Partyflock

Forumonderwerp · 934700
18 volgers · 158785x bekeken

Artiest {SHOWLIST artist 51833, 65138}
Waarschuw beheerder
-1
donateur
Er waren al een paar hele oude topics over dit onderwerp, maar helaas waren ze al te oud om nog gereviseerd te worden :/

Dus, post hier plaatjes en eventuele specs van je studio!
Waarschuw beheerder
kom nou is van die stoel af man

Waarschuw beheerder
hij zit veelte lekker :[
Artiest Zjiel
Waarschuw beheerder
Bedankt voor alle tips, guido; ik had al aan de feedback gedacht, maar ik was de i4 vergeten, ik woon er bekant naast :P
Ik zal eens een beetje rond gaan kijken.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Con op dinsdag 8 juli 2008 om 18:40:
Er zijn niet zo heel veel instap synths met keyboard voor een leuk prijsje maar mischien kun je nog ergens een novation k-station vinden. Wel een hele andere sound dan korg maar ook een leuke optie.

Beter koop je dan een KS-4 of KS-5 (4 of 5 octaafjes). Ze hebben wat kleine problemen met gekraak (ze worden ook wel Kraak Synth genoemd) maar sommige mensen vinden wat wel lekker. :)

Waarschuw beheerder
Het kraken vind ik juist HEERLIJK, leg er ook maar net aan hoe je de synth instelt.

Als je een leuk bod hebt, staat hier nog een ks rack :)

Schijnt beter te zijn dat die synths incl keys.

Waarschuw beheerder
Ik zit nu te azen op een paar KRK monitoren [img width=390 height=390 cacheid=000296fd000610a1e838bbb81a02484727]http://www.muziekhuisdacapo.nl/upload/fotos/p1418mkrkrp6seltd3506473041.jpg[/img]
...iemand ervaring mee?

die klote dingen zijn toch altijd prijs per stuk? :[
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 9 juli 2008 om 17:07:
Als je een leuk bod hebt, staat hier nog een ks rack :)

Ik heb wel interesse maar alleen geen geld :lol:

Hoeveel vraag je ervoor?
Artiest Ravix
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 9 juli 2008 om 17:11:
k zit nu te azen op een paar KRK monitoren [img width=390 height=390]http://www.muziekhuisdacapo.nl/upload/fotos/p1418mkrkrp6seltd3506473041.jpg[/img]­
...iemand ervaring mee?

Heb ze gehoort naast die ik nu heb ... en die ik nu heb klinken meer als een Setje RP8jes dan RP6jes
overigens ging het geluid via een multi monitor output dus waaren ze goed te vergelijken
zou als ik jou was toch zelf eens ff gaan luisteren en luister dan ook ff naar de Alesis M1 Active Mk2
aangezien geluid ook wel iets persoonlijks is raad ik toch aan om ze allemaal ff te chekken voordat je iets neemt
En met eigen oren vergelijken natuurlijk ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ravix op woensdag 9 juli 2008 om 17:40:
Heb ze gehoort naast die ik nu heb ... en die ik nu heb klinken meer als een Setje RP8jes dan RP6jes

rp8 is gewoon beter in een grotere ruimte, in een compacte ruimte kan je beter voor de rp6 gaan is mijn ervaring.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 9 juli 2008 om 17:27:
Hoeveel vraag je ervoor?

ik zie hem hier voor 325 staan, dan mag mijne voor 315 ongv weg :)
Werkzaam bij Projexx
Artiest {SHOWLIST artist 51264, 19010}
Waarschuw beheerder
Ik zit er aan te denken om Absolute Zero (1) Monitors te gaan kopen, iemand ervaring met deze monitors??

Uitspraak van Pass-Out op woensdag 2 juli 2008 om 17:58:
Voila in de vorm van een filmpje dan maar

:respect: 2 you!!!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ensorceler op donderdag 10 juli 2008 om 00:04:
rp8 is gewoon beter in een grotere ruimte, in een compacte ruimte kan je beter voor de rp6 gaan is mijn ervaring.

Vind ik weer niet, ik vind de 8s zowiezo neutraler/scherper klinken.
Waarschuw beheerder
Volgens mij is RP6 meer nearfield en de RP8 meer midfield gericht.

