Partyflock

Forumonderwerp · 933933
3 volgers · 30315x bekeken
Waarschuw beheerder
Ik ben sinds een tijdje op zoek naar een Maine Coon kitten.
Heb er al wel een op t oog, maar wil in die tussentijd mezelf natuurlijk helemaal volproppen met informatie over deze gigantische katten!!

Wie heeft er zelf ook een Maine Coon??
Tell your story about them!!!!
Of geef je mening over dit ras!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ook niet leuk dat jullie hem niet kunnen zien :S
ik stuur wel ff PB :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Cipres (L) Noosphere op donderdag 29 mei 2008 om 11:14:
ook niet leuk dat jullie hem niet kunnen zien
ik stuur wel ff PB

In PB is de foto ook niet te zien. Kan het misschien zijn dat je je fotoalbum op privé/alleen vrienden hebt staan? Want dan zijn ze volgens mij niet zichtbaar!
Waarschuw beheerder
donateur
Apporteren ze bij jullie ook of niet?

laatste aanpassing door een beheerder

Waarschuw beheerder
Uitspraak van LuN@TiC op vrijdag 30 mei 2008 om 18:24:

Heee, dat speeltje heb ik ook!

Leuk filmpje!

Bij mij apporteert alleen de oudste. En alleen met paaskuikentjes. Die worden rond pasen altijd in het groot ingeslagen. Ze overleven het namelijk nooit lang. Na een tijdje spelen wordt de kop eraf getrokken en dan 'is tie niet goed meer'..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kessy op dinsdag 27 mei 2008 om 22:31:
Dat is nog niets, ik heb een broer waar ze twee ratten hebben en eentje ervan heeft 275 euro aan dierenarts kosten gemaakt. Hoe ver kun je dan gaan

van een kat kan ik idd wel begrijpen dat je die op wilt lappen, die gaat wel heel wat jaartjes mee nl, maar een rat....:/

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 31 mei 2008 om 01:14:
paaskuikentjes.

wat zijn dat dan?

Bij ons lag er laatst een buis met shuttles op de grond, voor ik t wist zag ik een fret met 'n veren-shuttle in zn bek rennen :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van LuN@TiC op vrijdag 30 mei 2008 om 18:24:

:no: helaas niet... toch maar eens zien te leren :D
Waarschuw beheerder
donateur
Hahaha ok dan bij mij deden ze het uit zichzelf , alleen eerst deed Masja het meer maar nu heeft ze de beurt aan Stitch overgelaten , echt maf maar wel grappig :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van raketje op zaterdag 31 mei 2008 om 21:07:
paaskuikentjes.

wat zijn dat dan?

Van die gele fluffy kuikentjes, die zie je vaak in bloemstukjes enzo.

Nieuwe foto's van mn schatjes:

[img width=640 height=480]https://album.partyflock.nl/41701722.jpg[/img]
Lodewijkje

[img width=640 height=480]https://album.partyflock.nl/41701864.jpg[/img]
Hendrikje pakt mijn/zijn cadeau uit

[img width=640 height=480]https://album.partyflock.nl/41702026.jpg[/img]
Lodewijk

[img width=640 height=480]https://album.partyflock.nl/41702109.jpg[/img]
Playboy

[img width=640 height=480]https://album.partyflock.nl/41702174.jpg[/img]
6,5 kilo schoon aan de haak

[img width=640 height=480]https://album.partyflock.nl/41702847.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 1 juni 2008 om 22:49:
Hendrikje

Deze vind ik het mooist (Y)

Hoe oud is hij?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tha_RaveBeast op maandag 2 juni 2008 om 10:01:
Deze vind ik het mooist

Hoe oud is hij?

Thanx! Ikzelf ook! De fokster was er afgelopen weekend. Ze is helemaal jaloers.

