Partyflock

Forumonderwerp · 934700
18 volgers · 162093x bekeken

Artiest {SHOWLIST artist 51833, 65138}
Waarschuw beheerder
-1
donateur
Er waren al een paar hele oude topics over dit onderwerp, maar helaas waren ze al te oud om nog gereviseerd te worden :/

Dus, post hier plaatjes en eventuele specs van je studio!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
IN het afgemeen zie ik hier veel dikke studios.. maar zijn jullie bang om te delen wat je er mee hebt geproduceerd? Want ik zie bij niemand tracks staan.. als je voor 20.000 euro aan handel hebt gaat men er ook vanuit dat je er ook wat mee kan...
laatste aanpassing
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 28 december 2012 om 16:35:
IN het afgemeen zie ik hier veel dikke studios.. maar zijn jullie bang om te delen wat je er mee hebt geproduceerd? Want ik zie bij niemand tracks staan.. als je voor 20.000 euro aan handel hebt gaat men er ook vanuit dat je er ook wat mee kan...

Dat is wat ik al heel lang met je mee denk, lijkt allemaal wel gewoon voor de heb :lol:
Waarschuw beheerder
Ik kan nou niet zeggen dat er op deze pagina erg buitensporing spul staat?
Vrij normaal apparatuur als je wat serieuzer met muziekt bezig bent.
Waarschuw beheerder
Jawel, en van sommige mensen heb ik ook ec ht wel goed werk gehoord, maar het gros kloot alleen maar met de gear is mijn ervaring, echt concrete shit komt er [ nog ] niet uit....;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van UNTITLED. op vrijdag 28 december 2012 om 17:44:

Valt inderdaad wel mee allemaal :p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op vrijdag 28 december 2012 om 17:47:
Valt inderdaad wel mee allemaal

Helemaal als je dan zoiets als dit ziet:

Waarschuw beheerder
Ja dat is helemaal vet, hok vol analoge zooi :D Nuon zal blij met je zijn...:lol:
Artiest {SHOWLIST artist 44392, 12465}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 28 december 2012 om 16:35:

Dit is niet echt de plek om te delen wat je hebt gemaakt maar wat je hebt staan. Maar omdat je zo aandringt, hier een filmpje van één van de dingen die ik doe in de studio:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van UNTITLED. op vrijdag 28 december 2012 om 17:44:
Vrij normaal apparatuur als je wat serieuzer met muziekt bezig bent.

Inderdaad. Bovendien nog weinig echt indrukwekkende studio's gezien. Op Synthforum en Gearslutz zie ik heel wat meer bizarre hokken voorbij komen. :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dance @ G op vrijdag 28 december 2012 om 19:10:
freak

Wel 1 met véle kanten...:p

Aliases : 8-Bit Science, Acid Pin-Ups, Age, Bossk, Death, Drax, Electro Nation, Exit 100, Freeek, The, Knarz, Knusperhouse Unit 1, Metric System, Parrot Torture, Silent Breed, Skydiver, Spectral Emotions, Stromklang, SYD, T. Tomato, Trope, Welt In Scherben

Groups : Arrakis, Ethik II, Heckmann & Gecko, Heckmann & Henze, Heckmann & Kauffelt, Purple Plejade, T.P.H. & W.J.H.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 28 december 2012 om 19:40:
Op Synthforum en Gearslutz zie ik heel wat meer bizarre hokken voorbij komen. :)

Je zou eens op het VSE forum moeten kijken: http://www.vintagesynth.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=2288
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Stalcon op vrijdag 28 december 2012 om 19:39:
hier een filmpje van één van de dingen die ik doe in de studio:

Nice, lekkere muzikale sfeer.....zat alleen continue te wachten op een dikke vette bassdrum....:p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 28 december 2012 om 19:40:
Op Synthforum en Gearslutz zie ik heel wat meer bizarre hokken voorbij komen.

oh yeah, zeker :honger: Gearslutz vooral, synthforum ook wel maar véél minder.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 28 december 2012 om 20:25:
Gearslutz vooral, synthforum ook wel maar véél minder.

