dat toen Deepchord in de Berghain in Berlijn speelde het dak er echt afging zoals dat tijden niet gebeurd was.

ja mooi! wens je toch dat je daar bij was geweest
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bling2522 op dinsdag 5 augustus 2008 om 22:29:
zon zaaltje is al moeilijk genoeg, en van mij hoeft het ook niet groter.
maar een klein gedeelte van de mensen die iets tof vinden gaat ook naar feestjes ervoor, dus moet je veel mensen bereiken en enthousiast maken om een deel daarvan ook naar feestjes te trekken.

eens, volledig... sja... we hebben een begin en tijd en geduld doet de rest... wij blijven toch wel lekker bezig ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 6 augustus 2008 om 12:51:
Ik heb overigens wel verhalen gehoord dat toen Deepchord in de Berghain in Berlijn speelde het dak er echt afging zoals dat tijden niet gebeurd was.

het is echter wel zo dat Berghain een beetje vergelijkbaar is met het 11-idee... toch krijgt de dubtechno daar wel de kans het wat grotere publiek te bereiken en dat is voor ons alleen maar goed
Waarschuw beheerder
http://www.vagueterrain.net/journal10 :D
Waarschuw beheerder
:D

leuke stukjes ook met kevin martin en paul miller
sta je dan toch ff tussen!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Stalcon op dinsdag 12 augustus 2008 om 02:48:
http://www.vagueterrain.net/journal10

leuk stukje man...
Waarschuw beheerder
ik ben sinds kort eigenaar van de volgende pareltjes:

http://www.discogs.com/release/22175

http://www.discogs.com/release/1075359

http://www.discogs.com/release/25928

http://www.discogs.com/release/860511

dat wilde ik toch even mededelen daar mijn trots groot is, voornamelijk door de bovenste twee :D

Waarschuw beheerder
Geld over Rivo?
Waarschuw beheerder
elke hobby kost geld ;)
Waarschuw beheerder
is er overigens niemand hier met een grote tuin ofzo... dat wanneer het weer weer eens opknapt we een mooi fuifje kunnen doen overdag?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bling2522 op dinsdag 12 augustus 2008 om 14:32:
sta je dan toch ff tussen!

Ja precies. :D
Er staan ook webreleases bij die speciaal voor het deze uitgave zijn gemaakt, waaronder die van mij: http://vagueterrain.net/journal/10/ohrwert/vt10-ohrwert.zip

Rik, die 2e man.. Wat de neuk! :P
Die zoek ik al enige tijd, maar ik ben niet zo'n fan van Discogs/eBay aankopen..
Waarschuw beheerder
3 hoeraatje voor Rivo zijn nieuwe plaatjes!! ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Stalcon op dinsdag 12 augustus 2008 om 23:12:
Rik, die 2e man.. Wat de neuk!
Die zoek ik al enige tijd, maar ik ben niet zo'n fan van Discogs/eBay aankopen..

sja was ik ook eerst niet maar tot nu toe heb ik denk ik wel 30 aankopen op die manier gedaan en er staat er nu pas eentje op het punt te mislukken geloof ik hehehe

maar je hebt toch je recenties via discogs en fuck... waar een wil is...
Waarschuw beheerder
Nee echt, dc10 en DC trax aanschaffen. Rivo je wordt nog eens mijn held. :D
Waarschuw beheerder
25 oktotober is er een Styrax showcase op het InterZone Festival in Utrecht, Conforce en ik zullen daar beide een live set neerzetten.. Komt dat zien, komt dat zien! :D

Waarschuw beheerder
Kijk dat is vet!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Stalcon op donderdag 14 augustus 2008 om 13:02:
25 oktotober is er een Styrax showcase op het InterZone Festival in Utrecht, Conforce en ik zullen daar beide een live set neerzetten.. Komt dat zien, komt dat zien!

dat weekend wordt daar zowiezo de bom! dikke ambient/dronigheden met oa bj nilsen, greg haines en wouter van veldhoven, en dikke dubstep/dubtechno crossover met Peverelist en Moving Ninja.. en dan jullie!
smikkelen en smullen
Waarschuw beheerder
25 oktotober is er een Styrax showcase op het InterZone Festival in Utrecht, Conforce en ik zullen daar beide een live set neerzetten.. Komt dat zien, komt dat zien! :D

Dikke poep!!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bling2522 op donderdag 14 augustus 2008 om 13:43:
dat weekend wordt daar zowiezo de bom! dikke ambient/dronigheden met oa bj nilsen, greg haines en wouter van veldhoven, en dikke dubstep/dubtechno crossover met Peverelist en Moving Ninja.. en dan jullie!
smikkelen en smullen

Ja dat klinkt veelbelovend. Vroeg me al af wanneer interzone weer eens iets op ambientgebied ging organiseren. .
25 oktotober is er een Styrax showcase op het InterZone Festival in Utrecht, Conforce en ik zullen daar beide een live set neerzetten.. Komt dat zien, komt dat zien

Lijkt me leuk! Deze data worden vrijgehouden
Waarschuw beheerder
dikke dubstep/dubtechno crossover met Peverelist en Moving Ninja..