Hij is nu 2,5. Dus hoop dat ie nog een kilootje of 3 aankomt de komende 1,5 jaar!
Waarschuw beheerder
Kan niet wachten tot Macho ook volwassen is :D

De 18e late nwe Macho castreren.
Zin pis begint al flink sterk te ruiken :s
en hij vertoond wel macho gedrag tov vince

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tha_RaveBeast op maandag 2 juni 2008 om 16:40:
Zin pis begint al flink sterk te ruiken

Bah bah bah.. ZOOO vies :-S
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 3 juni 2008 om 10:57:
Bah bah bah.. ZOOO vies

:yes: zo'n echte vieze penetrante lucht :dood:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tha_RaveBeast op maandag 2 juni 2008 om 16:40:
De 18e late nwe Macho castreren.
Zin pis begint al flink sterk te ruiken
en hij vertoond wel macho gedrag tov vince

'Ik merk nog niet dat Bram zijn urine anders gaat ruiken, wil liefst wachten tot na de achtste maand, dat schijnt beter te zijn. Maar......zodra hij gaat stinken gaat hij eerder. Nu heeft Bram ineens de dunne, merkte het net. Maar even in de gate houden, misschien iets verkeerds gegeten.

Uitspraak van verwijderd op zondag 1 juni 2008 om 22:49:
6,5 kilo schoon aan de haak

Uitspraak van verwijderd op maandag 2 juni 2008 om 11:50:
Hij is nu 2,5. Dus hoop dat ie nog een kilootje of 3 aankomt de komende 1,5 jaar!

Is toch een heel mooi gewicht, denk niet dat hij de komende 1.5 jaar nog eens 3 kilo gaat groeien hoor, of hij moet te dik worden. Zo rond de 6, 7 kilo is een mooi gezond gewicht voor een gemiddelde coonkater. Je moet ook naar de bouw kijken. Hij ziet er prachtig uit.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kessy op dinsdag 3 juni 2008 om 15:35:
Is toch een heel mooi gewicht, denk niet dat hij de komende 1.5 jaar nog eens 3 kilo gaat groeien hoor

Nou, dat dacht ik ook. Maar meneer verbaasde me al door in het afgelopen jaar met 2 kilo te groeien. Dus de wonderen zijn de wereld nog niet uit! De fokster was er afgelopen weekend en die vond hem echt perfect en sloot enige groei niet uit. Je moet ook wel rekening houden met wel of geen castraat. Castraten worden over het algemeen groter en forser. Hij heeft ook echt mega dikke poten.

Uitspraak van Kessy op dinsdag 3 juni 2008 om 15:35:
wil liefst wachten tot na de achtste maand, dat schijnt beter te zijn

De oudste (hendrik) was een jaar en de jongste (Lodewijk) was 9 maandjes. 8 maandjes is idd heel netjes!

Uitspraak van Laris82 op dinsdag 3 juni 2008 om 13:42:
zo'n echte vieze penetrante lucht

En het ergste is dat die pas ongeveer 2 weken na de castratie verdwijnt als de hormonen het bloed uit zijn. Hoop dat het meevalt allemaal! Maar is natuurlijk niet heel lang meer!
Dan begint 'ie zeker ook een beetje een vettige staart te krijgen of niet? Ook veel voorkomend (volgens fokster en dierenarts dan). Die twee van mij hadden dat ook. Ziet er net uit alsof ze in de olie hebben gehangen met hun staart (ruikt ook zo). Zodra ze gecastreerd zijn, neemt dat ook af.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 3 juni 2008 om 16:22:
Castraten worden over het algemeen groter en forser

dat si wel jammer :(

Hij heeft ook echt mega dikke poten

viel me laatst op die van macho :|
mooi monstertje
Waarschuw beheerder
Nou, dat dacht ik ook. Maar meneer verbaasde me al door in het afgelopen jaar met 2 kilo te groeien. Dus de wonderen zijn de wereld nog niet uit! De fokster was er afgelopen weekend en die vond hem echt perfect en sloot enige groei niet uit. Je moet ook wel rekening houden met wel of geen castraat. Castraten worden over het algemeen groter en forser. Hij heeft ook echt mega dikke poten.