Bij die Yanks is het dan ook allemaal veel goedkoper en bovendien hebben ze veel meer ruimte. :)

Maar Da Goose bijvoorbeeld, die ook op Synthforum zit, heeft toch een verdomd sjieke masteringstudio hoor. :respect:

Uitspraak van Stalcon op vrijdag 28 december 2012 om 19:48:
Je zou eens op het VSE forum moeten kijken: http://www.vintagesynth.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=2288

Ik ben niet echt een liefhebber van synthhardware; achterhaalde filosofie wat mij betreft (maar ik kom dan ook uit de ICT-wereld), dus kan er niet echt warm of koud van worden. Een mooie masteringstudio daarintegen: :kwijl:

Mark Knopfler heeft ook een prachtige studio, niveau referentiekwaliteit: British Grove Studios :)

Wiki NL
Wiki EN

[img width=1024 height=481]http://dimensionsthemovie.com/wp-content/uploads/2011/05/control_room2.jpg[/img]
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op vrijdag 28 december 2012 om 19:54:
Nice, lekkere muzikale sfeer.....zat alleen continue te wachten op een dikke vette bassdrum....:p

Bedankt, dat is waarom ik Partyflock niet gebruik om m'n muziek te delen. :P

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 28 december 2012 om 20:37:
Ik ben niet echt een liefhebber van synthhardware

Maar wel mastering en recording hardware? Dat moet je me toch eens uitleggen. Ik vind het zelf wel leuk om te zien maar ik kijk ernaar met de wetenschap dat er geen enkel apparaat in die studio's daadwerkelijk geluid kan maken, alleen bewerken.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Stalcon op vrijdag 28 december 2012 om 21:34:

Ok :P klinkt wel heel vet, irl zal het nog beter zijn :D (Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 28 december 2012 om 20:37:
Maar Da Goose bijvoorbeeld, die ook op Synthforum zit, heeft toch een verdomd sjieke masteringstudio hoor. :respect:

Veel erg mooie gear, qua studio valt 't wel mee heurz .... Kijk dan naar Amsterdam mastering bvb ;D

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
lol .. ik hoef geen proof ofso, valt me alleen op vaak ;) maar altijd leuk om te horen!! Soms klik je bij iemand zijn profiel en dan zie je bijna nooit iets...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Maar wel mastering en recording hardware? Dat moet je me toch eens uitleggen. Ik vind het zelf wel leuk om te zien maar ik kijk ernaar met de wetenschap dat er geen enkel apparaat in die studio's daadwerkelijk geluid kan maken, alleen bewerken.

Techniek bij producing boeit mij niet zoveel, daar gaat het om het resultaat. Mixing/mastering is zowel creativiteit als wiskunde/natuurkunde: zowel kunst als een puzzel. En dat vind ik het interessante eraan.

Creativiteit qua producing wil ik nog weleens mee vast komen te zitten, net als zoveel producers, maar als het om mixing/mastering gaat kan ik je direct vertellen wat er moet gebeuren met een track; ik voel mij er dus ook een stukje meer bij thuis.

En als laatste ken ik veel meer goede artiesten dan goede mastering engineers: goede muziek die shit gemixt/gemasterd is luister ik niet naar, maar muziek waar ik in eerste instantie niet zoveel mee heb maar die geweldig gemixt/gemasterd is wil ik nog weleens naar blijven luisteren. Als is het maar om het uitvloeien waarom het zo goed gemixt/gemasterd is. :)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 28 december 2012 om 23:33:
Veel erg mooie gear, qua studio valt 't wel mee heurz .... Kijk dan naar Amsterdam mastering bvb ;D

Tsja: hoop bling, niet mijn ding; doe mij maar een rustiger uitstraling. Maar goed: vraag mij af wie er betere gear en akoestiek heeft, want dat zijn de twee belangrijkste dingen. :)

Ik doe ook veel non-EDM werk, puur vanwege de enorme mogelijkheden om te experimenteren. Maar PF is daar inderdaad niet het forum voor om die experimenten te plaatsen, tenzij je er dol op bent om je dood te ergeren aan comments als "het beukt niet", "waar blijft de bass", "ik zou er een 909 onder plakken als ik jou was", "het wordt al een stuk interessanter als je er percussie onder zet", etc. Of nog beter: "wat een homomuziek", "wat is dit voor zooi" en aanverwanten.

