Partyflock

Forumonderwerp · 934700
18 volgers · 160910x bekeken

Artiest {SHOWLIST artist 51833, 65138}
Waarschuw beheerder
-1
donateur
Er waren al een paar hele oude topics over dit onderwerp, maar helaas waren ze al te oud om nog gereviseerd te worden :/

Dus, post hier plaatjes en eventuele specs van je studio!

Waarschuw beheerder
Ik heb een tijdje geleden logic express gekocht. Nu heb ik een kick als audio loop die ik wil mappen op m'n keystation 49. Iemand enig idee? loop als de hele tijd te kloten maar wil niet werken, met ableton lukte dit altijd direct..
Waarschuw beheerder
binnekort verbouwen maar wat is beter kwa sound een kleine kamer van 3 bij 4 meter of een grotere kamer?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Veel dikke studios maar waar is de bijhorende muziek... zie geen muziek accounts bij mensen wtf

Iedereen zegt dit is goed en dat... maar :P wat komt er uit
laatste aanpassing

Artiest Proxiron
Waarschuw beheerder
Uitspraak van PARANOIZER op woensdag 3 maart 2010 om 16:25:
maar wat is beter kwa sound een kleine kamer van 3 bij 4 meter of een grotere kamer?

niet 4kant, beter rechthoekig of nog beter een zolder met schuine daken (of een schuin aflopend plafond bij rechthoekige kamer). en de grote hangt af van je speakers. of btr andersom eigenlijk.., speakers koop je aan de hand van de ruimte.
geen kale muren/ramen. een zitbank doet wonderen, net als dikke gordijnen, wat houten kastjes etc. scheelt je n bak geld aan schuim platen.

suc6
Waarschuw beheerder
produceren doe je met een mpc ;) koop een mac, altijd goed.
Artiest {SHOWLIST artist 33973, 23538}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van anders op donderdag 4 maart 2010 om 15:51:
koop een mac

:roflol:
Artiest {SHOWLIST artist 27900, 47423}
Waarschuw beheerder
oke, voorruit!

hier mijn studio, ik werk met cubase 5...

[img width=500 height=375]http://94.100.118.55/887600001-887650000/887608401-887608500/887608461_5_33mQ.jpeg[/img]
Waarschuw beheerder
homeboy, ik zweer zelf bij een desktop met windows7 maar voor hem is een mac waarsch. beter. verder is het een eindeloze discussie

Artiest {SHOWLIST artist 61186, 39906, 76384, 10267, 132920, 24067, 8220}
Waarschuw beheerder
Mijn bescheiden hokje:

[img width=700 height=450]http://www.darkdescent.nl/img/studio/relstud001.jpg[/img]

[img width=700 height=450 cacheid=001116a5002e68893835d1e31a02a3cf6d]http://www.darkdescent.nl/img/studio/relstud002.jpg[/img]

[img width=700 height=450 cacheid=001116a6002e688b0555f8531a02a3cf6d]http://www.darkdescent.nl/img/studio/relstud003.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
Uitspraak van anders op vrijdag 5 maart 2010 om 23:34:
homeboy, ik zweer zelf bij een desktop met windows7 maar voor hem is een mac waarsch. beter. verder is het een eindeloze discussie

no poblem :)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 6 maart 2010 om 15:39:
bescheiden

je mag best dikke studio zeggen (y) damn, ziet er dik uit maat !!

ik zie dat je daar van dat spul aan de muur hebt hangen, hoe weet je waar je alles moet hangen en wat voor spul is het precies ?
misschien een site oid waar een beetje info staat ? lees overal weer andere verhalen van mensen :/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Homeboy op zaterdag 6 maart 2010 om 16:14:
je mag best dikke studio zeggen damn, ziet er dik uit maat !!

ik zie dat je daar van dat spul aan de muur hebt hangen, hoe weet je waar je alles moet hangen en wat voor spul is het precies ?
misschien een site oid waar een beetje info staat ? lees overal weer andere verhalen van mensen

Er staat niet veel in aan apparatuur.

