Mijn grote heikelpunt is dat ieder laptop-groentje in muziekproductie meteen monitoren voorgeschoteld krijgt als eerste hardware apparatuur van anderen die wat langer bezig zijn.
Je wordt nou niet echt creatiever van goede monitoren lijkt me, van een nieuwe synth of effectenbak wel..
Het voornaamste als beginner is dat je een "geluid" moet vinden, iets waar je mee verder wilt en waar je je mee kan identificeren als schepper ervan. Pas als je dit hebt gevonden en klaar bent voor het audiotechnisch vlak komen monitoren om de hoek kijken.
Ik zeg niet dat je beter kan gaan afmixen op bijvoorbeeld Marquant PA speakertjes, maar een beetje fatsoenlijke Hi-Fi speakers voldoen ook wel (nou zijn m'n Dali's niet het beste voorbeeld natuurlijk).
Al men werk is voorlopig met men pc speakers of hoofdtelefoon,
'k Had als reden om me monitors uit te stellen ...
" Aangezien 'k in een rijhuis woon, en langs beide kante een gezin met kleine koters heb, leek het me stom om het geld direct uit te geven aan speakers aan gezien je mss ma 10% op een week alles luid kan horen of afmix baar zeg maar ... voor de rest ken je niet anders dan je speakers zacht zette of men zou wel eens kunne klagen "
Dus vandaar 'k men extra geld spendeerde in een twede groovebox, en daar eerst wa wou mee werken ( alles aan dat ene gitaar versterkertje

)