Wij staan samen met hun, om en om. :)
Wordt een dikke avond denk ik! :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Stalcon op donderdag 14 augustus 2008 om 23:35:
Wij staan samen met hun, om en om. :)
Wordt een dikke avond denk ik

echt heeeel vet.. perfectie combinatie van mn favoriete hokjes..

peverelist is trouwens wel een aanrader voor mensen hier die hem nog niet kennen
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Misschien ten overvloede, gezien men hier waarschijnlijk allen het dubtech forum op discogs wel frequent bezoeken. Ik kan niet wachten op het nieuwe Yagya album dat op sending orbs gaat uitkomen. previews. Weer heel erg Yagya, maar nog steeds niet vervelend. :)
deze ben ik ook wel benieuwd naar.

en holy shit, tevens een touch labelnight

Eat This Festival, Utrecht. Theater Kikker & dB's
Time and Place
Start Time: Friday, October 24, 2008 at 9:00pm
End Time: Sunday, October 26, 2008 at 9:00pm

Friday night:
touch label night - with philip jeck, bj nilson + touch 25

Saturday afternoon:
source: restriction - masterclass by greg haines + wouter van veldhoven

Saturday night:
propagation: dub – dubstep vs. dub techno with moving ninja, peverelist, ...

Sunday afternoon:
Interzone matinee – with squares on both sides, …

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ja, die Yagya is goed. Gelukkig ook op vinyl deze keer. :)
Het recentere werk uit de Echospace stal is niet echt mijn hoogste prioriteit moet ik zeggen, te reggae voor mijn smaak denk ik (ik vermoed dat Stephen hier een dikke vinger in de pap heeft).. Ik wil diepe akkoorden! :P
Waarschuw beheerder
Wie wil dat niet? Maar dan dus maar op naar Utrecht. Hopelijk kan ik een veel te goedkoop hotelletje boeken... Vrijdag lekker intellectueel doen bij de Touch labelnight, je kent het wel: peinzende, doch geinteresseerde blik, rood wijntje, netjes op je stoeltje gezeten. Zaterdag het bewustzijn ondermijnen in de diepten van Ohrwerts mystieke audiorealiteit! :) Wie doet er mee?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van MDI op vrijdag 15 augustus 2008 om 00:58:
Zaterdag het bewustzijn ondermijnen in de diepten van Ohrwerts mystieke audiorealiteit!

Hehe, briljante verwoording! :P
Ik ben in het geniep alvast wat muziek aan het maken voor de bewuste avond en ik acht Jakob's verwoording waar te maken. :)
Waarschuw beheerder
Dub Techno kan in mijn beleving een soort vrijheid geven. Tussen de abstracte klanken en hun nagalmen klinken op een mystieke manier parallele werkelijkheden. Als ik luister(bij voorkeur in het donker, of het de ogen dicht) en in extase raak dan lukt het even los te komen, of zoals ik zei: het bewustzijn te ondermijnen. In zekere zin kan het de tijds- en ruimteperceptie enigszins in de war schoppen.

Ik volg je niet, waar wil je heen? Zult u wellicht vragen.

Is het niet een logische stap om de kracht van Dub Techno te gebruiken om de muziek te verdiepen. Dan denk ik aan een multimediale ervaring. De luisteraar beinvloeden door zijn omgeving te controleren. Een Dub Techno installatie. Opzich is dit idee niet nieuw, maar naar mijn idee is zoiets nooit in verband gebracht met DT. Een voorbeeld van 5.1 icm beeld dat mij wel aansprak is Umfeld (een project van Jochem Paap en Scott Pagano). Ik zie bij de hedendaagse avant garde wel een tendens richting de installaties.
Het centrale element is het geluid. Een 3D-omgeving, nagebootst door surroundsound. Daardoor wordt de complexiteit van de muziek wel veel groter denk ik. Daarnaast dus de visuele omgeving, d.w.z. een projectie scherm. Het liefst rondom de luisteraar, om hem zoveel mogelijk te isoleren. Het is dus zaak beeld/geluid ook zo goed mogelijk te integreren. Het kan nog veel gekker natuurlijk, geur toevoegen bijvoorbeeld. :P