Buitenom dat: experimenteren vind ik vaak nog leuker dan daadwerkelijk tracks produceren. Geen snippet-ziekte; slechts een diepe interesse in sounddesign. :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
No offence maar het is zo boring als je dan bij de desbetreffende gebruiker op het profiel klikt het er staan 0 tracks.
Dan hoor je ook niet hoe die synthesizers hun werk doen.

ja toch
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
-1
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 29 december 2012 om 01:53:
mastering bvb ;D

bestaat zoiets? Ik dacht dat het verneuken heette (commercieele masters).
Als je goed ben met muziek moet je zelf masteren idd...... maar nooit laten doen, niemand weet wat jij goed vind klinken

Daarom '' de term masteren '' bestaat gewoon niet. afmixen en finalizen is een beter woord.
masteren is zon term die de commercieele +2DB clipping industrie gebruikt
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Techniek bij producing boeit mij niet zoveel, daar gaat het om het resultaat. Mixing/mastering is zowel creativiteit als wiskunde/natuurkunde: zowel kunst als een puzzel. En dat vind ik het interessante eraan.

Creativiteit qua producing wil ik nog weleens mee vast komen te zitten, net als zoveel producers, maar als het om mixing/mastering gaat kan ik je direct vertellen wat er moet gebeuren met een track; ik voel mij er dus ook een stukje meer bij thuis.

Er zijn ook genres waar dit alles gecombineerd wordt, musique concrete bijvoorbeeld. Maar goed, daar wil ik verder niet op in gaan. Ik snap je punt, ik ervaar dit zelf alleen niet zo. Mixen is een vitaal onderdeel van produceren dat ik het niet als een aparte tak zie. Masteren is in mijn ogen pas belangrijk als het voor specifieke media gericht is zoals vinyl, televisie of film. Voor een Beatport of CD release kan ik wel uit de voeten met de kennis die ik heb maar bij masteren voor vinyl haak ik toch wel af. Ik heb niet de behoefte om daar tijd en geld in te steken, dat steek ik liever in m'n creativiteit.

Ik doe ook veel non-EDM werk, puur vanwege de enorme mogelijkheden om te experimenteren. Maar PF is daar inderdaad niet het forum voor om die experimenten te plaatsen, tenzij je er dol op bent om je dood te ergeren aan comments als "het beukt niet", "waar blijft de bass", "ik zou er een 909 onder plakken als ik jou was", "het wordt al een stuk interessanter als je er percussie onder zet", etc. Of nog beter: "wat een homomuziek", "wat is dit voor zooi" en aanverwanten.

Buitenom dat: experimenteren vind ik vaak nog leuker dan daadwerkelijk tracks produceren. Geen snippet-ziekte; slechts een diepe interesse in sounddesign. :)

Ik heb gelukkig een positie dat ik m'n muziek niet hoef te testen op fora en dergelijke. Er zijn genoeg labels die m'n muziek uitbrengen en die weten wat ze krijgen. Ik kan dit trouwens niet formuleren zonder over te komen als een lul. :P

Alles wat ik doe is in feite sound design, van de kicks tot de echo's. Daarom vind ik het alleen maar vreemder dat je je niet interesseert in synth hardware maar wel in mastering hardware. Juist met een interesse in sound design zou je je toch willen verdiepen in alles wat geluid maakt. :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 29 december 2012 om 02:29:
bestaat zoiets? Ik dacht dat het verneuken heette (commercieele masters).
Als je goed ben met muziek moet je zelf masteren idd...... maar nooit laten doen, niemand weet wat jij goed vind klinken

Daarom '' de term masteren '' bestaat gewoon niet. afmixen en finalizen is een beter woord.
masteren is zon term die de commercieele +2DB clipping industrie gebruikt

Of je bent de slechtste troll ooit of je bent ronduit een domme lul.

