Dat je je eindmix op een bepaalde manier compressed zodat het harder klinkt weet ik ook
ik heb het niet over het compressen van de master maar over het compressen (of expande) van de individuele geluiden voor dat ze bij elkaar gemixt worden.
Maar dat het noodzakerlijk is om hardware eerst naar je pc op te nemen en dan per kanaal te gaan compressen oid. om je mix te verbeteren is echt niet perse nodig.
ben ik helemaal met je eens! als ik het over hardware heb en compressen kun je er voor kiesen om bv je kick en de bassline bij elkaar te compressen bij 1 bus(liefst de kick eerst nog appart trouwens en dan naar een bus)
als je al met hardware en software werkt zou ik er voor gaan om het software geluid bij de hardware te mixen en niet andersom .. dus niet via een input op je computer je master out van een mixer bij de rest mixen..
als je een kille vst neemt en je gaat die dan compressen geloof ik niet dat die daar warmer van wordt.
ben ik ook helemaal met je eens..
een compressor is er niet voor om een kill geluidje om te toveren naar een warme volle klank. bij een compressor gaat het alleen om dynamiek..
een warme vst is mogelijk voor de hand liggender