Hoe denken jullie over deze eventuele nieuwe richting?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik heb verschillende installatie-ideeën gehad in de afgelopen jaren, ook heb ik het één en ander getest (bijvoorbeeld diepte in geluid opwekken door het stereobeeld aan te passen; bijvoorbeeld het linkerkanaal beneden en het rechterkanaal boven). Ook met visualisatie heb ik wel wat geprobeerd, maar de laatste tijd staat dat op een laag pitje.
Het wordt tijd dat we die elementen gaan combineren in ieder geval. :)
Nou was ik vanmiddag toevallig in het Omniversum (>IMAX<theater ;)) en dat zou wel een hele dikke lokatie zijn voor soortgelijke installaties/audiovisuele reizen.. :D
Waarschuw beheerder
hehe Illuminati Audio Science B)
Waarschuw beheerder
k post m maar weer ff

De laaggestemde bas ("low frequency modulation") is bij uitstek geschikt om ruimtelijke territoria in kaart te brengen. Waar een melodie je naar binnen trekt, duwt de bas je naar buiten - een effect dat nog eens versterkt wordt door de weerstand die je lichaam ondervindt indien het aan lage en diepe trillingen wordt blootgesteld. In combinatie met echo wordt de centrifugale expansie van de sound tot het oneindige opgestuwd waardoor ruimte en bewustzijn worden verruimd. De begeleidende drums dienen in eerste instantie niet om het geheel ritmisch te onderbouwen, maar exploreren die nieuwe ruimte en bieden tijdelijke MIR-stations waar je even houvast kan vinden in een eindeloos multiversum. Door het slepende, lage tempo beklemtonen de drums - in dub altijd in combinatie met echo of delay - niet zozeer de beats, maar juist de pauzes tussen de beats, de gaten, de holtes, de spelonken. Iedere slag (het liefst een mooie snare) doet je reikhalzend uitkijken naar het zwarte gat dat erop volgt.

Om de effecten te maximaliseren, maar wellicht ook om te voorkomen dat we "lost in space" raken, bepleiten de dubsyndicaten het gebruik van psychedelische drugs. Drugs bevorderen paranoia, brengen losse brokstukken in het bewustzijn tot een geheel bijeen. Psychedelica bieden dub de mogelijkheid lage frequentie modulaties te kanaliseren, om ze vervolgens als sonische laserwapens in te zetten tegen de Corporate Overlord - de virtuele demiurg, ooit beter bekend als het kapitalisme, de spektakelmaatschappij of de megamachine.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bling2522 op zondag 17 augustus 2008 om 13:34:
psychedelische drugs.

Daar had ik nog niet eens aan gedacht. Het zou kunnen dat deze de belevingswereld van luisteraar intensiveren of een bepaalde richting geven. Daar heb ik echter geen verstand van, ik heb ze namelijk nog nooit gebruikt.(Wellicht een goede gelegenheid dat te proberen) Eigenlijk is luisteraar bij dit idee een tamelijk achterhaalde benaming denk ik.
Uitspraak van Stalcon op zondag 17 augustus 2008 om 02:23:
(>IMAX<theater )

:)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Stalcon op donderdag 14 augustus 2008 om 23:35:
dikke dubstep/dubtechno crossover met Peverelist en Moving Ninja..

Wij staan samen met hun, om en om.
Wordt een dikke avond denk ik!

vet B)
Waarschuw beheerder
woow, hier komt 't ook weer aardig op gang...

wat een beschrijvingen mensen... ik dacht dat ik er diep in zat maar 't kan nog veel gekker hahaha. Ik wacht langs de zijlijn even rustig af.

Is er al iets besproken over 'n volgend feestje in kultuurhuis of what/where-ever?

ik ben eventueel ook wel in voor 'n vervolg op hidden maar ik ben hard op zoek naar een andere locatie... voorkeur is amsterdam... als iemand tips of ideeen heeft...
Waarschuw beheerder
niet mijn woorden :D
http://www.siebethissen.net/Muziek_en_Popcultuur/1999_Dubadelica.htm
ben niet zo goed met beschrijvingen. kom vaak niet verder dan 'space' :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Stalcon op maandag 18 augustus 2008 om 00:20:
http://www.akhnaton.nl/ wellicht?

ik heb gister wel een mail gedaan naar Wilhelmina Pakhuis... Als ik zo op Aknathon kijk (ik kende 't wel van naam) ziet het me er allemaal iets te popi-jopi uit... de underground sfeer moeten we denk ik wel behouden
Waarschuw beheerder
idd
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Akhnaton werd ook veel hardcore gedaan, en russendisco.

Is een tijdje dicht geweest en nu weer open.

Een vriend van mij werkt bij Pakhuis Wilhelmina. Wellicht kan ik wel wat regelen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 19 augustus 2008 om 15:56:
Een vriend van mij werkt bij Pakhuis Wilhelmina. Wellicht kan ik wel wat regelen.

Pakhuis is vet! (Y)

Ik ben hier een datum aan het regelen voor in November...
Hoop ik een dezer dagen bericht van te krijgen...

Dussuh, datums proberen af te stemmen, dan hebben we geen dubbele feestjes iig ;) :D