Heb ze zelf echter nooit lang gehoord dus ik kan er niet echt een oordeel over vellen :)
Waarschuw beheerder
blablabla werkplaatsen? 8)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van D21 op vrijdag 11 juli 2008 om 22:53:
blablabla werkplaatsen? 8)

jaja nie veel nieuws helaas

Geloof dat dit het laatste is wat ik noch niet heb late zien
My Studio Mic
Hopelijk krijg ik noch wat Audio Interface Advies Hier

Verder is het toch niet verkeert om het te hebben over spullen voor in je werkplaats hier want daar gaat het toch ook om bij het kijken naar andermans Spullen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ravix op zaterdag 12 juli 2008 om 00:03:
Verder is het toch niet verkeert om het te hebben over spullen voor in je werkplaats hier want daar gaat het toch ook om bij het kijken naar andermans Spullen

er stond toch een pop 8er 8)
Artiest {SHOWLIST artist 27650, 75347, 12423, 46143}
Waarschuw beheerder
Ik maak binnekort wel een fautautje. Maar mn kamer is een teringzooi! Dus ffkes wachten.
Waarschuw beheerder
na de vakantie EMU 1212m en KRK RP6 (x2) halen :)
Waarschuw beheerder
Owja, mijn studio 2 jaar geleden (H)

http://youtube.com/watch?v=PEX06mLjRCM

;)
Waarschuw beheerder
Mensen!
Vinden jullie dit redelijke boxen?:
Deze robuust uitgevoerde discospeaker heeft een mooi blauw front. De fullrange speaker is uitgerust met een grote woofer, een dubbele baspoort, hoorn en tweeter. Z’n uitstekende geluidweergave maakt deze speakerbox bijzonder geschikt voor toepassing bij hippe muziek met zware bassen.

Met o.a.:
- aluminium accenten
- handgrepen en hoekbeschermers
- dubbele baspoort
- tweeter en hoorn voor hoog- en middenfrequenties
- woofer: 2x 8”
- 400 watt vermogen
- frequentiebereik: 45-20.000 Hz
- impedantie: 4 Ohm
- SPL: 94 dB
- afmeting (hxbxd): 790x280x220 mm
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
merk kan al een heleboel verklappen
Uitspraak van Fixx dj/producer op woensdag 23 juli 2008 om 19:53:
dubbele baspoort

tweeter en hoorn voor hoog- en middenfrequenties

SPL: 94 dB

Zegt weinig tot niks over de kwalitiet van de speaker, waar wil je ze voor gebruiken? voor plaatjes draaien..(y) voor produceerdoeleinden...:nee:
Waarschuw beheerder
meer om te gebruiken voor draaien!
producen gebruik ik mijn koptelefoon en monitor speakers van citronic(A)
Waarschuw beheerder
Hallo, ik ben een 17 jarige producer/dj uit Amersfoort,
ben op dit moment ongeveer 3,5 jaar bezig met muziek.

En waar doe jij je spreekbeurt over? B)
Waarschuw beheerder
@ Sven
Ben sinds een half jaar bezig met draaien;)
en heb dus nieuwe speakers nodig,

verder al 3 jaar bezig met producen!
maar daar heb ik monitor speakers voor!(citronic:))

snappie!
Het enige wat ik vraag is advies.!
greetz,

dit was mijn spreekbeurt!
laatste aanpassing

Werkzaam bij Engage Events
Waarschuw beheerder
donateur
Citronic rox!!!!!!

Een fruitsalade.
Beter door sparen voor een paar degelijke monitor speakers.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fixx dj/producer op woensdag 23 juli 2008 om 23:55:
snappie!

Que? ;)

Misschien dat je even kan vertellen welk merk het is. Geeft vaak al wat aan over de kwaliteit.

Kun je ze nergens beluisteren ofzo? Dat geeft nog de beste raad :yes:
Waarschuw beheerder
van skytec!

nee kan ze helaas nergens beluisteren :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 23 juli 2008 om 23:58:
Een fruitsalade.
Beter door sparen

Ik heb 2 jaar geleden een set cd-spelers gehaald (CDS6) van Citronics en die zijn wat kwaliteit/prijsverhouding betreft zeer goed (350 p/s).
Alhoewel je uiteindelijk natuurlijk toch voor de CDJ's moet gaan B)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ZVEN op donderdag 24 juli 2008 om 00:08:
Ik heb 2 jaar geleden een set cd-spelers gehaald (CDS6) van Citronics en die zijn wat kwaliteit/prijsverhouding betreft zeer goed (350 p/s).
Alhoewel je uiteindelijk natuurlijk toch voor de CDJ's moet gaan

Ik mix op dit moment nog steeds met:
2xcdx mp200 akiyama
1xbeat 4 mk2 jbsystems
1xSennheiser koptelefoon had 205

redelijke set vind ik zelf!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fixx dj/producer op donderdag 24 juli 2008 om 00:11:
2xcdx mp200 akiyama

Bijna dezelfde bak als mijn Citronics, alleen is de software van elke producent anders :)

Uitspraak van Fixx dj/producer op donderdag 24 juli 2008 om 00:06:
?oke

Wat snap je er niet aan?