Hij heeft zeker mega dikke poten en twee kilo tussen de 1.5 en 2.5 jaar vind ik best bijzonder. Ik maar denken dat ze hun grotste spurt het eerste jaar maken en daarna misschien nog iets groeien. Zal misschien ook per coon verschillen, ze groeien een tijdje en staan dan ok weer een tijdje stil. Bram weegt nu 4.5 kilo en begint al een flinke kat te worden met een hele vole vacht. Kay weegt nu ook wat Bram woog toen hij net zo oud was, maar is heel anders van type. Hij staat hoog op zijn poten en heeft nog maar zo'n slank lijfje en klein koppie. Heel anders dan Bram met zijn best wel grote kop en kortere poten.
[img width=1024 height=879 cacheid=000f885a002ba0b8bdc0f20e1a0240ecc1]http://i268.photobucket.com/albums/jj8/norma1963/057-1.jpg[/img]
[img width=1024 height=683 cacheid=000f8863002ba0c1f520fc6a1a0240ecc1]http://i268.photobucket.com/albums/jj8/norma1963/007-1.jpg[/img]
[img width=1024 height=683 cacheid=000f8871002ba0ccec309a301a0240ecc1]http://i268.photobucket.com/albums/jj8/norma1963/001-3.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
Dan begint 'ie zeker ook een beetje een vettige staart te krijgen of niet? Ook veel voorkomend (volgens fokster en dierenarts dan). Die twee van mij hadden dat ook. Ziet er net uit alsof ze in de olie hebben gehangen met hun staart (ruikt ook zo). Zodra ze gecastreerd zijn, neemt dat ook af.

Ja dat viel me laatst dus op, zeg maar aan het begin van zn staart, bij de wortels. Ik dacht dat hij vies was, maar hij blijft het houden... Heeft dus met de hormonen te maken?

Weer mooie foto's hoor Kessy!
Kay ziet er goed gegroeid uit en ook echt mooi.
Bram ook zeg! Valt me wel op dat Bram echt een onschuldiger en lief koppie heeft, echt anders als die mafkees bij ons. :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kessy op dinsdag 3 juni 2008 om 17:16:
Hij heeft zeker mega dikke poten en twee kilo tussen de 1.5 en 2.5 jaar vind ik best bijzonder. Ik maar denken dat ze hun grotste spurt het eerste jaar maken en daarna misschien nog iets groeien. Zal misschien ook per coon verschillen, ze groeien een tijdje en staan dan ok weer een tijdje stil. Bram weegt nu 4.5 kilo en begint al een flinke kat te worden met een hele vole vacht. Kay weegt nu ook wat Bram woog toen hij net zo oud was, maar is heel anders van type. Hij staat hoog op zijn poten en heeft nog maar zo'n slank lijfje en klein koppie. Heel anders dan Bram met zijn best wel grote kop en kortere poten.

Hendrik staat ook kort op zn pootjes. Hij woog een jaar tot anderhalf jaar geleden rond de 4 tot 4,5 kilo. Toen was 'ie dus ongeveer een jaartje oud. Dus hij is echt gegroeid. Dacht precies hetzelfde als jij en stond er dan ook van te kijken toen ik vorige week op de weegschaal ging staan. Merkte het al wel aan het tuigje waar ik hem mee naar de dierenarts/naar buiten neem. Dat paste dus niet meer. Dus van het kleine terrier-tuigje maar naar een jack russel-tuigje gegaan. Hendrikje heeft ook altijd een dikke kop gehad. Bram heeft trouwens idd dikke poten. Mooi man! Maar als ie nu al 4,5 kilo weegt en áls hij dezelfde groeifase doormaakt als Hendrik, dan wordt het een hele flinke coon! Echt super!

Uitspraak van Laris82 op dinsdag 3 juni 2008 om 18:43:
Ja dat viel me laatst dus op, zeg maar aan het begin van zn staart, bij de wortels. Ik dacht dat hij vies was, maar hij blijft het houden... Heeft dus met de hormonen te maken?

