Partyflock

Forumonderwerp · 932646

Waarschuw beheerder
Politie neemt meer pitbulls in beslag

Uitgegeven: 22 februari 2007 10:12
Laatst gewijzigd: 22 februari 2007 10:39

DEN HAAG - Het aantal in beslag genomen pitbulls is de laatste drie jaar gestaag gestegen, blijkt uit cijfers van het ministerie van Landbouw. Vorig jaar nam de politie 514 van dit soort honden in beslag, waarvan er 461 werden afgemaakt.

In 2005 kregen 348 van de 415 in beslag genomen honden een spuitje en in 2004 197 van de 218 pitbulls.

Uit deze cijfers mag niet zonder meer de conclusie worden getrokken dat pitbulls in Nederland steeds meer voorkomen, zei een woordvoerder van het ministerie donderdag. "Er komen meer meldingen binnen van het publiek en de politie is intensiever gaan handhaven", verklaarde de woordvoerder.

Verboden

Pitbulls zijn sinds 1993 in Nederland verboden. Dat verbod kwam er na een reeks incidenten. Pitbull is geen hondenras maar een type hond, met als kenmerken onder meer een brede kaak en een atletische bouw. De honden gelden als gevaarlijk.

Om te bepalen of een in beslag genomen hond een pitbull is, wordt door experts gekeken naar uiterlijke kenmerken. Gedragstesten, waar wel door hondenliefhebbers voor wordt gepleit, gelden als niet betrouwbaar omdat het gedrag van een pitbull onvoorspelbaar is gebleken.

Schoolkinderen

Deze week werd een aantal Haagse schoolkinderen gebeten door een pitbull. De slachtoffers liepen met hun klas op straat toen de hond op de kinderen afrende. De 19-jarige eigenaar kreeg een boete, de hond wordt afgemaakt.

teken ook even de petetie
www.dogs-with-spirit.com/tegenrad.html
Waarschuw beheerder
99% van de gevallen dat een hond vals is ligt het aan de eigenaar!! als je zo'n beest consequent en streng maar met respect opvoed kun je je geen betere vriend wensen!
en als een hond niet te vertrouwen is bij kinderen komt dat heel vaak doordat de ouders hem altijd hebben weggeduwd als ie in de buurt komt....dan word ie jaloers. je moet ze vanaf het begin laten ruiken en wennen aan een baby zodat ie hem accepteerd en als gezinslid gaat zien....dan zal ie ze geen kwaad doen en wanneer nodig zelfs beschermen met zijn leven.

het komt meteen in het nieuws als zoiets gebeurt doordat de gevolgen zo extreem zijn.
heb zelf een rottweiler(hebben van alle honden de sterkste kaken), als hij zou bijten zou de schade ook niet te overzien zijn. daarom is opvoeding zo belangrijk.
als ik hem van kleins af aan had leren bijten zou die ook niet te vertrouwen zijn. en veel mensen vergeten bij het zien van zo'n klein lief beestje dat ie ook groter word en als je een hond aanschaft met een dominant karakter moet je ook zeker van jezelf zijn dat je het aankunt!!

mijn tyson is ondeugend en al meer als 2 jaar net een puber...maar hij doet geen vlieg kwaad, is super lief en wil altijd met iedereen knuffelen. maar toch merk ik zelf ook dat mensen op straat vaak bang zijn als ze hem zien....alleen door zijn uiterlijk en de reputatie die het ras heeft. krijg ook wel eens commentaar als ie tekeer gaat tegen kleine hondjes....maar eerst vonden ze het om te lachen als hun kleine (loslopende)hondje naar hem toekomt en hij wil spelen en dan ineens onverwacht bijten ze hem in zijn neus. nu denkt ie bij zichzelf 'kom maar vreet ik je op voor je mij bijt'! door zo'n mensen kan ik hem nooit los laten lopen want als ie een klein hondje ziet is het mischien prijs en bijt ie er in een keer koppie vanaf ofzo. ik vertrouw die kleintjes zelf ook niet....die bijten veel vaker alleen hoor je daar niemand over omdat de gevolgen niet ze heftig zijn.