De dingen op de muur en in de hoek zijn van Auralex. Die hebben een eigen site. Je kunt het ook zelf maken, maar daar ben ik niet handig in
en heb ik ook geen zin in. Refelecties kun je meten met een spiegel bv ,waar je je speakers ziet daar moeten diffusors of absorbers.
Plafond, grond, zijmuren. En in kleine kamers heb je ook vaak staande golven in het laag. je hoort dan laag wat niet in je track zit.
Verder heb ik er ook niet heel veel verstand van.

http://www.auralex.nl

http://www.soundonsound.com/sos/dec07/articles/acoustics.htm
Waarschuw beheerder
op gearslutz is er een speciaal subsectie voor dit onderwerp... veel wiskunde en natuurkunde.

tenzij je het goed doet heeft isoleren weinig zin.
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
Isoleren is wat anders dan je ruimte accoutisch aanpassen...;p
Waarschuw beheerder
thnx voor de info (y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op zaterdag 6 maart 2010 om 18:12:
Isoleren is wat anders dan je ruimte accoutisch aanpassen.

ach, foutje moet kunnen ;) bedoelde inderdaad akoestisch gezien perfectioneren voor het opnameproces ;)
Waarschuw beheerder
geeft een kleine lege kamer betere acoustiek dan een grotere kamer met div meubels?
Waarschuw beheerder
Ligt aan een héleboel dingen..:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van PARANOIZER op zaterdag 6 maart 2010 om 20:28:
geeft een kleine lege kamer betere acoustiek dan een grotere kamer met div meubels?

hangt idd af van diverse factoren maar ik denk van niet..
beetje googlen en je verdiepen in iets doet wonderen :).
Waarschuw beheerder
Hee even een vraagje (ben een noob met dit soort dingen daarom)

[img width=640 height=480]https://album.partyflock.nl/75736993.jpg?nocache;46964850[/img]{non-image link}
Hoe heten de speakers die op deze foto staan? Zie ze erg vaak en zijn het ook daadwerkelijk goede?

Laurens
Waarschuw beheerder
zijn krk's. worden veel gebruikt maar ja, wat is goed? voor iemand anders zijn dat misschien weer andere speakers
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van EkxlluKobo op woensdag 10 maart 2010 om 16:33:
Hoe heten de speakers die op deze foto staan? Zie ze erg vaak en zijn het ook daadwerkelijk goede?

goed is inderdaad subjectief... ze hebben een fijne sound om lang naar te luisteren, en in combinatie met een goede koptelefoon laten ze zich perfect vertalen naar andere audiosystemen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van MIND MATTER op woensdag 10 maart 2010 om 17:30:
ze hebben een fijne sound om lang naar te luisteren

vind ik dus echt niet, werd er gek van! is al zoveel keer gezegd hier: ga naar een zaak en ga ze luisteren met je favo muziek. een betere vergelijking kan je niet maken dan.
Waarschuw beheerder
hehe ja precies... maar
Uitspraak van MIND MATTER op woensdag 10 maart 2010 om 17:30:
goed is inderdaad subjectief

ik heb ze zelf ook gekocht nadat ik bezig was geweest met een andere producer

Waarschuw beheerder
Uitspraak van MIND MATTER op woensdag 10 maart 2010 om 19:32:
goed is inderdaad subjectief

drm geef ik mijn reactie ook :). om aan te geven dat wat voor de 1 goed is dat voor de ander niet hoeft te zijn.
Waarschuw beheerder
Ider oor is anders, laat daarom jezelf goed voorlichten dmv vergelijkend te luisteren.....de Yamahas die ik gebruik vinden veel mensen na een tijd erg overrulen [ ben ikzelf ook van mening overigens, ik wordt 'moe' van het geluid op den duur ]
Maar verschil is wel dat ik ze niet gebruik om te produceren, daar heb ik kleine Fostexjes voor [ pm0.5mk2 ]....:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op woensdag 10 maart 2010 om 22:00:
ik wordt 'moe' van het geluid op den duur

dat had ik met die krk rp5 al na 5 min... na een half uur klapte me kop bijna :s.