Skytec/Skytronic (weet ik hoe het spul allemaal heet) is verder gegaan onder de naam Citronics voor DJ-gear. Ik vraag me dus ook af of jouw monitors wel bedoeld zijn voor produceren...
Waarschuw beheerder
kheb deze nu een tijdj:
http://aboutdj.nl/reviews/8-diversen/679-citronic-st-65-monitor-speaker.html
Waarschuw beheerder
Producen kan ook wel op een setje als deze maar dan is het wel heel belangrijk dat je de tekortkomingen van een dergelijke set ook kent. Voor dj gebruik is het echter een erg leuk klinkend monitor setje.

Even een quote van die site... Dat dacht ik dus al :)

Als je het aan mij vraagt, wacht gewoon even met het aanschaffen van nieuwe boxen.
Als je een beetje kijkt met oog op de toekomst zou ik gewoon die Citronics naar je DJ-hoek schuiven en gaan sparen voor producermonitoren :)
Waarschuw beheerder
hmm zou kunnen vind ze wel fijn om mee te producen naast mijn koptelefoon.
komt een goed geluid uit!

kzal er is over nadenken;) over nieuwe speakers'om mijn dj set compleet te maken!

thnx 4 helping
greetz,
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fixx dj/producer op donderdag 24 juli 2008 om 00:33:
hmm zou kunnen vind ze wel fijn om mee te producen naast mijn koptelefoon.
komt een goed geluid uit!

Ik geloof best dat ze fijn klinken, het gaat echter om de mate waarin het geluid dat de monitor weergeeft ook "klopt" met de werkelijkheid :)

Succes!
Artiest {SHOWLIST artist 44392, 12465}
Waarschuw beheerder
Wat is de werkelijkheid? ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Stalcon op donderdag 24 juli 2008 om 00:51:
Wat is de werkelijkheid?

Ook weer waar ;)

Zag laatst nog een filmpje van een Duitse producer, ben zijn naam even kwijt.
Die wilde zijn "studio" ook in een huiskamer-setting hebben aangezien er nauwelijks iemand een volledig accoustische ruimte heeft... Logisch :P
Waarschuw beheerder
donateur
het geluid moet zo neutraal mogelijk zijn ...
Dus niet dat het geluid beter word omdat je die speakers gebruikt
de resultaten met speakers die neutraal klinken zijn beter ...

ik heb wel eens gehad met mn oude speakers dat we in de club de bas Volledig open moesten draaien op de mixer on het bijna net zo te laten klinken als het in de studio klonk
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fixx dj/producer op donderdag 24 juli 2008 om 00:23:
kheb deze nu een tijdj:

Voor het geld zou ik ff verder kijken, heb voor minder een setje Fostex PM0.5mk2 gehaald en ik kan je garanderen dat ze beter presteren [ produceerdoeleinden ]
Uitspraak van ZVEN op donderdag 24 juli 2008 om 00:39:
geloof best dat ze fijn klinken, het gaat echter om de mate waarin het geluid dat de monitor weergeeft ook "klopt" met de werkelijkheid

Uitspraak van Stalcon op donderdag 24 juli 2008 om 00:51:
Wat is de werkelijkheid?

Zoals de producer/componist iets in gedachten heeft, dát is de werkelijkheid die bedoeld wordt, alleen is dit heel moeilijk na te bootsen op de 1001 locaties waar het gecomponeerde/geproduceerde zal klinken, vandaar dat je het beste kan produceren op luidsprekers die zich in het hele frequentiebereik lineair gedragen.
Probleem vervolgns is weer dat het redelijk moeilijk is de hele tijd naar die lineaire sound te luisteren...uiteraard heb je in verschillende budgetten diverse keuzes.
Vorig jaar kocht ik mijn Fostex, en een kleine maand later kocht ik Yamahs HS80M erbij omdat ik toch power mistte...nu met beide sets in mijn 'studio' is het feest....ik produce op de Fostex en draai met de Yamahas en als ik wil weten hoe het laag van de track is pak ik de Yamahas erbij....erg goed vergelijkingmateriaal.....(y)
Uitspraak van Ravix op donderdag 24 juli 2008 om 19:06:
ik heb wel eens gehad met mn oude speakers dat we in de club de bas Volledig open moesten draaien op de mixer on het bijna net zo te laten klinken als het in de studio klonk

regelmatig omgekeerd meegemaakt....:x [ resultaat van produceren met baggergear ]
Bezuinig niet op je zooi....;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op donderdag 24 juli 2008 om 21:21:
Uitspraak van Dj.Fixx op donderdag 24 juli 2008 om 00:23:
kheb deze nu een tijdj:

Voor het geld zou ik ff verder kijken, heb voor minder een setje Fostex PM0.5mk2 gehaald en ik kan je garanderen dat ze beter presteren [ produceerdoeleinden ]

Voor dat geld moet je helemaal niet verder kijken wat beter presteert, of wat zo genaamd betere studio monitoren zijn. Voor dat geld moet je gewoon iets kopen wat jij lekker vindt klinken en wat jou op dat moment lijkt en waar de muziek die jij lekker vindt (je eigen muziek en je favouriete muziek) lekker op klinkt.

Leer eerst maar eens met compressors, eq, fx en andere speakers (laptop, auto, huiskamer, wekkerradio etc) omgaan, als je een beetje weet hoe die reageren op jou muziek (spreek mix en jou favouriete muziek) dan pas worden fatsoenlijke monitors pas interresant en leer je pas echt luisteren en waar voor je geld kiezen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van JostiTosti op vrijdag 25 juli 2008 om 02:54:
Voor dat geld moet je helemaal niet verder kijken wat beter presteert, of wat zo genaamd betere studio monitoren zijn. Voor dat geld moet je gewoon iets kopen wat jij lekker vindt klinken en wat jou op dat moment lijkt en waar de muziek die jij lekker vindt (je eigen muziek en je favouriete muziek) lekker op klinkt.

Voor dat geld kan je óók kijken wat beter presteerd, of je moet geld teveel hebben maar ik heb daadwerkelijk vergeleken in de winkel en van alle speakers binnen mijn budget klonken de Fostex het beste...:)
Leer eerst maar eens met compressors, eq, fx en andere speakers (laptop, auto, huiskamer, wekkerradio etc) omgaan, als je een beetje weet hoe die reageren op jou muziek (spreek mix en jou favouriete muziek) dan pas worden fatsoenlijke monitors pas interresant en leer je pas echt luisteren en waar voor je geld kiezen.

:yes: is een manier, maar gelukkig heb ik de beschikking over diverse locaties waar ik mijn vergelijkende soundchecks kan doen...[ van diverse home-studios tot aan feestlocaties ]
compressors, eq, fx

Het gaat hier over speakers, niet over de rest eromheen....;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op donderdag 24 juli 2008 om 21:21:
Zoals de producer/componist iets in gedachten heeft, dát is de werkelijkheid die bedoeld wordt, alleen is dit heel moeilijk na te bootsen op de 1001 locaties waar het gecomponeerde/geproduceerde zal klinken, vandaar dat je het beste kan produceren op luidsprekers die zich in het hele frequentiebereik lineair gedragen.

De werkelijkheid is niet wat de componist in gedachte heeft, maar wat de luisteraar ervaart. :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ZVEN op donderdag 24 juli 2008 om 01:03:
Zag laatst nog een filmpje van een Duitse producer, ben zijn naam even kwijt.
Die wilde zijn "studio" ook in een huiskamer-setting hebben aangezien er nauwelijks iemand een volledig accoustische ruimte heeft... Logisch

ja.. martin buttrich :)
Waarschuw beheerder
Al dat geklets is grappig, maar waar blijven de foto´s? Hier een foto van mijn hok zo´n 1,5 jaar terug. Zal binnenkort eens nieuwe maken, is al weer aardig wat verandert/bijgekomen

[img width=600 height=400]http://members.home.nl/dennis.veltman/labfoto/1.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Stalcon op vrijdag 25 juli 2008 om 11:44:
De werkelijkheid is niet wat de componist in gedachte heeft, maar wat de luisteraar ervaart.

Dus in feite zou muziek dus overal goed klinken? betwistbaar..;)
Uitspraak van Simon Fields op vrijdag 25 juli 2008 om 17:18:
Hier een foto van mijn hok zo´n 1,5 jaar terug.

äls je wat plaatst doe dan wat recents...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op zaterdag 26 juli 2008 om 11:50:
äls je wat plaatst doe dan wat recents...

beter iets dan niets. Krijg straks m'n a-station weer terug, dan heb ik de boel weer compleet. Dan zal ik de complete setup ff op de gevoelige plaat vastleggen.