kan me gewoon ergeren aan mensen die alle honden over 1 kam scheren. al helemaal als ze zelf nooit een hond gehad hebben en niet weten waar ze het over hebben.

mensen....die zijn pas onbetrouwbaar!
tyson is altijd zichzelf, hij praat niet over me achter mijn rug, en liegt niet tegen me! als ie je aardig vind dan laat ie dat ook altijd merken en als ie je niet moet negeert ie je gewoon!

ik zeg maar zo: als je 'de mens' leert kennen, ga je van de dieren houden!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 februari 2007 om 12:37:
Pitbulls zijn sowieso verboden in Nederland.

met stamboom toch niet!?

trouwens, iedere hond die een keer goed doorgebeten heeft word afgemaakt.. alleen word het niet altijd gemeld..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van NICKEL op vrijdag 23 februari 2007 om 01:07:
tyson is altijd zichzelf, hij praat niet over me achter mijn rug, en liegt niet tegen me! als ie je aardig vind dan laat ie dat ook altijd merken en als ie je niet moet negeert ie je gewoon!

... heel mooi gezegd!! :respect:

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 februari 2007 om 02:27:
trouwens, iedere hond die een keer goed doorgebeten heeft word afgemaakt.. alleen word het niet altijd gemeld..

in principe wel, mits de persoon die is gebeten aangifte doet :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 februari 2007 om 20:22:
www.dogs-with-spirit.com kijkt

ik heb eg met tranen in me ogen deze site gelezen,,
de honden moeten niet gestraft worden,,!!
maar die k#$%@#$@lijers van een baasjes die er voor zorgen dat dit soort honden slechte namen krijgen

Want het zijn schatten van honden t baasje maakt zn vals

Natuurlijk zullen de meesten schatten van honden zijn...MAAR als je weet dat de wet bestaat, en je schaft dan toch een hond aan zonder de benodigde papieren, dan vind ik het inderdaad heel zielig voor de hond als hij word afgemaakt, maar werkt de onverantwoordelijke eigenaar het dan niet zelf in de hand???

Betaal dan een officiele prijs en dan heb je een hond met stamboom. Ik zal niemand zeggen bull achtigen zijn allemaal valse honden want dat is gewoon niet waar, maar deze wet is er gekomen om de doorfok tegen te gaan die juist zorgt dat de slechte naam in stand blijft. Doorfok in alle rassen zorgt voor problemen, en dus ook meer kans op agressief gedrag.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 februari 2007 om 14:49:
Kuthonden

:loser:

Een betere hond kun je je niet wensen ;)

Ik zeg maar zo: als je 'de mens' leert kennen, ga je van de dieren houden!!

:respect:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
met stamboom toch niet!?

een pittbull met stamboom bestaat niet.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van :bounce: Mir op vrijdag 23 februari 2007 om 08:46:
Doorfok in alle rassen zorgt voor problemen, en dus ook meer kans op agressief gedrag.

daarom is de wet ook zo krom dat die enkel geldt voor pitbull-achtigen :/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van melodiii. op donderdag 22 februari 2007 om 19:42:
pitbull is geen hondenras, zoals al eerder werd gezegd. We hebben wél pitbull-achtige honden, ik weet iig dat de staffords hieronder vallen.

Joh :| :)

... een pitbull-achtige hond heeft geen kaken die op slot springen wannneer hij bijt, maar bij dit soort honden kán het er nog in zitten dat de hond niet wil loslaten, dat is iets anders

Reken maar wel dat hij zijn kaken op slot kan zetten, en dat heeft idd met willen te maken ja.
elke hond heeft het in zich dat ie de bovenste van de roedel wil zijn, daarom moet jij als baasje consequent zijn waardoor jij idd de bovenste in de roedel bent ... (bv. door de hond pas eten te geven nadat jijzelf hebt gegeten etc...).

Dat zeg ik net :|
met stamboom toch niet!?

:lol: :| :
Uitspraak van AMMORES PERROS op vrijdag 23 februari 2007 om 11:57:
een pittbull met stamboom bestaat niet.

(Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 februari 2007 om 14:11:
Reken maar wel dat hij zijn kaken op slot kan zetten, en dat heeft idd met willen te maken ja.

maar de kaken van een pitbull-achtige hond kunnen niet op slot springen (zeg dus niet dat jij het exact zo zegt, want in 1 van de vele forums over pitbulls werd dat ook al beweerd, maar is dus geen waar ... die kaken springen niet op slot) ...
wel idd dat het kán zijn dat zo'n hond niet wil loslaten, maar dat is iets anders dan dat zijn kaken op slot springen :flower:

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 februari 2007 om 14:11:
Dat zeg ik net

dus mag ik het niet meer zeggen :O wees blij dat ik dat stukje dus met je eens bent ... :cheer:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 februari 2007 om 12:38:
Hmm wat erg zeg
geen woorden voor!
Zijn alle pitbull zo?

nee natuurlijk niet...die hond dacht waarschijnlijk dat het een spel was..de wonden die de kinderen hadden waren alleen kleine puntjes..als de hond echt vals was geweest..dan waren die kinderen er wel anders uitgekomen..
Waarschuw beheerder
Pitbulls zijn sowieso verboden in Nederland.

met stamboom toch niet!?

pittbull is geen ras maar een type hond..en zonder stamboom strafbaar.

Waarschuw beheerder
oke maar er moet gewoon een beter alternatief komen.
een Pitbull is wel een ras.
alleen de bazen zeggen dat het een type hond is, al
heb een uit te kluite gewasse labrador kan je in die klasse vallen.

ik vind gewoon als een hond koopt die onder deze wet valt
en je koopt deze bewust zonder stamboom simpel weg omdat het een paar honderd euro scheelt.

dan moeten ze gewoon een boete geven van 10.000 euro,
aan de mensen die denken dat ze dan goedkoper uit zijn.
de hond testen op agressie DE ZELFDE DAG.
maar niet gewoon weg de hond weg stoppen in een asiel
zonder verzorging of knuffel en dan na een paar maanden
maar een keer een besluit nemen.

ik denk dat ze dan een beter beleid voeren.
dan wat ze nu doen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 februari 2007 om 20:02:
een Pitbull is wel een ras.
alleen de bazen zeggen dat het een type hond is, al

hij weet t weer beter.
slimmerd luister eens wat mensen zeggen die t kunnen weten.

een pittbull is nooit een officeel ras geweest
hier niet en nergens ter wereld.

heb een uit te kluite gewasse labrador kan je in die klasse vallen.

met een labrador niet maar als ie gekruist is met een onder de wet vallende hond, dan heb je dus idd een pittbull.

dan moeten ze gewoon een boete geven van 10.000 euro,

de meeste denken altijd dat t met geld te maken heeft he.
in duitsland is t zo dat je een pittbull mag houden onder bepaalde voorwaarden en 1 ervan is dat ie eeen bedrag van rond de 1000 euro moet betalen per jaar, reken maar uit hoeveel dat is in een honden leven.

Waarschuw beheerder
oke ik ben even wezen kijken op de site van rad
omdat je zegt dat de pitbull terrier nooit een ras is geweest hier in Nl of ergens anders in de wereld.

maar er staat echt
dat het een ras is alleen niet erkend word door
de F.C.I en dat ze daardoor het ras niet konden verbieden.
vandaar de ruime omschrijving.door deze ruime omschrijving kunnen ook kruisingen tussen een boxer en een herder [honden dus niet onder deze wet vallen] onder deze regeling vallen, dus waarom niet een grote grove labrador die aan de uiterlijke kenmerken voldoet??

verder zeg ik niet dat ik het beter weet. ik zeg alleen wat ik er over heb gelezen. en het gaat over de honden in nederland en niet in duitsland, verder is het wel een beetje naief om te denken dat het niet om geld draait
ik denk dat als er hoge boetes op staan dat mensen wel
twee keer nadenken voordat ze hond kopen zonder fci stamboom.
Waarschuw beheerder
nou de cijfers zijn duidelijk hej... het afmaken van de zogenaamde verboden honden heeft NIET het gewenste resultaat....

dus als ze nou de honden laten leven en de eigenaren en fokkers eens flink gaan afstraffen dan komen we misschien ergens
Waarschuw beheerder
Dit is een achterlijke wetgeving die absoluut nergens op slaat..
Een hond wordt inbeslag genomen niet omdat hij vals is of omdat hij gebeten heeft maar puur op uiterlijke kenmerken.