Uitspraak van DanM op woensdag 10 maart 2010 om 22:00:
laat daarom jezelf goed voorlichten dmv vergelijkend te luisteren.....

dat is het beste idd. alleen merk je dan vaak dat je oor toch neigt naar de duurdere series.., mijne wel iig. of er een goed alternatief was voor de rp5 in die prijsklasse weet ik niet, heb gelijk dynaudio bm5a overgenomen van een maat. bevalt super, kan ik dagen achter zitten! :d
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 6 maart 2010 om 15:39:
Mijn bescheiden hokje:

Nou "Bescheiden" ???! Staan anders best dingen bij die in mijn "Zeer Bescheiden" studiotje niet zouden misstaan!!

Nice man, lekker licht zo en mooi ruim en overzichtelijk opgezet man!

Artiest {SHOWLIST artist 48873, 23791}
Waarschuw beheerder
iemand een idee waar ik standaards kan krijgen voor de krk RP5 G2?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 maart 2010 om 14:25:

zelf maken (y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 maart 2010 om 14:25:

op baxshop ergens (A), moet je ff goed zoeken...
Waarschuw beheerder
ik heb ze bij discoparadijs.nl vandaan
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 maart 2010 om 09:12:
heb gelijk dynaudio bm5a overgenomen van een maat. bevalt super, kan ik dagen achter zitten! :d

Dat heb ik met mijn Fostexjes....superdingen, helemaal vor het geld...(Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Homeboy op donderdag 11 maart 2010 om 19:04:
zelf maken

hoe heb jij ze dan? met beugels of opzetjes gemaakt of wat? :)
Artiest {SHOWLIST artist 27650, 75347, 12423, 46143}
Waarschuw beheerder
Die puntjes eronder zien er eng uit.

Niet dat ze ineens in je oog vliegen, maar meer dat het er niet erg stabiel uit ziet. Valt dat niet om zodra er iemand tegenaan botst (al is het maar zacht) ?

Waarschuw beheerder
Vastgeschroefd mag ik aannemen? :)

Waarschuw beheerder
ik heb standaards waar de puntjes onderaan de voet zitten 3 stuks. monitors staan gewoon op een plat plaatje :). weet nie pcies welk merk, feedback heeft ze, ik heb ze van marktplaats.

Waarschuw beheerder
Dus toch los; inderdaad wat mij betreft een beetje eng...

Wel antislipspul tussen speaker en plaat?
Waarschuw beheerder
zolang je er niet aan zit valt het er ook niet af :)

Waarschuw beheerder
zit op de alu platen op elk hoekje een stukje rubber.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van anders op vrijdag 12 maart 2010 om 11:57:
zolang je er niet aan zit valt het er ook niet af :)

Er lopen toch wel eens mensen in je kamer? Dan kan er vanalles misgaan.
Waarschuw beheerder
naja als je het goed doet zet je die dingen achter je bureau neer... en door zijn eigen trillingen hoort een monitor speaker niet te bewegen

Waarschuw beheerder
ze staan toch nie midden in je kamer?? als het goed is staan ze altijd uit de weg achter een tafel ofzo.
Waarschuw beheerder
Voor alle duidelijkheid, deze puntjes kan je nergens krijgen want ik heb ze zelf gemaakt op mijn werk (zit in de CNC verspaning).
Ze staan echt super stevig, ik heb aan de onderkant van mijn speakers een stukje rubber verwijderd en met dubbelzijdige tape de coontjes bevestigd aan de speaker (wel kwaliteits tape uiteraard)
De puntjes vallen in een klein gaatje van rond 4mm en kunnen geen kant op :)
Uitspraak van Ed Orable op vrijdag 12 maart 2010 om 12:25:
Trillingen?

wat denk je waar de coontjes anders voor zijn ?? je hebt bijna geen raakvlak, dus resonantie is nihil.
maar zoals hierboben al wordt genoemd, je kan zoiets bestellen bij feedback !

Waarschuw beheerder
Ook wel bekend als 'spikes', die in iedere fatsoenlijke audiozaak te koop zijn. :)
Waarschuw beheerder
kan zijn, was goedkoper om ze zelf te maken :)