Ja, klopt. Het gedeelte waar de staart begint, bij de wortels. Is een bruin naar olie stinkend goedje. Hoef je niet te wassen (wat wij, onwetend als we waren, wel bij Hendrik hebben geprobeerd, de prul). Is volgens de dierenarts en fokster heel normaal. Schijnen ook de geurklieren te zitten. Wordt minder na de castratie, maar verdwijnt waarschijnlijk nooit helemaal. Die van mij hadden het op hun ergst toen hun plas begon te stinken. Dus toen ze een 'echt' mannetje werden.

echt anders als die mafkees bij ons.

Waar blijven die foto's?? ;-)
Waarschuw beheerder

Bram heeft daar nog geen last van, in juli laat ik hem castreren, na 16 juli want dan wordt hij 8 maanden.

Weer mooie foto's hoor Kessy!
Kay ziet er goed gegroeid uit en ook echt mooi.
Bram ook zeg! Valt me wel op dat Bram echt een onschuldiger en lief koppie heeft, echt anders als die mafkees bij ons.

Dank je, het is een lief coontje wat altijd het eerst aan komt lopen als er iets bijzonders te zien of doen is.
Bram heeft inderdaad een lief koppie, maar als hij zijn coonlook trekt heeft hij weer een heel andere kop. Hij heeft niet zo'n mooie vierkante snuit asl bv Hendrikje heeft, jammer wel want dat vind ik zo prachtig an het uiterlijk van veel coons. Maar verder is hij geweldig, zijn vacht is zo vol en zijn staart is nu al megadik, gaat echt hard.
[img width=1024 height=683]http://i268.photobucket.com/albums/jj8/norma1963/043-3.jpg[/img]
LIEF KOPPIE ????

[img width=1024 height=683]http://i268.photobucket.com/albums/jj8/norma1963/001-4.jpg[/img]
Kay dan !!!!!

Uitspraak van verwijderd op woensdag 4 juni 2008 om 09:44:
Bram heeft trouwens idd dikke poten. Mooi man! Maar als ie nu al 4,5 kilo weegt en áls hij dezelfde groeifase doormaakt als Hendrik, dan wordt het een hele flinke coon! Echt super!

We zullen zien, ik vind alles goed. Van mij mag hij ook blijven zoals hij nu is, maar omdat hij 6.5 maand is zal best nog wel groeien. Het belangrijkste is dat hij lief en gezond is en blijft, de rest is alleen mar leuk.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Absoluut prachtige dieren..
Als ik straks een groter huis heb wil ik er ook 1..
Nu heb ik een huis, tuin en keuken katje (L)
Kan dat wel samen, als de Coon volwassen is?
Niet dat ie mn eerste kat op eet?? :S
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 8 juni 2008 om 14:30:
Nu heb ik een huis, tuin en keuken katje
Kan dat wel samen, als de Coon volwassen is?
Niet dat ie mn eerste kat op eet??

Maakt niet uit.
Vooral als je een volwassen kat hebt en er komt een kitten erbij.
Binnen 2 dgn zijn het vriendjes :)

Waarschuw beheerder
Wat kun je van een maine coon kater qua karakter verwachten?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 8 juni 2008 om 21:59:
Wat kun je van een maine coon kater qua karakter verwachten?

Ze noemen ze wel eens 'de grote vriendelijke reus' onder de katten. Ze lopen weg voor ruzies en zijn erg lief voor kinderen. Blijven tot op late leeftijd speels. Mannetjes zijn vaak (niet altijd) wat liever dan vrouwtjes, zeker als ze gecastreerd zijn. Vrouwtjes zijn vaak echte diva's.

Kijk ff op (die beschrijving vind ik in veel opzichten wel kloppen):

http://www.mainecoon.nl/nl/demainecoon/karakter.php
Waarschuw beheerder
Coons kunnen ook erg opzichzelf zijn.
Maar ik denk zelf dat het dan aan de leef opgeving ligt van de kat.
Als je TEveel katten in huis hebt bv.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tha_RaveBeast op zondag 8 juni 2008 om 09:27:
Het toekomstigehuisje van Macho en vince

Gaan jullie er zelf ook wonen ???
Geintje hoor, gefeliciteerd met jullie mooie huis, ziet er allemaal geweldig uit. Maare, ik zie daar mijn auto staan, ik wist niet dat ik ook ben wezen helpen.