Deze kenmerken kan een kruizing labrador of rottweiller ook hebben.
Het RAD schouwt een hond en oordeelt al dan niet of het om een zogenaamde pittbul-achtige gaat. PPFFFFFFF SUKKELS

Ik vind dat wanneer een hond zonder enige aanleiding mensen bijt en een gevaar is voor z`n omgeving moet deze hond worden afgemaakt dit ongeacht het ras of de uiterlijke kenmerken.

En al dat gezijk van mensen die absoluut geen verstand van pitt`s hebben... Ach ja ook domme mensen kunnen typen!!!!
Waarschuw beheerder
donateur
Natuurlijk ben ik het niet met de wet eens, MAAAR de wet bestaat nu toch al een bijhoorlijk aantal jaren...ik geloof dat honden van voor 1996 er niet onder vallen??

waarom als het dan geen geld kwestie is voor sommige mensen hier, kopen mensen nog steeds een hond zonder de juiste papieren?? Je weet dan toch dat je een risico loopt :-S
Waarschuw beheerder
niks mis mee!! aso volk met dat soort honden
Waarschuw beheerder
Uitspraak van AMMORES PERROS op vrijdag 23 februari 2007 om 20:26:
een pittbull is nooit een officeel ras geweest
hier niet en nergens ter wereld.

in amerika dus wel :yes: hier in nederland is het geen erkend ras.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van :bounce: Mir op maandag 26 februari 2007 om 16:06:
waarom als het dan geen geld kwestie is voor sommige mensen hier, kopen mensen nog steeds een hond zonder de juiste papieren?? Je weet dan toch dat je een risico loopt

mischien ontwetendheid.. :( of is het mischien stoerder om een illegale "pitbull" te hebben...:S
Waarschuw beheerder
oke maar er moet gewoon een beter alternatief komen.

zijn ze mee bezig..jammer dat het alleen, weet ik hoeveel ongevaarlijke afgemaakte honden die op een pitbull lijken, verder is :(

Waarschuw beheerder
Is een meer hond net zoiets als een zeehond?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van NICKEL op vrijdag 23 februari 2007 om 01:07:

Helemaal mee eens, de kans dat je door iemand op straat neergeknalt wordt is vele malen groter dan dat je door een hond wordt angevallen.

Zover ik weet is de american pitbull terrier in Amerika gewoon erkent als een ras.
In NL spreek je echter van een bepaald type hond, omdat het ras pitbull terrier niet erkend is door de raad van beheer.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van :bounce: metal cooler :bounce: op maandag 26 februari 2007 om 22:00:
Zover ik weet is de american pitbull terrier in Amerika gewoon erkent als een ras.
In NL spreek je echter van een bepaald type hond, omdat het ras pitbull terrier niet erkend is door de raad van beheer.

yep..maar dat geld niet voor de stafford..want die hebben een stamboom..zodra ze dat niet hebben..vallen ze wel onder die pitbull wet.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Feest-Beestje op maandag 26 februari 2007 om 21:20:
in amerika dus wel hier in nederland is het geen erkend ras.

lezen in die site die in dat andere topic was staat op de stamboom gegevens
american staffordshire terrier
dus geen pittbull.

Uitspraak van Feest-Beestje op maandag 26 februari 2007 om 22:16:
yep..maar dat geld niet voor de stafford..want die hebben een stamboom..zodra ze dat niet hebben..vallen ze wel onder die pitbull wet.

goed zo, toch nog wat geleerd.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 24 februari 2007 om 17:38:
dus waarom niet een grote grove labrador die aan de uiterlijke kenmerken voldoet??

in princiepe vind ik dat je hier in absoluut gelijk hebt, heb eens een labrador rottweiler gezien was net n staff( geen echte he die zien er toch wel anders uit) en die zou zeker onder de wet vallen.
alleen is het juist niet zo dat je hond groot moet zijn om onder de wet te vallen, een staff is immers niet groot.
de wet is zo krom als n banaan.

Waarschuw beheerder
Ook bordercollie's zijn niet te vertrouwen ben gister gebeten door 1. Heb me boven en onderlip open liggen :(