Uitspraak van Stalcon op zaterdag 29 december 2012 om 03:30:
Alles wat ik doe is in feite sound design, van de kicks tot de echo's. Daarom vind ik het alleen maar vreemder dat je je niet interesseert in synth hardware maar wel in mastering hardware. Juist met een interesse in sound design zou je je toch willen verdiepen in alles wat geluid maakt. :)

Sounddesign gaat wel wat verder dan slechts synths. :)

En zoals ik al zei: synth hardware is geen vereiste meer tegenwoordig, maar mastering hardware is toch wel erg lekker tegenover digitaal, bijvoorbeeld door tape saturation te gebruiken om de mix te lijmen.

Waarschuw beheerder
Maar goed: vraag mij af wie er betere gear en akoestiek heeft, want dat zijn de twee belangrijkste dingen. :)

AM komt van Northward Acoustics af, en daarnaast is het eindproduct wat telt en niet de gear zelf. Ik ga zelf geen uitspraken doen over de eindkwaliteit van verschillende masteraars.

maar als het om mixing/mastering gaat kan ik je direct vertellen wat er moet gebeuren met een track; ik voel mij er dus ook een stukje meer bij thuis.

Dito, pure logica/wiskundige bezigheid. Plusje hier, minnetje daar, voila

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 29 december 2012 om 05:44:
maar mastering hardware is toch wel erg lekker tegenover digitaal, bijvoorbeeld door tape saturation te gebruiken om de mix te lijmen.

Dit kan ik helaas alleen maar be-amen, mits je een set fraaie converters bezit. De kwaliteit van een highend-tubecompressor is helaas nog niet te herhalen in software, laat staan een fraaie passive tube eq. Het heen en weer tikken naar tapes wil nog wel 's werken, maar blijft erg omslachtig. Je hebt ook fraaie hardware matige emulatoren (soms zelfs in de converter verwerkt) die akelig dicht in de buurt komen. Neemt overigens niet weg dat je toch het product pakt wat nodig is, het is geen vaste regel, de ene track is de andere niet :)

Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 29 december 2012 om 02:29:

Oftewel precies het omgekeerde, je hebt immers te lang achter je eigen track gezeten waardoor je het overzicht verliest. Dan is het JUIST goed om het door een ander te laten doen. Dit probleem ervaar ik zelf ook bij mijn eigen tracks. Het kan wel, toch adviseer ik het je te laten doen :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 29 december 2012 om 11:18:
Dito, pure logica/wiskundige bezigheid. Plusje hier, minnetje daar, voila

Helaas: was het maar zo simpel. ;)

Niet voor niets worden er bergen geld betaald aan de beste studio's en engineers; als iedere clown het kon zou iedere clown het ook wel doen.
Waarschuw beheerder
Deze man heeft ook een dikke studio :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 29 december 2012 om 20:44:
Helaas: was het maar zo simpel. ;)

Niet voor niets worden er bergen geld betaald aan de beste studio's en engineers; als iedere clown het kon zou iedere clown het ook wel doen.

Niet iedereen bezit het vermogen om erg analytisch te luisteren én vervolgens te weten wat er moet veranderen. Die bergen geld, pfoe, ik hoop 't maar, dan word ik rijk :cheer:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 29 december 2012 om 21:26:
Niet iedereen bezit het vermogen om erg analytisch te luisteren én vervolgens te weten wat er moet veranderen. Die bergen geld, pfoe, ik hoop 't maar, dan word ik rijk :cheer:

Daarom, zoals ik al zei: het is net zo goed kunst als wiskunde. Het moet ook lekker klinken namelijk. :)
Waarschuw beheerder
hatseflats ;

[ img]https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/178112_378261008925938_1470487704_o.jpg[/ img]
[ img]https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/135027_378261175592588_694723916_o.jpg[/ img]

Die oldschool19" tft is vervangen voor een Dell u2711
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uhm: je Facebook foto's staan kennelijk op privé ingesteld. Daarnaast heb je spaties in je tags geplaatst, dus dan werkt het sowieso niet.

Waarschuw beheerder
Ik kon ze net zien :)

Nu niet meer :(

Waarschuw beheerder
Gewoon in je PF-album rossen, scheelt een berg gedoe.
Artiest {SHOWLIST artist 33973, 23538}
Waarschuw beheerder
Huidige setup..