Uitspraak van verwijderd op zondag 8 juni 2008 om 14:30:
Niet dat ie mn eerste kat op eet??

Hihihi, ik zie het al voor me. Nee hoor, kun je gerust doen, het zal bij zachtjes knabbelen blijven, want dat doen ze hier ook.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kessy op maandag 9 juni 2008 om 15:12:
het zal bij zachtjes knabbelen blijven, want dat doen ze hier ook.

:no: niet alleen zachtjes knabbelen hier hoor....
Ze stoeien hier toch redelijk wild ondertussen. In het begin was Vince heel voorszichtig met macho, totdat Macho steeds drukker en harder werd met spelen :D

Maare, ik zie daar mijn auto staan, ik wist niet dat ik ook ben wezen helpen.

:o weet je dat niet meer? Je hebt meegeholpen met echt van alles! Je was een grote hulp (L)
Waarschuw beheerder
heb zelf en perser kat ..maar die heeft since 4 weeken kleintjes die zijn half main coon..echt lieve en grappige beestjes..
[img width=640 height=480]https://album.partyflock.nl/42343631.jpg[/img] [img width=640 height=480]https://album.partyflock.nl/42347077.jpg[/img] [img width=640 height=480]https://album.partyflock.nl/42347410.jpg[/img] [img width=640 height=480]https://album.partyflock.nl/42347481.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
Hihihi, ik zie het al voor me. Nee hoor, kun je gerust doen, het zal bij zachtjes knabbelen blijven, want dat doen ze hier ook.

ow oke, want mijn kat ligt het liefst de hele dag te slapen.. elke dag heeft ze ongeveer 5 minuten zoiets van, oke nu moet ik even rennen voor de leuk.. :D
dus ik denk dat ze een druk huisgenootje niet op prijs zal stellen..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 juni 2008 om 00:36:
dus ik denk dat ze een druk huisgenootje niet op prijs zal stellen..

Wees dan maar blij dat je Macho niet in je huis hebt lopen :x
Hebben jij en je kat totaal geen rust meer :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Laris82 op dinsdag 10 juni 2008 om 08:34:
weet je dat niet meer? Je hebt meegeholpen met echt van alles! Je was een grote hulp

Tis wat, ik begin nou toch oud te worden. Maar...........ik ben blij dat jullie wat aan me gehad hebben.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 juni 2008 om 00:36:
ow oke, want mijn kat ligt het liefst de hele dag te slapen.. elke dag heeft ze ongeveer 5 minuten zoiets van, oke nu moet ik even rennen voor de leuk..
dus ik denk dat ze een druk huisgenootje niet op prijs zal stellen.

Dan zou ik maar twee coontjes nemen, misschien laten ze haar dan met rust. Bij mij worden ze wakker als ik eruit ga om half zeven en dan gaan ze door tot een uurtje of drie s'middags. Dan worden ze sávonds weer een poos actief, gaaaaaaan.........

[quote element=message id=37918809]{element is niet toegankelijk}heb zelf en perser kat ..maar die heeft since 4 weeken kleintjes die zijn half main coon..echt lieve en grappige beestjes..

Zien er lief uit, maar het is te hopen dat ze meer van vader hebben dan van de moeder, ik vind zo'n platgeslagen snuit helemaal niets. Een kruizing tussen de mooiste kat die er is, de coon en naar mijn mening een van de lelijkste, de pers. Is niet rot bedoeld hoor, het zal wel weer rot mijn strot uit komen. Het is gewoon persoonlijk, jij hebt er waarschijnlijk een schat van een kat aan.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kessy op donderdag 12 juni 2008 om 21:50:
Tis wat, ik begin nou toch oud te worden. Maar...........ik ben blij dat jullie wat aan me gehad hebben.

