Dus ook Marinier-->KCT?
Nee.
Korps Mariniers moet je zeker niet zien als opstapje voor het K.C.T. Daar voor is het verschil te klein en doe je het Korps Mariniers geen eer aan. De praktijk heeft bewezen dat nagenoeg elke marinier ook in staat is om de commando opleiding te voltooien. Wist je bijvoorbeeld dat er bij het Korps Mariniers meer commando getrainde militairen zijn dan het K.C.T over manschappen beschikt?
Luchtmobiel is daarentegen wel goed als "opstapje", alleen zou ik als ik jou was bij de keuring dan niet vermelden dat je het alleen wil als "build up training". Vergeet namelijk ook niet dat de krijgsmacht geen banenwinkel is waarbij je elk jaar iets anders kunt kiezen, zo gaat het niet in de praktijk. En besides that, als jij je zinnen ergens op hebt gezet, en je bent goed voorbereid, dan heb je helemaal geen opstapje nodig.
Zijn er ook open dagen voor het KCT? Kon het niet vinden op de site.
Om de zoveel tijd zijn er Special Forces kennismakings dagen bij het K.C.T. Deze dagen moet je verplicht doorlopen alvorens te solliciteren voor het K.C.T, en zijn tevens erg handig om te zien of het iets voor je is. Gedurende deze 3 dagen moet je een aantal fysieke testen afleggen zoals een duurloopje van 12 minuten, optrekken, sit-ups, push-ups etc, piece of cake dus. Ook worden er presentaties gegeven over het K.C.T, de opleiding, keuringseisen etc...Zal je dus sowieso moeten doorlopen als je wil solliciteren, maar is ook erg handig om kennis te maken met het K.C.T. Aanmelden dus!
En dan nog een vraagje. De britse SAS, het lijkt me dat dat het beste te vergelijken is met KCT?
Ja
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 augustus 2007 om 18:37:
10 x vetter dan die opgeblazen Amerikaanse navy-seals << 
Die loser smilie mag je wel weg laten hoor.
Dat de Seals nogal opgeblazen zijn door alle foute films over hen lijkt me overduidelijk. Maar dat doet niks af aan hun kwaliteiten als SF operators. De Seal opleiding behoort nog steeds tot de zwaarste militaire opleidingen ter wereld en ik heb zeer veel respect voor hen die zich er door heen weten te slaan.
Ook denk ik dat je als marinier meer toekomstmogelijkheid hebt. HBO enzovoort kan je gerust doen
Dat kan je bij elke eenheid doen.
Maar dan wel in je eigen tijd
En als we het dan toch over toekomstperspectief hebben. Ga bij jezelf ook na hoever je het wil schoppen binnen de krijgsmacht. Bij het Korps Mariniers heb je de keuze tussen de MarnAlg1 opleiding en de officiersopleiding (als je minimaal havo hebt). Bij Lumbl kan je voor Soldaat 1e klasse, maar er is zover ik weet ook een onderofficiersopleiding. En bij het K.C.T word je na de E.C.O korporaal, ongeacht je voorlopleiding.
Allemaal meenemen in je afweging.