-Focusrite Saffire LE
-Steinberg CC121
-Akai MPK49
-Rode NT-2
-Acces Virus Ti2
-KrK Rokit 8
-Intel QuadCore Pc
-MacBook Pro i5

[img width=598 height=800 cacheid=001575440030cf9a6fd23b9d1a02d8b317]http://img339.imageshack.us/img339/5454/img1004su.jpg[/img]
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Die laatste 2 fototjes is niet mijn studio, hatseflats kreeg zijn foto's er niet op dus dacht help ff (y) Mijn studio staat er boven!
Waarschuw beheerder
:lol: heb in augustus al mijn gear verkocht, heb nu echt spijt, mis vooral de actieve speakers [ HS80M ]....:p tijd om weer eens een nieuwe hoek neer te zetten, als ik hier die plaatjes zie kriebelt het gewoon vet! :p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van R-E Bram op maandag 7 januari 2013 om 20:30:
ik heb nu dit scherm

De link gaat naar een rete duur ips scherm wat ik niet op de plaatjes zie [ volgens mij :p ]

Artiest Hard-Tex
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Homeboy op maandag 7 januari 2013 om 20:06:
-Focusrite Saffire LE
-Steinberg CC121
-Akai MPK49
-Rode NT-2
-Acces Virus Ti2
-KrK Rokit 8
-Intel QuadCore Pc
-MacBook Pro i5

Lekker lekker gozert!
Waarschuw beheerder
Thnx Mario :) Mu nog dikke tracks hehe

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Homeboy op maandag 7 januari 2013 om 22:22:
Mu nog dikke tracks hehe

Hoor best wel wat lekkers van je voorbij komen op pf dude! :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op maandag 7 januari 2013 om 21:25:
De link gaat naar een rete duur ips scherm wat ik niet op de plaatjes zie

Dat klopt, dit zijn wat oudere foto's

[img width=912 height=684]https://lh3.googleusercontent.com/-_3VCa9D-mxI/UOvVaDBzLJI/AAAAAAAAAVw/uAxj4mcU_S8/s912/20130108_091252.jpg[/img]

Ik heb het scherm via vraag en aanbod gekocht op tweakers. Nieuw zijn ze veelste duur vind ik.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van R-E Bram op dinsdag 8 januari 2013 om 09:09:
Ik heb het scherm via vraag en aanbod gekocht op tweakers. Nieuw zijn ze veelste duur vind ik.

:yes: heb er ook voor gekeken....ben nu aan het kijken voor een Eizo....:p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 7 januari 2013 om 23:11:
Hoor best wel wat lekkers van je voorbij komen op pf dude!

O:) thnx

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ensorceler op maandag 7 januari 2013 om 21:24:
zieke muismat!

Valt toch wel mee? Heb hier een nog grotere liggen van Sharkoon: 45cm bij 35cm. Werkt gewoon lekker: nooit gedoe met het plotseling ophouden van de muismat en boven een comfortable ondergrond voor je hand. Telefoon ligt er altijd ook nog op. :)

Uitspraak van R-E Bram op dinsdag 8 januari 2013 om 09:09:
Nieuw zijn ze veelste duur vind ik.

Ook dat valt wel mee: minder dan 600 euro. Tien jaar geleden betaalde je rustig het driedubbele voor zo'n scherm. :)

Mooi scherm inderdaad, maar eigenlijk niet nodig voor producing doeleinden. De resolutie is erg handig, maar kleurechtheid, waar je ook flink voor betaalt, is totaal onnodig; alleen handig als je het nodig hebt: foto- en videobewerking, design en publishing. :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 8 januari 2013 om 19:17:
Valt toch wel mee? Heb hier een nog grotere liggen van Sharkoon: 45cm bij 35cm. Werkt gewoon lekker: nooit gedoe met het plotseling ophouden van de muismat en boven een comfortable ondergrond voor je hand. Telefoon ligt er altijd ook nog op. :)

Wist niet eens dat het bestond :|
en nog sterker, ik gebruik helemaal geen muismat :)