:D Maakt ook niet uit hoor, maar iig wel bedankt :p

ik vind zo'n platgeslagen snuit helemaal niets

ik ook niet... bij sommige die het zo erg hebben, vind ik het zelfs zielig :'(

Maaaaaarrr....

Het is gewoon persoonlijk, jij hebt er waarschijnlijk een schat van een kat aan

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Laris82 op vrijdag 13 juni 2008 om 08:57:
ik ook niet... bij sommige die het zo erg hebben, vind ik het zelfs zielig

Schijnt dat ze vak last hebben van hun ademhaling als ze zo'n platte smoel hebben. Een maine coon is een natuurras, die hebben zulke problemen gelukkig niet. Ik vind het juist zo mooi dat die een grote smoel hebbben. Nou vind ik bijna iedere kat er vreemd uitzien nu we coons hebben hoor.

[img width=1024 height=683]http://i268.photobucket.com/albums/jj8/norma1963/031-2.jpg[/img]
[img width=791 height=1024]http://i268.photobucket.com/albums/jj8/norma1963/020-3.jpg[/img]
Bram wordt over drie dagen alweer 7 maanden, het wordt een hele coon. En hij groeit nog steeds, niet meer zo hard als in het begin, maar is 4.6 kilo nu.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kessy op vrijdag 13 juni 2008 om 09:58:
En hij groeit nog steeds, niet meer zo hard als in het begin

:lol: gelukkig maar :lol:

Vraagje:
Hebben jullie niet heel erg last van kattenharen overal met die lange haren van die coons?
Ik vind dat nl bij 'gewone' katten al erg als die 5 keer langs je broek lopen...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Heb er op het moment veel last van , maar jah dat neem ik maar voor lief want dat hoort er nou eenmaal bij als je beesten neemt;)
Waarschuw beheerder
Ik moet wel iedere dag even stofzuigen, vind ik zelf dan en de krabpaal en het stoffen bankstel van haren ontdoen. Sinds dat ik een groot krabmeubel ik de kamer heb en ze vooral daarop zitten en slapen valt het allemaal wel mee.De haren zie je eigenlijk alleen op zwart en dat vind ik zelf wel een beetje jammer want ik ben gek op zwart. Ik merk zelf dat ik tegenwoordig mezelf liever omkleed in iets anders, zodat mijn zwarte kleding in ieder geval niet onder de haren komt. Maar........het ongemak weegt niet tegen het pelzier op wat ik met de jongens heb, zoiets weet je.
Kay, de jongste raakt wel veel meer haren kwijt dan Bram, misschien dat het stopt als hij zijn blijvende haren heeft, maar het kan ook dat hij gewoon een andere vacht heeft.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik droomde laatst al dat ik er 2 had, gaat de goede kant op :lol:

Waarschuw beheerder
Heey!

Wat leuk! Denk ga is even kijken of er nog wat op het forum is
te vinden over de Maine Coon! En ja ook nog! :D
Ik ben zelf al vanaf mijn 10e gek op de maine coon, toen heb ik een
HTK kat gekregen (huistuin&keuken) Maar vorig jaar
ben ik opzoek gegaan naar een mooi Maine Coon kitten,
mét een stamboom natuurlijk!
Ik heb een goede cattery gevonden, en deze hadden nog een heel mooi katertje!

Madox heb ik hem genoemd, zijn kleur is Black (brown) tabby blotched.
(MCO n 22) op de stamboom.
Hij is nu 5.5 maanden oud, en weeg 2.2 kilo.

Het zijn echt super lieve katten! Hun karakter is heel anders
dan "gewone" katten, het zijn soms net hondjes, tenminste
de mijne moet altijd bij mij zijn, waar ik ook ben.
Nu ligtie ook naast het beeldscherm.
Als ik thuiskom is 'ie helemaal wild en vliegt de trap af!
We hebben hem nu nog aan het tuigje buiten, maar de ren is onderweg!

Hier onder wat foto's van mijn mooie Madox! :D

[img width=500 height=375]http://85.17.225.51/277350001-277400000/277370501-277370600/277370565_5_He7K.jpeg[/img]
[img width=700 height=525]http://85.17.225.51/277350001-277400000/277370501-277370600/277370564_6_5ORg.jpeg[/img]
[img width=500 height=375]http://85.17.225.51/277350001-277400000/277370501-277370600/277370563_5_9t21.jpeg[/img]

Groetjes!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Leuke coon Liset (Y)
is het een poes?
Ze is zo klein voor een kater.

katten verharen nu klote rui :[
Me zwarte pantelons worden er niet blijer van :lol:

over een week gaan onze monsters verhuizen ben benieuwd wat ze van hun nieuwe huis vinden

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tha_RaveBeast op maandag 23 juni 2008 om 09:18:
Leuke coon Liset
is het een poes?
Ze is zo klein voor een kater.

Nee, het is een kater :)
Hij is niet klein hoor! :lol:
De foto's zijn van een poosje geleden,
de nieuwere heb ik er nog niet opgezet.

Zijn fokster is afgl. week op bezoek geweest, en hij zag
er super uit zei ze.
Hij was het kleinste van het nest dus heeft een hele "inhaalsprong"
gemaakt... Nouja, hij heeft sowieso nog 2.5 jaar te gaan om te groeien,
of nog wat langer, want het duurt een poos hoor voordat de Maine Coon
is volgroeit, en eerst gaat het snel maar steeds langzamer. :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 23 juni 2008 om 10:45:
Hij is niet klein hoor

nou

Uitspraak van verwijderd op maandag 23 juni 2008 om 07:25:

Toen Macho (onze coon) 6mnd was woog hij 4.3kilo.
Vandaar dat ik zei dat hij klein is.

Uitspraak van verwijderd op maandag 23 juni 2008 om 10:45:
want het duurt een poos hoor voordat de Maine Coon
is volgroeit,

4 jaartjes ja :)

[img width=640 height=480 cacheid=000f9b6b002bc8c056e549a81a0244d90c]https://album.partyflock.nl/40648211.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
Macho is ook een hele mooie kater! :D

Ik vind Madox niet meer klein..
Hij is nu 2.8 kilo (heb hem even gewogen)

De site waar ik abonnee van ben (ook een blad krijg je)
staat nml het volgende;

Het zijn katten met een natuurlijk uiterlijk en een makkelijk te onderhouden vacht. Ze worden iets groter dan gewone huiskatten, namelijk vijf tot acht kilo, waarbij katers iets forser zijn dan poezen. Omdat het ras zich betrekkelijk traag ontwikkelt, zijn ze pas met een jaar of vier volwassen en hebben dan pas hun uiteindelijke type en vacht bereikt.

Dus als mijn Madox 2.5 kilo is op zijn 5.5 maand, en 5 tot 8 kilo kan zijn
als 'ie vier is, maak ik me geen zorgen. Hij moet ook niet dik worden natuurlijk.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Die van jou word echt een monster dan.. ;) :[ :lol:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 23 juni 2008 om 11:11:
Hij moet ook niet dik worden natuurlijk

Nee dat zeker niet (N)
Wij geven onze katten ook een gewogen hoeveelheid brokken per dag.
Een mix van brokken royal canin en pura ( die groene zak weet de naam niet precies ).

8 kilo

knuffelvlees en vacht :D

een makkelijk te onderhouden vacht

ja me broek is er minder blij mee :lol:
En als we onze zwarte dekbed overtrek gebruiken :rot:

We hebben Macho al laten castreren vorige week.
Hij is nu 6.5maand geloof ik

Uitspraak van verwijderd op maandag 23 juni 2008 om 11:15:
Die van jou word echt een monster dan..

is tie nu al :[
Springt overal op alle kasten :lol:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Tha_RaveBeast op maandag 23 juni 2008 om 11:22:

echt? ik zorg er voor dat zn bakje gewoon altijd vol zit (royal c)
en hij is niet te dik.
ik zal overigens vanavond reza eens wegen, want heb geen idee hoe zwaar die nu is.
het tuigje

ja na 300 pogingen hou ik er mee op, Reza accepteerd t gewoon niet, en ik ga dan niet m pesten met dat ding omhouden.
Binnenkort heb ik mn appartement, zonder tuin enzo, maar ik maak gewoon een ding voor mn raam, dat ie er niet uit kan, maar wel lekker in de frisse lucht.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Whit-ney op maandag 23 juni 2008 om 12:05:
echt?

:yes: 1 bakje per dag en daar redde nze het ook mee (Y)

en soms snoepjes natuurlijk :D

ja na 300 pogingen hou ik er mee op, Reza accepteerd t gewoon niet

Dat is jammer.
sommige katte nworden helemaal gek van zo'n tuigje.

Bij Mahco doen we hem sosm wel gewoon thuis om dan kan hij vast wennen.
Hij vind het niet erg dus dat scheelt
Waarschuw beheerder
Madox heb ik hem genoemd, zijn kleur is Black (brown) tabby blotched.
(MCO n 22) op de stamboom.

Leuk zeg, hij ziet er geweldig mooi uit hoor, al vind ook ik hem wat ligt. Bram is 7 maanden en 4.7 kg en Kay is ruim 4.5 maand en die weegt nu 3300 gram. Die is ook niet dik, staat zelfs hoog op zijn poten en ik vind dat hij wat dikker zou kunnen zijn. Gisteren was ik op een show en daar woog een kitten van nog geen 4 maanden al 3.5 kg, maar dat is een zware hoor. Maar.........als ik zo de poten van jouw Madox zie zal het best goedkomen.

We hebben Macho al laten castreren vorige week.

Is alles goed gegaan ???? Bram doen we ( nou ja, de dierenarts) volgende maand als hij 8 maanden wordt en misschien stel ik het zelfs langer uit.

Een mix van brokken royal canin en pura ( die groene zak weet de naam niet precies ).

Nou als je ziet wat ze hier vreten, er staan altijd Maine Coon Brokken en dan krijgen ze iedere dag Carnibest met een beetje blikvoer voor de smaak. Dan krijgen ze soms lamshart en koolvis en snoepjes natuurlijk. Maar dik, Bram voelt heel mooi stevig aan, zeker niet te dik en Kay zou ik zoals boven al geschreven zelfs wat voller willen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kessy op maandag 23 juni 2008 om 15:03:
Is alles goed gegaan

ja prima (Y)
Niks aan de hand de volgende dag was hij alweer vervelend :lol:

Wat ze ook heerlijk vinden is kattenmelk met een beetje brinta.
Bij ons worden ze gek zo lekker vinden ze dat :honger:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tha_RaveBeast op maandag 23 juni 2008 om 10:54:
6mnd was woog hij 4.3kilo.

Dan is't wel een flinkerd hoor. Dat haalden ze bij mij (en bij de fokster) ook niet. Na 6 maanden zo rond de 3 tot 3,5 kilo. En na een jaar rond de 4 tot 4,5. En de oudste van 2,5 jaar weegt nu 6,3.

pura ( die groene zak weet de naam niet precies ).

Purina one zeker? Bij mij krijgen ze ook een mix. Van Maine Coon-brokken van Royal Canin, Purina One, Perfect Fit, Gourmet en merkloos van de dierenspeciaalzaak. Makkers eten me arm met een kilo per week. Ze krijgen trouwens niets afgemeten, gelukkig regelen ze dat zelf. Katten overeten zich niet zo snel als honden.

Macho is ook een hele mooie kater!

Vind ik ook!

maar ik maak gewoon een ding voor mn raam

Gewoon horren maken met kippengaas ervoor. Heb ik ook. Werkt perfect! Én je hebt gewoon uitzicht en ze klauwen het niet open (wat ze met normale horren in hun onnozelheid nog weleens willen doen)

Uitspraak van Tha_RaveBeast op maandag 23 juni 2008 om 15:25:
Niks aan de hand de volgende dag was hij alweer vervelend

Gelukkig is het goed gegaan! Stinkt de kattenbak al wat minder?
laatste aanpassing